Förslag på skript

DeletedUser

Guest
Jag, som en av de mest aktiva scriptarna här (och enligt somliga den bästa), måste säga att jag ser hellre lite fler seriösa förslag på script, och seriösa script som blir färdiga än en massa "Du har blivit lurad" / "Nu ser det ut som att du har massvis med gubbar men det har du inte" och så vidare. Framför allt tycker jag att denna tråd ska vara med seriösa förslag.
 

DeletedUser

Guest
Zomis,lite kul måste man få ha,släpp loss lite,då kan du ge mig en riktig truppräknare eru bussig.
 

farbror joakim

Active Member
Reaktionspoäng
0
Zomis,lite kul måste man få ha,släpp loss lite,då kan du ge mig en riktig truppräknare eru bussig.

Fanns det inte en som funkade nyss här då?

Källkod:
javascript:  var doc = (window.frames.length>0)?window.main.document:document;  var string = doc.getElementsByTagName('td');  var adels = doc.getElementsByTagName('a');  var count = 0;  var troops = [];    for(k=0; k<12; k++) {  	troops[k] = 0;  }    for (i=0; i<string.length; i++) {  	  	if(string[i].innerHTML>=0 & string[i].innerHTML<=26400) {  		troops[count] += parseInt(string[i].innerHTML);	  			  		count ++;  	  		if (count == 11) {  			count = 0;  		}	  	}  		  }    for (h=0; h<adels.length; h++) {  	  	if(adels[h].innerHTML>=0 & adels[h].innerHTML<=264) {  		troops[11] += parseInt(adels[h].innerHTML);  	}  		  }    document.write("Spjutmän: " + troops[0] + "<br/>");  document.write("Svärdsmän: " + troops[1] + "<br/>");  document.write("Yxmän: " + troops[2] + "<br/>");  document.write("Bågskyttar: " + troops[3] + "<br/>");  document.write("Spejare: " + troops[4] + "<br/>");  document.write("Lätt kavalleri: " + troops[5] + "<br/>");  document.write("Beridna Bågskyttar: " + troops[6] + "<br/>");  document.write("Tungt Kavalleri: " + troops[7] + "<br/>");  document.write("Murbräckor: " + troops[8] + "<br/>");  document.write("Katapulter: " + troops[9] + "<br/>");  document.write("Paladin: " + troops[10] + "<br/>");  document.write("Adelsmän: " + troops[11] + "<br/>");  end();

Edit: la upp ett som funkar för mig...
 

DeletedUser

Guest
Spjutmän: NaN
Svärdsmän: NaN
Yxmän: NaN
Bågskyttar: NaN
Spejare: NaN
Lätt kavalleri: NaN
Beridna Bågskyttar: NaN
Tungt Kavalleri: NaN
Murbräckor: NaN
Katapulter: NaN
Paladin: NaN
Adelsmän: 0

svenska vertionen.

Engelska:

Spjutmän: 86906
Svärdsmän: 57451
Yxmän: 64651
Bågskyttar: 77718
Spejare: 70871
Lätt kavalleri: 62383
Beridna Bågskyttar: 60087
Tungt Kavalleri: 31322
Murbräckor: 55824
Katapulter: 59058
Paladin: 64342
Adelsmän: 7

Många paladins där haha
 

DeletedUser

Guest
Ge förslag på skript ni saknar så kanske någon av oss som skriptar kan göra ett. Jag börjar få slut på idéer.

Någon mod kanske kan göra denna sticky?

möljighet att få ett skript som fyller i ett fördefinerat antal trupper av varje sort?
 

DeletedUser

Guest
fejkscript , fast ta bort koordinatfunktionen, borde fungera =)
 

DeletedUser

Guest
gfoidshgoidsnldsnv
 
Senast redigerad av en moderator:

Boefst

Well-Known Member
Reaktionspoäng
25
Muhahaha har gjort mitt första script :p väldigt lätt men det är en början :p Vet inte så mycket hur det funkar så om någon vill hjälpa mig så jag vet lite om scripting så säg till :)

{game}&screen=premium&mode=premium

finns säkert sedan innan :p
 

DeletedUser

Guest
Muhahaha har gjort mitt första script :p väldigt lätt men det är en början :p Vet inte så mycket hur det funkar så om någon vill hjälpa mig så jag vet lite om scripting så säg till :)

{game}&screen=premium&mode=premium

finns säkert sedan innan :p
Ledsen att förstöra din glädje, men det där är inget script utan bara en länk :)
 

DeletedUser

Guest
möljighet att få ett skript som fyller i ett fördefinerat antal trupper av varje sort?

Detta skript fixar det:

Källkod:
javascript:var[sp,sw,ax,ar,scout,lc,marcher,hv,cat,ra]=[1,1,1,1,1,1,1,300,1,45];function allin(unit){currentelement=document.getElementsByName(unit,max);var nextelement=currentelement[0].nextSibling;var amount=nextelement.nextSibling.innerHTML;amount=amount.replace(/[^0-9]/g,'');if(amount>0){if(amount>max)amount=max;eval('insertUnit(document.forms[0].'+unit+',amount)');}}allin('spear',sp);allin('sword',sw);allin('axe',ax);allin('archer',ar);allin('spy',scout);allin('light',lc);allin('marcher',marcher);allin('heavy',hv);allin('ram',ra);allin('catapult',ca);allin('knight',1);allin('snob',1);end();

Finns det inte så många trupper som man har definierat så skickar det så många man har.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
någon som har ett script som scoutar farmerna i tur och ordning..?
 

outlander

Active Member
Reaktionspoäng
1
Nu undrar jag om det skulle kunna gå att skapa ett skript som visar hur många ink attacker det är på varje by när man har framme översikt>kombinerad
och om det är lagligt..
Har gjort en bild för att demonstrera:
[spoil]
Ide.jpg
[/spoil]
 

DeletedUser

Guest
Det blir svårt att få det till översikter -> kombinerad men översikter -> inkommande ska ju gå bra, men där finns redan SlowTarget's "sort"-script man kan använda för att gruppera attackerna efter destinationsbyn.

Jag ser ingen anledning till att det inte skulle vara lagligt.
 

DeletedUser

Guest
Som tidigare har önskat så vill jag också önska ett skript som skickar ett visst antal LK i taget mot farmer, som ett fejks skript alltså. Om man kan göra så att skriptet räknar ut hur många LK som behövs i taget vore det också fint. :)
 

DeletedUser

Guest
Ja, men jag ser inget behov utav det med tanke på Slowtarget's sort script som sagt...
 
Topp