DISKUSSION: Nya forumsregler

DeletedUser

Guest
Vi har uppdaterat forumsreglerna, och numera är det dessa som gäller:

Forumsregler

Nya forumsregler från 20151208

Förhållningssätt gentemot varandra:

Behandla andra medlemmar med respekt.

Kom ihåg att olika personer tolkar en text på olika sätt - var extra försiktig och tydlig med sarkasm och ironi så det framgår

Posta i rätt forumsdel. Skapa gärna en ny tråd om du tycker att det behövs för det som du vill diskutera.

Endast Svenska (Enkel Danska, Norska & Engelska är ok) i forumet.

Använd spoiler för stora bilder. Både foton och klipp ifrån spelet typ rapporter.


Ej tillåtet: (och ger varning alternativt straff)

Personligt påhopp, skillnaden mellan att gå på spelare kontra personen.
Exempel:
Du spelar som en sopa, din spelstil suger Är ok för det rör spelstilen och spelskickligheten.
Du är en sopa, du suger, du är korkad är inte ok för det går på personen

Extremt opassande ord

Det är förbjudet att lämna ut andras personliga och privata information.
Till detta räknas namn, adress, telefonnummer, födelsedata, skypenamn, och motsvarande.

Kommentera andras stavning och grammatik.

Extremt och tveksamt innehåll (gäller även länkar och citat.)

Annonsering och marknadsföring är förbjudet utan godkännande av community manager.

Diskussioner om andra spel, tidningsartiklar och liknande är tillåtet så länge övriga forumsregler följs.

Att utge sig för att vara medlem i teamet utan att vara det är totalt förbjudet.

Diskussioner om regelbrott och eventuella straff är inte tillåtna då de hör hemma i supporten.


Bestraffningar:

Överträdelse, alltså brott mot forumsreglerna kommer i första hand leda till en varning eller straffpoäng. Poängen ackulmuleras och när du når 12 poäng sker en automatisk avstängning från forumet tills poängen förfaller. I extremfall kan en permanent avstängning av forumskontot utdelas och även spelarkontot kan stängas av.

Om du märker att ditt inlägg eller din tråd blivit raderad, så finns det goda skäl för detta. Posta inte om samma tråd eller post, utan kontakta moderatorn i forumsdelen för en förklaring.

Använd sunt förnuft - att något inte uttryckligen är förbjudet betyder inte att det är tillåtet.


Moderation
Alla synpunkter på moderator, eller forumsmoderation ska framföras via pm till i första hand berörd moderator, och därefter via pm till Forumschefen Pias, och i sista hand till Community Manager och alltså inte i aktuell tråd eller i forumet.

Vi vill poängtera att om du någonsin är osäker på vad som är tillåtet eller förbjudet enligt reglerna i vårt forum, kan du kontakta moderator, Forumschef eller community manager för att få svar på din fråga.

Vi har strävat efter att göra reglerna så kortfattade som möjligt. Behövs det utförligare beskrivning av reglerna så tar vi gärna emot dina förslag.

Stort tack för att du läst igenom detta!
Tribal Wars Team Sverige

De gamla reglerna kommer ligga kvar för rättvis jämförelse ett tag, dock kommer de nya gälla från och med nu.

Vi tar gärna emot tankar och synpunkter!
 

bajstank

Member
Reaktionspoäng
24
Så, vilken post är det som gäller? Den gamla posten med uppdatering, eller den nya av pias?
 

DeletedUser

Guest
Så, vilken post är det som gäller? Den gamla posten med uppdatering, eller den nya av pias?

Har du hittat någon post med forumsregler där det inte framgår att de är gamla eller nya? Du får gärna länka den då, eftersom det är en (olämpliga ord) röra med länkar, omlänkningar och liknande. Eller så är jag blind på något sätt, förmodligen ögonen.
 

pias

Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
40
Det är den som ligger bland de vanliga trådarna, markerad som viktig. Inte den som ligger uppe bland Underforum.
 

DeletedUser

Guest
Det är den som ligger bland de vanliga trådarna, markerad som viktig. Inte den som ligger uppe bland Underforum.

Hmm.. finns det mer än en? Jag missar nog nåt här, eftersom jag ändrade så de gamla reglerna inleds med texten "Vänligen observera att reglerna uppdaterats den 8:e december 2015 - Nya forumsregler!", stort och rött, länkat till de nya, när du la upp den... Kan vara jag som är yr också förståss :D
 

pias

Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
40
Ok nu förstår jag förvirringen ;) och bara så att alla vet det är reglerna daterade den 8/12 2015 som gäller oavsett i vilken tråd som ni läser det. De ligger på 2 ställen just nu. Allt för att ni inte skall missa de.
 

DeletedUser

Guest
Extremt och tveksamt innehåll (gäller även länkar och citat.)

mycket tveksamt exakt vad extremt och tveksamt är, vem bestämmer vad som är extremt och tveksamt? 2 ord som betyder 2 helt olika saker och från vems betraktelse?

Så med andra ord så skulle detta tidigare inlägg med 2 olika trådar vara tveksamt?- eller måste det vara extremt OCH tveksamt för att det skall anses som en avvikelse för gällande regler.

hjälp mig att förstå,tack
 

DeletedUser

Guest
mycket tveksamt exakt vad extremt och tveksamt är, vem bestämmer vad som är extremt och tveksamt? 2 ord som betyder 2 helt olika saker och från vems betraktelse?

Så med andra ord så skulle detta tidigare inlägg med 2 olika trådar vara tveksamt?- eller måste det vara extremt OCH tveksamt för att det skall anses som en avvikelse för gällande regler.

hjälp mig att förstå,tack

Eftersom NÅGON måste ha avgörandet så är det moderatorn i första hand som avgör om något är extremt eller tveksamt. Är moderatorn osäker eller tvivlar, bollas frågan vidare till forumschefen. Är forumschefen osäker, faller avgörandet på min lott. För någon måste ha det slutgiltiga avgörandet.

Sen tveksamt eller extremt? Det kvittar i sak om det faller under begreppet extremt eller begreppet tveksamt, eftersom båda sorteras in under begreppet olämpligt. Nu vet jag inte riktigt vilket tidigare inlägg du syftar på med 2 olika trådar, men nej, det behöver knappast vara BÅDE extremt och tveksamt. Något kan vara tveksamt utan att vara extremt, och extremt utan att vara tveksamt (som regel då tveklöst över gränsen för vad som är tillåtet).

Men valet av ordet tveksamt är kanske lite tveksamt i sig, men syftar till att använda förnuftet. I flera år har vi besvarat frågor om det ena eller andra är tillåtet med "Om du måste fråga, är det ett tecken på att det nog inte är tillåtet". Jag tror och hoppas de flesta förstår att "tveksamt" innebär att risken är stor det inte helt hamnar på rätt sida om "lämpligt".
 
Topp