Förlåt, men hur tänker innogames?

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Tänkte framföra en rant helt enkelt mot innogames & vår server. Det är absolut inget personligt, utan enbart mot makthavarrollen.

Så, var ska vi börja. Jag tycker vi går till angrepp mot pp funktionerna.

Det finns 1 EN förbannad jävla skitfunktion som förstör en hel värld nästan omgående. EN funktion. Ni tänker precis på den, den där jävla Kontohanteraren. HAHA jag driver... ;) Möjligheten till att köpa adlar. DE ÄR DEN SÄMSTA JÄVLA IDEN INNOGAMES NÅGONSIN HAFT. SNÄLLA PÅPEKA DET PÅ VARENDA JÄVLA MÖTE.

Lek med tanken. Låt oss ta en överlägsen värld, bara som exempel. V32. Här har du samlat 85% av världens, förmodligen bästa spelare i en stam. Det finns ingen stam som ens är i närheten att kunna utmana dem. Den som säger annat är ett jävla troll & vet tamefan ingenting om spelet, så bara ignorera personen. Hur ska alla andra spelare som faktiskt vill försöka och slå dem göra då?

De finns ett sätt, v29 är ett perfekt exempel. Där en stor mängd spelare tillslut med ren kvantitet kan överväldiga de bästa spelarna. Vad fanns inte på V29? Köpeadlar.

På v32 finns däremot denna inställning, så Dance kan i princip köra 90% off & aldrig behöva fundera på att adlarna tar slut. Allt de behöver klaga på är 1; Moralen, för den jäveln kostar dem resurser 2; Kvaliten på motståndet, för vi vet hur de bästa oftast gör det.

Vilka problem dance har.

Ja, jag ska inte vara den som säger att det är helt jävla omöjligt och spöa dem. Men då ska dance göra några riktiga idiotgrejer, ja menar, riktiga idiotgrejer. Typ som börja adla sina egna spelare, dela sig i 2 stammar etc etc.

Kan världen försöka och vinna? Ja, försöka går ju. Men när dance väl börjat rulla, hur stoppar en stam på låt säg 500 byar 1500 nukes & 150 adelståg? I min värld så går det inte. 15% slår inte 85%.

Så, nu har vi gett en historia om VARFÖR köpeadlar är den sämsta inställningen innogames någonsin gjort. Tom detdär kampen grejen va bättre än detta. Halveringar må förstöra, men de kommer inte ens i närheten av detta. Köpa resurser? De är inte ens ett jävla problem, jaja, man kan köpa i starten. Men du vinner knappast direkt på det ellerhur?


Varför blir dance så överlägsna då? Tja, bra spelare vill oftast lira med bra spelare. Folk vinner hellre än och förlorar (Inte som jag...) Vad skulle kunna få det att bli "jämt" eller... "jämnare" ?

Fler bra stammar, dvs finns det 50 bra spelare så kan man inte ha en stamgräns på 40. DE GÅR INTE. Ibland så blir man så jävla irriterad att dedär jävla *******NA får betalt för de jobb dom gör. Hur fan kan man inte lägga ner lite research för att förbygga sånt här överlägsenhet?

Om du nu måste ha den här jävla cancerbiten med, kan vi inte iaf komma fram till att, ja 5 medlemmar max är bra. Då kan vi få en någolunda tid på världen & faktiskt tvinga fram roliga krig. Är det så fel och låta en värld pågå i 2-3 år i värsta fall?

Ja menar, innogames verkar ju ha förstått dethär med att köpa adlar, de ger klirr i kassan. Så kommer de fixa ett system så att detta inte används för ofta? Typ, för varje adel du köper så ökar priset, eller sätta en gräns på hur många per dag du får köpa? (Fast, känner man innogames så sätter de 10 och påstår att problemet är löst, skulle inte förvåna mig för 5 öre)

Så, min rant om dessa canser köpeadlar är nu över. Den enda inställning som förstör en hel värld direkt de finns med, de är s.k "Standard" MVP Innogames


*****

Nu över till en annan Rant, cause i love to rant. Är väl bäst känd för det, är väl kanske för att jag står på "fel" sida. Skulle ju va kul med backup nån gång kanske.

Världinställningar

Vart FAN ska jag börja (Det är ingen svordom va? eller är vi på 1900 talet?)

.se blir mindre o mindre & världar avgörs på under halvåret. v32 blir nog rekord :D

Så, varför sätter man dåliga settings på världar?

Först vill jag ge några personliga åsikter om inställningar

MÅSTE/Standard, sånt som ska vara på alla världar om man inte frångår det på något konstigt/udda sätt.

* Nattskydd - Ja, de finns nattugglor. Men majoriteten av spelare sitter inte uppe 0300 på natten för och ta byar av dagjobbare. Det ska vara skydd minst 8h

* Fejkgräns - Det ska existera, förlåt men hur många i dagens läge orkar och hantera 1k+ inks dagligen? Ja, det finns vissa. Men det finns bara en grupp som gynnas av att kunna spamma ut 5k inks & den gruppen är inte majoriteten. Det kanske "förstör" enligt vissa, men när de satt sig i sitsen av och lira mot bra spelare utan nån jävla backup, då kan de få tala.

* Inga köpeadlar - Allvarligt, läs min rant om skiten. Vår manager får fan stå på sig och visa vem fan som bestämmer. Vem vill vara manager över ett spel när ledningen bara saboterar det? Ärligt fan. Vissa lite välvilja mot oss som spelar.

Sen finns det inställningar som bör begränsas, med det menar jag att dom ska ha ett övre max värde.

* Medlemsgräns - Ja, tyvärr. Men detta är ett jävla krigsspel inte nå jävla sim city lir där vi alla ska lira tillsammans. Fan är det för mening och ha 20+ i världar? De blir ju inte ens ett år gamla. Personligen anser jag 20 som jävligt högt i en värld där endast 50 "bra" spelare existerar. Kanske gör vår manager också det och börjar lobba för lägre världar. Sätt 7 på v33, inga köpeadlar & se vad som händer. Nova's expriment, jag är helt säker att om man stödjer upp de inställningarna med "bra" settings så blir det en succee. Det är vad .se behöver, frågan är bara om vår manager vågar ta upp frågan med tyskarna.

Sen har vi vissa settings som jag personligen skulle se mer av

* NoHaul är väldigt fint för 2 anledningar, jag slipper farma som ett djur & alla hänger med om de "gör" rätt byggnader. Så är det inte på farmvärldar. Om vår manager gjort sin research så vet hon att fler nybörjare hänger bättre med & det är "lättare" att lära dem. Samtidigt som eliten inte kan dra iväg på ett sätt som de kan göra om de farmar.

Jag är absolut inte emot limited haul, de fungerar också. Personligen vill ja se någon variant av no/limited haul istället för farm världar. Ja, man kan öka hastigheten som råvarorna produceras för att möta bortgången av farmningen, på de sättet gynnas fler än bara de som farmar 247.

Sen har vi några stöd settings jag tycker är bra

Högre poäng på barbarer limited/no haul - De kommer adlas, så varför måste vi bygga dem från scratch? Sätt dem på typ OM de går 1500 direkt vid skapelsen eller att de bygger upp mot 3000 i hög hastighet. Va spelar de för roll? Mer än att nybörjare slipper bygga så mycket.

Bonusbyar, roligt med sådana!

Pala vapen, behöver ej vara förstärkta men på en låg medlemsvärld så kan man självklart testa!

Okej, rant over

Man får väl hoppas att nån läser den och förhoppningsvis är den personen vår manager. Nova, du är en bra manager men snälla stå på dig mer ;) Du & ja vet också att vissa saker måste förändras när servern går ner. Ge oss ett experiment på v33 , så jäkla misslyckat kan det inte bli. V3 höll ju på i över 3 år, tror väldigt få skulle gråta om v33 blev som casual (håller på för evigt) men där man kan adla alla, om du förstår vad jag menar.

Mvh

Henrik
 

Wrongway

Active Member
Reaktionspoäng
42
håller med dig om inställningarna (de mesta, inte barbarerna men ja att de bygger snabbare fine men inte starta på 1500^^)), dock skulle jag kunna säga 10 på stamantalet ist för jämna siffror <3


(Jag hatar att farma så jävla tråkigt)
* Nattskydd
* Inga köpeadlar
* Fejkgräns
Bonusbyar, roligt med sådana!
Pala vapen,
Jag är absolut inte emot limited haul,
* NoHaul är väldigt fint för 2 anledningar, jag slipper farma som ett djur

Well done sir.
Rykte for u

Edit:
När tar du och börjar försöka kontakta och skriva med de tyska ledarna då? :O
 

Jesperl95

Active Member
Reaktionspoäng
55
håller med dig om inställningarna (de mesta, inte barbarerna men ja att de bygger snabbare fine men inte starta på 1500^^)), dock skulle jag kunna säga 10 på stamantalet ist för jämna siffror <3


(Jag hatar att farma så jävla tråkigt)


Well done sir.
Rykte for u

Edit:
När tar du och börjar försöka kontakta och skriva med de tyska ledarna då? :O

Går rykten om att han försöker lära sig tyska med Google translate som lärare. Hur kommer det gå? Only time will tell.
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Gillar förslagen.. Samtidigt tror jag det är lättare sagt än gjort. Nova kämpar men tyskarna vägrar, bah att acceptera!
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Gillar förslagen.. Samtidigt tror jag det är lättare sagt än gjort. Nova kämpar men tyskarna vägrar, bah att acceptera!

Man får väl sätta ner foten nån gång. Köpeadlar förstör spelet. Medlemsgränser har aldrig testats varför skulle mina förslag va dåliga? Jag omnån vet välva fan de handlar om
 

DeletedUser

Guest
Kan inte annat än för antagligen första gången hålla med dig.. Hatten av för denna tråd.

Edit: Det är en ond cirkel. Nästan ingen vill ha dessa funktioner, men när de väl finns så vill nästan alla använda dem för att inte hamna efter.. (Ja, väldigt svårt att hänga med om man bara präglar). Så Tyskarna får in pengarna och blir nöjda, och struntar i vad folk säger eftersom att de bara bryr sig om alla pengar.

Och det sorgligaste av allt är, att egentligen hade nog inte någon form av "strejk" eller bojkott av funktionerna gått vägen heller (dels självklart för att inte tillräckligt många hade gått med på det dels) Men sedan även för att Tyskarna bara hade kallat .se för något de gör alldeles för dålig vinst på och sedan lagt ner servern.

Tror tyvärr att det är ett lost cause, och inte bara .se utan trenden syns långsamt på .net också... Nu när de precis startade sin sista värld utan premiumfunktioner.

:(
 
Senast redigerad av en moderator:

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Nja, de är väl rätt simpelt egentligen? Bojkotta världen alt. forma en superstam som slaktar alla omgående. För och visa missnöje.

Premiumfunktioner är inte alla cancer, de är just köpeadlar som är det. Resten är väl skit samma egentligen, halvera, jaja de är väl den näst värsta, men de kan va kul o blöda folk på pengar för skojs skull (tro mig, de är askul & lägga rens & sen fejktåg 20 min senare/fejkade nukeadlar etc etc)

Sälja resurser, so what? De är just möjligheten att köpa valfri siffra med adlar när du fått akademi som gör det så djävulskt drygt, du hade ju någon som adlade 150 byar eller nå sånt på nån värld. Bara premade adlar. Ska det få vara ok? Hade adlarna kostat 500 pp st så hade ja kunnat acceptera skiten, för då hade de varit värt o se på hur dumma människor är för skojs skull. Alt. du kan köpa 1 adel om dan eller något sådant efter 1 månad eller dylikt.

Men sådana restriktioner finns inte. Bort med köpeadlarna och gör bättre världar istället.
 

Tobaco

Member
Reaktionspoäng
0
Ja bra ni skriver om detta, alltså Inno drar ju in lovor och man kan ju tycka att de kan fundera på att åtminstånde ta bort halveringen då och då, halvering av byggnader som sabbar spelstilen totallt...:(
 

DeletedUser

Guest
Håller helt och hållet med, bort med köpeadlar

gillar även det med stam antalet
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
håller med dig henke! men jag tycker inte stamantalet har med saken att göra..

De är egentligen 2 olika rants

En om köpeadlar

& en om stamantalet.

Tycker det är så jävla trök att världar avslutas inom ett halvår bara för nån tyckte 40 va en bra siffra. Vi har aldrig försökt med något "galet" som 7 medlemmar, trots att det bör fungera hur bra som helst. Förr tog det år innan nån vann, varför kan det inte bli så nu också?

Får du fler stammar så blir det svårare och kontrollera en hel rim, då får nya spelare det lättare att växa upp och få nya försök på världen. Tar den 2.5 år att avsluta så hinner man ju försöka igen om man blir rimmad.

Självklart lär det bli många bra småstammar, men ju fler det blir desto intressantare blir diplomatin. Du får ju säkert 200 stammar, varav 20 skulle anses som "bra" kanske 5-10 ha en chans på vinst etc.

Det kanske är högt siktat, men det blir betydligt fler än det som är idag.
 

DeletedUser

Guest
håller med dig om inställningarna (de mesta, inte barbarerna men ja att de bygger snabbare fine men inte starta på 1500^^)), dock skulle jag kunna säga 10 på stamantalet ist för jämna siffror <3


(Jag hatar att farma så jävla tråkigt)


Well done sir.
Rykte for u

Edit:
När tar du och börjar försöka kontakta och skriva med de tyska ledarna då? :O

håller med till 100% allt

Börja i V31 istället här finns inga köpeadlar :) och dom stammarna som finns här är kvantitet mer utspridd, ett bra ex på det är jag:D
 

DeletedUser

Guest
En värld med max 7 spelare/stam utanför stammen vore fantastiskt kul! Då är det dock ett måste att inte kunna assistera utanför stammen.

Även världar med slumpartad start vore kul så man är tvingad att gå med en lokal stam eftersom alla slumpas.
 

DeletedUser

Guest
Tycker väl som alla andra. Att du har helt rätt Henke.

Ända premfunktionen jag klagar på köpadlar.

Jag och han jag spelade med på v31 övervägade seriöst att adla 100-200 barbarer längst åt norr. Det sjuka är att ingen hade kunnat stoppa oss. Exkluderar man aids framfart i den nordvästra kontinent, som saknade en dominant eller bra stam, hade vi kunnat tagit över hela kontinenten.

Helt orealistiskt på en "riktig värld" d.v.s en utan köpadlar.
 

DeletedUser

Guest
Tänkte framföra en rant helt enkelt mot innogames & vår server. Det är absolut inget personligt, utan enbart mot makthavarrollen.

Så, var ska vi börja. Jag tycker vi går till angrepp mot pp funktionerna.

Det finns 1 EN förbannad jävla skitfunktion som förstör en hel värld nästan omgående. EN funktion. Ni tänker precis på den, den där jävla Kontohanteraren. HAHA jag driver... ;) Möjligheten till att köpa adlar. DE ÄR DEN SÄMSTA JÄVLA IDEN INNOGAMES NÅGONSIN HAFT. SNÄLLA PÅPEKA DET PÅ VARENDA JÄVLA MÖTE.

Lek med tanken. Låt oss ta en överlägsen värld, bara som exempel. V32. Här har du samlat 85% av världens, förmodligen bästa spelare i en stam. Det finns ingen stam som ens är i närheten att kunna utmana dem. Den som säger annat är ett jävla troll & vet tamefan ingenting om spelet, så bara ignorera personen. Hur ska alla andra spelare som faktiskt vill försöka och slå dem göra då?

De finns ett sätt, v29 är ett perfekt exempel. Där en stor mängd spelare tillslut med ren kvantitet kan överväldiga de bästa spelarna. Vad fanns inte på V29? Köpeadlar.

På v32 finns däremot denna inställning, så Dance kan i princip köra 90% off & aldrig behöva fundera på att adlarna tar slut. Allt de behöver klaga på är 1; Moralen, för den jäveln kostar dem resurser 2; Kvaliten på motståndet, för vi vet hur de bästa oftast gör det.

Vilka problem dance har.

Ja, jag ska inte vara den som säger att det är helt jävla omöjligt och spöa dem. Men då ska dance göra några riktiga idiotgrejer, ja menar, riktiga idiotgrejer. Typ som börja adla sina egna spelare, dela sig i 2 stammar etc etc.

Kan världen försöka och vinna? Ja, försöka går ju. Men när dance väl börjat rulla, hur stoppar en stam på låt säg 500 byar 1500 nukes & 150 adelståg? I min värld så går det inte. 15% slår inte 85%.

Så, nu har vi gett en historia om VARFÖR köpeadlar är den sämsta inställningen innogames någonsin gjort. Tom detdär kampen grejen va bättre än detta. Halveringar må förstöra, men de kommer inte ens i närheten av detta. Köpa resurser? De är inte ens ett jävla problem, jaja, man kan köpa i starten. Men du vinner knappast direkt på det ellerhur?
Varför blir dance så överlägsna då? Tja, bra spelare vill oftast lira med bra spelare. Folk vinner hellre än och förlorar (Inte som jag...) Vad skulle kunna få det att bli "jämt" eller... "jämnare" ?

Fler bra stammar, dvs finns det 50 bra spelare så kan man inte ha en stamgräns på 40. DE GÅR INTE. Ibland så blir man så jävla irriterad att dedär jävla *******NA får betalt för de jobb dom gör. Hur fan kan man inte lägga ner lite research för att förbygga sånt här överlägsenhet?

Om du nu måste ha den här jävla cancerbiten med, kan vi inte iaf komma fram till att, ja 5 medlemmar max är bra. Då kan vi få en någolunda tid på världen & faktiskt tvinga fram roliga krig. Är det så fel och låta en värld pågå i 2-3 år i värsta fall?
Ja menar, innogames verkar ju ha förstått dethär med att köpa adlar, de ger klirr i kassan. Så kommer de fixa ett system så att detta inte används för ofta? Typ, för varje adel du köper så ökar priset, eller sätta en gräns på hur många per dag du får köpa? (Fast, känner man innogames så sätter de 10 och påstår att problemet är löst, skulle inte förvåna mig för 5 öre)

Så, min rant om dessa canser köpeadlar är nu över. Den enda inställning som förstör en hel värld direkt de finns med, de är s.k "Standard" MVP Innogames
Jag vet inte riktigt var jag ska börja, funktionen för att köpa adelsplatser är inte min personliga favorit precis men tyvärr ingår den i ”de nya premiumfunktionerna”. Dessa är som sagt var standard, det som ska finnas på varje värld och jag har lyckats få ett par undantag från detta med ett par världar utan. Men ett undantag är ett undantag, det innebär inte förändrad standard och kommer sannolikt heller aldrig bli något som är borta på alla servrar.
Jag tycker inte om funktionen på grund av att den är så obalanserad. Precis som antalet mynt eller lagringar ökar för varje adelsman, borde priset öka när man köper platsen för poäng. Det är min personliga synpunkt, den står jag för och framför så fort det är möjligt, eftersom det inte är rimligt som det ser ut idag.

Nu över till en annan Rant, cause i love to rant. Är väl bäst känd för det, är väl kanske för att jag står på "fel" sida. Skulle ju va kul med backup nån gång kanske.
Kalla mig naiv och idealistisk, men jag trodde ändå på nåt sätt vi allihop stod på sidan som vill ha liv, spelglädje och spelare på .se. Det finns ingen ”fel sida”, det finns bara olika synpunkter och åsikter och det är precis så det ska vara för att man ska kunna jobba framåt, för förbättring. Sen får du gärna ha fel, jag kan ju inte tvinga dig att ha rätt ;)

Världinställningar

Vart FAN ska jag börja (Det är ingen svordom va? eller är vi på 1900 talet?)

.se blir mindre o mindre & världar avgörs på under halvåret. v32 blir nog rekord :D

Så, varför sätter man dåliga settings på världar?

Först vill jag ge några personliga åsikter om inställningar

MÅSTE/Standard, sånt som ska vara på alla världar om man inte frångår det på något konstigt/udda sätt.
Här får jag nog faktiskt säga att frågan om varför man sätter dåliga settings på världar är fruktansvärt relativ – din åsikt är att vi sätter dåliga inställningar på världarna, min är att vi faktiskt gör vad vi kan med de förutsättningar vi har. Det kommer alltid finnas spelare som älskar en inställning någon annan hatar, och vad som är bra eller dåligt är helt beroende på vem du frågar.

* Nattskydd - Ja, de finns nattugglor. Men majoriteten av spelare sitter inte uppe 0300 på natten för och ta byar av dagjobbare. Det ska vara skydd minst 8h
Nattskydd är en av inställningarna vi försöker ha ofta, inte för du vill det utan för det gynnar nybörjarna ganska mycket, och även många erfarna spelare uppskattar skyddet.

* Fejkgräns - Det ska existera, förlåt men hur många i dagens läge orkar och hantera 1k+ inks dagligen? Ja, det finns vissa. Men det finns bara en grupp som gynnas av att kunna spamma ut 5k inks & den gruppen är inte majoriteten. Det kanske "förstör" enligt vissa, men när de satt sig i sitsen av och lira mot bra spelare utan nån jävla backup, då kan de få tala.
Ytterligare en inställning vi försöker ha ganska ofta, av precis samma skäl som du tar upp – TW är redan svårt och tidskrävande och även om det idag finns hjälpmedel är det mer en skrytgrej att skicka 5k fejks, än det fyller nån egentlig funktion.

* Inga köpeadlar - Allvarligt, läs min rant om skiten. Vår manager får fan stå på sig och visa vem fan som bestämmer. Vem vill vara manager över ett spel när ledningen bara saboterar det? Ärligt fan. Vissa lite välvilja mot oss som spelar.

Sen finns det inställningar som bör begränsas, med det menar jag att dom ska ha ett övre max värde.
Hur många världar med undantag från den funktionen hade vi innan jag blev CM? Tyvärr är det inte jag som bestämmer, och den ”standard” man utgår ifrån är inte gripen ur luften, det finns underlag, beräkningar och statistik på vad som fungerar eller inte fungerar.

* Medlemsgräns - Ja, tyvärr. Men detta är ett jävla krigsspel inte nå jävla sim city lir där vi alla ska lira tillsammans. Fan är det för mening och ha 20+ i världar? De blir ju inte ens ett år gamla. Personligen anser jag 20 som jävligt högt i en värld där endast 50 "bra" spelare existerar. Kanske gör vår manager också det och börjar lobba för lägre världar. Sätt 7 på v33, inga köpeadlar & se vad som händer. Nova's expriment, jag är helt säker att om man stödjer upp de inställningarna med "bra" settings så blir det en succee. Det är vad .se behöver, frågan är bara om vår manager vågar ta upp frågan med tyskarna.
Som jag sagt åtskilliga gånger i tidigare diskussioner – en hel del hänger ihop med problematiken med co-spelande. Vad är det för mening med gräns på 7 spelare per stam när resultatet blir att det sitter 5 spelare per konto? Finns det 50 ”bra” spelare och dessa väljer att spela på 20 konton, blir det samma resultat i alla fall. Möjligen börjar man med varsitt konto, men får man inte plats i samma stam mergar man kontona efterhand till alla får plats. Det är inget vi kan reglera eller styra, vi har sett flera stamma merga ihop till en, konton som från början är 3-4 stycken mergar under serverns gång ihop till 1. Vi kommer aldrig komma ifrån det här, så länge det är okej med flera spelare på samma konto kommer stamgränsen att spela liten roll. Däremot känns det som det är dags för ett lägre antal medlemmar i stammen inför V32, och det kommer jag lägga fram när det blir dags att lämna förslag.
Det känns bara knas att du ens ifrågasätter om jag vågar ta upp frågan med tyskarna, tror du jag bara är megadryg och störig mot spelare? :D

Sen har vi vissa settings som jag personligen skulle se mer av

* NoHaul är väldigt fint för 2 anledningar, jag slipper farma som ett djur & alla hänger med om de "gör" rätt byggnader. Så är det inte på farmvärldar. Om vår manager gjort sin research så vet hon att fler nybörjare hänger bättre med & det är "lättare" att lära dem. Samtidigt som eliten inte kan dra iväg på ett sätt som de kan göra om de farmar.

Jag är absolut inte emot limited haul, de fungerar också. Personligen vill ja se någon variant av no/limited haul istället för farm världar. Ja, man kan öka hastigheten som råvarorna produceras för att möta bortgången av farmningen, på de sättet gynnas fler än bara de som farmar 247.
Limited/NoHaul är en av mina personliga favoriter, i kombination med rätt inställningar. Det är dock en inställning som inte är ”standard” och som betraktas som ”svår” av mina chefer. Med det sagt, har jag full koll på varför inställningen är bra, och passar hos oss trots det. För övrigt är det inte längre möjligt att öka resursproduktionen.

Sen har vi några stöd settings jag tycker är bra
Högre poäng på barbarer limited/no haul - De kommer adlas, så varför måste vi bygga dem från scratch? Sätt dem på typ OM de går 1500 direkt vid skapelsen eller att de bygger upp mot 3000 i hög hastighet. Va spelar de för roll? Mer än att nybörjare slipper bygga så mycket.
Bonusbyar, roligt med sådana!
Pala vapen, behöver ej vara förstärkta men på en låg medlemsvärld så kan man självklart testa!
Okej, rant over
Problemet med barbarer och byggas ”snabbt” är att programvaran och jag inte är överens om vad ”snabbt” är. Jag betraktar barbarbyar och adling av dem som en strategisk faktor, lika väl som kyrka eller smedja är strategiska faktorer i spelet. Det är inte möjligt att skapa barbarerna med nåt annat än samma poäng som alla spelarbyar, och det där hur snabbt snabbt egentligen är blir lite konstigt. Bonusbyar och paladin med vapen är också strategiska inställningar för att variera världarna, det är inget jag vill se på alla servrar men heller inget som är avgörande för spelet i sig.

Man får väl hoppas att nån läser den och förhoppningsvis är den personen vår manager. Nova, du är en bra manager men snälla stå på dig mer ;) Du & ja vet också att vissa saker måste förändras när servern går ner. Ge oss ett experiment på v33 , så jäkla misslyckat kan det inte bli. V3 höll ju på i över 3 år, tror väldigt få skulle gråta om v33 blev som casual (håller på för evigt) men där man kan adla alla, om du förstår vad jag menar.
Mvh
Henrik
Vi uppskattar synpunkter, i synnerhet om de är konstruktiva och något så när realistiska. Jag tar med mig, vi tar med oss synpunkterna, när vi planerar och diskuterar t.ex. nya världar. Men tror du jag inte har koll, eller inte står på mig är du ute och cyklar. Vi har planerat V33 sen diskussionerna om inställningar för V30. Men det är korkat att slåss mot väderkvarnar, det är dumt att bränna krut på strider dömda att förloras. Man ska välja sina strider med omsorg, ungefär som i spelet. Ett riktigt bra sätt att lägga tyngd bakom det jag säger, är era diskussioner här – precis som denna. Ju fler som visar öppet vad ni tycker om t.ex. funktionen för att köpa adelsplatser, desto mer tyngd har mitt argument för att slippa funktionen.
 

DeletedUser

Guest
Du menar:

Vem vill vara manager och med i ledningen när man inte tjänar pengar? :D

It's all about the money, money, money :D

Jag antar att svaret är SuperNova med hänsyn till att jag mer eller mindre gjort det gratis under ganska lång tid?
Man måste vara idealistisk idiot, masochist, självplågare eller något annat udda för det här. Det är passionen för spel och spelare som driver, den kan man aldrig köpa för pengar. Inte min i alla fall, men jag är å andra sidan förmodligen inte någon normperson. Eller ens normal.
 

DeletedUser

Guest
Som jag sagt åtskilliga gånger i tidigare diskussioner – en hel del hänger ihop med problematiken med co-spelande. Vad är det för mening med gräns på 7 spelare per stam när resultatet blir att det sitter 5 spelare per konto? Finns det 50 ”bra” spelare och dessa väljer att spela på 20 konton, blir det samma resultat i alla fall. Möjligen börjar man med varsitt konto, men får man inte plats i samma stam mergar man kontona efterhand till alla får plats. Det är inget vi kan reglera eller styra, vi har sett flera stamma merga ihop till en, konton som från början är 3-4 stycken mergar under serverns gång ihop till 1. Vi kommer aldrig komma ifrån det här, så länge det är okej med flera spelare på samma konto kommer stamgränsen att spela liten roll. Däremot känns det som det är dags för ett lägre antal medlemmar i stammen inför V32, och det kommer jag lägga fram när det blir dags att lämna förslag.
Det känns bara knas att du ens ifrågasätter om jag vågar ta upp frågan med tyskarna, tror du jag bara är megadryg och störig mot spelare? :D

Här håller jag inte med dig. Eftersom folk vill både spela och ha ett IRL liv så kommer de flesta "bra konton" ligga på 2-3 (med undantag såklart) spelare oavsett stamgräns. Är det hög stamgräns så kan det bli som i Dance på v32 (där vi är 28 konton men troligen en bit över 50 spelare totalt) och då är det dåligt med "toppspelare" kvar som kan stå emot på ett jämnlikt sätt (tänker poäng per konto, antal konton osv, inte kvantitet och gangbangs alltå även om det funkar). Har man istället stamgräns på 7 så blir det max (räknar i överkant 7x3=) 21 spelare i stammen och då kan man få fler krig där båda sidorna är jämnlika. Jag kan inte tänka mig att folk slår ihop kontona och blir 6-7 personer per konto om man sänker gränsen till 7 spelare. Jag menar, folk vill ju hinna spela spelet också.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Som jag sagt åtskilliga gånger i tidigare diskussioner – en hel del hänger ihop med problematiken med co-spelande. Vad är det för mening med gräns på 7 spelare per stam när resultatet blir att det sitter 5 spelare per konto? Finns det 50 ”bra” spelare och dessa väljer att spela på 20 konton, blir det samma resultat i alla fall. Möjligen börjar man med varsitt konto, men får man inte plats i samma stam mergar man kontona efterhand till alla får plats. Det är inget vi kan reglera eller styra, vi har sett flera stamma merga ihop till en, konton som från början är 3-4 stycken mergar under serverns gång ihop till 1. Vi kommer aldrig komma ifrån det här, så länge det är okej med flera spelare på samma konto kommer stamgränsen att spela liten roll. Däremot känns det som det är dags för ett lägre antal medlemmar i stammen inför V32, och det kommer jag lägga fram när det blir dags att lämna förslag.
Det känns bara knas att du ens ifrågasätter om jag vågar ta upp frågan med tyskarna, tror du jag bara är megadryg och störig mot spelare? :D


Limited/NoHaul är en av mina personliga favoriter, i kombination med rätt inställningar. Det är dock en inställning som inte är ”standard” och som betraktas som ”svår” av mina chefer. Med det sagt, har jag full koll på varför inställningen är bra, och passar hos oss trots det. För övrigt är det inte längre möjligt att öka resursproduktionen.

Vi uppskattar synpunkter, i synnerhet om de är konstruktiva och något så när realistiska. Jag tar med mig, vi tar med oss synpunkterna, när vi planerar och diskuterar t.ex. nya världar. Men tror du jag inte har koll, eller inte står på mig är du ute och cyklar. Vi har planerat V33 sen diskussionerna om inställningar för V30. Men det är korkat att slåss mot väderkvarnar, det är dumt att bränna krut på strider dömda att förloras. Man ska välja sina strider med omsorg, ungefär som i spelet. Ett riktigt bra sätt att lägga tyngd bakom det jag säger, är era diskussioner här – precis som denna. Ju fler som visar öppet vad ni tycker om t.ex. funktionen för att köpa adelsplatser, desto mer tyngd har mitt argument för att slippa funktionen.

Jag anser mig själv som en relativt kunnig spelare, ja anser också att jag har majoriteten i de förslag jag lägger. Visst, ibland så vet folk inte vad som är bäst för dem själva. Men du kanske vet att jag ställer mig bakom nybörjare & har ju hellre lätta inställningar för dem än bra inställningar för eliten.

Jag påstår att en medlemsgräns på 5-7 skulle vara bra för servern så baserar jag det på all tidigare erfarenhet, väldigt ofta som ledare för stammar. Jag är med och bestämmer, jag vet hur och varför man mergar ihop stammar. De har oftast ingenting med att spelare vill få sina konton aktiva 247. Dom faktorer jag ser spelar in är; folk har irl och ligger i front, de vill ha en co. De är typ den största faktorn till ett ihopslag av konton. VÄLDIGT sällan jag ser konton som slås ihop för att tävla om rank, visst händer det men det är YTTERST sällsynt.

Vi har en bra regel som införts, där du ej får adla upp ett konto & sen gå med det. Det är en MYCKET bra regel, jag anser också att den kan utvärderas och kringgås. (Som ledare så är det mitt jobb och ha koll på reglerna) och jag säger såhär, folk gör oftast: 1 spelare adlar dem, sen adlas de av kontot som slogs ihop, bara för att undgå regeln. (Detta bör kunna ses som fusk fortfarande) alt. är att man säger "slås konton ihop så ska de delas ut till stammen" eller nå sådant. (det går att fundera på)

Frågan till dig är Nova, har vi någonsin sett en värld med 5-7 (max max 8) i medlemsantal? Du försvarar dig med att det inte skulle fungera för att, ja folk mergar och spelar 5 på konton. Men du tar aldrig till dig att inte alla vill ha en co. Jag personligen spelar inte med en co, självklart är jag svag när jag jobbar & sover (tack för nattskydd), men med kö system så går det att lösas för min del. (Är ganska erfaren för att inse när fara är nära eller inte)

Lågt medlemsantal är något jag är HELT jävla säker på. Vi kommer få några stammar som har 2-3 spelare per konton, men så gör de spelarna på alla världar. Anledningen till att jag vill ha ner medlemsantalet är att tvinga folk till att välja en stam och strida tills de blir adlade eller vinner. Idag ger du dem en möjlighet att fly till rank 1 stammen. Stam efter stam krossas för rank 1 "får" 2-5 platser över eftersom folk slutar. Då går toppen över & vips, ett roligt krig blev till en ren massaker. ENBART för att de hade möjligheten att bjuda in de aktiva & ledande spelarna. ENDAST p.g.a det.

Vi får alltid ledande premades, men jag vill se fler möjliga vinnare till en värld & TVINGA dem att slåss, för jag garanterar nova, ja skulle hellre adla bort spelare än att merga ihop mig med nån för att få byar. Så tänker nog de flesta också, speciellt när det är /blir så tight med utrymme.

Något som du också får räkna med är att 7 spelare lär känna varandra ganska bra & de blir oftast ganska svårt o sätta kniven i ryggen på någon du känt i 3+ månader ellerhur? Men är du 40 pers, hur väl lär du känna alla? Tror starkt på att ledarskap kommer prövas & starka band skapas, vapenbröder/systrar som strider för varandra.

Men, vi kommer ju aldrig få uppleva det eftersom vår manager vägrar ge det ett försök.

Okej, no haul är svår? Tycker den är lättare än möjligheten och farma XD Tror de flesta skulle säga så dessutom :p Är väl tyskarna som är blinda, ingen vågar säga som det är bland deras arbetare.
Är det inte möjligt längre? Är det för att du inte vet hur eller för att de har uppdaterat den inställningen senaste halvåret? För på w83 har vi 6400/h på 2.0 speed "Other info: Slightly higher resource production rates."


Jojo, det är svårt och argumentera med en vägg. Lite så jag känner ibland med tw teamet. Men du får också förstå att jag går ju till er som sen får gå till tyskarna & hur omöjligt ni har det vet jag inte. Men det du säger är att "hellre leva i fångenskap än att dö för frihet" är bättre, jag håller inte med. Ja kan leva fattigt, sålänge ingen äger mitt liv. Lite så känns det med köpeadlar, vad för liv är det och leva om vi ska repetera v32? Jag tror du inte undgått och se hur överlägsna de är (77-4 senaste 3 dygnen eller så, ska fan inte vara möjligt såhär tidigt)

Jodå, folk har skrivit på skype och bett mig skapa en namnlista för att ge dig stöd om köpeadlar, men problemet är väl att det är så väldigt få som läser externa nuförtiden ändå. Alla i denna tråd har ju sålänge hållt med om det jag skrivit, men jag antar det krävs något mer?

Köpeadlar förstör spelet, hur ska man få tyskar och förstå det? Allt dom verkar se är $$$ tecken, självklart ger väl en sån värld mer avkastning än en utan, de är väl ganska logiskt. Men vad får dem för rykte? Något som är jävligt säkert för min del så är det att oavsett vilka jävla spel innogames skapar så kommer ja inte spela dem, för jag vet att de kommer förstöra dem enbart för och tjäna några extra kronor. Vill ett företag ha ett sådant rykte? Vad vet jag.

Vi kräver inte mycket av dig nova, men vi kräver att du står upp för vår frihet.
 

DeletedUser

Guest
Henke du slår huvudet på spiken angående stamgränsen. Du formulerar delar av det jag ville säga i mitt inlägg mycket utförligare och tydligare. Tack för det, att ge rykte är det minsta jag kan göra. :)
 
Topp