En moralfråga :)

DeletedUser

Guest
Jag har moralen 31 - 32 % mot stora spelare och det accepterar jag , när de anfaller mig 1 och 1 så att säga , det är man mot man eller kvinna mot man , hur man nu säger .

Då är det ca 1000 - 1500 byar mot mina ca 30 byar .

Men när flera går ihop och samarbetar , då är det ju inte "bara" 1000 - 1500 byar som det kan skickas attacker från utan det är upp till nästan 4500 byar som det kan skickas trupper ifrån mot mina få byar :eek:

Så i detta datoriserade samhälle , där teknologin är så långt framskriden .......går det verkligen inte att göra så att moralen påverkas när en liten spelare får inks från flera stora spelare ?

Och vrf vill jag det .... mjo , för jag gillar det här spelet , när man kör 1 mot 1 , man får använda hjärnan , tänka taktiskt , men nu är det inte taktik utan det är bara den brända jordens taktik som råder ......så går det verkligen inte att göra ngt åt det ? :)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Br%C3%A4nda_jordens_taktik


Nu vill jag gärna ha lite diskussion om detta , ingen pajkastning , utan jag menar allvar med detta .

Likaväl som man kan kräva billigare adlar , så vill jag att ngt ska göras åt moralen :)
 

DeletedUser

Guest
Jag tror inte jag kommer va den enda som säger detta,
men vad menar du? :confused:

Om jag inte har fel nu, är det så att du tycker typ att det är orättvist att så stora spelare attackerar små spelare som dig med sådan kraft?
 

DeletedUser

Guest
Jag tror inte jag kommer va den enda som säger detta,
men vad menar du? :confused:

Om jag inte har fel nu, är det så att du tycker typ att det är orättvist att så stora spelare attackerar små spelare som dig med sådan kraft?
Haha , så kan man ju oxå se det , allting har 2 sidor , utom baken , den kraken :)

Men jag tänker på vad grundar sig moralen på ; det är ju storleken som påverkar den och om flera måste , jag skriver måste gå ihop för att nolla mig , då borde moralen oxå påverkas ;)

Och jag sa inte orättvist , men det påverkar då min spelstil och allt som jag tycker är kul i detta spel :)
 

Ac1d

Member
Reaktionspoäng
0
moralen blir ju den samma för individen som attackerar dig som du säger ca 30 - 35 %
dock måste du ju ha högre moral mot dem med tanke på din storlek eller??
 

DeletedUser

Guest
Moralen blir nog svår att ändra, då man faktiskt ska tjäna på att lägga ner tid och vara skicklig på att spela det här spelet. Nu är ju din situation ett extremfall och i just ditt läge blir det svårt att generalisera ju. Men överlag så tycker iaf jag att moralen bör fungera på det sätt som den gör. Den ger både försvararen och anfallaren stor chans att lyckas med deras ambitioner.

Sen så kan man kanske tycka att det skulle vara mer hedervärt av de större spelarna att utmana dig 1 on 1. Då de rent poängmässigt har ett stort övertag. Det är väl det minsta de kan göra egentligen. För om de inte klarar av dig med ca 30 byar är de då värdiga att sitta på 1000 byar själva? Har de isf kanske bara haft flyt som kommit så långt i spelet?
 

DeletedUser

Guest
lol? mkt deff i byarna, moral 30%....och sen flyt? har du tänkt på innan i världen innan UrbanT skapades ;)? dom har ju inte haft flyt i början och mid-game.
 

DeletedUser

Guest
Gör det bättre själv, försök rensa byar med 30% moral , fulla med defftrupper :rolleyes:
Eller du kanske har något annat sätt att få byarna? Kanske något mer värdigt? :D
 

DeletedUser

Guest
Gör det bättre själv, försök rensa byar med 30% moral , fulla med defftrupper :rolleyes:
Eller du kanske har något annat sätt att få byarna? Kanske något mer värdigt? :D

Så du menar att en som har 1000 byar inte ska klara av 1 on 1 mot en som har 30 byar :confused:

Det är ju bara att skick lite mer av det stora överflödet av byar som det råder när skillnaden är 1000 - 30 , det uppväger moralen flera ggr om ;)

Märk väl ,jag pratar inte om värdighet , jag pratar om att det jag tycker är roligt i spelet , det "dör" när jag är i den sitsen som jag är i nu :)


Nattsländan sa:
Nu vill jag gärna ha lite diskussion om detta , ingen pajkastning , utan jag menar allvar med detta .

Likaväl som man kan kräva billigare adlar , så vill jag att ngt ska göras åt moralen :)

Skrev bl.a. detta , jag vidhåller det , jag vill inte ha ngn pajkastning utan jag tog upp denna fråga på allvar , ska man inte få göra det , lika väl som det åberopats billigare adlar o.s.v....
 

-Vendetta-

Medlem
Reaktionspoäng
0
Grejen är att en spelare som har adlat 999 byar måste få ha en fördel av det. Annars kan man stanna på 30 byar och leka sönder, det vore hemskt för spelare som lagt dag in och dag ut på att bli stor, för att få fördel av det.

Jag kan förstå din stuation. Men vad du måste göra är att adla gratisbyar runt om och försöka växa på dig så du får fler byar att försvara dig med. Om det skulle bli som du vill betyder det med en liknelse till verkliga livet att USA skulle ha en omöjlighet att krossa Malta i krig. Hur jävla realistiskt vore det? Haha
 

DeletedUser

Guest
Okej förlåt för pajkastning^^ Dessutom var det inte menat till dig.

Dessutom ¨så är det klart att en spelare med 1000 byar skulle klara av en spelare med 30 byar, fast tror inte att man är så desperat att man lägger allt sitt off på en liten spelare.

Det är ju inte precis att spelarna som attackerar skickar allt sitt off från sina 4500 byar.
 

unkas

Member
Reaktionspoäng
0
Okej förlåt för pajkastning^^ Dessutom var det inte menat till dig.

Dessutom ¨så är det klart att en spelare med 1000 byar skulle klara av en spelare med 30 byar, fast tror inte att man är så desperat att man lägger allt sitt off på en liten spelare.

Det är ju inte precis att spelarna som attackerar skickar allt sitt off från sina 4500 byar.
en liten bit taget, eller vad brukar man säga?....
 
Topp