DISKUSSION: Värld 28

DeletedUser

Guest
Om en spelare börjar om som man har tåg på, vad händer?
 

DeletedUser

Guest
Om en spelare börjar om som man har tåg på, vad händer?

Det fungerar inte så, kanske borde varit tydligare på den punkten - om du börjar om medan du fortfarande har nybörjarskydd raderas din gamla by, inte annars. Du kan alltså inte tåga en by som kan försvinna.
 

DeletedUser

Guest
Inga dröminställningar men bättre än de 5-6 senaste världarna enligt mig. På senare tid är jag nöjd bara det saknas fakespärr och är 100 ms gräns som sig bör enligt mig. Bravissimo. Stort tack till dig SN :). Ska jag kritisera världen så får det väl bli att jag tycker enkelt smedjesystem är bättre samt att nattskyddet och möjligheten att assistera utanför stammen ska vara av enligt mig. All in all är jag dock nöjd, jag kanske spelar världen om jag blir arbetslös i lagom tid :awsm:.
 

DeletedUser

Guest
När man förhandsregristrerar sig till v.28 kan man välja vart man vill börja då?

Om man bjuder in sina vänner också så man börjar nära varandra och T ex startar en stam, hur nära ligger man gentemot de andra? Jag menar man vill inte ligga enda upp i rumpan på den andra.
 

Tobaco

Member
Reaktionspoäng
0
Snabb och bra, men 18st i stammen är ju skit lite spelare, nä det gillar jag inte alls, kommer bli merg on bara....
 

DeletedUser

Guest
Inga dröminställningar men bättre än de 5-6 senaste världarna enligt mig. På senare tid är jag nöjd bara det saknas fakespärr och är 100 ms gräns som sig bör enligt mig. Bravissimo. Stort tack till dig SN :). Ska jag kritisera världen så får det väl bli att jag tycker enkelt smedjesystem är bättre samt att nattskyddet och möjligheten att assistera utanför stammen ska vara av enligt mig. All in all är jag dock nöjd, jag kanske spelar världen om jag blir arbetslös i lagom tid :awsm:.

Med ny ledning kommer ett nytt tänkande, på gott och ont. I det nya tänkande ingår att vi inte bara har tittat på den väldigt aktuella v28 utan även funderat på hur de inställningar vi väljer nu kommer avspegla sig när väl en v29 kommer på tapeten. Vi har alltså tittat både framåt och bakåt. Både v26 och v27 har haft simpel smedja, så antingen var det v28 eller v29 som skulle komma få en inte lika simpel smedja. Och eftersom v28 är utan de flesta "strategiska" inställningarna (kyrka, bågar, paladinvapen), kändes det rätt att sätta en "strategismedja" på den.

När man förhandsregristrerar sig till v.28 kan man välja vart man vill börja då?

Om man bjuder in sina vänner också så man börjar nära varandra och T ex startar en stam, hur nära ligger man gentemot de andra? Jag menar man vill inte ligga enda upp i rumpan på den andra.

Man bör hamna hyfsat nära varandra om man förregistrerar. Jag vet det gjorts en fix på att man tidigare kunde hamna väl långt borta från de andra i stammen, men om detta nu kanske gör att man hamnar lite för nära är ju svårt att säga - mycket i det är ju en fråga om hur nära man vill hamna. För en del är det viktigare att man kommer väldigt tätt, medan andra vill ha mer privat space runt sin by och slippa trängas med sina stammisar.

Snabb och bra, men 18st i stammen är ju skit lite spelare, nä det gillar jag inte alls, kommer bli merg on bara....

Mergar man mer för det är 18 som max än om det är 28? Det är utan tvekan en rejäl sänkning från de närmare 30 vi haft tidigare, men vi har försökt hitta en nivå där det har potential att fungera både för stammar som har 18 medlemmar men 36 spelare, och för de som bara har 18 spelare.

I alla nya preminställningar så ingår köpa mynt antar jag?

Ja, den ingår i de som räknas som alla nya. Det är något alla nya servrar kommer ha.

Familje stammar deluxe

Familjestammar i all ära, men bara en kan vinna ;)
 

KattRag

Member
Reaktionspoäng
3
Bra inställning, men som gammal v3 fan, så saknar jag bågar och enkel smedja och de stora stammarna, 80 medlemmar, men samtidigt saknar jag inte tjafset som kan bli i stora stammar när folk inte respekterar varandra.
När det gäller prem, så gillar jag inte att man kan köpa adel, det gör spelet orättvist och nybörjarna blir försvarslösa i gamningen av erfarna som adlar nybörjare som om de vore karameller i en skål.
Extremt nöjd med minst 365 dagars speltid.
 

DeletedUser

Guest
Enkel smedja är obligatoriskt, annars har jag inga större invändningar. Hastighet 2.0 var ett tag sedan, ska bli kul att se hur det urartar sig
 

DeletedUser

Guest
Flaggor :/
Nattbonus :/
15 system smedja :&

Jag tänker att köpa adelsmän gör spelet för enkelt att växa, jag fattar att .se behöver mer pp men kan ni inte höja kostnaden. Isåfall till typ 250/500pp för varje. Adelsmän ska vara nått man kämpar för!
 

DeletedUser

Guest
Men nu skojar ni, har taggat jättelänge så är det usla inställningar..
 

DeletedUser

Guest
Men nu skojar ni, har taggat jättelänge så är det usla inställningar..

Trist att du känner så, personligen tycker jag vi fått till efter omständigheterna riktigt bra inställningar. Helt enkelt en server jag mer än gärna själv skulle spela på.

Men det vore enklare att se över de settings du inte gillar inför nästa värld, om du var lite mer konkret med vad det är du inte uppskattar.
 

DeletedUser

Guest
Tror det entoniga svaret här är smedjan. Sedan är det ju inte så många som gillar moral o nattbonus osv, men jag anser det nödvändigt.

Jag gillar dock medlemsgränsen, ser fram emot allianser istället för merger
 
Topp