Delade anteckningar (bra/dålig?)

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Hej!

Jag har funderat på en funktion som vore riktigt bra ingame i form av delade anteckningar.

Man skapar alltså en flik som man sedan kan dela med en/flera andra spelare ingame - på detta sätt skulle man kunna sköta operationer med spelare utan att behöva gå igenom hela stammen/hålla på att krångla genom PM.

Ex) Om jag och en annan spelare vill genomföra en gemensam offensiv mot en stam, utan att behöva skriva i hela stammens forum så alla icke inkluderade behöver läsa. Då skulle detta vara supereffektivt

12e4d56884072d840db6b3c270d8b9b4.png

Funktionen skulle självklart fungera till andra saker också - såsom information på vad som ska göras under en kontoövervakning, ett extra medium att kommunicera genom, spioner skulle få lätt att kunna skicka stora mänger information (hahahah:D) osv

Skulle dock helst undvika spionsaken - men annars är det en ganska bra idé enligt mig.. Vad säger ni andra?

Mvh Felix
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Du har väl ett stamforum?

Onödiga timmar för innogames, bättre spendera dem på något som behövs.
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Du har väl ett stamforum?

Onödiga timmar för innogames, bättre spendera dem på något som behövs.

Yes men ibland behöver inte hela stammen vara med för att planera om det ändå bara är 2-3 stycken som ska delta! Men du har kanske rätt, det är personliga åsikter som räknas.. Hur tänker ni andra? :)
 

DeletedUser

Guest
Jag hade gillat det här (och inte bara för mitt namn fick vara med på bilden ;)) och tror inte det skulle krävas särskilt mycket för att ändra spelet så det funkade. Det skulle kunna bli ett enkelt sätt att dela viss info, och planera lite med bättre och enklare verktyg än via forumet och pm. Överhuvudtaget tycker jag att Anteckningar borde göras lite mer lättanvänt, speciellt när man cospelar och kanske vill kunna markera på något sätt att texten blivit uppdaterad t.ex.
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Jag hade gillat det här (och inte bara för mitt namn fick vara med på bilden ;)) och tror inte det skulle krävas särskilt mycket för att ändra spelet så det funkade. Det skulle kunna bli ett enkelt sätt att dela viss info, och planera lite med bättre och enklare verktyg än via forumet och pm. Överhuvudtaget tycker jag att Anteckningar borde göras lite mer lättanvänt, speciellt när man cospelar och kanske vill kunna markera på något sätt att texten blivit uppdaterad t.ex.

Hehe sorry med namnet (hade era namn bara för att alla vet vilka ni är ;))

Och precis som du säger så borde dagens anteckningar förbättras då de ibland är lite väl krångliga för vanligt bruk, men det är bara en idé :) Fler synpunkter tack! Både kritik och hyllningar ^_^
 

Flying Duck

Active Member
Reaktionspoäng
12
Lite som Henke säger att det blir ju som ett stam forum, så man kan hålla sig till den tanken, att man endast kan dela anteckningar med spelare i sin stam så kan man ha flera forum som endast via har tillgång till, t.ex. operationer så man slipper spamma forumet.

Bra idéer iallafall :)
 

Crantz

Member
Reaktionspoäng
0
Det blir ju som ni säger som ett stamforum mellan några få spelare. Men ska man ha trådar som i stamforumet eller ska man ha en antecknings sida som alla kan ändra? Tycker personligen det skulle vara bättre med trådar för då kan man lättare konversera.
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
En till grej som vore ganska smart skulle vara om man även kunde dela anteckningar på byar, dvs ifall man vill dela anteckningar på byar så hela stammen/vissa spelare kan se.

09c55f0f94875235dac300840cc05de0.png
 

DeletedUser

Guest
Låter som en väldigt bra idé faktiskt. Har saknat någonting sådant själv. Precis som Du säger också Ogiltigt så vore anteckningarna på byarna också guld om man kunde dela.
 
Topp