DISKUSSION: De Självuppdaterande Kartorna!

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Länk till tillkännagivande!

Frivilligt kommenterande - Skriv tackord till nickjer, teorier om vad som kommer hända framöver eller egentligen vad än du vill bara det berör kartorna!
 
Senast redigerad av en moderator:

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Får man fråga varför inte innogames själva håller i detta?

Mest eftertraktade tråden på hela externa liksom.
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Får man fråga varför inte innogames själva håller i detta?

Mest eftertraktade tråden på hela externa liksom.

Jadu, det är en bra fråga... Man kanske skulle testa skriva till Innogames och få reda på vad de säger om detta.
 
Senast ändrad:

bajstank

Member
Reaktionspoäng
24
Idag får man ju plats med hela världen på minikartan in-game om man har prem. Så det känns ärligt talat inte som någon jätteförlust i dagens läge.
 

DeletedUser

Guest
Får man fråga varför inte innogames själva håller i detta?

Mest eftertraktade tråden på hela externa liksom.

Den frågan var ställd sen tidigare, och jag tror svaret var något i still med att kartorna i sig, att fixa alla tw världar kräver ju tid. Så det blir plötsligt en ekonomisk fråga eller nåt sånt.

Sen så gällande allt annat i TW, vill innogames ha något så snor dom åt sig den och sen kräver att folket betalar för PK/KH. Så det är väl lite i samma stuk där, innogames måste i detta fallet skriva om stor del utav koden, och sedan göra programmet till sitt eget. Mod eller någon annan, rätt mig ifall jag har fel.

Men skumläste lite på .net med på någon random värld, där uppdateraren kommenterade.

To add some clarity as to why the maps have ceased working: Tribalwars updated their systems and went from http to https. Due to this nickjer's extremely old code will no longer work properly. Because he works two jobs he has no intention to attempt to fix his code. (I've spoken to him previously about updating his code and back then he couldn't even do it due to forgetting the specifics of how it worked. This was a topic about adding maps to his database and took place over two years ago.)

He claims many people want his job as is as a map updater and so he is going to let them take over his spot. He';d give out his code but due to the mess that it is, he thinks it would be best if someone else just wrote a new, less sloppy one.

Så med lite tur, så kommer det snart en nickjer2.0
 

MultiZnK

Member
Reaktionspoäng
4
Jadu, det är en bra fråga... Man kanske skulle testa skriva till Innogames och få reda på vad de säger om detta.
Bara att slänga in det i TWStats där man redan kan göra egna kartor fast "live"-kartor då. Om de nu är öppna för förslaget vilket jag knappast tror. Har inte sett några större förändringar där ännu så lär la inte dyka upp några heller?
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Sådär!

Nu är alla länkar uppdaterade och trådarna redo att följas helt :) Har även satt på stickys ^^

Märker ni något fel, kontakta mig/skriv här!
 
Topp