Dags för TW att ta sitt ansvar.

DeletedUser

Guest
Tror inte jag är den enda som tycker att TW går lite för långt när det gäller att farma. Ta tex Tits McGee på V15 där jag spelar just nu, så har han:

10x Dagens plundrare
Du plundrade de flesta byarna i den här världen den på 24.04.2011 (2.392 byar)!

2400 byar plundrade på ett dygn, innebär 7200 click med tillhörande musförflyttning mellan varje klick. Skulle man skicka iväg alla dom farmsen efter varandra med en snitt-tid på 1 sekund per farm så måste man sitta där i 40 minuter i sträck. Nu så skickar han inte alla dom farmsen i sträck, det vet jag, men han skickar dom förmodligen inte på 1 sekund i snitt heller. Utan att köra bot eller macro så spenderar han minimum en timme per dygn med att bara skicka iväg farms.

Nu handlar inte denna tråd om Tits McGee, utan han var bara ett exempel. Finns säkert spelare på andra världar som farmar mer än så, och det är ännu mer oroväckande. För att ligga i topp på en värld som V15 där resurserna spottas ut rätt snålt så måste man farma farma farma.

När ska TW/innogames ta sitt ansvar och göra något åt detta? Det är högst skadligt för kroppen att göra sådana repetitiva saker dag ut och dag in.

Några länkar:

http://en.wikipedia.org/wiki/Repetitive_strain_injury
http://en.wikipedia.org/wiki/Carpal_tunnel_syndrome

Nu kan man diskutera att det är ingen som sätter en pistol till vårat huvud och säger åt oss att farma, men just för att man vill vara med i toppen av en värld så måste man farma så mycket som man bara kan.

Kommer innogames att ta sitt ansvar när det gäller välmåendet av deras kunder?
 

DeletedUser

Guest
Det är ju upp till var och en,

Det är helt klart upp till var och en hur mycket man farmar.

MEN, många spelare vet inte om hur mycket påfrestning dom utsätter kroppen för innan det är för sent, därför måste innogames ta sitt ansvar mot deras kunder.
 

DeletedUser

Guest
Så du sitter inte vid tw mer än 1h / dygn? Det man gör när man spelar tw (speciellt 26p-1mille) är att farma som inåthelvete (när det inte är krig dvs).

Vill du inte farma så får du antingen nöja dig med att ligga dåligt till, eller spela på w56 som är en "No Haul-world". Farma är det viktigaste inom tw (start-midgame) och är inte något man bara kan ta bort för att du inte orkar farma.
 

DeletedUser

Guest
Så du sitter inte vid tw mer än 1h / dygn? Det man gör när man spelar tw (speciellt 26p-1mille) är att farma som inåthelvete (när det inte är krig dvs).

Vill du inte farma så får du antingen nöja dig med att ligga dåligt till, eller spela på w56 som är en "No Haul-world". Farma är det viktigaste inom tw (start-midgame) och är inte något man bara kan ta bort för att du inte orkar farma.

Du förtydligar min poäng väldigt bra här, farmningen är det viktigaste i TW för att ligga med i toppen! Det är något man "MÅSTE" göra.

Jag har inte sagt något om att ta bort farmningen, men en diskussion om ämnet är en bra startpunkt på hur spelet kan förbättras. Är man i åldern 15-25 är riskerna mindre för att det ska få en skada genom att just farma så mycket, men när man kommer upp i åldrarna kan det gå väldigt fort, och när du väl har fått sådana här förslitningsskador på kroppen är det väldigt svårt att bli av med dom.
 

DeletedUser

Guest
Är man en mes kan man inte ligga i toppen helt enkelt.

Lite uppoffringar är man tvungen att göra för att vara bäst.

Med det sagt orkar inte jag heller farma. Usch.
 

DeletedUser

Guest
Du förtydligar min poäng väldigt bra här, farmningen är det viktigaste i TW för att ligga med i toppen! Det är något man "MÅSTE" göra.

Precis, och spelar man detta spel får man leva med det, annars finns det andra spel på internet (lovar!) :).
 

DeletedUser

Guest
Jag tror dock att SprewtLewder's syfte med denna tråd är att Innogames har ett ansvar att göra användarna medvetna om konsekvenserna som kan uppkomma vid för hård använding. Inte att man ska stänga av farmfunktionen, utan helt enkelt få folk att bli mer förstående för vilka skador spelet kan ge oss.
 

DeletedUser

Guest
Är man en mes kan man inte ligga i toppen helt enkelt.

Lite uppoffringar är man tvungen att göra för att vara bäst.

Med det sagt orkar inte jag heller farma. Usch.

Synd du inte kan ta det jag skriver lite seriöst, för detta är ett problem som drabbar många.

Tråden handlar inte om man ska orka farma eller inte, utan det borde gå att göra det på ett smidigare sätt utan att många människor får väldiga problem med detta i livet. Det handlar inte om man är en "mes" eller ej. Ni som skriver sånt här är uppenbarligen rätt unga och kan inte relatera till förslitningsskador som man kan få senare i livet pga detta.

Problemet är att man får skador på kroppen på grund av spelet, för det är uppbyggt på ett sådant vis att man måste farma extremt mycket för att vara med i toppskicket på en värld och det är lätt att bli indragen i det för det blir mer och mer desto fler trupper man får.
 

DeletedUser

Guest
Jag tror dock att SprewtLewder's syfte med denna tråd är att Innogames har ett ansvar att göra användarna medvetna om konsekvenserna som kan uppkomma vid för hård använding. Inte att man ska stänga av farmfunktionen, utan helt enkelt få folk att bli mer förstående för vilka skador spelet kan ge oss.

Tack DaniBoy, äntligen någon som förstår.

Farmfunktionen kkommer alltid att finnas kvar, för utan den kan inte spelare få en edge mot andra just när det gäller resurser, mynta osv.

Problemet är att Innogames borde göra spelarna mer medvetna om vilka risker dom utsätter sig för och titta på alternativa metoder för farmning som inte är lika slitsamt för kroppen.

Som det är nu, så är en legal farmning 3 klick, att kunna få ner farmning på 2 eller 1 klick skulle göra processen smidigare och inte lika krävande på vissa senor och nerver som utsätts för hårt slitage vid extremt upprepande processer.
 

DeletedUser

Guest
Är väl detsamma för alla spel på internet (i princip) ?

Säg att du spelar CS på en extremt hög nivå. Då är du i princip tvungen att spela 4-8h/dygn för att bibehålla din nivå på spelandet och förhoppningsvis utvecklas.

Det är fortfarande möjligt att vara duktig utan att spela så mycket, men du kan inte bli BÄST.

Detsamma gäller på TW, du kan ligga top100 (ja t.om top40 ibland) utan att farma överdrivet aktivt om du spelar smart. Men för att vara BÄST krävs det mycket spelande (ta vilket spel somhelst och samma princip gäller).
 

DeletedUser

Guest
Är väl detsamma för alla spel på internet (i princip) ?

Säg att du spelar CS på en extremt hög nivå. Då är du i princip tvungen att spela 4-8h/dygn för att bibehålla din nivå på spelandet och förhoppningsvis utvecklas.

Det är fortfarande möjligt att vara duktig utan att spela så mycket, men du kan inte bli BÄST.

Detsamma gäller på TW, du kan ligga top100 (ja t.om top40 ibland) utan att farma överdrivet aktivt om du spelar smart. Men för att vara BÄST krävs det mycket spelande (ta vilket spel somhelst och samma princip gäller).


Det har vissa likheter med andra riktiga dataspel ja.

Grejen är dock att man inte utför samma rörelse hela tiden som man gör vid farming, det är upprepningsmanövern som skapar skador snabbast och allvarligast.
 

DeletedUser

Guest
OMG detta måste verkligen tas upp det är ju så viktig ja verkligen så måste innogames ta sitt ansvar..........fast å andra sidan så är det så att det är användaren själv som väljer att spela som han gör, att du råkat bli nåns farmoffer eller liknande är ju inte killen som spelar för att vinna å bli bäst på sin/sina världars fel.
som många andra säger man vänjer sig.
låt folk spela som dom vill spela denna tråden känns ju lika allvarlig som att du får cancer av chips
 

DeletedUser

Guest
Förstår trådskaparens oro,
och mitt förslag är ju när ändå bot skyddet slår in så står där en varningstext.

För de skyddet är ju där just för att man gjort samma rörelse många gånger i sträck.

Och med de har innogames "tagit sitt ansvar".
Men sen har spelaren ett eget ansvar med att förstå att detta är ett spel.
 

DeletedUser

Guest
Äh, det blir ju inte så värst repetetivt med tanke på att du nästan alltid har en eller två timmars paus innan dina trupper kommer hem igen. Då sitter du där i 3-4 minuter och trycker igen, sen är det paus i 1-2 timmar igen. Så farligt blir det inte. Särskilt inte när man är 4 på samma konto ;)
 

DeletedUser

Guest
Äh, det blir ju inte så värst repetetivt med tanke på att du nästan alltid har en eller två timmars paus innan dina trupper kommer hem igen. Då sitter du där i 3-4 minuter och trycker igen, sen är det paus i 1-2 timmar igen. Så farligt blir det inte. Särskilt inte när man är 4 på samma konto ;)

Nej, men när dem ändå ska ha botskyddet kan dem lika gärna dra in en varnings text.
 
Topp