Den nybörjarvänliga tråden.

fagalot

Member
Reaktionspoäng
0
Fick väldigt mycket positiv feedback på min föregående tråd så tänkte att jag skulle skapa en där nybörjare får en chans att ställa frågor angående spelet. Det är helt frivilligt att svara och därför behöver man inte svara om man inte har något vänligt att säga :).
 

fagalot

Member
Reaktionspoäng
0
Kan börja med något jag funderat på länge.

Hur fungerar de olika stadierna i spelet, nu i början har jag fattat att man bygger upp sin by och små rensar runt den, bildar stammar osv. men vad händer egentligen i mitten av spelet? och i slutet? om någon skulle svara lite simpelt, kanske steg för steg vore det uppskattat.

MVH
Fagalot
 

DeletedUser

Guest
Darkforce! Det ¨går inte skicka privata meddelanden till dig här.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
det brukar väl se ut såhär

Merg --> GangBang --> Vinnare

Merg = 2 eller flera stammar går ihop och bildar 1 stam ofta i mid eller late game

Jo, men de är ju såhär också. Är man störst, då måste man ju räkna på att det bildas allianser för att gangbanga dem. Visst, har man en värdelös ledning som inte ser vad som sker, så gråter man illa för "Gangbang united" går på dem. Ja menar, bara idioter muckar med nån som kan slå dig. Den som tänker längst /Diplomati also kallat ;) Vinner, beroende på hur kvalitén är på spelarna i de olika lagen.

.se har knappt något late game & tala om, de är egentligen bara start/mid game. Visst, man kan ju se alla tendenser av de olika tiderna på .se, men de varar ju knappt någon längre tid innan det är över.

Darkforce, om du kan tajma som en gud så går det från olika byar.
 

fagalot

Member
Reaktionspoäng
0
Jo, men de är ju såhär också. Är man störst, då måste man ju räkna på att det bildas allianser för att gangbanga dem. Visst, har man en värdelös ledning som inte ser vad som sker, så gråter man illa för "Gangbang united" går på dem. Ja menar, bara idioter muckar med nån som kan slå dig. Den som tänker längst /Diplomati also kallat ;) Vinner, beroende på hur kvalitén är på spelarna i de olika lagen.

.se har knappt något late game & tala om, de är egentligen bara start/mid game. Visst, man kan ju se alla tendenser av de olika tiderna på .se, men de varar ju knappt någon längre tid innan det är över.

Darkforce, om du kan tajma som en gud så går det från olika byar.

okej, och om jag fattat det rätt så vinner man världen när din stam har en viss % av den?
 

pias

Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
40
Det är lite olika kriterier för olika världar. Men det är en variant. EN annan är Hemligheter som stammen skall hålla under en viss specificerad tid.
Kram
 

DeletedUser

Guest
Nybörjarfråga eller bugg?

Anfallsförhållande 20:1, borde betyda att jag inte kan anfalla någon som är tjugo gånger mindre än jag...
Min fråga är, varför kan jag inte anfalla någon som är mycket större än mig själv? (Det är inte bara jag som har detta problem.)
 

mesut29

Active Member
Reaktionspoäng
16
För att alla andra stora spelare skulle ha lätt för sig att adla små spelare, därför har de gjort skydd för de med.
 

DeletedUser

Guest
Förklara gärna med andra ord, för jag förstår inte. (Min fråga gällde att anfalla ngn som är STÖRRE än jag.)
 

DeletedUser

Guest
En fråga för våra admins att forska i.
Vad är intentionen med 20:1 regelen. Skall den skydda små spelare eller skall den skydda små OCH stora spelare? ;-)

Rent spontant så tror jag att meningen är/var att stora spelare inte skall kunna attackera små spelare.
Har man lite bråttom och man skriver en regel i form av "Attacker skall inte kunna utföras om styrkefårhållandet är 20:1 eller större" så antar jag att bieffekten blir att små spelare inte kan attackera stora.

Lite "fort men fel", alltså... ;-)

Redigering: Eliminera Felstavsnissen...
 

DeletedUser

Guest
En fråga för våra admins att forska i.
Vad är intentionen med 20:1 regelen. Skall den skydda små spelare eller skall den skydda små OCH stora spelare? ;-)

Rent spontant så tror jag att meningen är/var att stora spelare inte skall kunna attackera små spelare.
Har man lite bråttom och man skriver en regel i form av "Attacker skall inte kunna utföras om styrkefårhållandet är 20:1 eller större" så antar jag att bieffekten blir att små spelare inte kan attackera stora.

Lite "fort men fel", alltså... ;-)

Redigering: Eliminera Felstavsnissen...

Det är väl inget fel med det.

Om stora spelare inte kan attackera små spelare ska ju inte de kunna attackera den stora spelaren det är ju bara orättvist.
 

viigoo

Member
Reaktionspoäng
1
Nybörjarfråga eller bugg?

Anfallsförhållande 20:1, borde betyda att jag inte kan anfalla någon som är tjugo gånger mindre än jag...
Min fråga är, varför kan jag inte anfalla någon som är mycket större än mig själv? (Det är inte bara jag som har detta problem.)

Spärren är ömsesidig. Små kan inte attackera stora, stora kan inte attackera små. Annars hade det ju varit en orättvis regel =)
 

DeletedUser

Guest
Hehe,det hade ju vart kanonsjyst om de små spelarna kunde gå på de stora.

Säg att 20st småspelare går ihop och kör ner den stores alla trupper och sen adlar byarna utan att den som jobbat sig stor kan göra ett skit!!!! O_O

Undrar om det inte är vissa nick i den här tråden som jobbat under devisen "fort och fel" :rolleyes:

Inge illa ment då vi alla kan göra tankevurpor emellanåt. ;)

M.v.h svenskN
 
Topp