De/dem

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Ja, själv hatar jag när folk inte kan använda de och dem vid rätt tillfällen så här kommer en liten guide:

Saxat från Jeppe's Weblog:

"Det finns de som verkar ha svårt att avgöra när man använder ordet de och när man använder ordet dem. Faktiskt är det ganska enkelt - skillnaden mellan de och dem är samma som skillnaden mellan vi och oss. Om du någonsin är osäker kan du prova att byta ut de mot vi och dem mot oss - det borde klargöra vilket som är rätt.

Dagens lyssnartävling: vilken/vilka av följande meningar är felaktiga? Blir det tydligare om du byter de mot vi och dem mot oss?

1. De ser en bil
2. Dem ser en bil
3. Kameran ser dem
4. Kameran ser de"
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Störande. Liksom hela spelet är det ju felskrivet...

Hittade ganska många fel där med. =)

Rätt mening:
Störande, hela spelet är felstavat.

Men om jag skall komma till punkt. Vi hade en deadline på 2 dagar och vi hade otroligt brottom när vi översatte allt. Vilket ledde till en del fel. Men vi tar gärna emot dina åsikter och vad du tycker vi skall förändra. Men jag föredrar att du är tyst om du inte har något vettigt att säga.

Föresten, tack för ditt första förslag. Mycket av det är ändrat, dock dröjer det ett litet tag innan det syns.
 

DeletedUser

Guest
Okej, om ni inte kan låta bli att spamma den här tråden också så kan ni låsa den.
 

DeletedUser

Guest
Bra tråd, folk borde läsa den och lära sig.
Låser den då folk inte kan låta bli att spamma.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp