En fråga

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

alantheking

New Member
Reaktionspoäng
0
Om man har akademi nivå 3 på en by kan man då demolera sitt högkvarter till 20 och smedjan till 15 etc? Och är det nödvändigt att ha kvar akademi på nivå 3? Kanske är bra och ha den på nivå 1 då man kan lagra resurser i den byn fast man kan ju bara skicka resurser till sin andra by så kan man lagra där ;d Tack för svar !
 

DeletedUser

Guest
Hej alantheking

Du behöver behålla din akademi på nivå 3 för att kunna rekrytera nya adelsmänn. Systemet i värld 2 är som så att:
för första adelsmannen behöver du en akademi på nivå 1,
för andra adelsmannen en akademi på nivå 2, alternativt 2 stycken nivå 1 akademier
för tredje adelsmannen en akademi på nivå 3, alternativt 3 st nivå 1 akademier eller 1 st nivå 2 akademi och 1 st nivå 1 akademi dvs totalt 3 akademinivåer.
för fjärde adelsmannen en akademi på nivå 3 + nivå 1, eller 2 st nivå 2, eller 4 st nivå 1, eller 1 st nivå 2 och 2 st nivå 1. Dvs totalt 4 akadminivåer
sedan fortsätter det
för varje adelsman du vill skapa så behöver du 1 mer akademinivå.
Exemplvis för adelsman nummer elva behöver du totalt 11 akademinivåer.

Om jag inte minns fel så blir även din akademi obrukbar om du degraderar ditt högkvarter, smedja eller marknad under angivna nivåer. Kan minnas fel, men har för mig det.
 

DeletedUser

Guest
Ursäkta för detta spammande eller vad jag nu ska kalla det, med det finns superpedagoger som förklarar SÄMRE än dig!
 

DeletedUser

Guest
Ingen aning om vad du pratar om, har faktiskt funderat på att göra ett bilddiagram och lägga in.

Ett bilddiagram för båda systemen. Blir lättare då.
 

DeletedUser

Guest
du svarade inte på frågan angie xD
ja du kan demolera men du kan inte rekrytera nya adelsmän och sen kommer det angie sa :p alltså varför du ska ha kvar akademin
 

DeletedUser

Guest
Om jag inte minns fel så blir även din akademi obrukbar om du degraderar ditt högkvarter, smedja eller marknad under angivna nivåer. Kan minnas fel, men har för mig det.

Där var svaret - och du minns inte fel.
Man måste ha dom angivna nivåerna på byggnaderna för att kunna använda akademin men mynt/paket stannar kvar samt adelsmän under produktion utbildas färdigt även om kraven inte uppfylls för att tillverka nya
Nivåkraven är: Högkvarter 20, Smedja 20 och Marknad 10

Gäller troligen inte om man blir av med sin sista by - där vet jag inte hur det är.
 

alantheking

New Member
Reaktionspoäng
0
Tack för svar men jag tänkte mer om jag i en by har akademi 3, och 1 på en annan, kan jag då demolera högkvarter lägre och smedja lägre och marknaden lägre på byn med akademi 3 eller kommer jag inte kunna bygga en adelsman till på min nya by med akademi 1? Tack för svar :p
 

DeletedUser

Guest
Du ska kunna bygga i den byn med nivå 1 men varför ens demolera i första byn?
Du kan inte spara noble-packs i den om du inte uppfyller kraven och får då ta och skicka alla resurser till andra byar.

Farmplatserna demolering ger dig ger dig inget övertag.
 

DeletedUser

Guest
det är bara 500 trupper som är skillnaden och kanske, bara ksnek moral...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp