Dags för TW att ta sitt ansvar.

DeletedUser

Guest
Var ju ett fint bidrag till tråden. Har väl typ exakt ingenting med saken att göra?

Fast jo. Trådens syfte är att Innogames bör göra användarna mer medvetna om förslitningsskador och dylikt man kan få av för hårt användande. Att då lägga in ett litet varningsmeddelande när ett botskydd kommer har i alla fall sett till att Innogames informerat spelaren om att man kanske bör släppa datorn ett tag. Sen är det ju upp till individen hur man väljer att göra, och sen kanske inte meddelandet bör formuleras på sätter jag gjorde - men det är en tolkningsfråga. Så jo, mitt inlägg hade en relevans sett till trådens ämne. Tack.
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Jag tror dock att SprewtLewder's syfte med denna tråd är att Innogames har ett ansvar att göra användarna medvetna om konsekvenserna som kan uppkomma vid för hård använding. Inte att man ska stänga av farmfunktionen, utan helt enkelt få folk att bli mer förstående för vilka skador spelet kan ge oss.

Ja da, det har vi gjort. =) Rumänien har fatt alla sina världar med Fake-limit nu i och med skript som automatiskt skickar ut flertalet anfall per sekund. Kommer säkerligen ske pa andra versioner med, da det hjälper i Rumänien än sa länge.
 

DeletedUser

Guest
Alltså grejen är att man blir inte bäst på något utan att göra lite uppoffringar. Ska man kunna vara bäst på TW utan att det är jobbigt längre så är det ju inge kul. Det ska krävas lite slit, annars kan man ju typ titta på tv istället.
 

DeletedUser

Guest
Alltså grejen är att man blir inte bäst på något utan att göra lite uppoffringar. Ska man kunna vara bäst på TW utan att det är jobbigt längre så är det ju inge kul. Det ska krävas lite slit, annars kan man ju typ titta på tv istället.

^this


De som håller på med idrott blir inte världsstjärnor utan att träna så in i helvete mycket. På samma sätt man inte blir bra på några spel om man inte spelar mycket. Att sätta upp grejer och försvåra för de som vill bli bra är helt fel väg att gå.

Fake-limits förstör spelet. De som inte orkar offra lika mycket blir gynnade, och så ska det inte vara. Vill man vara fin får man lida pin, att folk vill vara bäst utan att lägga ner energi och tid är orimligt.
 

DeletedUser

Guest
^this


De som håller på med idrott blir inte världsstjärnor utan att träna så in i helvete mycket. På samma sätt man inte blir bra på några spel om man inte spelar mycket. Att sätta upp grejer och försvåra för de som vill bli bra är helt fel väg att gå.

Fake-limits förstör spelet. De som inte orkar offra lika mycket blir gynnade, och så ska det inte vara. Vill man vara fin får man lida pin, att folk vill vara bäst utan att lägga ner energi och tid är orimligt.

Kunde inte sagt det bättre själv!
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Fake-limits förstör spelet. De som inte orkar offra lika mycket blir gynnade, och så ska det inte vara. Vill man vara fin får man lida pin, att folk vill vara bäst utan att lägga ner energi och tid är orimligt.

Själv tycker jag det blir lite mer taktik och tänkande bakom det när man inte kan spamma anfall med 1 spjut i, det är inget svårt med det. Att samtidigt dock offra 20 - 50 av sina enheter åt gangen för att fejka någon eller lura denne med ett antal få attacker ser jag som en större prestige än den som kan skicka 1000 anfall i timmen.
 

DeletedUser

Guest
Själv tycker jag det blir lite mer taktik och tänkande bakom det när man inte kan spamma anfall med 1 spjut i, det är inget svårt med det. Att samtidigt dock offra 20 - 50 av sina enheter åt gangen för att fejka någon eller lura denne med ett antal få attacker ser jag som en större prestige än den som kan skicka 1000 anfall i timmen.

Stämmer väl någorlunda. Problemet är att man har ett alternativ utan fake-limit. Med fake-limit på så _måste_ du fejka snålt och placera ut fakes bra _alltid_. Utan fake-limit kan du välja när du vill bombardera någon med fakes (oftast sämre spelare) och när du vill fejka smart (oftast bättre spelare). Det är alternativen och blandningarna som gör det krångligt att försvara.

Tråden handlar dock inte om fake-limit utan om farmning. Det är mycket jobbigare att farma aktivt än att dra lite fakes då och då.
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp