Förslag på inställningar för V21!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

no15y

Member
Reaktionspoäng
0
Hastighet: 2.0
Enhetshastighet: 0.8
Paladin: Ja med föremål
Bågar: Ja
Kyrka: Nej
Adelssystem: Guldmynt
Moral: Ja
Bonusbyar: Ja
Barbarbyar: 3000 Snabbt
Smedja: Enkelt forsknings system/
Nybörjarskydd: 4 dagar
Stamgräns: 30
Milis: Inaktivt
Nattbonus: Inaktiv
Inom stam: Anfall blir besök Nej
Assistans utanför stam är möjligt - Ja
Övrig Info: Spelare kan välja startposition - Nej
 

DeletedUser

Guest
Hastighet: 2.0
Enhetshastighet: 0.8
Paladin: Ja
Bågar: Nej
Kyrka: Nej
Adelssystem: Guldmynt
Moral: Nej
Bonusbyar: Ja
Barbarbyar: 3500 Snabbt
Smedja: Enkelt forsknings system
Nybörjarskydd: 3 dagar
Stamgräns: 15
Milis: Inaktivt
Nattbonus: Inaktiv
Inom stam: Anfall blir besök - Nej
Assistans utanför stam är möjligt - Nej
Övrig Info: Spelare kan välja startposition - Ja
 

DeletedUser

Guest
Hastighet: 2.0
Enhetshastighet: 0.8
Paladin: Nej
Bågar: Nej
Kyrka: Nej
Adelssystem: Guldmynt
Moral: Nej
Bonusbyar: Ja
Barbarbyar: 3500 Snabbt
Smedja: Enkelt forsknings system/
Nybörjarskydd: 4 dagar
Stamgräns: 32
Milis: Aktivt
Nattbonus: Aktivt 01-06
Inom stam: Anfall blir besök Nej
Assistans utanför stam är möjligt - Ja
Övrig Info: Spelare kan välja startposition - Ja
 

DeletedUser

Guest
En värld med låg stamgräns ökar toppstriden om första platsen bland stammarna, vilket jag tror skulle göra världen roligare. Man får även tänka diplomatiskt smart. Vilket gör så alla Elite-Spelare inte hamnar i samma stam, utan att dem blir utspridda lite var som i världen, och även kanske kan lära upp någon nykomling.
 

Bowser

New Member
Reaktionspoäng
0
Hastighet: 1.0
Enhetshastighet: 1.0
Paladin: Ja/Nej/Ja med föremål
Bågar: Ja/Nej
Kyrka: Ja/Nej
Adelssystem: Guldmynt/Paket
Moral: Ja/Nej
Bonusbyar: Ja/Nej
Barbarbyar: 1000-3000 (Långsamt/Mellan/Snabbt)
Smedja: Enkelt forsknings system/Tre nivå system/10 nivå system
Nybörjarskydd: 3-5 dagar
Stamgräns: 30-45
Milis: Aktivt/Inaktivt - För spelare upp till 3-10 byar.
Nattbonus: Inaktiv/Aktivt 00:00-08:00
Inom stam: Anfall blir besök -Ja/Nej
Assistans utanför stam är möjligt - Ja/Nej
Övrig Info: Spelare kan välja startposition - Ja/Nej

Va svenska världar behöver är en nybörjarvänlig värld, d.v.s en som har moral & lätta system att förstå sig på. Kyrka är inte enkel, de är många som slutat när ja kommit på besök när ja kört över dem, väldigt många "bra" förstår sig inte ens på kyrkan. Paket, är svårt det med. När får man tillbaka dem på billigt sätt? Den frågan har ja svarat på säkert 20 ggr... Enkla forskningssystem är viktigt, de är bara "eliten" som gynnas av andra system/Spelare som är mediokra.

Bonusbyar & paladin med nya vapen är för och göra världen lite rolig, vapnena kan användas i krig & bonusar är bra för och "ändra" spelplanen lite. Barbarbyar upp till 3000?!?! Varför då? OM innogames kollat vad nybörjare adlar som sina första byar så hade dom sett att de är Barbarbyar. De är väl ändå dessa spelare vi ska gynna? (Helt ärligt, ja blir gynnad på idioti ändå... ) 20 byar + och prem behövs. Så varför inte? Varför bara bygga dem till 1500? OM dem byggs till 3000 får vi fler spelare att spela & De är va vi vill ha.

Stamgräns bör vara rätt låg, inte för att hög är en dålig grej, men med .se's minskande population & VI vill behålla en viss standard i världarna. 3 krig per värld, sen är den över. Sänker vi gränserna lite så bildas det fler stammar, fler ledningar & Fler krig. Nog för att 30 är rätt högt redan, men de är också för att förhindra merges. Merges skapar inaktivitet på en värld & spelare tröttnar ut. Anfall blir besök, för att ge en stamkännsla - Varför ska en egna stam kunna anfalla varandra? De blir enklare för nybörjare att inte "fucka upp det" Assistans utanför ska vara möjligt pga diplomatin. De ska vara lite spel bakom galleriet, vem deffar vem? Bra ledning räcker långt! Dessutom har man vänner i andra stammar som kanske behöver hjälp (Vem har inte sett noobs med "pa's" ?

Nattskydd - Ja, förfan. Låt inte eliten sitta uppe och trycka ner va folk byggt upp. Vissa har skola, vissa har jobb. Kan alla sitta uppe då? NEJ. Skaffar alla coes? NEJ Så, vill vi värna om nybörjarna, sätt ett skydd på 8h, för de är trots allt va man ska sova per dag... Ett 2-6 skydd är för lite, tyvärr. Vemfan går upp 0600? För o checka inks? Inte många... (Hellre utan skydd då, helt ärligt)

Spelare ska inte kunna välja startplats. Eliten ska inte bildas i ett förbannat hörn. NEJ NEJ & NEJ. Låt 4-5 spelare starta upp i de olika hörnen, de blir mer spänning i det hela.

Dessutom anser jag utöver detta att vi behöver en "co fri" värld. En värld där vi inte avslutar den på 6-9 månader. De är inte ofta världen står upp mot eliten & även när vi gör det så är de inte enkelt.

Nybörjarvänlig värld tack.


Tycker dessa inställningar är fantastiskt bra....på detta sätt kan man kombinera ett jobb/skola, familj och sitt tw beroende utan att något av följande blir lidande.

En annan inställning som vore intressant att genomföra men kanske inte möjlig p.g.a av den låga populationen på .se är om jag minns rätt en funktion som gör så att folk som startar upp på servern blir slussade in i en random stam och blir fast där en längre tid (Funktionen "lämna stam" är inte möjlig) Medlemmarna i dessa random stammar får sedan själv välja en ledning och där efter slå sig fram i världen.

Det finns såklart både för och nackdelar med detta om det nu är möjligt att genomföra (vet att det gjordes på .net för några år sedan)

Kan dra några som exempel.

Fördelar:
Man får chansen att spela med nya spelare, nybörjare får spela med mer erfarna och kan på så sätt lära sig snabbare och mer.
Man slipper som jag anser den tråkiga biten där personer i stammen hugger sina stamfränder i ryggen för att rädda sitt eget skinn. Med denna funktion får man verkligen kämpa för sin stam.


Nackdelar.
Man får inte spela med dem man vill.
Vissa stammar kanske drabbas mer än andra av personer som försvinner (blir gul/röd)


Man skulle kunna göra som så att man får byta stam 1 gång var 3:e månad eller likande...bara ett förslag.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Vet inte om ja nämnde, men fejkgräns på 1-3% vore nice.

Ja vet ju hur man spammar ner en nybörjare med 500 fejks - Sen slutar dem. Har man 1% gräns så blir de inte så mycket fejks som går mot samma & De är lättare & lära ut.
 

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Viktigt att man får välja startposition med enligt mig :awsm:
 

DeletedUser

Guest
Hastighet: 1.0
Enhetshastighet: 1.0
Paladin: Ja/Nej/Ja med föremål
Bågar: Ja/Nej
Kyrka: Ja/Nej
Adelssystem: Guldmynt/Paket
Moral: Ja/Nej
Bonusbyar: Ja/Nej
Barbarbyar: 1000-3000 (Långsamt/Mellan/Snabbt)
Smedja: Enkelt forsknings system/Tre nivå system/10 nivå system
Nybörjarskydd: 3-5 dagar
Stamgräns: 30-45
Milis: Aktivt/Inaktivt - För spelare upp till 3-10 byar.
Nattbonus: Inaktiv/Aktivt 00:00-08:00
Inom stam: Anfall blir besök -Ja/Nej
Assistans utanför stam är möjligt - Ja/Nej
Övrig Info: Spelare kan välja startposition - Ja/Nej
Va svenska världar behöver är en nybörjarvänlig värld, d.v.s en som har moral & lätta system att förstå sig på. Kyrka är inte enkel, de är många som slutat när ja kommit på besök när ja kört över dem, väldigt många "bra" förstår sig inte ens på kyrkan. Paket, är svårt det med. När får man tillbaka dem på billigt sätt? Den frågan har ja svarat på säkert 20 ggr... Enkla forskningssystem är viktigt, de är bara "eliten" som gynnas av andra system/Spelare som är mediokra.

Bonusbyar & paladin med nya vapen är för och göra världen lite rolig, vapnena kan användas i krig & bonusar är bra för och "ändra" spelplanen lite. Barbarbyar upp till 3000?!?! Varför då? OM innogames kollat vad nybörjare adlar som sina första byar så hade dom sett att de är Barbarbyar. De är väl ändå dessa spelare vi ska gynna? (Helt ärligt, ja blir gynnad på idioti ändå... ) 20 byar + och prem behövs. Så varför inte? Varför bara bygga dem till 1500? OM dem byggs till 3000 får vi fler spelare att spela & De är va vi vill ha.

Stamgräns bör vara rätt låg, inte för att hög är en dålig grej, men med .se's minskande population & VI vill behålla en viss standard i världarna. 3 krig per värld, sen är den över. Sänker vi gränserna lite så bildas det fler stammar, fler ledningar & Fler krig. Nog för att 30 är rätt högt redan, men de är också för att förhindra merges. Merges skapar inaktivitet på en värld & spelare tröttnar ut. Anfall blir besök, för att ge en stamkännsla - Varför ska en egna stam kunna anfalla varandra? De blir enklare för nybörjare att inte "fucka upp det" Assistans utanför ska vara möjligt pga diplomatin. De ska vara lite spel bakom galleriet, vem deffar vem? Bra ledning räcker långt! Dessutom har man vänner i andra stammar som kanske behöver hjälp (Vem har inte sett noobs med "pa's" ?

Nattskydd - Ja, förfan. Låt inte eliten sitta uppe och trycka ner va folk byggt upp. Vissa har skola, vissa har jobb. Kan alla sitta uppe då? NEJ. Skaffar alla coes? NEJ Så, vill vi värna om nybörjarna, sätt ett skydd på 8h, för de är trots allt va man ska sova per dag... Ett 2-6 skydd är för lite, tyvärr. Vemfan går upp 0600? För o checka inks? Inte många... (Hellre utan skydd då, helt ärligt)

Spelare ska inte kunna välja startplats. Eliten ska inte bildas i ett förbannat hörn. NEJ NEJ & NEJ. Låt 4-5 spelare starta upp i de olika hörnen, de blir mer spänning i det hela.

Dessutom anser jag utöver detta att vi behöver en "co fri" värld. En värld där vi inte avslutar den på 6-9 månader. De är inte ofta världen står upp mot eliten & även när vi gör det så är de inte enkelt.

Nybörjarvänlig värld tack.

Måste medge så som många andra har gjort att henke har nog beskrivit den bästa tänk bara världen för att återbefolka .se och för att ge alla premades ett finger, v1,v2,v3 var absolut dom roligaste världarna ihop med v4, håller dock inte med vissa som klagar på .net pga av språksvårigheter.. lär er behärska det istället, 90% av oss som spelare detta spel är en gamer på något sätt allså kan vi skriva lika snabbt på engelska, dålig bortförklaring.
 

DeletedUser

Guest
Hastighet: 1.0
Enhetshastighet: 1.0
Paladin: Ja/Nej/Ja med föremål
Bågar: Ja/Nej
Kyrka: Ja/Nej
Adelssystem: Guldmynt/Paket
Moral: Ja/Nej
Bonusbyar: Ja/Nej
Barbarbyar: 1000-3000 (Långsamt/Mellan/Snabbt)
Smedja: Enkelt forsknings system/Tre nivå system/10 nivå system
Nybörjarskydd: 3-5 dagar
Stamgräns: 30-45
Milis: Aktivt/Inaktivt - För spelare upp till 3-10 byar.
Nattbonus: Inaktiv/Aktivt 00:00-08:00
Inom stam: Anfall blir besök -Ja/Nej
Assistans utanför stam är möjligt - Ja/Nej
Övrig Info: Spelare kan välja startposition - Ja/Nej

Va svenska världar behöver är en nybörjarvänlig värld, d.v.s en som har moral & lätta system att förstå sig på. Kyrka är inte enkel, de är många som slutat när ja kommit på besök när ja kört över dem, väldigt många "bra" förstår sig inte ens på kyrkan. Paket, är svårt det med. När får man tillbaka dem på billigt sätt? Den frågan har ja svarat på säkert 20 ggr... Enkla forskningssystem är viktigt, de är bara "eliten" som gynnas av andra system/Spelare som är mediokra.

Bonusbyar & paladin med nya vapen är för och göra världen lite rolig, vapnena kan användas i krig & bonusar är bra för och "ändra" spelplanen lite. Barbarbyar upp till 3000?!?! Varför då? OM innogames kollat vad nybörjare adlar som sina första byar så hade dom sett att de är Barbarbyar. De är väl ändå dessa spelare vi ska gynna? (Helt ärligt, ja blir gynnad på idioti ändå... ) 20 byar + och prem behövs. Så varför inte? Varför bara bygga dem till 1500? OM dem byggs till 3000 får vi fler spelare att spela & De är va vi vill ha.

Stamgräns bör vara rätt låg, inte för att hög är en dålig grej, men med .se's minskande population & VI vill behålla en viss standard i världarna. 3 krig per värld, sen är den över. Sänker vi gränserna lite så bildas det fler stammar, fler ledningar & Fler krig. Nog för att 30 är rätt högt redan, men de är också för att förhindra merges. Merges skapar inaktivitet på en värld & spelare tröttnar ut. Anfall blir besök, för att ge en stamkännsla - Varför ska en egna stam kunna anfalla varandra? De blir enklare för nybörjare att inte "fucka upp det" Assistans utanför ska vara möjligt pga diplomatin. De ska vara lite spel bakom galleriet, vem deffar vem? Bra ledning räcker långt! Dessutom har man vänner i andra stammar som kanske behöver hjälp (Vem har inte sett noobs med "pa's" ?

Nattskydd - Ja, förfan. Låt inte eliten sitta uppe och trycka ner va folk byggt upp. Vissa har skola, vissa har jobb. Kan alla sitta uppe då? NEJ. Skaffar alla coes? NEJ Så, vill vi värna om nybörjarna, sätt ett skydd på 8h, för de är trots allt va man ska sova per dag... Ett 2-6 skydd är för lite, tyvärr. Vemfan går upp 0600? För o checka inks? Inte många... (Hellre utan skydd då, helt ärligt)

Spelare ska inte kunna välja startplats. Eliten ska inte bildas i ett förbannat hörn. NEJ NEJ & NEJ. Låt 4-5 spelare starta upp i de olika hörnen, de blir mer spänning i det hela.

Dessutom anser jag utöver detta att vi behöver en "co fri" värld. En värld där vi inte avslutar den på 6-9 månader. De är inte ofta världen står upp mot eliten & även när vi gör det så är de inte enkelt.

Nybörjarvänlig värld tack.


Håller med men det är inte alltid kul med en seg värld så jag hade tagit 2.0 hastiget och nubörjare behöver mer tid så 5 dagars noobskydd :p

milis ja vem behöver det efter 3 byar :p
 
Senast redigerad av en moderator:

gentleknight

New Member
Reaktionspoäng
0
undrar om någon har en kvalificerad gissning när v21 kommer?? V20 verkar körd för nybörjare då storstammarna/spelarna inte låter dessa växa över 1 k i poäng och att då försöka hålla en försvarsmur mot 4-9 fulla offbyar är ganska tröstlöst. spelar själv på v20 men med målet att sakta komma framåt men samtidigt delge nybörjare de kunskaper jag har och intressera dem för spelet i stort.
 

DeletedUser

Guest
hade vart kul om ni gorde nån värld med en start på 3 färdiga byar ,

Hade blivit fler nybörjare som lär sig spelet, och hade blivit många roliga krig innan man har tagit över sin kontinent
 

Stropilazation

New Member
Reaktionspoäng
0
Hastighet: 0.1
Enhetshastighet: 0.1
Paladin: Nej
Bågar: Nej
Kyrka: Ja
Adelssystem: Paket
Moral: Ja
Bonusbyar: Nej
Barbarbyar: Långsamt till 1000, snabbt till 3000
Smedja: Enkelt forsknings system
Nybörjarskydd: 5 dagar
Stamgräns: 30
Milis: Aktivt - För spelare upp till 10 byar.
Nattbonus: Aktivt
Inom stam: Anfall blir besök -Nej
Assistans utanför stam är möjligt - Nej
Övrig Info: Spelare kan välja startposition - Nej
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Hastighet: 1.0
Enhetshastighet: 1.0
Paladin: Ja, med föremål
Bågar: Nej
Kyrka: Nej
Adelssystem: Guldmynt
Moral: Nej
Bonusbyar: Ja
Barbarbyar: 2000, medel
Smedja: Tre nivå system
Nybörjarskydd: 5 dagar
Stamgräns: 30
Milis: Inaktivt
Nattbonus: Inaktivt
Inom stam: Assistans utanför stam, nej.
Välja startposition: Ja
 

DeletedUser

Guest
Hastighet: 2
Enhetshastighet: 0.5
Paladin: Ja
Bågar: Nej
Kyrka: Nej
Adelssystem: Guldmynt
Moral: Ja
Bonusbyar: Ja
Barbarbyar: Snabbt till 3000 poäng
Smedja: Enkelt forskningssystem
Nybörjarskydd: 2 dagar (Kan kännas tung för nybörjare, men det kan vara en fördel eftersom att nybörjare som inte får så mycket ress av barben satsar på att farma 26 poäng spelare i starten)
Stamgräns: 30
Milis: Aktivt för spelare upp till 4 byar.
Nattbonus: Aktivt mellan 00-08 (Vissa har faktiskt skola eller jobb)
Inom stam: Anfall blir besök, Ja
Assistans utanför stam är möjligt - Ja (I och med diplomatin
Övrig Info: Spelare kan välja startposition - Nej

Ingen halvering, reducering eller ökad resurs inkomst.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Hastighet: 2.0
Enhetshastighet: 1.0
Paladin: Ja med föremål
Bågar: Ja
Kyrka: Nej
Adelssystem: Paket
Moral: Nej
Bonusbyar: Nej
Barbarbyar: 3000 (Snabbt)
Smedja: Enkelt forsknings system
Nybörjarskydd:3
Stamgräns: 45
Milis: Inaktivt
Nattbonus: Inaktiv
Inom stam: Anfall blir besök -Ja
Assistans utanför stam är möjligt - Ja
Övrig Info: Spelare kan välja startposition - Ja
 

crazykid

Member
Reaktionspoäng
0
Tycker dessa inställningar är fantastiskt bra....på detta sätt kan man kombinera ett jobb/skola, familj och sitt tw beroende utan att något av följande blir lidande.

En annan inställning som vore intressant att genomföra men kanske inte möjlig p.g.a av den låga populationen på .se är om jag minns rätt en funktion som gör så att folk som startar upp på servern blir slussade in i en random stam och blir fast där en längre tid (Funktionen "lämna stam" är inte möjlig) Medlemmarna i dessa random stammar får sedan själv välja en ledning och där efter slå sig fram i världen.

Det finns såklart både för och nackdelar med detta om det nu är möjligt att genomföra (vet att det gjordes på .net för några år sedan)

Kan dra några som exempel.

Fördelar:
Man får chansen att spela med nya spelare, nybörjare får spela med mer erfarna och kan på så sätt lära sig snabbare och mer.
Man slipper som jag anser den tråkiga biten där personer i stammen hugger sina stamfränder i ryggen för att rädda sitt eget skinn. Med denna funktion får man verkligen kämpa för sin stam.


Nackdelar.
Man får inte spela med dem man vill.
Vissa stammar kanske drabbas mer än andra av personer som försvinner (blir gul/röd)


Man skulle kunna göra som så att man får byta stam 1 gång var 3:e månad eller likande...bara ett förslag.

Haha jag tycker din ide är ganska trevlig.
Är man nybörjare så är det helt klart en kul ide :D

Hoppas/tror att v21 kommer vara väldigt nybörjar vänlig, så att nya spelare kan börja spela.
Utan att bli totalt överkörda i början.
 

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Haha jag tycker din ide är ganska trevlig.
Är man nybörjare så är det helt klart en kul ide :D

Hoppas/tror att v21 kommer vara väldigt nybörjar vänlig, så att nya spelare kan börja spela.
Utan att bli totalt överkörda i början.

Hur ska dom hindra oss från att farma dom då?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp