DM avslutar allians

DeletedUser

Guest
Side 1:
Tribes: DM.
Players:

Side 2:
Tribes: -Sth-
Players:

Timeframe: Senaste 24 timmarna

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 85
Sida 2: 9
Skillnad: 76

image.php


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 74
Sida 2: 1
Skillnad: 73

image.php


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 679,992
Sida 2: 77,436
Skillnad: 602,556

image.php


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 626,182
Sida 2: 8,932
Skillnad: 617,250

image.php
 

DeletedUser

Guest
Alltså. STH hade ju långtgående mergplaner med varenda stam på top 10.

Att Benetus loggat in för sista gången förutsätter jag beror på att han redan nu insett att han kommer att gå under. Han har säkert nån annan förklaring men dett har han ju alltid :)

Och det har ju förekommit förut.
Värld 3 gjorde han samma sak.
Då "åkte" han till USA i arbetet.

Så vad kan man dra för slutsats.
jo, killen retar upp en halv värld genom misslyckade försök till manipulering av stamledare och diplomater. Påverkade stammar ser genom hans lögner och härsknar till. Dvs, Benetus ställer sig själv och sin stam på ruinens kant och sen sticker han med svansen mellan benen och dåliga bortförklaringar varför han måste sluta. Mycker oansvarslöst beteende anser jag.
Man muckar inte inte krig och drar så fort det börjar osa hett kring öronen.
 

DeletedUser

Guest
lycka till mina gamla stam polare.hoppas att mina byar kom till nytta:)
MVH kruger i v6
 

diavolo.II

Active Member
Reaktionspoäng
36
Och det har ju förekommit förut.
Värld 3 gjorde han samma sak.
Då "åkte" han till USA i arbetet.

Så vad kan man dra för slutsats.
jo, killen retar upp en halv värld genom misslyckade försök till manipulering av stamledare och diplomater. Påverkade stammar ser genom hans lögner och härsknar till. Dvs, Benetus ställer sig själv och sin stam på ruinens kant och sen sticker han med svansen mellan benen och dåliga bortförklaringar varför han måste sluta. Mycker oansvarslöst beteende anser jag.
Man muckar inte inte krig och drar så fort det börjar osa hett kring öronen.




Hehe.. Han snackade om detta för flera månader sedan... mer n 4 månader så säg inte att han har en dålig bortförklaring här för detta var inget nytt, jag vet inte hur det var på v3 men i denna lilla värld så var det inte en dålig bortförklaring.


//colle13
 

DeletedUser

Guest
Han visste väl att detta ögonblick skulle komma förr eller senare. Man lägger ju inte ner bara för att ett krig dyker upp även om oddsen talar imot en.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Kan förklara varför det var så lätt å ta den byn av han;)
 

DeletedUser

Guest
Hehe.. Han snackade om detta för flera månader sedan... mer n 4 månader så säg inte att han har en dålig bortförklaring här för detta var inget nytt, jag vet inte hur det var på v3 men i denna lilla värld så var det inte en dålig bortförklaring.


//colle13

Han förberedde sig väl då. Så han hade en väg ut ur skiten utifall att det skulle gå åt helvete.
jag tor vad som helst av Benetus och allt är dåligt.
 

diavolo.II

Active Member
Reaktionspoäng
36
Jaja... tyck som du vill men han sa detta datumet, PRECIS detta datumet... så du tror att han visste att det skulle bli ett krig precis detta datumet? och jag kan meddela att vi skulle klarat det kriget om inte alla hade lämnat.


DM skulle vi klarat. LAW... nja kanske inte men DM skulle vi klara.





MvH
 

DeletedUser

Guest
Jaja... tyck som du vill men han sa detta datumet, PRECIS detta datumet... så du tror att han visste att det skulle bli ett krig precis detta datumet?

Med den erfarenhet jag har haft av honom. Så måste jag nog svara ja på det.
Inte att han visste exakt att det skulle bli krig just nu, men hans frånfälle var säkerligen planerat.

När det gäller denna karaktär är jag nästan villig att tro vad som helst om denne.

Måste dock säga att det var synd att ni kollapsade så fort. För att var en så pass stor stam blev det en massiv fail. Tar ut det roliga ur det hela på nåt sätt. =/
 

DeletedUser

Guest
Måste dock säga att det var synd att ni kollapsade så fort. För att var en så pass stor stam blev det en massiv fail. Tar ut det roliga ur det hela på nåt sätt. =/

Att -Sth- skulle kollapsa var tyvärr ganska givet för den som sett stammen inifrån. Från början trodde jag mycket på stammen, den bestod av aktiva och skickliga spelare och ett bra ledarskap. Efter ett tag började stammen förändras. Många av de bra spelarna hoppade av. Vad värre var många från stamledningen hoppade också av. Till sist bestod stamledningen mest av ett oerfaret ledarskap + Benetus. Detta gjorde att Benetus dominerade stammen allt för mycket.

Framför allt var problemet att stammen var helt beroende av att Benetus styrde upp stammens krigsplanering. Jag frågade flera gånger Benetus om han hade den kunskap som krävdes för att planera ett krigsföretag mellan stammar. Det menade han att han hade. Tyvärr fick jag aldrig uppleva denna planeringsförmåga eftersom han valde att lägga av istället för att slåss.

Lite trist tycker jag.

För dom av er som tycker att han tog och schappade vid första bästa krigsförklaring så kan jag säga det att Benetus hade faktiskt i samtal med mig i februari annonserat att han skulle sluta spela under mars månad. Sedan dröjde det till i april eftersom han drabbades av "fulspel" som han uttryckte det själv.

Om man tänker lägga av med spelet eftersom det tar för mycket av ens tid, drabbas av en krigsförklaring, och detta nästan självklart leder till ett massivt ökat spelande eller säker undergång, så kan jag tycka att det är OK att sluta spela.
 

DeletedUser

Guest
Många av Benetus alla olika förslag till oss i LAW var mer eller mindre fulspel. Och han ändrade riktning, åsikt, och gick från inställsam till direkt otrevlig i en handvändning utan vidare. Vi insåg tidigt att han var en "loose cannon" och ingen vi vill samarbeta med. Så vi gjorde vad vi kunde för att gå emot honom istället. Tyvärr för er bra spelare i -sth- som vi absolut inte hade nåt emot.
 

DeletedUser

Guest
Många av Benetus alla olika förslag till oss i LAW var mer eller mindre fulspel. Och han ändrade riktning, åsikt, och gick från inställsam till direkt otrevlig i en handvändning utan vidare. Vi insåg tidigt att han var en "loose cannon" och ingen vi vill samarbeta med. Så vi gjorde vad vi kunde för att gå emot honom istället. Tyvärr för er bra spelare i -sth- som vi absolut inte hade nåt emot.


För dom av er som tycker att han tog och schappade vid första bästa krigsförklaring så kan jag säga det att Benetus hade faktiskt i samtal med mig i februari annonserat att han skulle sluta spela under mars månad. Sedan dröjde det till i april eftersom han drabbades av "fulspel" som han uttryckte det själv.

Jag har upplevt detta tidigare med honom i andra världar, så jag har väl förutfattade meningar kring hans agerande. Hans sätt att agera är dock nog ingenting någon av oss kan kan diskutera, då han ideligen gör samma sak. Sprider rykten, hetsar stammar mot varandra. Kör med fula tilltag och är ofta ganska otrevlig. Tyvärr så har han inte modet nog att öppet ta sin stam i krig mot en större stam och vara underdog. Rakt och ärligt som man kanske skulle vilja. Det är ju trots allt roligare att bara säga.. Varde Kött och sen kör man och hoppas på det bästa.. =)
 
Topp