DISKUSSION: Värld 33

hybrid93

Member
Reaktionspoäng
11
Hastigheten har otroligt mycket med och göra hur snabbt en värld avslutas, men du har även andra variabler, som påverkar.

Köpeadlar kan korta ner en värld otroligt
No haul/limited gör så du ej kan farma , vilket oftast /alltid] leder till att barbarbyar adlas
Medlemsgräns i stammen, har du 50 som gräns på 1-0 så kan du skapa 100 adlar om dagen (max) med 10 så är den siffran 20. Tänk då att du har säkert 500 aktiva spelare som kommer adla på.
Höjd produktion, höjer du resurserna så ökar inflödet av "möjliga" adlar, ökar du med 1.5 så kan man adla 30 istället för 20

Så, ja, jag skulle nog höja ett varningens finger här och säga att detta kan bli problem, då det är så låg medlemsgräns & hastigheten är låg, samt som du ej kan farma. Skulle vi få upp världhastigheten till 1.5 & enheterna slöas ner så skulle vi nog få en otroligt bra balanserad värld. (Förutsätter att ressproduktion fortfarande ej går och öka också, det skulle man nog också vilja snäppa upp 1.3 ish)

& samt 50 ms, för noobsen men de går ej o klaga på egentligen. Mig kvittar de egentligen, ja snajpar allt :)

säger bara det henke, att på v23 va det samma hastighet(tror jag) och den världen varade 2+ år så jag tro tror inte hastigheten betyder så jätte mycket..

samt att det kunde varit 100ms för jag kan inte "snajpa" så bra ^.^
 

DeletedUser

Guest
Hastigheten har otroligt mycket med och göra hur snabbt en värld avslutas, men du har även andra variabler, som påverkar.

Köpeadlar kan korta ner en värld otroligt
No haul/limited gör så du ej kan farma , vilket oftast /alltid] leder till att barbarbyar adlas
Medlemsgräns i stammen, har du 50 som gräns på 1-0 så kan du skapa 100 adlar om dagen (max) med 10 så är den siffran 20. Tänk då att du har säkert 500 aktiva spelare som kommer adla på.
Höjd produktion, höjer du resurserna så ökar inflödet av "möjliga" adlar, ökar du med 1.5 så kan man adla 30 istället för 20

Så, ja, jag skulle nog höja ett varningens finger här och säga att detta kan bli problem, då det är så låg medlemsgräns & hastigheten är låg, samt som du ej kan farma. Skulle vi få upp världhastigheten till 1.5 & enheterna slöas ner så skulle vi nog få en otroligt bra balanserad värld. (Förutsätter att ressproduktion fortfarande ej går och öka också, det skulle man nog också vilja snäppa upp 1.3 ish)

& samt 50 ms, för noobsen men de går ej o klaga på egentligen. Mig kvittar de egentligen, ja snajpar allt :)

Precis som du säger här så har medlemsgräsen stor påverkan. Jag undrar hur lång tid det tar för 10 spelare att generera nog med resurser för att adla upp 80% av en värld? Om man säger att det behövs 8000 byar för att uppnå 80% världsdominans. Läskigt lång tid. Dock kanske ni släpper limited haulen senare på världen? Fast då kanske de flesta barbsen är adlade?
 

hybrid93

Member
Reaktionspoäng
11
Precis som du säger här så har medlemsgräsen stor påverkan. Jag undrar hur lång tid det tar för 10 spelare att generera nog med resurser för att adla upp 80% av en värld? Om man säger att det behövs 8000 byar för att uppnå 80% världsdominans. Läskigt lång tid. Dock kanske ni släpper limited haulen senare på världen? Fast då kanske de flesta barbsen är adlade?

medlemsgränsen tror jag har större inverkan på en värld än hastigheten har.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
säger bara det henke, att på v23 va det samma hastighet(tror jag) och den världen varade 2+ år så jag tro tror inte hastigheten betyder så jätte mycket..

samt att det kunde varit 100ms för jag kan inte "snajpa" så bra ^.^

Men vafan, läser du inte? Ja skrev att fler saker har inverkan.

& världhastighet har stor påverkan, de säger väl sig självt. Ta 2 lika världar fast en med halva hastigheten, vilken tror du slutar först?
En långsammare värld generar dessutom fler barbarer, fler byar och tar ännu längre tid.
 

DeletedUser

Guest
"Slutscenario: Maktens Hemligheter"

Som jag har förstått det så gör det här slutcenariot att världen inte kommer bli fullt så utdragen som om det vore de "vanliga" inställningarna med äga 80% av alla spelarbyar eller vad det nu brukar vara. Rätta mig gärna om jag har fel. :)
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
"Slutscenario: Maktens Hemligheter"

Som jag har förstått det så gör det här slutcenariot att världen inte kommer bli fullt så utdragen som om det vore de "vanliga" inställningarna med äga 80% av alla spelarbyar eller vad det nu brukar vara. Rätta mig gärna om jag har fel. :)

Oh man, you have no idea.

Detta är fan en 90% minimum värld, räcker ju att en stam stackar med 50 D byar så är det omöjligt och ta byn :D Dock så brukar försvaret från fienden bli ganska minimalt när världen har avgjorts.
 

DeletedUser

Guest
Haha okej, låter ju som en intressant twist iaf. Får se om man testar sig på att spela världen. Personligen gillar jag ju limited-haulen och bågarna. Sen kompenserar ju kyrkorna, paladinen och flaggorna ut det i och för sig...
 

hybrid93

Member
Reaktionspoäng
11
Men vafan, läser du inte? Ja skrev att fler saker har inverkan.

& världhastighet har stor påverkan, de säger väl sig självt. Ta 2 lika världar fast en med halva hastigheten, vilken tror du slutar först?
En långsammare värld generar dessutom fler barbarer, fler byar och tar ännu längre tid.

jag? läsa allt det du skrev? i helvete heller.. jag har bättre saker att göra på en lördag.. tex flaskan
 

hybrid93

Member
Reaktionspoäng
11
"Slutscenario: Maktens Hemligheter"

Som jag har förstått det så gör det här slutcenariot att världen inte kommer bli fullt så utdragen som om det vore de "vanliga" inställningarna med äga 80% av alla spelarbyar eller vad det nu brukar vara. Rätta mig gärna om jag har fel. :)

skulle funnits en ny världs inställning.. typ.. capture the flag där det finns en by i varje kontinent som en stam måste äga/hålla i minst 2 veckor innan man vinner.. hade varit nice :D
 

hampus204

Active Member
Reaktionspoäng
12
Oj shit, en långsam värld som börjar efter tentan, dags att ta upp TW igen kanske? ^_^
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
& samt 50 ms, för noobsen men de går ej o klaga på egentligen. Mig kvittar de egentligen, ja snajpar allt :)

Lite motsägelsefullt tycker jag ;) Lägre ms-gräns = Snabbare värld!

Dessutom Maktens Hemligheter som kommenterades = Inte snabb, men defintivt snabbare!

Tycker dessa settings är åwsm! :D
 

Charlieeeee

New Member
Reaktionspoäng
0
Allting ser bra ur förutom flaggor, det är för mycket "pay to win" enligt mig. Är inte något fan utav betala för att reducera byggnads tider/kostnader. (Prema upp murar och sånt)

Jag är dock jätte taggad på hemligheter! :)
 
Senast ändrad:

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Premiumbörsen

Kommer den vara aktiv direkt från start? Kommer det finnas resurser där? Förste man dit blir serverad först?

Många funderar nog på detta
 

DeletedUser

Guest
Allting ser bra ur förutom flaggor, det är för mycket "pay to win" enligt mig. Är inte något fan utav betala för att reducera byggnads tider/kostnader. (Prema upp murar och sånt)

Jag är dock jätte taggad på hemligheter! :)

Flaggor är nog det minsta "pay to win" av alla premium funktioner.
 

DeletedUser

Guest
På v32 var det så i alla fall, men vore ju skandal om de inte har hunnit ändra på det.
 

DeletedUser

Guest
Premiumbörsen

Kommer den vara aktiv direkt från start? Kommer det finnas resurser där? Förste man dit blir serverad först?

Många funderar nog på detta

Det här är ingen inställning eller så, den är som den är. Tidigare världsstarter har jag tagit upp att det inte är så lämpligt att börsen startar full, och fått svaret att den inte gör det.

Jag har en känsla av att det beror på att min version av en full börs är att den uppnått sin max kapacitet, som 20k av 20k möjliga medan man från högre ort ser en full börs som en börs som uppnått sin fulla maxkapacitet och kan innehålla flera hundratusen resurser.

Så, eftersom jag inte hört något annat utgår jag ifrån att börsen kommer vara likadan som vid start av V32. Men som sagt, jag har påpekat det och det kan blivit ändrat utan min vetskap.
 
Topp