DISKUSSION: Uppdatering till version 8.37

hybrid93

Member
Reaktionspoäng
11
jag tycker att ni uppdaterar i "sönder" spelet. visst fixa lite buggar o sånt men alla nya saker och sånt är bara för löjligt.. inte konstigt världarna blir mindre o mindre
 

DeletedUser

Guest
Dem här små uppdateringarna är inte anledningen till att världarna blir mindre :p
 

hybrid93

Member
Reaktionspoäng
11
Dem här små uppdateringarna är inte anledningen till att världarna blir mindre :p

jo det är exakt alla "små" uppdateringar som gör det. uppdateringar hela tiden gör ju tillslut att allt blir för lätt så jätte många "rutinerade" spelare slutar för att det tillslut blir för lätt ju.

tex tagga verktyget, att skicka adelståg och farma. förr behövde man lite kunskap för att kunna göra sånt men nu kan varenda kotte det. jo så enligt mig är det alla uppdateringar som förstör.
 

DeletedUser

Guest
jo det är exakt alla "små" uppdateringar som gör det. uppdateringar hela tiden gör ju tillslut att allt blir för lätt så jätte många "rutinerade" spelare slutar för att det tillslut blir för lätt ju.

tex tagga verktyget, att skicka adelståg och farma. förr behövde man lite kunskap för att kunna göra sånt men nu kan varenda kotte det. jo så enligt mig är det alla uppdateringar som förstör.

Var ju inte precis svårt att ha ett taggscript. Klicka "apply" sen var alla inks taggade. Även adelståg är inget svårt och man lär sig sånt på 1 minut max. Kan hålla med att premfunktionerna står för en stor del i problemet men att uppdateringarna skulle vara skyldiga i annat än 1-2% procent har jag svårt att tänka mig.
 

DeletedUser

Guest
jo det är exakt alla "små" uppdateringar som gör det. uppdateringar hela tiden gör ju tillslut att allt blir för lätt så jätte många "rutinerade" spelare slutar för att det tillslut blir för lätt ju.

tex tagga verktyget, att skicka adelståg och farma. förr behövde man lite kunskap för att kunna göra sånt men nu kan varenda kotte det. jo så enligt mig är det alla uppdateringar som förstör.

Faktum är att skälet till att en hel del funktioner i dag är "inbyggda" i spelet är att jämna ut det mellan erfarna spelare som kanske tänjer på reglerna med plugins, macron och annat och spelare som väljer att spela utan sånt, eller som är nya i spelet.

Användandet av skript och andra hjälpmedel stannade ofta inom vissa grupper, och gjorde att de med tillgång fick extrema fördelar jämfört med de som saknade kreativa kontakter med andra spelare. Det är inte kunskapen eller skicklighet som krävdes, utan tillgången till de "extra tillbehören". Det är inte skicklighet, och ger ett väldigt svårhanterat övertag mot nybörjare som redan har det svårare än en gammal räv.

Nu finns dessa verktyg för alla, utan att man hamnar i gråzoner med regler, eller måste vara bästis med skriptnisse. Då blir det hur man använder funktionerna som avgör, inte om någon haft den goda viljan att dela med sig av dem. Med samma förutsättningar för alla, börjar det handla om skills, och skicklighet i spelet istället för vem som känner vem.

Var ju inte precis svårt att ha ett taggscript. Klicka "apply" sen var alla inks taggade. Även adelståg är inget svårt och man lär sig sånt på 1 minut max. Kan hålla med att premfunktionerna står för en stor del i problemet men att uppdateringarna skulle vara skyldiga i annat än 1-2% procent har jag svårt att tänka mig.

Har väldigt svårt att tro uppdateringarna ligger bakom, med hänsyn till att de allra flesta av dessa mindre ändringar faktiskt föreslås av, och önskas av spelarna.
 
Topp