Förråd + Gömställe ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Förhoppningsvis en enkel fråga...

Är Gömstället ett plus till Förrådet eller en del av det?

Den indikation man får av "plats" verkar vara att förrådet är hur mycket man kan ha och gömstället hur stor del av det som är gömt.

Så om jag bombar ner någons förråd till 1 så spelar gömstället ingen roll?
 

DeletedUser

Guest
Gömstället är inget förvaringsutrymme utan fungerar endast för att gömma resurser. Så om du bombar ner förådet till 1 så kommer du inte kunna plundra honom eftersom allt göms i hans gömställe.
 

DeletedUser

Guest
Gömstället är inget förvaringsutrymme utan fungerar endast för att gömma resurser. Så om du bombar ner förådet till 1 så kommer du inte kunna plundra honom eftersom allt göms i hans gömställe.

Jag pratade INTE om vad jag kan plundra...
jag pratade om vad den attackerade får kvar...

Om jag knackar ner motståndarens förråd till 1, spelar det då någon roll om han har ett gömställe på tio, m.a.o. kommer han fortfarande att ha 2000 av varje resurs eller blir hans max som förrådet, på level 1, 1000 av varje resurs?

Om hans max minskas med förrådet, vad händer då med de eventuella som blir över, samma som vid överproduktion skulle jag tro, kastas bort? eller?
 

DeletedUser

Guest
Han har kvar det som rymms i Gömstället. så kan han gömma 1000 av varje resuss så kommer du aldrig åt dessa sålänge gömstället finns kvar. men han kan max ha kvar den mängd som föråden kan rymma. så kan förådet rymma mindre än 1000 så kan han bara göma det som föråden kan ta
 

DeletedUser

Guest
Han har kvar det som rymms i Gömstället. så kan han gömma 1000 av varje resuss så kommer du aldrig åt dessa sålänge gömstället finns kvar. men han kan max ha kvar den mängd som föråden kan rymma. så kan förådet rymma mindre än 1000 så kan han bara göma det som föråden kan ta

Tack!

Visserligen är det dumt att bomba förrådet om man tänkt farma, men kul att veta i alla fall...
 

DeletedUser

Guest
Tack!

Visserligen är det dumt att bomba förrådet om man tänkt farma, men kul att veta i alla fall...

Det bästa är ju förståss att bomba farmen eller smedjan. Smedjan är jobbigast att få bombad och farmen är mer strategisk
 

DeletedUser

Guest
Det bästa är ju förståss att bomba farmen eller smedjan. Smedjan är jobbigast att få bombad och farmen är mer strategisk

Jo, alla mina attacker hitintills har inletts med att muren bräckts, farmen tagits ner till 1 samt att hq <15, sedan slår jag ut baracken och statyn, smedja och stall därefter...

men nu har en av mina farmbyar, som jag farmat i stort sett sedan jag börjat, gått med i en stor stam... typiskt va :) varför dom vill ha in en by som inte producerat något annat än resurser i två veckor, som jag farmat vet jag inte :)
 

Nova

Active Member
Reaktionspoäng
7
Han har kvar det som rymms i Gömstället. så kan han gömma 1000 av varje resuss så kommer du aldrig åt dessa sålänge gömstället finns kvar. men han kan max ha kvar den mängd som föråden kan rymma. så kan förådet rymma mindre än 1000 så kan han bara göma det som föråden kan ta

precis så som jag hade tänkt mig...tack.. :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp