DISKUSSION: Uppdatering till version 8.25

Quwerrt93

New Member
Reaktionspoäng
0
Många bra förbättringar.
Men tycker dock följande är lite jobbig:
"Tillagd varning för att lämna en sida som du fyllt i information på. Exempel: Om du skriver ett inlägg i ditt stamforum och försöker gå till en annan sida utan att ha skickat det, får du en varning."
Om man tillåter att cookies ska sparas så kommer alltid texten att finnas kvar om man går tillbaks med pilarna i webbläsaren.
Skulle detta inte kunna vara en valfri funktion i inställningarna?
 

DeletedUser

Guest
Jag gillar verkligen många av de nya funktionerna. Farmassistenten var riktigt irriterande när den bytte tillbaka till sida 1 när man sparade en ny mall. Många "buggar" har blivit fixade vilket är kanon!

Dock är jag mindre glad över den nya "profil-minikartan", totalt i vägen. Troligtvis har man ju redan märkt kartan med intressanta färger, det behövs inte en massa rosa som är totalt osynlig med de andra tillsammans.
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Jag gillar verkligen många av de nya funktionerna. Farmassistenten var riktigt irriterande när den bytte tillbaka till sida 1 när man sparade en ny mall. Många "buggar" har blivit fixade vilket är kanon!

Dock är jag mindre glad över den nya "profil-minikartan", totalt i vägen. Troligtvis har man ju redan märkt kartan med intressanta färger, det behövs inte en massa rosa som är totalt osynlig med de andra tillsammans.

Håller med!
 

jakten 100

Member
Reaktionspoäng
14
Tycker uppdateringen är bra, men skulle kunna vilja ha så man kan dölja kartan vid profilen. enligt mig inte så användbar, så skulle vilja dölja den på. eller ha något på inställningar om man vill ha den där eller inte.


//jakten
 

siemlo

Member
Reaktionspoäng
4
Den nya FA kan dra.. Tar ju 1 dag för den o uppdatera o ta bort. Gör iaf så att vi som vill använda föregående version kan göra det..
 

Whichguy

New Member
Reaktionspoäng
0
Tycker synd om alla som inte sitter på ett hyftat/bra internet... Denna nya FA laggar ju sönder även för en som har 100/100mbit/s..

Kartan på profilen var en smart ide, Den behöver dock förbättras och tänkas ut lite mer då den just nu är ett stort ögonsår när man går in på folks profiler, Men tanken var god!

Hört rykten om att TWStaffen just nu arbetar på en premiumfunktion som ska fungera likt de lagliga farmscripts som används, God tanke men kanske lite dumt att blocka alla andra script innan ni släppt detta? (Kan någon bekräfta detta rykte?)

Många goda tankar bakom uppdateringen och inom en snar framtid kommer ni antagligen förbättra allt som just nu är helt kaos, Men fram tills dess är jag personligen missnöjd med vad uppdateringen har givit.


Ett önskemål! Som färgblind/försämrat färgseende så är det väldigt svårt att skilja på många av färgerna på en politisk karta, Finns det något möjlighet att ni kunde lägga in ett alternativ där färgerna blir starkare/tydligare? Inte många som ser detta som ett problem men som person med försämrat färgseende blir det lätt knas när man markerat mer än 4-5 stammar på kartan :p

Ha en trevlig dag gott folk
 

DeletedUser

Guest
Hört rykten om att TWStaffen just nu arbetar på en premiumfunktion som ska fungera likt de lagliga farmscripts som används, God tanke men kanske lite dumt att blocka alla andra script innan ni släppt detta? (Kan någon bekräfta detta rykte?)

Jag trodde det var ungefär vad Farmassistenten redan gör? Jag kan inte varken bekräfta eller dementera det här, eftersom jag inte är riktigt med på vad du syftar på. Men så vitt jag vet finns inga funderingar på att skapa något sådant, utöver själva farmassistenten som sådan.
 

Flying Duck

Active Member
Reaktionspoäng
12
Verkar väldigt otydligt på den lilla kartan i byinfo vilken by man är inne på, borde det inte vara en mer synbar färg och inte lila/mörkare rosa än det som markerar spelaren?
 

DeletedUser

Guest
Jag är på jakt efter lite feedback på den här delen av uppdateringen;

Nytt: Förrådsfördelare

Vi har lagt till en Förrådsfördelare till Kontohanterarens funktioner:
När ditt förråd börjara bli fullt kan lediga handelsmän automatiskt transportera resurserna till andra byar. Alla byar som börjar få dåligt med resurser kommer gynnas av detta.
Det finns ett antal alternativ för anpassning tillgängliga.
Detta kommer inte att bli tillgängligt omedelbart, men kommer att aktiveras en tid efter uppdateringen. Ett ytterligare tillkännagivande kommer att göras då.

Tyvärr försvann tankarna om den här delen eftersom farmassistenten ställde till så mycket problem, men det lite synpunkter att förmedla vidare vore trevligt! :)
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Jag är på jakt efter lite feedback på den här delen av uppdateringen;



Tyvärr försvann tankarna om den här delen eftersom farmassistenten ställde till så mycket problem, men det lite synpunkter att förmedla vidare vore trevligt! :)

Om man kunde markera vilka byar de skulle fylla på först o främst så vore de nice
 

Flying Duck

Active Member
Reaktionspoäng
12
Inte använt den ännu men har hört att den varit bra och känns skönt att slippa använda script för att balansera res
 
Topp