DISKUSSION: Värld 26 och nya funktionen: Premium handel

Flying Duck

Active Member
Reaktionspoäng
12
Då kommer det inte vara så stor skillnad från v. 23 där det är 5% fejkgräns :awsm:. Men är det stor skillnad mellan 1%- och 5% fejkgräns när man ska skicka MB/RAM-fejk?

Ja

På V.26 (samt V.25 som också har 1%) så behöver du endast skicka 100 befolkning per fejk om du har en by på 10k poäng (dvs fejk som innehåller annat än bara spejare)...
 

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Sämsta inställningar jag sett, gör om och gör rätt. RIP In Peace tw.se
 

DeletedUser

Guest
tycker inte om det med fejkgräns, men se det från andra sidan, tribalwars är ganska förstört med script. det har blivit ett riktigt pay to win spel :(. gilla värld 1-5 där inget så existerade.

hoppas man har fixat det på TW2
 

extremhatt

Member
Reaktionspoäng
0
tycker inte om det med fejkgräns, men se det från andra sidan, tribalwars är ganska förstört med script. det har blivit ett riktigt pay to win spel :(. gilla värld 1-5 där inget så existerade.

hoppas man har fixat det på TW2

Fast du har aldrig själv skickat mer än 4fakes samma timma. Tribalwars är inte förstört utav script alls, det underlättar spelandet. Detta fanns även på v1-5, trots att du inte spelade där. Scripts har inte heller något med pay to win spelet att göra, men förstår vad du menar där, antar jag. :)
 

DeletedUser

Guest
tycker inte om det med fejkgräns, men se det från andra sidan, tribalwars är ganska förstört med script. det har blivit ett riktigt pay to win spel :(. gilla värld 1-5 där inget så existerade.

hoppas man har fixat det på TW2

Har alltid funnits och använts massvis med script på tw, även v1-5. Kanske t.o.m speciellt kring den tiden. För någon gång efter det började tw introducera scripts som premiumfunktioner. Exempel på sådana är kartverktygen (att kunna sätta olika färger på stammar, spelare, ikoner på dina egna byar (OFF/DEFF/ADEL osv)), massrekryteringsformulär (förut fanns inget inbyggt som nu). Fanns också byggscript, på sätt och vis liknande kontohanteraren (genom att bara spammklicka kunde du bygga i by efter by).

Sådana scripts är ofta "olagliga" nuförtiden, då man ej får efterlikna premiumfunktioner. Så nej scripts har inte "förstört" tw, efterblivna premiumfunktioner såsom kontohanterare, byggtidshalvering, byhandlaren, reducera byggkostnader. Funktioner där man får en direkt fördel för att betala med premium är efterblivet och förstör spelkänslan.
Bygga hq till 22-24 så snabbt som möjligt för att kunna bygga resten snabbare? Nej varför då kan ju betala med massvis med PP HÖHÖHÖ.
Jag tappar min by men kan ta tillbaka den snabbt då han inte har någon mur, NEJ han har mur 20 efter att ha spenderat 500PP HÖHÖHÖHÖHÖHÖ.
Du måste vara lite klurig och byta till dig skitmycket järn i starten för att ha råd med alla lc, NEJ bara att använda byhandlaren och byta bort leran som är i överflöd och bara pusha ut lc HÖHÖHÖHÖ.
etc, etc
 

DeletedUser

Guest
Welcome to All the tribes !!! Together with a few friends from Polish decided to play on your world. We wish you a nice game, pleasant atmosphere and a lot of a lot of fun.
 

DeletedUser

Guest
Nu har ni förstört tw totalt genom att man kan sälja res för prem i marknaden. Tidigare så fanns det begränsningar även om man maxade alla köp av premfunktioner men med den nya funktionen så kan man även köpa res i mängder och även om man farmar 24/7 så kommer man aldrig ikapp de som köper alla sina resurser och ni vill göra värdar för nya spelare detta får motsatt effekt.

För min del har tw blivit helt ointressant iom detta påhitt, känns mycket tråkigt att ni har förstört spelet.

RIP.
 
Senast redigerad av en moderator:

stridshingsten

New Member
Reaktionspoäng
0
Nu har ni förstört tw totalt genom att man kan sälja res för prem i marknaden. Tidigare så fanns det begränsningar även om man maxade alla köp av premfunktioner men med den nya funktionen så kan man även köpa res i mängder och även om man farmar 24/7 så kommer man aldrig ikapp de som köper alla sina resurser och ni vill göra värdar för nya spelare detta får motsatt effekt.

För min del har tw blivit helt ointressant iom detta påhitt, känns mycket tråkigt att ni har förstört spelet.

RIP.

Är villig att hålla med delvis, dock är de nog tvungna då spelarbasen sjunkit otroligt mycket sedan de första världarna. Bara kolla på aktiviteten på forumet, när det var som flest användare på sidan var det över 1000+ pers, nu ligger antalet på ca 40 st.

Sen lönar det sig självklart att farma, farmgudarna kommer fortfarande ligga i topp.
 

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Kom igen, gör nästa värld till en höjdarvärld så man inte har något liv över sommaren :p
 

DeletedUser

Guest
Ändring av premium handel
Kära spelare.

Från och med ikväll så har vi ändrat premium handeln på de världar som har det aktiverat till följande:

Gränsen för premiumpoäng har ändrats från 2000 till 20.

Med Vänliga Hälsningar
Ert Tribal Wars Team

__________

Vad tycker vi?
 

Flying Duck

Active Member
Reaktionspoäng
12
det är en 50:1 ratio

Meningen med premium handel var väl att vem som helst skall kunna få in pp för pk etc och känna av riktiga spelandet? För att ha råd med PK måste jag sälja 100k res... 15k res för FA..
 

DeletedUser

Guest
Själv har jag inte möjligheten att köpa pp och har aldrig riktigt haft den så nu när v27 kom såg jag min chans att samli ihop pp för år framåt. Med den här nya gränsen kommer jag inte kunna spela med pk och fa längre som var planen. Utan pk och fa blir det jäkligt svårt att hänga med hela vägen, så om jag inte har någon annan på kontot som kan försörja oss med pp så är det nästan så att jag får tacka för mig.
 

SniX

Member
Reaktionspoäng
1
Det finns en dålig sak med detta och en bra sak.
Det dåliga är (både för mig och för innogames) att kommer tjäna mindre PP/pengar. När man kunde köpa ress i ratio 1:2 köpte folk mycket preem av innogames för att kunna köpa ress, nu köper dom inte lika mycket. Även dom som sålde (dom som inte har råd med preem) fick kanske inte alltid tillräckligt med pp o fick köpa. Nu måste dom köpa sådanna otrliga mängder för att hänga med så dom inte köper alls.

Det bra är att starterna kommer vara mer jämnt o inte lika mycket "pay2win". Förmodligen kommer flera spelare komma tillbaka nu, men ni kommer ändå förlora på det i slut ändan.

Nee, ändra tillbaka ffs!

//Hampus

Ps. JAg skrev ändast klagomål för att jag fick 30pp för att göra det.
 
Senast ändrad:
Topp