En bitter fienden ledare

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
naturligtvis fintarn jag fattar va du menar, visst kan vara jobbigt, men menar sätt hellre ett tak då så blir alla glada, visst det e skit kul å bomba en spelare med fejks å skarpa å skapa total förvirring men det kan lätt bli ett irritationsmoment, men som nos sa tidligare, 6 spelare i MOB går in å fejkar å vipps så väckte vi liv i v2 forumet
 

SirBrobeck

Medlem
Reaktionspoäng
0
naturligtvis fintarn jag fattar va du menar, visst kan vara jobbigt, men menar sätt hellre ett tak då så blir alla glada, visst det e skit kul å bomba en spelare med fejks å skarpa å skapa total förvirring men det kan lätt bli ett irritationsmoment, men som nos sa tidligare, 6 spelare i MOB går in å fejkar å vipps så väckte vi liv i v2 forumet

Shit vad de e störigt att ni tror att det e pga er som allt detta satt igång.
Läs tråden igen.
 

DeletedUser

Guest
Tror det är för första gången jag själv skriver i detta forum. Gör det eftersom det var mitt mail som drog igång hela diskussionen, denna gång vänligen inlagt av per berg.

Jag har spelat Tw i över 18 månader, haft massa kul, träffat ett gäng underbara människor, blev helt fast i spelet som har så många nivåer.

Nu har jag tröttnat på att se den ene bra spelaren efter den andre slänga in handduken för att dom inte vill lägga mer tid på denna värld eller detta spel som utveklats till vad flera kallar ett fuskspel.
Och orsaken är fakescriptet. Samt luddiga regler som inte styr upp så förutsättningarna blir så lika som möjligt för alla.

Klart att det går att möta massfakes, att det till och med går att använda mot dom som skickar, det är inte precis lysande insatser alla kommer med.
Men vem har tid, lust och ork att möta 10 000 inkommande på ett dygn?

Var sätts storoffensiven in just nu?
Mot zcitzo vars konto vi köar för, (allmänt kännt) där har ni trummat under veckor, hon har backat, men det går segt för er. Så ni tar till mer än 20 0000 attacker för att smyga in era skarpa och adel?

Harryboey, en utav våra främsta spelare, där har ni verkligen haft problem att plocka byar. Tills nu. Efter mer än 8000 inkommande på några dygn så har ni börjat plocka rejält.
Hörde från harry att det fortfarande kommer in nya, så med stor skicklighet och uthållighet trycker MoB väl fortfarande på attackknappen. Nu, när ni inser att det måste flimra för ögonen för Harry och hans avlösare, då satsar Tkotrt för fullt med rens och adel.
Ni behövde ta till massfakes för att komma någon vart.
Och att ni lyckades var just för att folk loggar in, inser insatsen som krävs för att möta detta och värderar andra saker högre. Ett liv med jobb eller skola, flickvän och andra intressen. Klokt val faktiskt.

Med den framgång som storoffensiven onekligen ger nu för våra fiender så är det bara att vänta sig en upprepning.
Undrar vem som blir offer nästa gång?

Gnälller jag? Läser att en del tolkar det så, upp till er.
Tw har varit den totala avkopplingen från jobb och krävande uppgifter IRL.
Nu blir jag bara förbannad över regler och tolkningar av dessa. Och skitstövlar som tjafsar så mycket att folk väljer att blockera dom på både mail och msn!!

Och jag är inte ensam även om många väljer att inte agera på detta forum.
 

DeletedUser

Guest
Massfakes kan skickas utan fejkscript. Jag använder det aldrig för jag gillar inte principen. Tycker alla skall följa det exemplet...
 

SirBrobeck

Medlem
Reaktionspoäng
0
Förstår dig Marixa.
Men det är faktiskt också så att DO varit i krig länge. TKOTRT börjar ta övertaget. Även Bring it har övertag, även fast vi haft det ganska länge=).
Fronterna har pressats framåt under en längre tid från tkotrt vilket tar på medlemmarna. Det har varit ett långt krig vilket är krävande psykiskt för alla som är med, iallafall dem som är med på förlorar sidan.

Var vill jag komma med detta?
Jo, jag tror mig veta att det inte bara är detta fejkscript som dödar er. Givetvis fattar jag att det är knäckande med så löjliga mängder inc som ni haft nu, men det är också så att folk som ligger under o känner med sig att dem kommer förlora ofta hittar en sak att lägga skulden på. För att inte erkänna sig besegrade hittar man någon anledning. Ett "fusk" eller en bortförklaring att rättfärdiga sitt avslut.
Och det är vad jag tror ni gör nu.

Dem som hängt med i disskussionen vet att jag inte är så glad för att klicka mig till vinster. Så jag säger inte att jag ställer mig på fejknördarnas sida. Jag tror bara vi måste lyfta fram denna versionen också som en tänkbar anledning till att folk i DO klagar på fejkscript.

Hade jag lirat i DO skulle jag gett tillbaka med samma mynt. Lägg ihop fejklistor o sjunk till deras nivå. Ni är nog smarta nog att inse att era motståndare inte kommer stiga till er nivå så kör sandlåde krig o bara kötta. Ta all irritation på scriptet och klicka ut all ilska. varje dag hela tiden.
Det tror ja e de enda ni kan göra för att bättra statsen just nu.
 

DeletedUser

Guest
Förstår dig Marixa.
Men det är faktiskt också så att DO varit i krig länge. TKOTRT börjar ta övertaget. Även Bring it har övertag, även fast vi haft det ganska länge=).
Fronterna har pressats framåt under en längre tid från tkotrt vilket tar på medlemmarna. Det har varit ett långt krig vilket är krävande psykiskt för alla som är med, iallafall dem som är med på förlorar sidan.

Var vill jag komma med detta?
Jo, jag tror mig veta att det inte bara är detta fejkscript som dödar er. Givetvis fattar jag att det är knäckande med så löjliga mängder inc som ni haft nu, men det är också så att folk som ligger under o känner med sig att dem kommer förlora ofta hittar en sak att lägga skulden på. För att inte erkänna sig besegrade hittar man någon anledning. Ett "fusk" eller en bortförklaring att rättfärdiga sitt avslut.
Och det är vad jag tror ni gör nu.

Dem som hängt med i disskussionen vet att jag inte är så glad för att klicka mig till vinster. Så jag säger inte att jag ställer mig på fejknördarnas sida. Jag tror bara vi måste lyfta fram denna versionen också som en tänkbar anledning till att folk i DO klagar på fejkscript.

Hade jag lirat i DO skulle jag gett tillbaka med samma mynt. Lägg ihop fejklistor o sjunk till deras nivå. Ni är nog smarta nog att inse att era motståndare inte kommer stiga till er nivå så kör sandlåde krig o bara kötta. Ta all irritation på scriptet och klicka ut all ilska. varje dag hela tiden.
Det tror ja e de enda ni kan göra för att bättra statsen just nu.

Bästa och smartaste inlägget i den här diskutionen, håller med till 110%
 

DeletedUser

Guest
Håller med till en stor del SirB,
dock förstår jag inte denna mentaliteten att "sjunka till deras nivå".

De är okej att hitta by uppbyggnader och maximera de med trupper/poäng,
använda skripts som börjat blomstra fram mer och mer den senaste tiden.

Men att kombinera detta med att maximera ett skript till den effekten som finns, ser jag inte skillnaden, visst de är jobbit med 10k inks.

Men helt ärligt håll inte de mot oss att vi är en stam som startade upp genom att jävlas, vi hittade ett nytt sätt. Samt kan jag berätta att killen som skickade flest anfall använde inte skriptet.

Men jag tycker citatet passar som fan:
"you can tell everything about a fighter when he gets the first hit,
either he gets in or he backs out"
 

SirBrobeck

Medlem
Reaktionspoäng
0
Håller med till en stor del SirB,
dock förstår jag inte denna mentaliteten att "sjunka till deras nivå".

De är okej att hitta by uppbyggnader och maximera de med trupper/poäng,
använda skripts som börjat blomstra fram mer och mer den senaste tiden.

Men att kombinera detta med att maximera ett skript till den effekten som finns, ser jag inte skillnaden, visst de är jobbit med 10k inks.

Men helt ärligt håll inte de mot oss att vi är en stam som startade upp genom att jävlas, vi hittade ett nytt sätt. Samt kan jag berätta att killen som skickade flest anfall använde inte skriptet.

Men jag tycker citatet passar som fan:
"you can tell everything about a fighter when he gets the first hit,
either he gets in or he backs out"



Det är inget fel på att skicka 10 000 anfall på en o samma spelare. Sett till regelboken gör ni inget fel alls.
Precis som det inte är förbjudet för ett fotbollslag som leder att backa hem och spela bollen till varandra för att fördriva tid.
Men det blir en jävligt tråkig match.
 

SirBrobeck

Medlem
Reaktionspoäng
0
De är okej att hitta by uppbyggnader och maximera de med trupper/poäng,
använda skripts som börjat blomstra fram mer och mer den senaste tiden.

Förstår inte riktigt vad du menar, men om du drar paralleller mellan massrekryt scriptet och fejkscriptet så måste du tänka om. Det går inte att jämföra
 

DeletedUser

Guest
Förstår inte riktigt vad du menar, men om du drar paralleller mellan massrekryt scriptet och fejkscriptet så måste du tänka om. Det går inte att jämföra

Skript som skript.
Känns nästan som alkohol och droger de här,
bara för alkoholen kom först är den accepterad,
medans drogerna,
som vissa fall är mildare är förbjudna.

Liksom ni har säkert själv skickat 10 k fejks någongång,
mot olika targets, så varför inte bara samla ihop dem till en spelare?
 
Senast redigerad av en moderator:

SirBrobeck

Medlem
Reaktionspoäng
0
Skript som skript.
Känns nästan som alkohol och droger de här,
bara för alkoholen kom först är den accepterad,
medans drogerna,
som vissa fall är mildare är förbjudna.

Liksom ni har säkert själv skickat 10 k fejks någongång,
mot olika targets, så varför inte bara samla ihop dem till en spelare?

Håller helt med dig om drogerna. Men inte om scriptet. Scripten ska finnas till för att göra spelet mindre tidskrävande och underlätta för större spelare. Ser dem som ett måste för att jag överhuvudtaget ska palla logga in. Nästan lika viktigt som Prem. Men det drabbar ingen, det bara underlättar för dig. Det gör inte fejkscriptet.
 

DeletedUser

Guest
Håller helt med dig om drogerna. Men inte om scriptet. Scripten ska finnas till för att göra spelet mindre tidskrävande och underlätta för större spelare. Ser dem som ett måste för att jag överhuvudtaget ska palla logga in. Nästan lika viktigt som Prem. Men det drabbar ingen, det bara underlättar för dig. Det gör inte fejkscriptet.

Alla skript påverkar i längden mer eller mindre,
du massrekryterar trupper, och skickar dem på mig,
din massrek har sparat dig tid, så du kan anfalla mig mer.
Attackomdöparen markerar du mina inks lätt och hittar mina adlar.

Så just nu känns de ut som vissa har kissat i brallorna,
visst de va varmt och behagligt,
ibörjan.
 

DeletedUser

Guest
Massfakes kan skickas utan fejkscript. Jag använder det aldrig för jag gillar inte principen. Tycker alla skall följa det exemplet...

men det spelar ingen roll elo, du har alltid dom som gnäller för att dom blir utsatta å så skriker dom fusk
 

ic3princ3

Medlem
Reaktionspoäng
0
fan vilket gnäll de skulle va över lite scripter då, scripterna e till för att användas, varför finns dom ens annars..

gillar heller egentligen inte fejkscriptet men de e alltid kul att använda de ibland =)
 

DeletedUser

Guest
Harryboey, en utav våra främsta spelare, där har ni verkligen haft problem att plocka byar. Tills nu. Efter mer än 8000 inkommande på några dygn så har ni börjat plocka rejält.
Hörde från harry att det fortfarande kommer in nya, så med stor skicklighet och uthållighet trycker MoB väl fortfarande på attackknappen. Nu, när ni inser att det måste flimra för ögonen för Harry och hans avlösare, då satsar Tkotrt för fullt med rens och adel.
Ni behövde ta till massfakes för att komma någon vart.
Och att ni lyckades var just för att folk loggar in, inser insatsen som krävs för att möta detta och värderar andra saker högre. Ett liv med jobb eller skola, flickvän och andra intressen. Klokt val faktiskt.

.

Ursäkta mig lite här Har inte kolla hur många i TKOTR som är med i denna offensiven men vi är många säkert över 40. Så när jag loggar in på morgonen för att anfalla mina tilldelade mål så skall jag inte skicka allt jag kan eller göra så mycket som möjligt för att ta mitt mål.
Harryboey tappade inte byar innan för vi har aldrig varit 40 spelare som anfallit honom innan!!! Seriöst han har tappat ca 90 byar på 3 dagar. Fejkade vi till oss byarna då eller? Eller var det så att den horribla sanningen är att antalet fejks inte är 8000!!

Gnäll på scriptet absolut men dra inte in det i samanhanget att harry förlorar byar!
 

DeletedUser

Guest
Tycker det är tid att klargöra lite om fejkningen som skedde i helgen mm,

TKOTRT stod för väldigt lite fejk mot Harryboey, det kan ni lätt se på hans deff rank, från 6.000.000 till över 14.000.000 på 3-4 dagar, det är ingen fejk i världen som kan ordna en sån sak,

Anledningen att DO ropar fejk är av två anledningar.

1. MoB skickar massvis med fejk på en annan spelare.
2. TKOTRT skickar mellan 4000-6000 skarpa attacker så dom ses som fejk. (naturligtvis så skickades även fejk men inte mer än 5-10%)

Vet att en del inte har verklighetsuppfattning här men då hänvisar jag bara till tw stat eller speja en av hans byar, dom är lika tomma som ölburken ska va en fredag kväll.
 

DeletedUser

Guest
Man kan väll inte förbjuda fejktscriptet för det finns ingen chans att se om det är script eller inte? (för Admins) Så vi kanske kan stryka den debatten?


Lösningen här är ju att sätta in någon form av "trupplimit" vilket i sin tur gör att man blir lite mer selektiv i vilka byar man fejkar då det faktiskt kostar lite trupp att dra iväg en fejk.
 

DeletedUser

Guest
Lösningen här är ju att sätta in någon form av "trupplimit" vilket i sin tur gör att man blir lite mer selektiv i vilka byar man fejkar då det faktiskt kostar lite trupp att dra iväg en fejk.

Går inte att göra annat än att hålla med här
 

DeletedUser

Guest
Harryboey har typ inga trupper just nu, det måste vara våra "fejks" som har tömt nästan alla hans byar.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp