henrik338
GuideGud
- Reaktionspoäng
- 40
Tänkte framföra en rant helt enkelt mot innogames & vår server. Det är absolut inget personligt, utan enbart mot makthavarrollen.
Så, var ska vi börja. Jag tycker vi går till angrepp mot pp funktionerna.
Det finns 1 EN förbannad jävla skitfunktion som förstör en hel värld nästan omgående. EN funktion. Ni tänker precis på den, den där jävla Kontohanteraren. HAHA jag driver... Möjligheten till att köpa adlar. DE ÄR DEN SÄMSTA JÄVLA IDEN INNOGAMES NÅGONSIN HAFT. SNÄLLA PÅPEKA DET PÅ VARENDA JÄVLA MÖTE.
Lek med tanken. Låt oss ta en överlägsen värld, bara som exempel. V32. Här har du samlat 85% av världens, förmodligen bästa spelare i en stam. Det finns ingen stam som ens är i närheten att kunna utmana dem. Den som säger annat är ett jävla troll & vet tamefan ingenting om spelet, så bara ignorera personen. Hur ska alla andra spelare som faktiskt vill försöka och slå dem göra då?
De finns ett sätt, v29 är ett perfekt exempel. Där en stor mängd spelare tillslut med ren kvantitet kan överväldiga de bästa spelarna. Vad fanns inte på V29? Köpeadlar.
På v32 finns däremot denna inställning, så Dance kan i princip köra 90% off & aldrig behöva fundera på att adlarna tar slut. Allt de behöver klaga på är 1; Moralen, för den jäveln kostar dem resurser 2; Kvaliten på motståndet, för vi vet hur de bästa oftast gör det.
Vilka problem dance har.
Ja, jag ska inte vara den som säger att det är helt jävla omöjligt och spöa dem. Men då ska dance göra några riktiga idiotgrejer, ja menar, riktiga idiotgrejer. Typ som börja adla sina egna spelare, dela sig i 2 stammar etc etc.
Kan världen försöka och vinna? Ja, försöka går ju. Men när dance väl börjat rulla, hur stoppar en stam på låt säg 500 byar 1500 nukes & 150 adelståg? I min värld så går det inte. 15% slår inte 85%.
Så, nu har vi gett en historia om VARFÖR köpeadlar är den sämsta inställningen innogames någonsin gjort. Tom detdär kampen grejen va bättre än detta. Halveringar må förstöra, men de kommer inte ens i närheten av detta. Köpa resurser? De är inte ens ett jävla problem, jaja, man kan köpa i starten. Men du vinner knappast direkt på det ellerhur?
Varför blir dance så överlägsna då? Tja, bra spelare vill oftast lira med bra spelare. Folk vinner hellre än och förlorar (Inte som jag...) Vad skulle kunna få det att bli "jämt" eller... "jämnare" ?
Fler bra stammar, dvs finns det 50 bra spelare så kan man inte ha en stamgräns på 40. DE GÅR INTE. Ibland så blir man så jävla irriterad att dedär jävla *******NA får betalt för de jobb dom gör. Hur fan kan man inte lägga ner lite research för att förbygga sånt här överlägsenhet?
Om du nu måste ha den här jävla cancerbiten med, kan vi inte iaf komma fram till att, ja 5 medlemmar max är bra. Då kan vi få en någolunda tid på världen & faktiskt tvinga fram roliga krig. Är det så fel och låta en värld pågå i 2-3 år i värsta fall?
Ja menar, innogames verkar ju ha förstått dethär med att köpa adlar, de ger klirr i kassan. Så kommer de fixa ett system så att detta inte används för ofta? Typ, för varje adel du köper så ökar priset, eller sätta en gräns på hur många per dag du får köpa? (Fast, känner man innogames så sätter de 10 och påstår att problemet är löst, skulle inte förvåna mig för 5 öre)
Så, min rant om dessa canser köpeadlar är nu över. Den enda inställning som förstör en hel värld direkt de finns med, de är s.k "Standard" MVP Innogames
*****
Nu över till en annan Rant, cause i love to rant. Är väl bäst känd för det, är väl kanske för att jag står på "fel" sida. Skulle ju va kul med backup nån gång kanske.
Världinställningar
Vart FAN ska jag börja (Det är ingen svordom va? eller är vi på 1900 talet?)
.se blir mindre o mindre & världar avgörs på under halvåret. v32 blir nog rekord
Så, varför sätter man dåliga settings på världar?
Först vill jag ge några personliga åsikter om inställningar
MÅSTE/Standard, sånt som ska vara på alla världar om man inte frångår det på något konstigt/udda sätt.
* Nattskydd - Ja, de finns nattugglor. Men majoriteten av spelare sitter inte uppe 0300 på natten för och ta byar av dagjobbare. Det ska vara skydd minst 8h
* Fejkgräns - Det ska existera, förlåt men hur många i dagens läge orkar och hantera 1k+ inks dagligen? Ja, det finns vissa. Men det finns bara en grupp som gynnas av att kunna spamma ut 5k inks & den gruppen är inte majoriteten. Det kanske "förstör" enligt vissa, men när de satt sig i sitsen av och lira mot bra spelare utan nån jävla backup, då kan de få tala.
* Inga köpeadlar - Allvarligt, läs min rant om skiten. Vår manager får fan stå på sig och visa vem fan som bestämmer. Vem vill vara manager över ett spel när ledningen bara saboterar det? Ärligt fan. Vissa lite välvilja mot oss som spelar.
Sen finns det inställningar som bör begränsas, med det menar jag att dom ska ha ett övre max värde.
* Medlemsgräns - Ja, tyvärr. Men detta är ett jävla krigsspel inte nå jävla sim city lir där vi alla ska lira tillsammans. Fan är det för mening och ha 20+ i världar? De blir ju inte ens ett år gamla. Personligen anser jag 20 som jävligt högt i en värld där endast 50 "bra" spelare existerar. Kanske gör vår manager också det och börjar lobba för lägre världar. Sätt 7 på v33, inga köpeadlar & se vad som händer. Nova's expriment, jag är helt säker att om man stödjer upp de inställningarna med "bra" settings så blir det en succee. Det är vad .se behöver, frågan är bara om vår manager vågar ta upp frågan med tyskarna.
Sen har vi vissa settings som jag personligen skulle se mer av
* NoHaul är väldigt fint för 2 anledningar, jag slipper farma som ett djur & alla hänger med om de "gör" rätt byggnader. Så är det inte på farmvärldar. Om vår manager gjort sin research så vet hon att fler nybörjare hänger bättre med & det är "lättare" att lära dem. Samtidigt som eliten inte kan dra iväg på ett sätt som de kan göra om de farmar.
Jag är absolut inte emot limited haul, de fungerar också. Personligen vill ja se någon variant av no/limited haul istället för farm världar. Ja, man kan öka hastigheten som råvarorna produceras för att möta bortgången av farmningen, på de sättet gynnas fler än bara de som farmar 247.
Sen har vi några stöd settings jag tycker är bra
Högre poäng på barbarer limited/no haul - De kommer adlas, så varför måste vi bygga dem från scratch? Sätt dem på typ OM de går 1500 direkt vid skapelsen eller att de bygger upp mot 3000 i hög hastighet. Va spelar de för roll? Mer än att nybörjare slipper bygga så mycket.
Bonusbyar, roligt med sådana!
Pala vapen, behöver ej vara förstärkta men på en låg medlemsvärld så kan man självklart testa!
Okej, rant over
Man får väl hoppas att nån läser den och förhoppningsvis är den personen vår manager. Nova, du är en bra manager men snälla stå på dig mer Du & ja vet också att vissa saker måste förändras när servern går ner. Ge oss ett experiment på v33 , så jäkla misslyckat kan det inte bli. V3 höll ju på i över 3 år, tror väldigt få skulle gråta om v33 blev som casual (håller på för evigt) men där man kan adla alla, om du förstår vad jag menar.
Mvh
Henrik
Så, var ska vi börja. Jag tycker vi går till angrepp mot pp funktionerna.
Det finns 1 EN förbannad jävla skitfunktion som förstör en hel värld nästan omgående. EN funktion. Ni tänker precis på den, den där jävla Kontohanteraren. HAHA jag driver... Möjligheten till att köpa adlar. DE ÄR DEN SÄMSTA JÄVLA IDEN INNOGAMES NÅGONSIN HAFT. SNÄLLA PÅPEKA DET PÅ VARENDA JÄVLA MÖTE.
Lek med tanken. Låt oss ta en överlägsen värld, bara som exempel. V32. Här har du samlat 85% av världens, förmodligen bästa spelare i en stam. Det finns ingen stam som ens är i närheten att kunna utmana dem. Den som säger annat är ett jävla troll & vet tamefan ingenting om spelet, så bara ignorera personen. Hur ska alla andra spelare som faktiskt vill försöka och slå dem göra då?
De finns ett sätt, v29 är ett perfekt exempel. Där en stor mängd spelare tillslut med ren kvantitet kan överväldiga de bästa spelarna. Vad fanns inte på V29? Köpeadlar.
På v32 finns däremot denna inställning, så Dance kan i princip köra 90% off & aldrig behöva fundera på att adlarna tar slut. Allt de behöver klaga på är 1; Moralen, för den jäveln kostar dem resurser 2; Kvaliten på motståndet, för vi vet hur de bästa oftast gör det.
Vilka problem dance har.
Ja, jag ska inte vara den som säger att det är helt jävla omöjligt och spöa dem. Men då ska dance göra några riktiga idiotgrejer, ja menar, riktiga idiotgrejer. Typ som börja adla sina egna spelare, dela sig i 2 stammar etc etc.
Kan världen försöka och vinna? Ja, försöka går ju. Men när dance väl börjat rulla, hur stoppar en stam på låt säg 500 byar 1500 nukes & 150 adelståg? I min värld så går det inte. 15% slår inte 85%.
Så, nu har vi gett en historia om VARFÖR köpeadlar är den sämsta inställningen innogames någonsin gjort. Tom detdär kampen grejen va bättre än detta. Halveringar må förstöra, men de kommer inte ens i närheten av detta. Köpa resurser? De är inte ens ett jävla problem, jaja, man kan köpa i starten. Men du vinner knappast direkt på det ellerhur?
Varför blir dance så överlägsna då? Tja, bra spelare vill oftast lira med bra spelare. Folk vinner hellre än och förlorar (Inte som jag...) Vad skulle kunna få det att bli "jämt" eller... "jämnare" ?
Fler bra stammar, dvs finns det 50 bra spelare så kan man inte ha en stamgräns på 40. DE GÅR INTE. Ibland så blir man så jävla irriterad att dedär jävla *******NA får betalt för de jobb dom gör. Hur fan kan man inte lägga ner lite research för att förbygga sånt här överlägsenhet?
Om du nu måste ha den här jävla cancerbiten med, kan vi inte iaf komma fram till att, ja 5 medlemmar max är bra. Då kan vi få en någolunda tid på världen & faktiskt tvinga fram roliga krig. Är det så fel och låta en värld pågå i 2-3 år i värsta fall?
Ja menar, innogames verkar ju ha förstått dethär med att köpa adlar, de ger klirr i kassan. Så kommer de fixa ett system så att detta inte används för ofta? Typ, för varje adel du köper så ökar priset, eller sätta en gräns på hur många per dag du får köpa? (Fast, känner man innogames så sätter de 10 och påstår att problemet är löst, skulle inte förvåna mig för 5 öre)
Så, min rant om dessa canser köpeadlar är nu över. Den enda inställning som förstör en hel värld direkt de finns med, de är s.k "Standard" MVP Innogames
*****
Nu över till en annan Rant, cause i love to rant. Är väl bäst känd för det, är väl kanske för att jag står på "fel" sida. Skulle ju va kul med backup nån gång kanske.
Världinställningar
Vart FAN ska jag börja (Det är ingen svordom va? eller är vi på 1900 talet?)
.se blir mindre o mindre & världar avgörs på under halvåret. v32 blir nog rekord
Så, varför sätter man dåliga settings på världar?
Först vill jag ge några personliga åsikter om inställningar
MÅSTE/Standard, sånt som ska vara på alla världar om man inte frångår det på något konstigt/udda sätt.
* Nattskydd - Ja, de finns nattugglor. Men majoriteten av spelare sitter inte uppe 0300 på natten för och ta byar av dagjobbare. Det ska vara skydd minst 8h
* Fejkgräns - Det ska existera, förlåt men hur många i dagens läge orkar och hantera 1k+ inks dagligen? Ja, det finns vissa. Men det finns bara en grupp som gynnas av att kunna spamma ut 5k inks & den gruppen är inte majoriteten. Det kanske "förstör" enligt vissa, men när de satt sig i sitsen av och lira mot bra spelare utan nån jävla backup, då kan de få tala.
* Inga köpeadlar - Allvarligt, läs min rant om skiten. Vår manager får fan stå på sig och visa vem fan som bestämmer. Vem vill vara manager över ett spel när ledningen bara saboterar det? Ärligt fan. Vissa lite välvilja mot oss som spelar.
Sen finns det inställningar som bör begränsas, med det menar jag att dom ska ha ett övre max värde.
* Medlemsgräns - Ja, tyvärr. Men detta är ett jävla krigsspel inte nå jävla sim city lir där vi alla ska lira tillsammans. Fan är det för mening och ha 20+ i världar? De blir ju inte ens ett år gamla. Personligen anser jag 20 som jävligt högt i en värld där endast 50 "bra" spelare existerar. Kanske gör vår manager också det och börjar lobba för lägre världar. Sätt 7 på v33, inga köpeadlar & se vad som händer. Nova's expriment, jag är helt säker att om man stödjer upp de inställningarna med "bra" settings så blir det en succee. Det är vad .se behöver, frågan är bara om vår manager vågar ta upp frågan med tyskarna.
Sen har vi vissa settings som jag personligen skulle se mer av
* NoHaul är väldigt fint för 2 anledningar, jag slipper farma som ett djur & alla hänger med om de "gör" rätt byggnader. Så är det inte på farmvärldar. Om vår manager gjort sin research så vet hon att fler nybörjare hänger bättre med & det är "lättare" att lära dem. Samtidigt som eliten inte kan dra iväg på ett sätt som de kan göra om de farmar.
Jag är absolut inte emot limited haul, de fungerar också. Personligen vill ja se någon variant av no/limited haul istället för farm världar. Ja, man kan öka hastigheten som råvarorna produceras för att möta bortgången av farmningen, på de sättet gynnas fler än bara de som farmar 247.
Sen har vi några stöd settings jag tycker är bra
Högre poäng på barbarer limited/no haul - De kommer adlas, så varför måste vi bygga dem från scratch? Sätt dem på typ OM de går 1500 direkt vid skapelsen eller att de bygger upp mot 3000 i hög hastighet. Va spelar de för roll? Mer än att nybörjare slipper bygga så mycket.
Bonusbyar, roligt med sådana!
Pala vapen, behöver ej vara förstärkta men på en låg medlemsvärld så kan man självklart testa!
Okej, rant over
Man får väl hoppas att nån läser den och förhoppningsvis är den personen vår manager. Nova, du är en bra manager men snälla stå på dig mer Du & ja vet också att vissa saker måste förändras när servern går ner. Ge oss ett experiment på v33 , så jäkla misslyckat kan det inte bli. V3 höll ju på i över 3 år, tror väldigt få skulle gråta om v33 blev som casual (håller på för evigt) men där man kan adla alla, om du förstår vad jag menar.
Mvh
Henrik