DISKUSSION: Värld 32

DeletedUser

Guest
Köpa adlar för prem? Allvarligt? Snart kommer man väl kunna köpa en världsvinst för tillräckligt mycket pengar...

Rent tekniskt kan man inte köpa adelsmän för premium, vilket jag å andra sidan kan tycka nästan hade varit bättre - att köpa en adelsman för mynten den skulle kosta + premium hade känts bättre. Istället köper man mynten, alltså man köper en ytterligare plats för adelsmän. Vilket i prinicp betyder att man kan köpa en plats motsvarande värdet av ett par mynt, eller en plats motsvarande värdet av 1000 mynt. Det kan bli ganska mycket resurser alltså.

Planen är att vi ska försöka få igenom ett undantag från denna premfunktion på v33 men det är så klart inget jag kan garantera att det kommer bli så. Men lite av de andra inställningar vi diskuterat för v33 skulle göra att det går att motivera undantaget där, men som sagt är det inget som är spikat än - vi kan bara försöka.
 

ljudet

Member
Reaktionspoäng
0
Hur mycket barbarbyar kommer det finnas? Är det som de brukar vara på .se världarna eller kan man få lite extra med barbs?
 

DeletedUser

Guest
Hur mycket barbarbyar kommer det finnas? Är det som de brukar vara på .se världarna eller kan man få lite extra med barbs?

Ska sanningen fram så har alla servrar som startat sedan jag blev CM ställts in med tre gånger fler barbarbyar än standard. Vi har alltså redan inställningar som ger mer än vi egentligen ska ha, så svaret på frågan är nej - det blir inte fler barbarbyar eftersom .se världarna redan har 3 gånger fler, extra barbarer än vi borde ha.

och hur kommer milisen att vara?

Milisen kommer den här gången bestå av pensionerade, lättklädda fd Hollywoodfruar.
 

Danne-182

Member
Reaktionspoäng
4
Då är vi 3st, jag kommer gå all in för att ta bort Jj94 från världen så snabbt jag kan :)

Vet inte om jag har tiden att köra hundra procent seriöst på den nya världen. Men du får gärna droppa ett PM om vart du börjar så kan jag spela med dig! Sen om jag inte har tid så är det bara att du plockar byn från mig.

Mvh.
 

DeletedUser

Guest
Vadå "Spelare kan välja startposition"?

Jag misstänker att vi kommer få skrota den delen av våra presentationer av inställningar eftersom det efter ändringen till föremålet inte längre fungerar som det gjort tidigare. Det är något av ett mysterium exakt hur det här fungerar. En del sätt att starta på innebär kort sagt att man inte får något föremål, och då blir det lite svårt att välja startposition.

Nu tror jag dock jag har greppat det så pass långt att jag räknat ut att man får inte föremålet om man förregistrerar sig, och man får inte föremålet om man blir inbjuden (eftersom det blir "bjud in till att börja nära/i samma stam").
 
Topp