DISKUSSION: Klargörande av våra avsikter!

DeletedUser

Guest
Här kan ni diskutera och ventilera era synpunkter på tråden Klargörande av våra avsikter!

Du hittar denna här!
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Uttråkning
Att tråka ut någon bör inte vara ett sätt att balansera relationen mellan angriparen och försvararen. Att få någon att sluta spela för att de inte vill ta itu med alla timmars jobb dina fakes innebär, är inte sättet vi tror att spelet ska spelas. Om personen vill spendera timmar på det för att ta itu med dem så gott de kan är det är något annat, men en grundläggande och smidig lösning bör finnas. Vi försöker hitta nya sätt att göra late-game krig mindre tidskrävande.

Jag har i många år misstänkt att ni, medvetet, ändrar reglerna under spelets gång, för att era arbetsgivare skall tjäna mer pengar på prem, och de "anklagelserna har dina föregångare fått nu sen 2007, då vi började på .SE. Det finns många exempel på mitt påstående, sen tidigare, men jag skall låta dem vara i "historien" och inte dra upp dem här.

Men om ni har tydliga vinstregler och håller er till dem hela världen ut, så är det lättare att behålla spelare till slutet. Ändrar ni reglerna om vinst, så slutar spelare i besvikelse, för som du säger så är TW inget utan oss spelare, och det skulle snabbt dö ut.

Mitt förslag till att ändra på Uttråkning, är att förbjuda fler spelare på samma konto. En spelare /Konto. Det tvingar stammen att fatta snabba beslut, hitta en ny spelare eller internadling. Då kommer också kravet på en stam att vara socialt och moget, medvetna, att öka. Varje spelare är viktig, oavsett tidigare erfarenhet, ålder, kön o.s.v Alla behövs och är viktiga för en stams framgångar, ingen enskild kan stå ovanför och hävda lång erfarenhet, spelskicklighet eller annat, som kanske en nykomling inte innehar. Alla är vi nybörjare någon gång och behöver lite tid för att lära oss och utvecklas av stammens medlemmar.

Men flera på samma konto, medger att ett konto snabbt blir för överlägset, farmar 7/24, anfaller dygnet runt, o.s.v De spelare som då spelar ensamma blir snabbt utnollade, hinner aldrig lära sig något och fastna för spelet, utan slutar helt övertygade att detta verkar roligt, men inget för dem.

De tycker att det är orättvist med alla prem funktioner som kan köpas för pengar (som de kanske inte har) och att flera spelare sitter på kontona och spelar dygnet runt, när denne spelare måste ta hand om familj, gå i skolan eller jobba samt kanske inte vet riktigt hur spelet skall spelas.

Så...ändra reglerna, som de var förr (all historia är inte dålig), så kanske det blir mer rättvist och spelare stannar istället för att ge upp.

//Cribba
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Sen kan jag inte förstå varför ni ägnar så mycket tid åt att försöka försvara de förändringar ni gör i den tekniska delen av spelet och layouten? Den förstår vi och gillar, efter ett tag, och likaså tror jag de flesta accepterar prem funktionerna, som ett måste för att kunna utveckla spelet, även om alla kanske inte gillar dem. Som ett "nödvändigt ont", ungefär.

Men det är inte premfunktioner eller era ändringar i spelets interface och tillgänglighet som stör, utan eran brist på att tänka er in i spelarnas och stammarnas situation. Det tycker jag är lite märkligt då så många av er själva spelar eller har gjort det?

Playability är ju det viktigaste, att stammens sociala samspel, regler, samverkan, samarbete, samhörighet samt stammens egen förmåga att interaktera med andra spelare och stammar. Det är där som utvecklingen bör ligga, utveckla den sociala delen samt den taktiska i krigandet mellan olika stammar och spelare. Det är ju därför de flesta spelar, kriga och vinna en värld.

Lyckas ni utveckla detta så att inte premade stammar har så stor fördel och mergningar avgör 95 % av alla nuvarande världar, då har ni lyckats att behålla spelarna samt få nya.

Tillåts dessa fördelar för premade stammar som använder massor av prem tidigt, sitter flera på kontona och spelar dygnet runt, 7 dagar i veckan, samt mergar ihop med kompisarna så fort de kan, då finns snart inte spelet kvar, eller så har de flesta gått över till .Net

Det är där ni skall satsa förändringarna, och då kanske det inte var så dåligt "förr" som du vill påskina i ditt uttalande.
 

selakefo

Member
Reaktionspoäng
16
Jag kan hålla med dig cribba55, i nästan allt du säger. Problemet ligger snarare i det strukturella än i vad vi som team har möjlighet att styra. Om vi ponerar att vi skulle införa ett förbud mot co-spelande skulle detta i princip kräva heltidsanställda admins för att hålla efter. Detta problem fanns inte på vad vi kallar "den gamla goda tiden". Huruvida vi försvarar fördändringar eller inte har ingen större betydelse eftersom besluten i slutändan tas av Innogames.

TribalWars är ett spel som måste dra in pengar för att fortleva och eftersom bland annat reklamintäckter minskar i och med att spelen blir gamla så måste spelen dra in pengar på annat håll. Därmed kvarstår premium-inkomsten från oss spelare.

I takt med att Innogames måste hitta nya sätt att kunna driva spelet på så utvecklas även spelet och spelarna. I realiteten skulle Innogames kunna underhålla sådana som dig och mig tills vi hamnar i kistan utan att göra uppdateringar. Men det är inte sådana som vi dom lever av. De behöver både kvantitet och kvalitet på spelarna, därför tillkommer både förenklingar, förändringar och genvägar i spelet för att dra spelare.

Det finns nog många med oss som skulle vilja dra tillbaka klockan och ha de förutsättningar vi tidigare haft, men i dagsläget ser spelplanen annorlunda ut och det är emot den vi måste anpassa oss. Vi måste inse vad vi faktiskt kan påverka och göra det bästa av situationen om vi vill behålla vårt kära TribalWars.

[Observera att jag skriver detta utan att någonsin haft någon faktiskt kontakt själv med Innogames, allt är kvalificerade spekulationer i syfte att beslysa hur det ser ut från andra sidan.]
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Jag förstår och har gjort detta ända sen 2007, någon måste ju i slutändan betala kalaset (och lönerna). Men man får akta sig för att bränna fingrarna på den heta plattan, för många gånger, utan att lära sig något utav det.

Förmodligen så är det lite äldre spelare som förslagsvis har en stadig inkomst (jobb), som betalar 80-85% av spelandet (prem), och inte de yngre som går i skolan eller inte har jobb. Med det menar jag inte att de skulle vilja, men förutsättningarna kanske saknas, för att kunna köpa prem när det tar slut. Det kanske blir någon gång då och då, medans en med hyfsad inkomst kan köpa i princip när man vill.

Då blir inte spelförutsättningarna lika, den som kan köpa sig fördelar för pengar (prem), får ett tidigt övertag, som ofta gör att de som blir efter blir utslagna och slutar. Kan man dessutom kompensera spelandet på olika sätt, tex genom att sitta 3-4 på varje konto, byta konton och lösenord med varandra , lite hur som helst, prema stammar i syfte att snabbt merga ihop, få kompisar att gå in och spela så man kan gratis farma och sen enkelt erövra en fin och uppbyggd by, då tenderar spelet att snabbt bli tråkigt och orättvist och man slutar.

Utmaningen ligger i att stimulera spelet och den sociala speldelen i krigandet och diplomatin (politiken), utan att göra avkall på pengarna som måste in i spelet, då ökar förutsättningarna för att nya spelare börjar och gamla stannar kvar.

Något stort feltänk är det nu för tiden då världarna är väldigt små (få spelare) och redan är avgjorda efter 2-3 månader? Flera världar har upplevt det på slutet, och detta måste ni ju göra allt för att ändra?

Vad är det annars för mening med att spela kvar, då kan jag lika gärna göra något annat, och ni går miste om mina pengar.
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Om vi ponerar att vi skulle införa ett förbud mot co-spelande skulle detta i princip kräva heltidsanställda admins för att hålla efter.

Varför det? Det fanns många och krångliga regler i början, men också en hel del bra regler som gynnade "spelandet". Det fanns ingen Admin polis som kollade konton eller genomförde razzior, utan genom att skicka in "ticket" till supporten, vid misstanke eller bevis på fusk, så kunde detta kontrolleras och stävjas.

Lita på spelarna, vi vill ha ärliga förutsättningar som dessutom är rättvisa, så att ingen fuskar eller bluffar sig till vinst, genom uppenbara regelöverträdelser. Sen måste man givetvis kunna föra ett vuxet resonemang, vid regelbrott, för misstag av olika slag (den mänskliga faktorn), finns alltid där, och det blev då "bötes-straff" , typ några förlorade byar, som exempel.
 
Topp