Då var det bara att gratta!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Jag tycker själv att Sigurd Ring tog en bra by.
Då dom flesta vet att poängen spelar inte så stor roll utan vad som bakar upp poängen som man har.
Hur många trupper har den byn han tog att backa upp poängen då?
Och han tog en bonus by som ger 2400 mer befolkning.
Men man får ju se hur han formar den byn.
Själv tror jag att jag hade satsa på farm föråd och sen byggt så man kunde få off enheter där och sen bara skicka res till byn från hans stora by som ligger väldigt nära så att säga.
Och får han igång den snabbt har han en by med riktigt stor off arme som kan ta ut dom byarna som ligger i närheten av han sen väldigt snabbt.
Om detta var målet så hade det imo vart smartare att ta en by som har barack som bonus. Jag tycker att farmbyar, förådsbyar och dom med 100% mer av någon resurs är bättre att vänta med.
Då enheterna samt adelsmanen tar sin lilla tid att gå någon stans så är det väll smartas endå att hålla sig till sina trakter och om man ser hur han låg till så var det nog endå ett smart val att välja den by eller den som gav bonus 100% mer lera.
Märks att du är förblindad över hur bra en bonusby skulle vara. Öppna ögonen. Nej, det är inte smartare att ta en by som ligger nära pga sina noble hastigheter. Vill man ligga på topp ska man farma. End of.

Det logiska i att ta en by som har låga poäng att du kan forma byn till så du vill ha den.
För tar du en by som någon annan har byggt gjort mycket på så kanske du inte får den som du vill ha den.
Du har inte spelat tw länge va? man kan demolera byggnader, så det hade varit bättre att ta en 12154 poängare i alla lägen jämfört med en 26 poängare. I alla lägen.
Fast så klart som vanligt kanske inte folk tycker som mig hahaha :p
Tydligen inte
Grattis Sigurd Ring

Mvh Dp

Fetstil....
 

DeletedUser

Guest
Svar till kingjohan
snälla rara söta du mina svar på dina svar på mina svar är :p

1) just nu förmodligen inte många men får han igång farmen och skickar ress till den by från sin huvud by så får han en bra arme där som ligger i närheten av sin huvud by.

Kolla på kartan det var en av dom bästa byarna han kunde ha tagit i sin närhet.
Spelet har preciss börjat gäller att forma sig där man är .

2) kolla på kartan vart han ligger och vilka byar han hade där fans inga såna bonus byar så kolla på gärna på kartan innan.

3) Du kanske inte tycker det är smartare , Men tyvär tycker jag att det är smartare att ha sin byar nära i stället för långt bort från varandra. Och får man en bonus by nära så är det alltid ett plus . Då en bonus by alltid är bättre än en vanligt by det är därför dom kallas bonus by sen beror det ju på hur varje spelare spelar sina kort rätt med byn dom tar.

4) man kan demolera byggnader joo det är ju jätte bra idee.
synd att inte jag tänkte på det. vad smart du är.
ta du en max poäng by mitt bland dina fiender sen där din by är själv och se hur länge du kan hålla den mens jag bygger upp min låg poäng by sakta men säkert bland mina övriga byar.

Och du det finns inga såna byar än och när dom kommer och en sån finns i närheten så tar man väll ensån i stället för en låg poäng by. om man har möjlghet.

Nu handla det om att han tog den by i stället för någon 700 poängs by i närheten av sig och det tyckte jag var smart då han kommer få upp den snabbt.



Och anledningen till att jag ens skrev här var att folk börja skriv så negativa saker på en tråd som handlar om att man ska gratta spelaren och inget annat .
Så ska du inte gratta han så kan du va tyst och skappa en tråd som hetter
Hata eller Älska DeadlyPoison och där kan du och resten som har något i mott mig skriva erat bullshit !

ciao

Mvh Dp
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Svar till kingjohan
snälla rara söta du mina svar på dina svar på mina svar är :p

1) just nu förmodligen inte många men får han igång farmen och skickar ress till den by från sin huvud by så får han en bra arme där som ligger i närheten av sin huvud by.
Jaha, så att ta en liten by som knappt har barack lvl 1 kommer pumpa ut 1000's trupper/timme eller? det kommer ta extremt lång tid att träna trupper i en liten by när den fanns större byar inte långt ifrån honom som antagligen hade mycket högre barack. Och ja, det kommer gå snabbt att uppgradera baracken i den lilla byn, men det handlar att använda sina resurser smart just nu för att få största möjliga försprång. (om han nu vill stanna kvar i topp 20.)

Kolla på kartan det var en av dom bästa byarna han kunde ha tagit i sin närhet.
Spelet har preciss börjat gäller att forma sig där man är .

2) kolla på kartan vart han ligger och vilka byar han hade där fans inga såna bonus byar så kolla på gärna på kartan innan.
443|477
441|477 Att dömma genom hans OB så har han förlorat en hel del trupper.
441|480
442|481
445|484 Det var några byar nära honom med mer poäng än den byn han tog. Du kommer antagligen komma med försvare "ingen av dom har någon bonus", Nej, det stämmer. Men ler bonusen är den bonus man använder minst just nu i spelet. Så det hade inte vart någon större förlust.

3) Du kanske inte tycker det är smartare , Men tyvär tycker jag att det är smartare att ha sin byar nära i stället för långt bort från varandra. Och får man en bonus by nära så är det alltid ett plus . Då en bonus by alltid är bättre än en vanligt by det är därför dom kallas bonus by sen beror det ju på hur varje spelare spelar sina kort rätt med byn dom tar.
Antar att det är mer en smakfråga.

4) man kan demolera byggnader joo det är ju jätte bra idee.
synd att inte jag tänkte på det. vad smart du är.
ta du en max poäng by mitt bland dina fiender sen där din by är själv och se hur länge du kan hålla den mens jag bygger upp min låg poäng by sakta men säkert bland mina övriga byar.
Tar för givet att du aldrig tagit en by mitt bland dina fiender för att sedan jobba därifrån och bryta upp dom från insidan? :confused:
OM man tar en by nära/i sina fienders bas så ser man till att skikc aextremt mycket assistans till den. Så det brukar lösa sig.
FRÅGA: Är du en sån spelare som tar byar runt omkring dig men aldrig attackerar fienden/hjälper din klan i krig? Verkar nämligen så..


Och du det finns inga såna byar än och när dom kommer och en sån finns i närheten så tar man väll ensån i stället för en låg poäng by. om man har möjlghet.
men det gjorde inte han.
Nu handla det om att han tog den by i stället för någon 700 poängs by i närheten av sig och det tyckte jag var smart då han kommer få upp den snabbt.
Kommer kosta värdefulla resurser att bygga upp den som han kunde sparat om han tog en större by istället.


Och anledningen till att jag ens skrev här var att folk börja skriv så negativa saker på en tråd som handlar om att man ska gratta spelaren och inget annat .
Så ska du inte gratta han så kan du va tyst och skappa en tråd som hetter
Hata eller Älska DeadlyPoison och där kan du och resten som har något i mott mig skriva erat bullshit !
Jag har redan grattat honom. Läs.
Han borde dock kunna hantera kritik.


ciao

Mvh Dp

Fetstil.....
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Beror på lägget ibland kan svaret vara ja och ibland nej.
Jag tar häldre en by på 26 poäng som ligger brevid 4 stora byar som jag har
och kan skicka res till den så den växer snabbt upp plus då kan jag forma den som jag vill.
En att ta en 12154 poängs by som ligger om ringad av mina fiender på andra sidan av kartan hahaha :p

Och just nu finns det inga såna byar med såna höga poäng ??
Fast du kanske ser byar som inte vi övriga inte ser ^^

Så du menar att du adlar barbs framför fiendebyar.
Tackhej leverpastej du är förmodligen gone från världen inom 1 månad.
 

DeletedUser

Guest
@DeadlyPoison


ha-ha-ha

p12a.

lär dig spelet innan du leker cool. har aldrig innan sett någon som kaxar sig så hårt när man är så totalt blåss på hur spelet funkar.
 

DeletedUser

Guest
Vi behöver väl inte fortsätta gå off topic nå mera?

Detta var väl en gratulations tråd till dom som adlade först?
 

DeletedUser

Guest
Vi behöver väl inte fortsätta gå off topic nå mera?

Detta var väl en gratulations tråd till dom som adlade först?

Precis som Come on? säger. Har följt tråden ett tag nu och ville ge er en chans men nu måste jag säga ifrån.

Detta är en gratulations tråd och endast gratulations tråd. Ni får gärna starta en tråd där ni kan diskutera hur mycket poäng första byn man adlar ska ha men inte här.
 

PHILIP345

New Member
Reaktionspoäng
0
har han inte farmat mycket så skulle han inte ligga i top 5. Säger sig själv.

Man kan ha lite OBA utan att ha rensat sina farmbyar te.x att någon annan har rensat dom före en själv attakerade dom.

Din OBA suger.

Jag har väll inte sagt att min är BRA utan bara BÄTTRE. Jag kan erkänna att jag har 1.100 OB men han har juh bara 70!!
 

DeletedUser

Guest
Vill gratulera CactusTomten till sin andra by :)
fast ditt första val var oxå dåligt fast inte lika dåliga som dom andra ;)
 

DeletedUser

Guest
Ska man adla ska man fan adla något vettigt... :thinking:
 

DeletedUser

Guest
Ska man adla ska man fan adla något vettigt... :thinking:

Därför man startar efter ett par veckor. Då finns det fortfarande en liten chans att man kan hitta nån enstaka by som fortfarande är större än ens egen som man kan adla.
 

DeletedUser

Guest
Känns som om det är dags att stänga denna tråden nu:)

Inte så nödvändigt att gratta varje person som adlar sin första by;)

Tråd låst*
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp