Förbätta spelet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Kan man inte förbättra spelet litegran så att man kan se vilka som har attackerat och blivit attackerad av stam medlemarna, plus hur själva striden gick, förluster osv

Har letat och jag har jag inte kunat hitta något sådant i tribal wars...

spelade förut travian (liknande spel) där kunde man enkelt och smidit se det jag nyss tog up..
 

DeletedUser

Guest
Om du är så intresserad utav hur det går för dom så kan du väl be dom om rapporterna? ;P
 

DeletedUser

Guest
Detta har inte alls med vad postaren nämnde, men tycker ändå att det passar in.

Har ni funderat på att göra mer "valmöjligheter" för spelarna? Just nu finns det två-tre olika varianter av offbyar som är det "ultimata". Paladinvapen är ett steg i rätt riktning då det blir lite mer "unikt", det skiljer sig lite från spelar till spelare t.ex. men finns det planer på att fortsätta åt detta hållet?

Förutom vapen till paladin och olika raser (travian) så skulle man ju kunna ha någon slags forskning/tillbedjan av gudar. Exempelvis, jag är en agressiv spelare, gillar yxor över allt och därför tillbejder jag Eldgulden Raaz. Desto mer resurser jag avsätter desto mer gillar Raaz mig och till slut går han med på att antingen ge mig tillgång till en ny sorts "specialenhet" som är en vidareutveckling av yxorna och "mana" till någon sorts magi - kanske offensiv "buff" i detta fallet - eller något i den stilen. Min granne är en fredlig utforskare som gillar att expandera långsamt och handla mycket. Han tillbejder "Loooh" för att få tilgång till en ny sorts HC samt mana och nån "buff" som ger han - exempelvis mer försvar eller mer x% mer resurser i timmen.

Självklart har "buffarna" en viss "duration" så därför behöver man förnya dem med mana etc etc. Och kanske måste man inte offra trä/lera/järn mer än en gång för att få elitenheten och sen bygga nått sorts altare....

Istället för elitenhet skulle man säkert kunna "enchanta" paladinvapnen eller något...

Hmm många tankar =)
 

DeletedUser

Guest
Goda idéer där!

Kanske t.o.m skulle kunna övertala en gud att ta hjälpa dig i strider, som en temporär palladin?
 

DeletedUser

Guest
I min mening är tjusningen med tribalwars dess enkelhet. Det är inte spelet utan spelarna och dess stammar som står i centrum. Det som gör tribalwars roligt :)

Dock tycker jag att man skulle kunna implementera fler grafikpaket så att man kan anpassa det visuella lite mer :)
 

DeletedUser

Guest
Ja, när du ändå nämnde det (Ursäkta att tråden svänger lite..) Kan man göra grafik paket till Tribalwars? Skulle vara kul att ha lite mer kul...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp