Hastighet: 1.0
Enhetshastighet: 1.0
Paladin: Ja/Nej/Ja med föremål
Bågar: Ja/Nej
Kyrka: Ja/Nej
Adelssystem: Guldmynt/Paket
Moral: Ja/Nej
Bonusbyar: Ja/Nej
Barbarbyar: 1000-3000 (Långsamt/Mellan/Snabbt)
Smedja: Enkelt forsknings system/Tre nivå system/10 nivå system
Nybörjarskydd: 3-5 dagar
Stamgräns: 30-45
Milis: Aktivt/Inaktivt - För spelare upp till 3-10 byar.
Nattbonus: Inaktiv/Aktivt 00:00-08:00
Inom stam: Anfall blir besök -Ja/Nej
Assistans utanför stam är möjligt - Ja/Nej
Övrig Info: Spelare kan välja startposition - Ja/Nej
Va svenska världar behöver är en nybörjarvänlig värld, d.v.s en som har moral & lätta system att förstå sig på. Kyrka är inte enkel, de är många som slutat när ja kommit på besök när ja kört över dem, väldigt många "bra" förstår sig inte ens på kyrkan. Paket, är svårt det med. När får man tillbaka dem på billigt sätt? Den frågan har ja svarat på säkert 20 ggr... Enkla forskningssystem är viktigt, de är bara "eliten" som gynnas av andra system/Spelare som är mediokra.
Bonusbyar & paladin med nya vapen är för och göra världen lite rolig, vapnena kan användas i krig & bonusar är bra för och "ändra" spelplanen lite. Barbarbyar upp till 3000?!?! Varför då? OM innogames kollat vad nybörjare adlar som sina första byar så hade dom sett att de är Barbarbyar. De är väl ändå dessa spelare vi ska gynna? (Helt ärligt, ja blir gynnad på idioti ändå... ) 20 byar + och prem behövs. Så varför inte? Varför bara bygga dem till 1500? OM dem byggs till 3000 får vi fler spelare att spela & De är va vi vill ha.
Stamgräns bör vara rätt låg, inte för att hög är en dålig grej, men med .se's minskande population & VI vill behålla en viss standard i världarna. 3 krig per värld, sen är den över. Sänker vi gränserna lite så bildas det fler stammar, fler ledningar & Fler krig. Nog för att 30 är rätt högt redan, men de är också för att förhindra merges. Merges skapar inaktivitet på en värld & spelare tröttnar ut. Anfall blir besök, för att ge en stamkännsla - Varför ska en egna stam kunna anfalla varandra? De blir enklare för nybörjare att inte "fucka upp det" Assistans utanför ska vara möjligt pga diplomatin. De ska vara lite spel bakom galleriet, vem deffar vem? Bra ledning räcker långt! Dessutom har man vänner i andra stammar som kanske behöver hjälp (Vem har inte sett noobs med "pa's" ?
Nattskydd - Ja, förfan. Låt inte eliten sitta uppe och trycka ner va folk byggt upp. Vissa har skola, vissa har jobb. Kan alla sitta uppe då? NEJ. Skaffar alla coes? NEJ Så, vill vi värna om nybörjarna, sätt ett skydd på 8h, för de är trots allt va man ska sova per dag... Ett 2-6 skydd är för lite, tyvärr. Vemfan går upp 0600? För o checka inks? Inte många... (Hellre utan skydd då, helt ärligt)
Spelare ska inte kunna välja startplats. Eliten ska inte bildas i ett förbannat hörn. NEJ NEJ & NEJ. Låt 4-5 spelare starta upp i de olika hörnen, de blir mer spänning i det hela.
Dessutom anser jag utöver detta att vi behöver en "co fri" värld. En värld där vi inte avslutar den på 6-9 månader. De är inte ofta världen står upp mot eliten & även när vi gör det så är de inte enkelt.
Nybörjarvänlig värld tack.