Diskutera Tribal Wars Winter Event 2012 här!

Bushdoctor

Member
Reaktionspoäng
0
Okej.. För att göra det så enkelt som möjligt för alla så har jag ritat en bild på hur det ser ut ungefär då..


Vita = 1000-4000/vardera res
Gröna = 4000-20000/ vardera res 5-50 vikingar
Gula = 20000-50000/vardera res 50-500 vikingar
Röda = 50k ++++++ 500+ vikingar

Got it?
Varför denna enorma skillnad på vart man ligger/när man börja?..

OBS! detta är inte fakta, utan hur jag tror/upplever att det ser ut!
Då snackar jag om v21 också.

Och jag skriver hur jag upplever det där jag spelar...jag har anfallit vikingaläger även ute i rimmen som innehåller c:a 50k res jag vet inte hur det ser ut på andra servrar...men om det är som du säger så är det ju självklart illa för dem som igger där ute. Men utifrån min upplevelse vidhåller jag fortfarande att detta är en kul liten distraktion från det vanliga farmandet.
 

DeletedUser

Guest
''vBulletin-meddelande
Du angav ett ogiltigt/en ogiltig Bifogad fil. Om du följde en giltig länk, var vänlig och kontakta den webbansvarige..''

Varför kan man inte kolla på bilden jag la upp :/

Anyways.. Som sagt så gäller det jag skrev v21. Vet ej hur det är med de andra världarna..
 

DeletedUser

Guest
Aktiverade nyss +30% mer farmkapacitet men fick bara mer trä...
Är det inte meningen att man skulle kunna bygga mer trupper i redan fulla byar?
 

DeletedUser

Guest
Nej...men du kan bär 30% mer resurser när du farmar ;)

Det står ingenstans...

Farma= att tömma byar runt mig på kosing!
Farm= hur mkt trupper jag kan ha i byn!

Detta gör ju vikingarna totalt odugliga det kostar mer än det smakar!

Hade ju varit kul om det hade varit som det stod istället:)
 

DeletedUser

Guest
Tycker detta är en rolig grej.

Kostar dock en hel del att rensa dess förbaskade vikingar men väldigt roligt med nya grejer. Timar man bara in ännu en armé efter off så slipper man förluster i andra anfallet och då går man sannerligen plus.

Jätteroligt med nytt som sagt.

Mvh
Nicovichen
 

DeletedUser

Guest
Stämmer det att rimmen har betydligt sämre möjligheter att nyttja detta är det väldigt dåligt.

jag har sen eventet börja, efter senast 6 timmar då dom som håller längt försvunnit och ersatts, spejat på nytt hittar jag inte några som är helt tomma på trupper och då innehåller ca 1000 av varje ress, så har jag tur att hitta dom med 50 vikingar och innehåller ca 3000 av varje ress. Jag har inte en enda gång hittat någon som gett mer än detta och jag ligger på en rim plats med snart en månad spelad, så tror du förstår att det känns menlöst att ens göra sig besväret för att farma dessa numera. däremot måste jag springa och farma pälsar på bekostnad av min vanliga ress farmning, för att toppspelarna i mitten inte ska dra ifrån ännu mer tack vare bonusen dessutom. Jag talar om v21 då, classic vet jag mindre om men där stöter man på hyfsat med vikingar och ress varje gång eftersom kartan är så liten och det är nära till mitten.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Tycker detta är en rolig grej.

Kostar dock en hel del att rensa dess förbaskade vikingar men väldigt roligt med nya grejer. Timar man bara in ännu en armé efter off så slipper man förluster i andra anfallet och då går man sannerligen plus.

Jätteroligt med nytt som sagt.

Mvh
Nicovichen

Hoho ja du gick ju från 3500K om dan till 10M +

Förstör spelet imo, nu när man tänker på de. Tror du håller med att de blir ett skapligt övertag ni får, eller en riktig Boost iaf ^^
 

DeletedUser

Guest
Vi hade över 4mille några dagar innan det kom. Så du vet.
 

DeletedUser

Guest
Well.. på en dag ökade ni inkomsten med 6 mille. Då vikinglägren kom. Hur mycket res får ni från en vikingläger anyways? 200k av vardera? Mer elle mindre?

Medans de som började några veckor senare får 1k-4k.. Det är stora olikheter. Det gynnar endast er som befinner sig i mitten av världen.

Är det skillnader på vart man ligger på kartan? Våra barbs startar väl som sagt med 250-300k av vardera men de står samtidigt en hel del vikingar i dem.

Jag visste inte om att det va skillnad på vart man befinner sig på kartan, tycker dock inte det är så jättefel då rimmen bjuder på fina barbs i övrigt. Går nog jämt upp :)

Mvh
Nicovichen
 

DeletedUser

Guest
Stora skillnader t.o.m.. Som sagt.. ritade en fin karta på hur det såg ut ungefär.. Men den blev blockad av någon anledning :/
Era vikingaläger är ju paradis.. Visst det kanske finns några tusen vikingar men vikingarna dör ju hur enekelt som helst.. Sen kan ni plocka hur mycket res som helst som ersätter era förluster..

Så ni som började före oss som började sent har hur mycket försprång och handikapp som helst :/ Undrar hur man ska kunna komma ikapp er på Rapidoodle nu .. Blev ju omöjligt tack vare eventet -.-

Jag kan inte riktigt påstå att vikingarna dör enkelt iafl inte våra. Vi förlorar väl snitt 200yx, 150lc på varje vikingaby och hovar in 300k sammanlagt från en vikingaby. Så det är inga superfarms för oss, klart bättre än vanliga barbs men ändå mycket förluster.

Jo men det är ju därför man inte börjar så sent på en värld ;) Vill man hålla sig i rimmen så kostar det :)

Mvh
Nicovichen
 

DeletedUser

Guest
Vi hade farmat 4,2 mille 2dagar innan eventet. De 2 andra dagarna kunde vi inte farmat maximalt pga Irl. Men vi farmade ju ;)

Sen så kostar det. 1500vikingar tar trupper med. Och det hade inte spelat någon roll om eventen kommit. VI förblir 1:a.

/wadman
 

DeletedUser

Guest
Jo men det är ju därför man inte börjar så sent på en värld ;) Vill man hålla sig i rimmen så kostar det :)

Mvh
Nicovichen

Agree! Men i rimmen får de mindre aktiva(jag då..) slö farma och ändå rullar resurserna in ;)

Så ja finns både nackdelar o fördelar.. Men tycker ändå att vikinga lägren borde ha samma förutsättningar vart man än befinner sig på kartan. Skulle inte vara allt för tokigt att få en by på 2k vikingar som ger 200k res bredvid sig nån gång :p Istället för de med 50 vikingar och ger 12k res sammanlagt..

Är det skillnader på vart man ligger på kartan? Våra barbs startar väl som sagt med 250-300k av vardera men de står samtidigt en hel del vikingar i dem.

Jag visste inte om att det va skillnad på vart man befinner sig på kartan, tycker dock inte det är så jättefel då rimmen bjuder på fina barbs i övrigt. Går nog jämt upp :)

Mvh
Nicovichen

Stora skillnader t.o.m.. Som sagt.. ritade en fin karta på hur det såg ut ungefär.. Men den blev blockad av någon anledning :/
Era vikingaläger är ju paradis.. Visst det kanske finns några tusen vikingar men vikingarna dör ju hur enekelt som helst.. Sen kan ni plocka hur mycket res som helst som ersätter era förluster..

Så ni som började före oss som började sent har hur mycket försprång och handikapp som helst :/ Undrar hur man ska kunna komma ikapp er på Rapidoodle nu .. Blev ju omöjligt tack vare eventet -.-

Vi hade över 4mille några dagar innan det kom. Så du vet.

Well.. på en dag ökade ni inkomsten med 6 mille. Då vikinglägren kom. Hur mycket res får ni från en vikingläger anyways? 200k av vardera? Mer elle mindre?

Medans de som började några veckor senare får 1k-4k.. Det är stora olikheter. Det gynnar endast er som befinner sig i mitten av världen.

Vi hade farmat 4,2 mille 2dagar innan eventet. De 2 andra dagarna kunde vi inte farmat maximalt pga Irl. Men vi farmade ju

Sen så kostar det. 1500vikingar tar trupper med. Och det hade inte spelat någon roll om eventen kommit. VI förblir 1:a.

/wadman

Jo wadman, ni hade säkert hamnat etta o plockat dagens rövare o plundrare med eller utan eventet ;) Men säger bara att det är lite tragiskt att ni som började tidigare(I ert fall första dagen?) så gynnas ni mycket mer av eventet än vi som började efter. Hur skulle det kännas för er om ni hade viking läger med endast 1k res vardera och vi i rimmen fick de smaskiga 200k vardera res ? sure det finns 2k vikingar eller vad det nu finns i de byarna, men de skulle lätt vara värt besväret! Hänger du med? Det är det som är lite .. fel enligt mig iaf. Att de som är redan stora och började före andra får ännu mer ''medel'' för att växa medans de som började sent och ligger långt efter får mycket mindre.

Ang. ert farmande.. vad kan jag säga? Bra jobbat och fortsätt så ;)

OBS! såg ut som att jag spammade så tog bort alla mina tidigare inlägg o la in citaten o svaren här! :)
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Retard Wadman i farten igen. Nico kan man iaf snacka lite förnuft med verkar det som.

Ja, jag tror ingen räkna med att ta eran rank 1 med de fina byar ni får överallt & så aktiva ni är. Men med detta eventet? Så utökar ni er ledning, sure, vi i rimmen får också farma men inte i närheten av samma summor. Vi saknar även de byar/trupper att använda på detta event som ni kan spendera på. Jag kan farma med 1 by (om ja inte adlar, då kan ja ej göra så) & då får ja in 30k per camp. (skickar mina yxor endast...) Jag ökade väl nästan dubbelt, medans ni ökade 150% & ni kan hålla den oavsett om ni adlar eller ej.

Så ja, första gången man såg eventet så var man positiv, nu har man samlat lite info & tycker de är helt retarded :p Nån har tänkt så jävla fel iaf. Ja, de ger ju er rank 1 positionen lite längre, men ett långdraget krig kan få resurser att sina snabbt... :)

Men ja, kommer v22 i jan så packar man nog ihop v21, även trots att det är en kul värld, vikingarna har sabbat lite väl mycket. En bra spelare kan använda sådant försprång de fått & ja räknar med att nico & de andra kan utnyttja läget de fått.
 

DeletedUser

Guest
Retard Wadman i farten igen. Nico kan man iaf snacka lite förnuft med verkar det som.

Ja, jag tror ingen räkna med att ta eran rank 1 med de fina byar ni får överallt & så aktiva ni är. Men med detta eventet? Så utökar ni er ledning, sure, vi i rimmen får också farma men inte i närheten av samma summor. Vi saknar även de byar/trupper att använda på detta event som ni kan spendera på. Jag kan farma med 1 by (om ja inte adlar, då kan ja ej göra så) & då får ja in 30k per camp. (skickar mina yxor endast...) Jag ökade väl nästan dubbelt, medans ni ökade 150% & ni kan hålla den oavsett om ni adlar eller ej.

Så ja, första gången man såg eventet så var man positiv, nu har man samlat lite info & tycker de är helt retarded :p Nån har tänkt så jävla fel iaf. Ja, de ger ju er rank 1 positionen lite längre, men ett långdraget krig kan få resurser att sina snabbt... :)

Men ja, kommer v22 i jan så packar man nog ihop v21, även trots att det är en kul värld, vikingarna har sabbat lite väl mycket. En bra spelare kan använda sådant försprång de fått & ja räknar med att nico & de andra kan utnyttja läget de fått.

Gullhenrik då. Tar det nästan som en komplimang.

Men jag förstår precis hur ni rimmspelare känner det. En sån här grej borde man ge en headsup på först och inte bara droppa helt random. Det ger olika effekter för alla.
Sen kan jag faktiskt inte hålla med om att vi drar iväg pga våra inkomster från vikingarna. Ifall ni är uppmärksamma bör ni samtidigt se att vår OBA stigit i taket och vi fått in ungefär 500k oba på 2-3 dagar. Det är verkligen inte gratis att ge sig på vikingarna och efter första dagen låg vi inte plus.
Vikingarna slaktar hästar så som kineser förökar sig vilket gav oss ett back på ungefär 230k efter första dagen, men det är det ju ingen som verkar ta hänsyn till.

Och angående vår rank 1 position så är det ingen som kan hota den just nu. Vi har adlar och trupper att göra istortsett vad vi vill, men vi har valt att avvakta lite så att stammen ska hänga med. Dvs vi vill inte vara allt för OP jämfört med resten. Fine, det lät kaxigt men orkar inte dra ut på orden för att det ska låta snällt och gulligt :)

Vi utnyttjar det till fullo men råder faktiskt samtliga att köra på vanliga barbs så länge det går. Är väl ett par timmar kvar av frispelet om jag inte minns fel, utnyttja det. Vikingarna är ren skit om man vill ha ress och gå plus. Betydligt bättre att offra lite tid och få in "gratis" ress genom hederlig farmning. Där är det enbart plus i kontot.

Vänligen
Nicovichen
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Gullhenrik då. Tar det nästan som en komplimang.

Men jag förstår precis hur ni rimmspelare känner det. En sån här grej borde man ge en headsup på först och inte bara droppa helt random. Det ger olika effekter för alla.
Sen kan jag faktiskt inte hålla med om att vi drar iväg pga våra inkomster från vikingarna. Ifall ni är uppmärksamma bör ni samtidigt se att vår OBA stigit i taket och vi fått in ungefär 500k oba på 2-3 dagar. Det är verkligen inte gratis att ge sig på vikingarna och efter första dagen låg vi inte plus.
Vikingarna slaktar hästar så som kineser förökar sig vilket gav oss ett back på ungefär 230k efter första dagen, men det är det ju ingen som verkar ta hänsyn till.

Och angående vår rank 1 position så är det ingen som kan hota den just nu. Vi har adlar och trupper att göra istortsett vad vi vill, men vi har valt att avvakta lite så att stammen ska hänga med. Dvs vi vill inte vara allt för OP jämfört med resten. Fine, det lät kaxigt men orkar inte dra ut på orden för att det ska låta snällt och gulligt :)

Vi utnyttjar det till fullo men råder faktiskt samtliga att köra på vanliga barbs så länge det går. Är väl ett par timmar kvar av frispelet om jag inte minns fel, utnyttja det. Vikingarna är ren skit om man vill ha ress och gå plus. Betydligt bättre att offra lite tid och få in "gratis" ress genom hederlig farmning. Där är det enbart plus i kontot.

Vänligen
Nicovichen

*sigh* OK vi kör väl på lite till. Vi får helt enkelt ta dig i strid & ta kronan då, lär väl inte va allt för svårt om din andra halva lirar mkt :)

Ja tar de som att du inte förstått att skicka yxorna först & sen kav? ^^
 

DeletedUser

Guest
*sigh* OK vi kör väl på lite till. Vi får helt enkelt ta dig i strid & ta kronan då, lär väl inte va allt för svårt om din andra halva lirar mkt :)

Ja tar de som att du inte förstått att skicka yxorna först & sen kav? ^^

Haha. Ja det är ni varmt välkomna med :) För utan krig är jag och wadman monster :D haha

Jodå, läs lite längre tillbaka i denna tråd så ser du att jag nämnde det tidigare :)
 

DeletedUser

Guest
Själv får man bara 10k av varje res från vikingaläger ute i rimmen, så dom som ligger i mitten ska bara vara tysta och njuta av dessa byar.
 

DeletedUser

Guest
är det bara jag eller vad hände med lägren det är över 25 timmar kvar och jag kan då inte hitta några längre
 
Topp