DISKUSSION: Värld 24 inställningar

DeletedUser

Guest
Nu efter 20h sen ni släppte inställningarna har:
2 pers sagt att det är bra
ca 40 pers totalsågat inställningarna och lär inte spela.

Låt oss säga att 20% av de som hatar inställningarna som är så lär det va 800-900 pers på servern. Ni vill väl ändå ha större världar? Gör inställningar som funkar.
Lyssna på vad folk vill ha och så blanda lite. Nästan ingen vill ha kyrkor så det tas bort, INGEN (förutom henke) vill ha flaggor. Flaggor är det dummaste som nånsin funnits i tw.
300ms tyckte folk va för mycket, så sätt den till 100-200.
5% fejkgräns tyckte majoriteten också var för mycket. De flesta har inget emot det. Men varför inte köra på, som algofobi sa, 2-3%.
Limited haul funkar inte om de nya premfunktionerna är kvar.

Premhoror köper flaggor så de får bästa resursflaggan i början och resursboost. Sen när de behöver trupper så aktiverar de rekryteringshastighetsflaggan. Och så kommer de ju kunna reducera priset på allt.

Sen vill ni väl ge nya spelare en chans så fler börjar??? Varför flaggor då? Är ju bara idiotiskt då det gynnar de som spelat tidigare flaggvärldar extremt mycket -.-


Jag kommer iallafall inte köra v24 om inte inställningarna ändras och ingen jag pratat med kommer heller köra.



Flaggor är äckligt
 

DeletedUser

Guest
Hmm hur ska och vart ska man börja...

Hastighet: 1.2 - Helt okey!
Enhetshastighet: 0.8 - Duger!
Paladin: Ja, med nya vapen - Det låter bra, dra upp en paladin i början, mumma!
Bågar: Ja - Aja då får man lite mer att lägga till minnet hur man ska lägga trupperna.
Kyrka: Nej - Det var la för väl, kanske man ändå kan joina en ny värld!
Adelssystem: Mynt - Yes, nu kommer det sköna tillbaka...
Moral: Ja - Inget hurrande men men, admins kanske ändrar det i late- game!
Bonusbyar: Nej - Jaha, då får man bara hoppas att det kommer fler barbs som ersätter det då...
Barbarbyar: Ja - Växer medel 3000p - Det var ju lite skönare än v22 iaf, 1000p barbs...
Smedja: Enkelt forskningssystem - Bra där!
Nybörjarskydd: 5 dagar - Helt okey där med.
Nattbonus: Ja, 00:00 - 08:00 - Okey, slipper gå upp i svinottan.
Stamgräns: 20 - Helt normalt.
Milis: Ja - Möjligt upp till 4 byar - Funkar!
Kontohanterare: Aktivt från 2 byar - Helt okey
Premiumfunktioner: Alla nya, samma som Värld 19. - La jag inte märke till så mkt så visst på den.
Slutscenario: End game - Det är fint det.
Stamkrig: Aktivt - Ok!
Övrig Info:
*Spelare kan välja startposition. - Det gillas
*Kunna skicka assistans utanför stammen - Öhh va, läser jag rätt? Det kan komma att bli jobbigt....
*Anfall mot stammedlemmar blir besök. - Normalt!
*Där kommer vara anfalls- och assistansblockad på 500 ms. - Ok, vem gjorde den inställningen? (citerar Nicovichen), "Enda "positiva" med fejkgräns och 500ms är att man kan flika upp 1000flikar och sen skicka utav helsike. ingen risk för 5/anfall per sekund spärren (Y)."

Men att få upp blokaden kan man ju överleva, herregud! Vet dock inte hur ni ville ha mer spelare men ändå satte den gränsen.

" hur extremt lätt det är att skicka iväg fejk attacker." <- (citerat av tc). Ja men det är väl kanske en taktik!

Angående flaggor:
Enkelt, v23 hade inte flaggor så då får v24 det. <- (citerat av tc), det är helt lugnt!

Angående Limited Haul:
Majoriteten av er spelare ville se det och vi har länge fått önskemål om en Haul värld. <- (citerat av tc), är majoriteten 30 pers på .se, då är det antingen jag som är full 24/7 för jag tycker det ser ut some att .se har iaf 1000 spelare.

Den enda gången jag kan tycka att limited haul är ok, det är väl om gränsen skulle ligga på 1.000.000.000.000.000 på en dag, inte många eller ens någon tar sig dit så det är bra. Men att ha gränsen för lågt, då tappar ni spelare...


*Endast möjligt att skicka resurser inom stammen. - Funkar!
*Fejkgräns på 5%. - Återigen, snälla, att fejka är en taktik, vill ni ta bort taktiker så kan ni ju illegalisera alla sorters script. Skulle ni dock göra det så kommer I STORT SETT INGEN vara kvar!
Nya inställningar: *Det är möjligt att demolera byggnader - Vet inte om det är så nytt kanske!
*Flaggor kommer att vara aktiverade. - Jaja, man använder det ju i vissa fall knappt ändå.
*Limited Haul - Se ovan stående!

Så det blir inge v24, då får man avsluta v22 och sedan spendera lite irl tid... man kanske till och med kan hinna skaffa sig ett liv på köpet ^^.

Jag lär hålla ögonen för v25 dock... (hoppas inga dåliga inställningar).

//Heroic94 eller Kurre för de som känner mig för det!
 

DeletedUser

Guest
Ni som sågat inställningarna kommer ändå spela och det vet ni. Men jag hoppas att ni inte gör det så det blir enklare för mig om jag ska lira.

Sure jag kanske går med i världen. Men kommer fan inte köpa nåt prem. Det är det de tjänar pengar på så hoppas verkligen att få köper prem så de fattar -.-
 

Grodan Blå

Member
Reaktionspoäng
0
Nu efter 20h sen ni släppte inställningarna har:
2 pers sagt att det är bra
ca 40 pers totalsågat inställningarna och lär inte spela.

Låt oss säga att 20% av de som hatar inställningarna som är så lär det va 800-900 pers på servern. Ni vill väl ändå ha större världar? Gör inställningar som funkar.
Lyssna på vad folk vill ha och så blanda lite. Nästan ingen vill ha kyrkor så det tas bort, INGEN (förutom henke) vill ha flaggor. Flaggor är det dummaste som nånsin funnits i tw.
300ms tyckte folk va för mycket, så sätt den till 100-200.
5% fejkgräns tyckte majoriteten också var för mycket. De flesta har inget emot det. Men varför inte köra på, som algofobi sa, 2-3%.
Limited haul funkar inte om de nya premfunktionerna är kvar.

Premhoror köper flaggor så de får bästa resursflaggan i början och resursboost. Sen när de behöver trupper så aktiverar de rekryteringshastighetsflaggan. Och så kommer de ju kunna reducera priset på allt.

Sen vill ni väl ge nya spelare en chans så fler börjar??? Varför flaggor då? Är ju bara idiotiskt då det gynnar de som spelat tidigare flaggvärldar extremt mycket -.-


Jag kommer iallafall inte köra v24 om inte inställningarna ändras och ingen jag pratat med kommer heller köra.

Bra skrivet!
 

diavolo.II

Active Member
Reaktionspoäng
36
Flaggor är trevligt för oss spelare som spelat med det tidigare.
Många ser v24 som en nybörjar värld pga de milda inställningarna med både fejkgräns och extremt hög ms. Faktum är att om denna världen skulle vara anpassad för nybörjare så hade man aldrig haft flaggor då detta försämrar förutsättningarna för en noobie grundligt.

Jag skulle gissa på att dessa setting är gjorda för att försöka bromsa "eliten"s framfart och ge noobies och m spelare en chans. Eftersom det är betydligt svårare att adla och många gånger lättare att försvara sig kan det vara ett desperat sätt till en "jämn" värld. Kan på förhand gissa på att de flesta någorlunda medelspelarna kommer komma upp i väldigt höga poäng innan världen börjar formas då det helt klart kommer bli ett långt "late game" där erfarna spelare slutligen kommer briljera.

Om nu min teori stämmer så undrar man ju hur flaggorna kommer in i bilden.. För om det är så att " v23 hade inte så v24 har" och easy as that. Jaaa då är det väll många inställningar man skulle kunna resonera så med. Och då skulle v24 se mycket annorlunda ut.
 

DeletedUser

Guest
Rent ut sagt pinsamt. Försöker ni döda .se ? (Även om de kanske hade varit bra men). Detta kan vart de sämsta jag sett, herregud.

Antar att alla som ställt inställningar har barn och är 40+, pinsamt
 

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Förstår inte varför du surar på dessa inställningar. Du är väl bland alla noobs? Har du lärt dig o ducka än? Du vet, när man får anfall, skickar man ut trupperna så de inte dör ståendes i byn?

Är du bra så kan du snajpa 100 ms, de är inge skicklighet i det längre. Detta gör de lättare? De gör de väl svårare? Du klagar för att de blir svårare, inte lättare. Sitt ner, tänk igenom och återkom.

Jepp, men jag vill ha bra motstånd, är ganska van vid att tagga inks nu, kungagudhybrisgudgrabben :p.
 

siemlo

Member
Reaktionspoäng
4
Helt seriöst, var är ni på väg? Är ni säkra på att ni har skrivit in rätt länk i adress fältet? Ni skulle väl till Tribal-hugs?

Hur tänkte ni ens när ni valde inställningarna, finns det någon tanke bakom de eller tog ni bara första alternativet?

Jag vet att Tribalwars inte har den bästa ekonomin, och då borde de väl vara en stor fördel att försöka hålla ner antalet servers som är aktiva? Med det vill jag säga att det kan vara en bra idé att försöka få folk nöjda så de håller liv i en server längre tid, men att färre nya behövs startas då de äldre ännu inte är avgjorda utan man fortfarande kan starta..
Jag förstår att ni vill gynna de som har råd att betala för premium och försöker därför göra de nöjda, och sätter därför in ALLTING vad extra försvar saker heter, Millis, 500 ms, Flaggor, Nattbonus, Moral, Paladinvapen, Limited haul...
Men, tänk så här, är de de aktiva spelarna som sitter några minuter mer än 10 per dag? Eller de som sitter 10 per dag ni vill ha på .se?
Eftersom de inte lägger mer än 10 min per dag betyder enligt mig att de inte är så intresserade av att göra något vettigt här.

Ni har redan infört Casaul som är för de äldre, varför göra de vanliga världarna till ännu fler Casaul´s? Finns det någon ens bra tanke då ni kombinerar 500 ms + Limited haul? Ni förstår väl att världen kommer dö direkt?

Behöver ni ens ha en admin som övervakar denna världen? 5% fakegräns gör ju att de kostar som fan o fejka.. O det kommer man inte ha råd med vid Limited Haul som här..

Det finns en anledning till att ni tog bort den kända meningen som fanns på start sidan(inte helt 100): "Redan xx spelare spelar Tribalwars.se!", var det för att den steg förfort? Knappast. Det var för att på under 2, Ja TVÅ månader sjönk från över 130 000 speare ner till under 80 000! , tror ni att de var endast inaktiva konton som försvann? Det gör inte jag iaf.

Det fanns en tid för länge sedan, då spelarna fick vara med och bestämma världarna, där CM hade en tanke när de frågade och respons från spelarna, v8 som exempel, det var en test värld, men det var mycket innan den gick igenom för att det skulle funka.

Det finns 1 CM, ja endast en CM som faktist kan klappa sig själv på börstet och säga att han har tillfört något till Tribalwars.se och hans namn är inget mindre än Nino Protic. Han är den som gjorde .se värd att spela, han är den som byggde upp grunden och skapade spelglädjen för alla. Han är den som visste hur man hanterade CM jobbet och hur man får spelare nöjda. Jag hörde aldrig under hans tid som CM någon som klagade, eller jo, att de inte kom iväg till skola/jobb för att de ville sitta hemma. Men vet ni vad? Under den sista tiden jag har spelat, har jag hört, "Fan kan inte du ta de? Jag orkar inte, pallar inte, tråkigt". Förr var de, "Nej jag gör det!".

Visst, vissa inställningar kan man ha med, så som 5%, den är väl ganska rolig då det är mer taktik bakom o inte bara punga ut 130 k fejks över en natt, utan att kanske hålla sig i rimliga siffror där alla klarar o tagga de, för tror ärligt sagt inte att många av er kan masstagga några tusen incs på under minuten.

Man ska bli bra på ett spel genom att lära sig olika taktiker och strategier för att ta sig fram, men Tribalwars har nu gjort de till något helt annat..

Allt det bästa blir aldrig bra, så varför tro att mycket av det dåliga blir bra då?

Snälla, ta bort allting och börja om igen om ni ens vill att folks ska starta på världen.

Mycket gnäll mycket gråt, dags o ta bort kontona.
Det var bättre förr.
Simon
 

DeletedUser

Guest
Hej alla. :)

Vi i spelledningen har diskuterat den feedbacken vi har fått av er och kommit fram till följande beslut:

Fejkgränsen ändras från 5% till 2%.

Attack/support MS ändras från 500 till 200.

Vi önskar alla spelare lycka till på värld 24!
 

diavolo.II

Active Member
Reaktionspoäng
36
Hej alla. :)

Vi i spelledningen har diskuterat den feedbacken vi har fått av er och kommit fram till följande beslut:

Fejkgränsen ändras från 5% till 2%.

Attack/support MS ändras från 500 till 200.

Vi önskar alla spelare lycka till på värld 24!

Bugar vi och bockar för. Bli väll spel nu ändå trots allt.;)
 

DeletedUser

Guest
Hej alla. :)

Vi i spelledningen har diskuterat den feedbacken vi har fått av er och kommit fram till följande beslut:

Fejkgränsen ändras från 5% till 2%.

Attack/support MS ändras från 500 till 200.

Vi önskar alla spelare lycka till på värld 24!


Vad skönt att det känns att ni lyssnar!

2% är acceptabelt

Ms gränsen, mumma!!!

Nu blir det v24! Ska se om man kan hitta en co att lira med...

//Heroic94 /Kurre
 

DeletedUser

Guest
Bara jag som känner att denna värld är lite väl mycket pay to win?
 

DeletedUser

Guest
Hej alla. :)

Vi i spelledningen har diskuterat den feedbacken vi har fått av er och kommit fram till följande beslut:

Fejkgränsen ändras från 5% till 2%.

Attack/support MS ändras från 500 till 200.

Vi önskar alla spelare lycka till på värld 24!

Tack teamet, ni gjorde världen genast bättre, det ändå som saknas nu är att ni höjer Limited haulen till åtminstone 1 mille som max farmning så blir detta bra :)
 

Alexex

Member
Reaktionspoäng
0
Inte för att vara negativ (skoja) men världen kommer vara helt värdelöst tråkig med en så låg hastighet som 1.2.. Körde No Haul på .no en gång, men då låg hastigheten på typ 4-5
 

DeletedUser

Guest
Hej alla. :)

Vi i spelledningen har diskuterat den feedbacken vi har fått av er och kommit fram till följande beslut:

Fejkgränsen ändras från 5% till 2%.

Attack/support MS ändras från 500 till 200.

Vi önskar alla spelare lycka till på värld 24!

Tack för ändringen!
Det var många som klagade på Limited Haul, tänker ni ändra något på det?
 
Topp