DISKUSSION: Värld 33

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Kommer bli galet långsam men samtidigt underbar!! Älskar detta :D <3 (24 once again)
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
De enda ja kan tänka mig är väl 100 ms istället för 50 (gör ganska mycket för nybörjare)
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Asså, jag har börjat inse att detta kan va rätt segt lol

Hastigheten är jäääävligt långsam & ingen förbättrad ress prod? 10 medlemmar, kan hålla igång bra jävla länge =P Borde nog ändra något innan den startas (1.5 i världspeed eller extra ress prod) annars blir det nog ganska långtråkigt och adla klart
 

DeletedUser

Guest
Underbara inställningar. Kyrka är inget för mig men kan lätt ta den i utbyte mot bättre övriga inställningar.

Men som Henke nämnde så känns det som att världen kommer bli extremt seg.. Finns det någon chans att det går att ändra på?
 

Krizzlock

Member
Reaktionspoäng
0
Asså, jag har börjat inse att detta kan va rätt segt lol

Hastigheten är jäääävligt långsam & ingen förbättrad ress prod? 10 medlemmar, kan hålla igång bra jävla länge =P Borde nog ändra något innan den startas (1.5 i världspeed eller extra ress prod) annars blir det nog ganska långtråkigt och adla klart

Långsam indeed :( Ge oss 1.5-2.0 i hastighet på världen... Kommer gå långsamt :(
 

hybrid93

Member
Reaktionspoäng
11
Underbara inställningar. Kyrka är inget för mig men kan lätt ta den i utbyte mot bättre övriga inställningar.

Men som Henke nämnde så känns det som att världen kommer bli extremt seg.. Finns det någon chans att det går att ändra på?

äähhh låt den vara seg.. sålänge den varar mer än 6 månader ;)
 

DeletedUser

Guest
äähhh låt den vara seg.. sålänge den varar mer än 6 månader ;)

Äsch vafan. Kul att efter 7 varv runt solen så har du äntligen byggt barack. Se på v29, 1:1 i spelhastighet dock med farm och världen är snart 400 dagar gammal och långt ifrån över. Handlar mest bara om att få balanserade sidor. Lättare att inte en stam blir jättestark nu när det bara är 10 stamgräns och ingen assistans utanför stammen. :)
 

hybrid93

Member
Reaktionspoäng
11
Äsch vafan. Kul att efter 7 varv runt solen så har du äntligen byggt barack. Se på v29, 1:1 i spelhastighet dock med farm och världen är snart 400 dagar gammal och långt ifrån över. Handlar mest bara om att få balanserade sidor. Lättare att inte en stam blir jättestark nu när det bara är 10 stamgräns och ingen assistans utanför stammen. :)

minns jag inte fel så hade v23 samma hastighet som det här och v23 vara 2år så jag tror inte hastigheten har så mycket med det att göra
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Hastigheten har otroligt mycket med och göra hur snabbt en värld avslutas, men du har även andra variabler, som påverkar.

Köpeadlar kan korta ner en värld otroligt
No haul/limited gör så du ej kan farma , vilket oftast /alltid] leder till att barbarbyar adlas
Medlemsgräns i stammen, har du 50 som gräns på 1-0 så kan du skapa 100 adlar om dagen (max) med 10 så är den siffran 20. Tänk då att du har säkert 500 aktiva spelare som kommer adla på.
Höjd produktion, höjer du resurserna så ökar inflödet av "möjliga" adlar, ökar du med 1.5 så kan man adla 30 istället för 20

Så, ja, jag skulle nog höja ett varningens finger här och säga att detta kan bli problem, då det är så låg medlemsgräns & hastigheten är låg, samt som du ej kan farma. Skulle vi få upp världhastigheten till 1.5 & enheterna slöas ner så skulle vi nog få en otroligt bra balanserad värld. (Förutsätter att ressproduktion fortfarande ej går och öka också, det skulle man nog också vilja snäppa upp 1.3 ish)

& samt 50 ms, för noobsen men de går ej o klaga på egentligen. Mig kvittar de egentligen, ja snajpar allt :)
 
Topp