Ett uttalande från Axis Mundi

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
God kväll, fränder och fiender.

Mitt namn är Anduran. Jag är ledare och grundare för den "beryktade" stammen Axis Mundi - AM. Detta är första gången - och förmodligen inte heller den sista gången - jag gör ett offentligt uttalande i det allmänna forumet.

Jag har under mina 7 månader i denna värld försökt undvika att göra väsen ifrån mig eftersom jag aldrig gillat det politiska skådespelet som utspelar sig i det allmänna forumet. Anledningen till detta är helt enkelt för att jag inte har orkat bemöda mig att involvera mig i alla de låga diskussioner och dispyter som uppstår i det allmänna forumet. Ord, rykten och skitsnack flyter omkring som döda kadaver i en smutsig flod här och de verkar sprida sig till alla som befinner sig i närheten. Därför har jag valt att avstå från denna offentliga debattarena.

Tills idag. Jag har hört nog av skitsnack från flera av er och jag finner det som både min skyldighet och angelägenhet att behöva yttra mig här. Jag vill med detta uttalande passa på att klargöra ett par saker, offentliga göra några ståndpunkter som vi har samt redogöra för Axis Mundis fortsatta existens i denna värld.

1. Axis Mundi är och kommer fortsätta vara en s.k. "barbaradlande stam" och vi kommer fortsätta ta så många barbarer som vi kan för att stärka våra ytor och därmed minimera våra försvarsluckor. Säg vad ni vill om detta, men vi har en agenda och vi har ett syfte bakom våra ageranden. Förutom att adla barbarbyar så för vi även krig mot samtliga mindre stammar i vår närhet. De har blivit ännu mindre nu för att vi har pucklat på dem så pass länge och flera av dem är nu på väg mot sin undergång. Ni som enbart väljer att kasta skit på oss utan att ens kolla upp fakta och statistik kan jag härmed avslöja att vi under tre månader har tagit över 400 fiendebyar. Och vill ni fortsätta gnälla och klaga över att vi krigar mot "småstammar" så kan jag stolt säga att anledningen till att de är små är för att vi helt enkelt har gjort dem små samtidigt som vi har vuxit oss större.

2. -=RF=- bör få bättre pli på sina medlemmar och de bör också tänka efter på vad de säger i det offentliga rummet. I nuvarande läge har vi en överenskommen IAP med dem och det är en diplomatisk överenskommelse som vi ämnar att hedra så länge det går. Men om RF's medlemmar väljer att nedvärdera oss genom smutsigt tal så ser jag det som en provokation från deras sida vilket försvagar vårt diplomatiska överenskommelse. Man smutskastar inte de stammar som man har en diplomatisk förbindelse med, anser jag. Speciellt inte i det offentliga rummet.

3. Vi har, under de sju månader som vi har existerat, vuxit oss större och starkare än våra närmaste grannar har gjort och vi har vuxit med en explosiv kraft. När jag började denna värld var RF så ofantligt mycket större än oss. De hade även en syster-/akademistam till deras förfogande som ytterligare stärkte deras makt. Men under de senaste månader som har gått så har vi - med hårt arbete, engagemang och stort iver - gått om dem både i poäng och byar. Detta är något som jag är oerhört stolt över och det är något som jag tycker att vi har gjort bra.

4. Förutom IAP med RF så har vi även i nuvarande läge IAP med AAoD. Även denna diplomatiska förbindelse ämnar vi att hedra så länge förutsättningarna tillåter det. Om nu AAoD eller andra stammar känner sig hotade eller osäkra på grund av vår närvaro eller om de bara är osäkra på vår politiska agenda eller ståndpunkt så vore det förstås bäst ifall de helt enkelt tog kontakt med mig in-game via posten. Min brevlåda är öppen för alla och jag tar gärna en diskussion eller konversation så länge det hålls på en mogen och angenäm nivå. På detta vis slipper vi smygmakeri och illaluktande rykten som far runt här.

5. Axis Mundi kan kriga och Axis Mundi vet hur man strider som en och samma enhet. Vi har en erfaren, engagerad och duktig ledning och vi vet vad vi sysslar med. Har ni synpunkter om vårt sätt att spela så är det en sak. Men ska ni börja slänga upp påståenden - utan som helst grunder eller fakta - så ljuger ni inte bara för er själva men även för övriga i denna värld.

Med detta uttalande så hoppas jag att jag har slagit hål på flera rykten och påståenden och jag hoppas att vi alla kan fortsätta spela denna värld med både glädje och trivsel från alla parter.

På återseende.

Anduran, ledare och grundare för Axis Mundi
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Öh...
Fattar inte...
Varför inte bara ta detta via PM istället för att lista er diplomati? :confused:
 

aeon

Member
Reaktionspoäng
0
5. Axis Mundi kan kriga och Axis Mundi vet hur man strider som en och samma enhet. Vi har en erfaren, engagerad och duktig ledning och vi vet vad vi sysslar med. Har ni synpunkter om vårt sätt att spela så är det en sak. Men ska ni börja slänga upp påståenden - utan som helst grunder eller fakta - så ljuger ni inte bara för er själva men även för övriga i denna värld.

Kan man nog säga ja... :p
 

DeletedUser

Guest
2. -=RF=- bör få bättre pli på sina medlemmar och de bör också tänka efter på vad de säger i det offentliga rummet. I nuvarande läge har vi en överenskommen IAP med dem och det är en diplomatisk överenskommelse som vi ämnar att hedra så länge det går. Men om RF's medlemmar väljer att nedvärdera oss genom smutsigt tal så ser jag det som en provokation från deras sida vilket försvagar vårt diplomatiska överenskommelse. Man smutskastar inte de stammar som man har en diplomatisk förbindelse med, anser jag. Speciellt inte i det offentliga rummet.

Och vart tog humorn vägen? Det är väl självklart att jag driver med er när ni adlar varenda by jag farmar i utkanten av det området? Om ni adlar i vårt område får man väl faktiskt vara beredd att möta lite kritik? Tro mig, ytterst få kan acceptera en sådan sak som att ni adlar i en annans stam område. Vi tar det med ett skämt, och försöker skratta åt det. Några av era medlemmar skrattar med oss, några gör det inte. Om det är någon som provocerar så är det ni, men som sagt, vi tar det med ett skämt. Hur tar ni det?
 

DeletedUser

Guest
Axis Mundi är och kommer fortsätta vara en s.k. "barbaradlande stam" och vi kommer fortsätta ta så många barbarer som vi kan för att stärka våra ytor och därmed minimera våra försvarsluckor. Säg vad ni vill om detta, men vi har en agenda och vi har ett syfte bakom våra ageranden. Förutom att adla barbarbyar så för vi även krig mot samtliga mindre stammar i vår närhet. De har blivit ännu mindre nu för att vi har pucklat på dem så pass länge och flera av dem är nu på väg mot sin undergång. Ni som enbart väljer att kasta skit på oss utan att ens kolla upp fakta och statistik kan jag härmed avslöja att vi under tre månader har tagit över 400 fiendebyar. Och vill ni fortsätta gnälla och klaga över att vi krigar mot "småstammar" så kan jag stolt säga att anledningen till att de är små är för att vi helt enkelt har gjort dem små samtidigt som vi har vuxit oss större.


ni gör faktsiskt rätt! grejen är att i framtiden kommer era byar att vara tätt,lättare då att kriga:p
 

DeletedUser

Guest
Och vart tog humorn vägen? Det är väl självklart att jag driver med er när ni adlar varenda by jag farmar i utkanten av det området? Om ni adlar i vårt område får man väl faktiskt vara beredd att möta lite kritik? Tro mig, ytterst få kan acceptera en sådan sak som att ni adlar i en annans stam område. Vi tar det med ett skämt, och försöker skratta åt det. Några av era medlemmar skrattar med oss, några gör det inte. Om det är någon som provocerar så är det ni, men som sagt, vi tar det med ett skämt. Hur tar ni det?

uppenbarligen så tar dom inte det som ett skämt då dom skrev så på det externa ^^

sedan kritik, ni skriver "om ni adlar i vårt område får man väl faktiskt vara beredd på att möta kritik"

om saker och ting ska gå fint och korrekt till, så ska diplomaten för RF samt diplomaten för AM prata om detta privat då det inte rör någon annan stam än just er 2.. privat tar man och ger man kritik för en stams handlade... om ni nu i RF tar detta som ett skämt det ni säger, då gillar ni ju att dom adlar barbar byar då kritiken ni ger dom är ett skämt...

ps: gillar inte heller när folk adlar barbar byar inom mitt område så håller inte AM bakom ryggen... men när folk säger ifrån "nu räcker det, är inte roligt, och vi tycker inte det är korrekt agerande av våran IAP"

då ber man om ursäkt ist för att säga "vi tog det som ett skämt"

den som mobbar i skolan tycker det är as kul medans den som blir mobbad är deprimerad.. några lovord från min sida :D
 

DeletedUser

Guest
Go AM-taktic! Men nån gång måste ni ju gå på RF eller AAoD, småstammar försvinner...

I övrigt, bra skrivet!
 

DeletedUser

Guest
uppenbarligen så tar dom inte det som ett skämt då dom skrev så på det externa ^^

sedan kritik, ni skriver "om ni adlar i vårt område får man väl faktiskt vara beredd på att möta kritik"

om saker och ting ska gå fint och korrekt till, så ska diplomaten för RF samt diplomaten för AM prata om detta privat då det inte rör någon annan stam än just er 2.. privat tar man och ger man kritik för en stams handlade... om ni nu i RF tar detta som ett skämt det ni säger, då gillar ni ju att dom adlar barbar byar då kritiken ni ger dom är ett skämt...

ps: gillar inte heller när folk adlar barbar byar inom mitt område så håller inte AM bakom ryggen... men när folk säger ifrån "nu räcker det, är inte roligt, och vi tycker inte det är korrekt agerande av våran IAP"

då ber man om ursäkt ist för att säga "vi tog det som ett skämt"

den som mobbar i skolan tycker det är as kul medans den som blir mobbad är deprimerad.. några lovord från min sida :D

Fattade inte speciellt mycket av det du skrev, men självklart har vi snackat med AM om detta. De anser helt enkelt att man ska adla barbarbyar hos varandra (Jag skriver inte om nu), vilket inte vi tycker. Vi skrattar lite åt dem och hånar dem för det. De fortsätter adla hos oss. Vem är det som ska be om ursäkt? Om de slutar adla hos oss kommer vi inte skämta om dem, men om vi slutar skämta om dem kommer de knappast sluta adla barbarbyar? Förstår verkligen inte varför vi ska be om ursäkt.

Men som sagt har vi en IAP, vilken även vi värderar högt, fastän de adlar barbarbyar hos oss (trots att de har spelarbyar mitt inne i AM?). Om man sen inte kan tåla lite skämt, mot att de själva bygger upp en väldigt stor front mot oss, är inte det en ganska bra deal?
 

DeletedUser

Guest
Fattade inte speciellt mycket av det du skrev, men självklart har vi snackat med AM om detta. De anser helt enkelt att man ska adla barbarbyar hos varandra (Jag skriver inte om nu), vilket inte vi tycker. Vi skrattar lite åt dem och hånar dem för det. De fortsätter adla hos oss. Vem är det som ska be om ursäkt? Om de slutar adla hos oss kommer vi inte skämta om dem, men om vi slutar skämta om dem kommer de knappast sluta adla barbarbyar? Förstår verkligen inte varför vi ska be om ursäkt.

Men som sagt har vi en IAP, vilken även vi värderar högt, fastän de adlar barbarbyar hos oss (trots att de har spelarbyar mitt inne i AM?). Om man sen inte kan tåla lite skämt, mot att de själva bygger upp en väldigt stor front mot oss, är inte det en ganska bra deal?


vilken deal förutom IAP:n som finns åtminstone?
men OM DEN överhuvudtaget finns så tror jag att ni ska lämna tebaks lite byar isåfall :p
 

DeletedUser

Guest
luktar lite dubbelmoral från din sida då du har sågat dom totalt i dina andra poster! :)

jag vet!!!! själv gillar jag inte barbarer! dvs ingen motstånd+jag bryr faktiskt inte mig hur mycket barbarer de plockar de ligger långt bort fron fa-cbc:)
 

DeletedUser

Guest
Fattade inte speciellt mycket av det du skrev, men självklart har vi snackat med AM om detta. De anser helt enkelt att man ska adla barbarbyar hos varandra (Jag skriver inte om nu), vilket inte vi tycker. Vi skrattar lite åt dem och hånar dem för det. De fortsätter adla hos oss. Vem är det som ska be om ursäkt? Om de slutar adla hos oss kommer vi inte skämta om dem, men om vi slutar skämta om dem kommer de knappast sluta adla barbarbyar? Förstår verkligen inte varför vi ska be om ursäkt.

Men som sagt har vi en IAP, vilken även vi värderar högt, fastän de adlar barbarbyar hos oss (trots att de har spelarbyar mitt inne i AM?). Om man sen inte kan tåla lite skämt, mot att de själva bygger upp en väldigt stor front mot oss, är inte det en ganska bra deal?

skrev klart och tydligt dock :p

är väl rättare sagt ni som ska be om ursäkt för håneriet men även dom iom dom adlar barbar byar på erat område, men vad ger er rätten till att håna folk? om ni nu värderar IAP:en såpass högt som du säger så hade ni väl inte hånat dom från första början? nor "skämtat" som du uttrycker dig.. ett skämt menas med att båda parterna tycker det är roligt, uppenbarligen tycker inte AM det är skoj, att skriva "vart tog humorn ivägen?" alla har olika sorters humor och eventuell grad på humor, tycker man inte det är roligt, då slutar man helt enkelt...

jag hade lätt tagit det provicerande mot mig om någon hade adlat barbar byar jämte mig hela tiden, så jag förstår er i RF till en viss grad... hade jag varit ledare för stammen så hade jag snackat med stammen det gällde (vilket ni gjorde) men slutar dom inte så är det ju en fråga om krigshandling eller andra åtgärder.. att håna folk ser jag som en lösning ikke vuxna människor gör och verkligen inte något en ledare ska göra... hånar soldaterna andra, då är det ledarens uppgift att säga ifrån att nog är nog...

låt nu Diplomaterna från varje stam sitta och prata igenom detta och komma fram till lösningar, ge det tid för diplomati tar tid.. hoppas allt kommer lösa sig mellan parterna :) (tror också det kommer lösa sig)

mvh /Nature aka Isgren...
 

DeletedUser

Guest
jag hade lätt tagit det provicerande mot mig om någon hade adlat barbar byar jämte mig hela tiden, så jag förstår er i RF till en viss grad... hade jag varit ledare för stammen så hade jag snackat med stammen det gällde (vilket ni gjorde) men slutar dom inte så är det ju en fråga om krigshandling eller andra åtgärder.. att håna folk ser jag som en lösning ikke vuxna människor gör och verkligen inte något en ledare ska göra... hånar soldaterna andra, då är det ledarens uppgift att säga ifrån att nog är nog...

Därför du har kallat AAoD för backstabbare och hela det där köret? Ska vi dra det också? Lol, har solsting idag, ta inget jag skriver seriöst. Mår fruktansvärt dåligt av värmen...
 

DeletedUser

Guest
Därför du har kallat AAoD för backstabbare och hela det där köret? Ska vi dra det också? Lol, har solsting idag, ta inget jag skriver seriöst. Mår fruktansvärt dåligt av värmen...

frågan är varför du skriver då är ju den perfekta frågan i detta läge... sedan får du nog ta reda på korrekt fakta först :) infon finns i en annan tråd där ett uttalande har gjorts... denna tråd handlar om Axis Mundi...
 

Wolffie

Member
Reaktionspoäng
0
men självklart har vi snackat med AM om detta. De anser helt enkelt att man ska adla barbarbyar hos varandra (Jag skriver inte om nu), vilket inte vi tycker.

Vi hade samma problem med dem i Dino, de verkade inte alls förstå att folk inte gillar att ha andra stammar mitt i sitt område. ^^
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp