EAG förklarar krig mot TLFH

DeletedUser

Guest
Krigsförklaring

Dimridån ligga tät, yxor slipas, katapulthjul knarra. Vinden vina i granars topp. Soldaters klirrande rustningar ljuda genom skog och mark. Riddarna från EAG rustar för krig. Målet är att säkra position och expandera.

Den stam som ligga i vägen är TLFH som tagit plats i K64. Detta ha väckt ilska bland EAG.

Vi i EAG förklarar härmed krig med stammen TLFH!

Krigssignalen från våra trumpeter ljuder Söndagen den 18 juli kl.10.00.

Starka hälsningar undertecknat Rådet i EAG

mooos68
Diplomat
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
TLFH´s svar på krigförklaringen

TLFH´s svar på EAG´s krigsförklaring.



**** Idag kl 21:39
Jag hälsar dig.


Som du kan se tillhör jag dina fienders sida. Jag är inte nöjd med min sida. Därför vill jag erbjuda dig mina tjänster. Jag sitter i ledning och har därför makt och kan göra i stort sett vad som helst. Nu kanske du tror att det här är ett desperat försök att få in en spion hos dig men jag lovar att så inte är läget. Jag är ingen spion och inte heller en förrädare. Kriget har bara börjat och att överlämna min stam till dig är inte förräderi, det är en taktisk manöver. Jag väljer bara sida.

Just nu håller våra alierade F.O.E och WL att organisera sina trupper för att assistera våra ledare. Men här är det roliga som gör mig väldigt värdefull. Lord völse, vår ena ledare har praktiskt taget gett upp och har börjar bli inaktiv. Han är inget hot. Vår andra ledare Bodinaren.... är bortrest. Gissa vem som är hans KÖ ;) Rätt, jag. Jag och Ohlinarn styr stammen i 3 dagar, men ärligt talat. Han har inte gjort något än.


Så här ser jag det. Kriget kan sluta lite hursomhelst, det finns ingen garanterad vinnare. Men om du väljer att låta mig ansluta mig till dig kan jag göra vad du vill med TLFH och samtidigt avslöja våra alierades planer. Eller helt enkelt lösa upp hela stammen. Alltså, vi skulle ligga i ditt våld. Men som du säkert förstår är det inte gratis. Här är mitt pris:

För och främst får ni inte attackera mig alls under dina och mina förhandlingar. Alla nuvarande attacker ska dras tillbaka men då har ni inte heller något att frukta från mig. Så jag vill inte bli attackerad alls.

Sen vill jag när jag är klar i min stam ha en plats i din. Och om du accepterar det vill jag bli din nye diplomat. Ärligt talat, fick du läsa din nuvarande diplomats krigsförklaring? Meningarna fungerade inte och om han försökte få det att låta storslaget misslyckades han grovt. Men det är inget viktigt krav bara en plats i din stam.


Och slutgiltigen vill jag ha ditt ord på att du inte kommer lämna mig ute när det här är över, du måste lova att du kommer ta in mig i stammen.

Svara om du är intresserad av mina tjänster eller om du helt enkelt inte ser mig som en använbar person. Annars har jag inget val än att utkämpa kriget mot dig.

MvH din värderade alierade ****, en potentiell bundsförvant.

P.S Om du vill kan jag skicka ett bevis på att jag är KÖ åt Bodinaren till dig.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Hejsan

Det var något år sedan jag senast var här, måste säga att diplomaten i TLFH betett sig svinigt och hoppas nu att resterande i TLFH löser detta och ger oss ett värdigt stridande!

/Jajjamen
 

Ac1d

Member
Reaktionspoäng
0
varför skriva en krigsförklaring idag som startade igår??
låter konstigt om ni frågar mig
 

DeletedUser

Guest
Kirgstatt

Side 1:
Tribes: EAG
Players:

Side 2:
Tribes: TLFH
Players:

Timeframe: Senaste 24 timmarna



Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 3
Sida 2: 0
Skillnad: 3

chart


mg]

Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 13,525
Sida 2: 0
Skillnad: 13,525

chart
 

taipan9

Active Member
Reaktionspoäng
3
FOE = adla på bara träffade en av deras medlemmar i skåne för inte så länge sedan roligt att han hjälpte till att få en egen stammedlem adlad.
 

DeletedUser

Guest
Side 1:
Tribes: EAG
Players:

Side 2:
Tribes: TLFH
Players: Punghuvud

Timeframe: 18/07/2010 00:00:00till21/07/2010 23:19:22



Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 12
Sida 2: 0
Skillnad: 12

chart




Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 45,575
Sida 2: 0
Skillnad: 45,575

chart
 

DeletedUser

Guest
måste bara fråga vilka är ni? Hittar nämligen inte er...
 

DeletedUser

Guest
Side 1:
Tribes: EAG
Players:

Side 2:
Tribes: TLFH
Players:

Timeframe: Förra veckan

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 33
Sida 2: 16
Skillnad: 17

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 16
Sida 2: 0
Skillnad: 16

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 145,095
Sida 2: 27,413
Skillnad: 117,682

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 61,093
Sida 2: 0
Skillnad: 61,093

chart



bara för att se hur det går, något som inte gör det mera intressant.
 

DeletedUser

Guest
EAG Förklarar härmed kriget som avslutat o som "värdig" segrare.

Med motiveringen:

motståndarna varken mäktat med att anfalla eller försvara sig. Stammen fallit samman så fort attackerna börjat komma in. Spelare har flytt stammen och att ledningen varit inaktiv. Och i den mån den varit aktiv har den försökt sälja ut stammen... Så vi ser ingen mening med att fortsätta ett fullskaligt krig med dom.

Ödmjukast

Castel o Rådet i EAG
 

DeletedUser

Guest
EAG Förklarar härmed kriget som avslutat o som "värdig" segrare.

Med motiveringen:

motståndarna varken mäktat med att anfalla eller försvara sig. Stammen fallit samman så fort attackerna börjat komma in. Spelare har flytt stammen och att ledningen varit inaktiv. Och i den mån den varit aktiv har den försökt sälja ut stammen... Så vi ser ingen mening med att fortsätta ett fullskaligt krig med dom.

Ödmjukast

Castel o Rådet i EAG

awzum :awsm:
 

DeletedUser

Guest
Kul att en av sidorna ser kriget som vunnit. Jag har alltid tyckt att man inte har vunnit ett krig förens ena sidan erkänner sig besegrade, eller är det bara jag?:awsm:

Men seriöst, om ni kriget varade i två dagar, tycker ni då att det är matrial för allmänna forumet?:p
 

DeletedUser

Guest
Kul att en av sidorna ser kriget som vunnit. Jag har alltid tyckt att man inte har vunnit ett krig förens ena sidan erkänner sig besegrade, eller är det bara jag?:awsm:

Men seriöst, om ni kriget varade i två dagar, tycker ni då att det är matrial för allmänna forumet?:p

Jag e lika "ledsen" som du att det bara varade 2 dagar.

Får man inga inkommande, folk flyr, ledningen är inaktiv så är det för mig inte mycket till krig. man skulle kunna säga tko.
 

DeletedUser

Guest
Kul att en av sidorna ser kriget som vunnit. Jag har alltid tyckt att man inte har vunnit ett krig förens ena sidan erkänner sig besegrade, eller är det bara jag?:awsm:

Men seriöst, om ni kriget varade i två dagar, tycker ni då att det är matrial för allmänna forumet?:p

Etablering. Vi kommer lägga ut våra strider här så folk vet att vi finns och vad som händer. Ren hygglighet typ;)
 
Topp