Bygga försvar snabbt?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
30st spjutman ger följande:
Generellt Försvar: 450
Kavalleriförsvar: 1350

11st bågskyttar ger:
Generellt Försvar: 550
Kavalleriförsvar: 440

Detta var vad jag ungefär kunde köpa för dem resurser jag nyss hade men jag började som tveka efter jag inte riktigt vet om det finns något annat som mäts in i försvaren än dem synliga statsen?

Är det bättre att bygga 100st spjutman än ca 30st bågskyttar t.ex.?

Jag behöver bygga upp ett bra försvar SNABBT för det finns en by i närheten som hela tiden utplånar mina trupper.

Sen undrar jag även om murbräckor och katapulter är bra försvar mot attackerande murbräckor och katapulter? Eller förstörs som bara om dem står i byn?
 

DeletedUser

Guest
Eftersom du redan är under attack så beror allt på vad det är som kommer.

Kommer det mycket lk, så ska du bygga mycket spjut (Och bågar). Kommer det mycket yxor, så ska du bygga mycket svärd och bågar. Kommer det mycket bb, så ska du bygga mycket svärd.

Kommer det då blandat, så kan du räkna ut vad som är bäst kanske? ;)

Murbräckor och katapulter är inte att föredra till försvar.
Undantag gäller om man har lyktan som paladinvapen, då finns de tillockmed de som använder katapultbyar.


Har du bra med resurser och måste bygga trupper snabbt kan du använda katapulter som en nödåtgärd, men observera att det inte ska användas som vanlig deff om du har tid på dig.
 

DeletedUser

Guest
Det snabbaste du kan bygga är spjutmän, tungt kavalleri och katapulter, men det är väldigt dyrt, så satsa hellre på spjut och högre barrack.
 

master of you

Member
Reaktionspoäng
0
de finns väl bb på den värden också om de finns båg skytar då finns de väl båg sjute försvar
spjut går snabbare men båg krigar bättre annars
 

DeletedUser

Guest
Beror helt på hur mycket ress du får in med dina produktioner+ farming. Och hur utvecklad din by är, om du inte ens har stall 10 eller smedja 15. Kör på med 40% prio på spjut 40% prio på svärd och 20% prio på båg

Men om du har utforskat hc, så varför inte prodda isf spjut+hc
 

hampus204

Active Member
Reaktionspoäng
12
Beror helt på hur mycket ress du får in med dina produktioner+ farming. Och hur utvecklad din by är, om du inte ens har stall 10 eller smedja 15. Kör på med 40% prio på spjut 40% prio på svärd och 20% prio på båg

Men om du har utforskat hc, så varför inte prodda isf spjut+hc

Mer spjut än svärd eller? Båg är ju till för att massakrera yxor :D
 

DeletedUser

Guest
Själv anser jag dom borde göra en värld som endast har OFFtrupper. Då slapp ni tänka på sånt här tjafs :D
 

vincitore

Member
Reaktionspoäng
0
Detta beror helt på egentligen 3 saker
1.farmplats
2. resursinkomst
3. nivå på barack


Om du har väldigt lite farmplats så är bågskyttar bäst.

Har du så hög resursinkomst så att du kan bygga trupper HELA tiden så är bågskyttar bäst, har du inte det så ska du INTE bygga bågskyttar, dom är mycket sämre än svärd och spjut kombinerat om man ser till råvaror.

Så eftersom du inte verkar va nån med en by på 2k så skulle jag nog rekomendera dig att bygga bara spjut och svärd.
 

DeletedUser

Guest
Tack för alla ers svar. :)

Senaste attacken skickade han följande:

100 yxmän
80 lätta kavallerister
10 murbräckor
20 katapulter
1 paladin

Han har alltid skickat detta upplägg men med varierande antal trupper. Men det är alltid yxor och lätta hästar med murbräkor och katapulter han skickar.

Så kanske jag ska satsa på spjut + bågar då?

Får in mellan 110-180 per timme per resurs. Har ca 2000-3000 totalt nu i varje resurs. Bör jag bygga trupper nu eller uppgradera barracken som ligger på lvl 6?

Sen ser jag nu också att svärd och bågar har ju båda 50 i vanligt försvar. Är dem alltså precis lika bra mot yxmän? Isåfall är det ju bättre att pumpa svärd. Eller?

Vad ska jag bygga för att stå emot och förstöra hans murbräckor och katapulter?

Min mur brakar alltid helt när han attackerar. Nu har jag ingen :( Är det bättre jag prioriterar att bygga upp den innan jag bygger fotgängare?

Tack återigen för all er hjälp. :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Vilken värld är de du pratar om, kollade upp ditt nick och hittade dig bara på v11, kollade vart du låg på kartan och ser att du har några från din stam nära dig, får du ingen hjälp av dom?

Hur gör du när den som anfaller kommer till dina trupper, låter du dina trupper stå kvar lr "duckar" du med dom? Står du kvar så får du ju alltid börja om från 0 trupper, duckar du så har du sina trupper kvar.

Med ducka menar jag att du skickar ut dina trupper när hans anfall kommer till din by. Skicka ut dom på anfall lr assistans, sedan avbryter du de kommandot igen när hans anfall landat. Då har su sparat dina trpper, och kan bygga upp flera och upprepa detta tills du har en större arme av trupper och kan ta livet av hans trupper.

Vad du skall bygga för att ta livet av hans trupper är inget jag skall säga, för de är garanterat "fel" i någon annans ögon.
 

DeletedUser

Guest
Jag skulle ju satsa på bågar och svärd, och helst TK, men de har du inte än. Kolla med simmulatorn till du har mer än vad behövs för att döda hans trupper, och se till att bygga upp muren också.
 

DeletedUser

Guest
spjut + svärd om du skulle sitta och bygga spjut + bågar så skulle du aldrig få upp trupperna snabbt då det skulle krävas grymt mycket trä. Eftersom jag antar att du är en liten spelare, med lite poäng/trupper/inkomst tackvare anfallaren. Så är det en självklarhet att du ska bygga spjut + svärd! Skulle säga att du bör bygga lite mer spjut än svärd. Då hans trupper innehåller mer lätt kavaleri attack-kraft än yx-kraft.

Så försök håll spjut med 50 i antal mer hela tiden. Ex om du har 150spjut ska du ha 100svärd osv. Sen så ska du försöka att prioritera och tajma in ditt murbygge jämnfört med hans attack tid att komma hem och anfalla dig. Då han anfaller dig med slöa trupper så får du en liten fördel.
 

DeletedUser

Guest
Vilken värld är de du pratar om, kollade upp ditt nick och hittade dig bara på v11, kollade vart du låg på kartan och ser att du har några från din stam nära dig, får du ingen hjälp av dom?

Hur gör du när den som anfaller kommer till dina trupper, låter du dina trupper stå kvar lr "duckar" du med dom? Står du kvar så får du ju alltid börja om från 0 trupper, duckar du så har du sina trupper kvar.

Med ducka menar jag att du skickar ut dina trupper när hans anfall kommer till din by. Skicka ut dom på anfall lr assistans, sedan avbryter du de kommandot igen när hans anfall landat. Då har su sparat dina trpper, och kan bygga upp flera och upprepa detta tills du har en större arme av trupper och kan ta livet av hans trupper.

Vad du skall bygga för att ta livet av hans trupper är inget jag skall säga, för de är garanterat "fel" i någon annans ögon.

Jag stog kvar för jag hann inte se att han skulle anfalla. Men tack för tipset om att skicka iväg dem och avbryta attacken. Ska köra det nästa gång. :)

Att det skulle vara "fel" av dig att tipsa om vad jag ska bygga för att få ett bra försvar har jag svårt att se. Detta är ju ett diskussionsforum. :)

Det här med att bygga upp muren är jag med på men vad är bättre, en högre mur och mindre trupper än tvärtom?

Sen så nej, jag får ingen hjälp av min stam. Ska gå ur den. Någon vänlig person nära K43 i värld 11 som skulle vilja assistera mig med resurser och slagkraft? :)
Sen om det finns någon här som skulle kunna tänkas ta in mig under eran stams vingar är det bara ni skickar ett PM.
 

DeletedUser

Guest
Nu attackerade han igen!!

Skickade iväg mina trupper på attack långt borta men nu vill jag kalla tillbaka dem. Dem har inte hunnit fram ännu.

Hur avbryter jag en attack så mina trupper kommer hem igen?
 

henken

Active Member
Reaktionspoäng
0
Om det inte har gått tio minuter så går du bara in på samlingsplatsen och klickar på "avbryt" bredvid själva anfallet.
 

farbror joakim

Active Member
Reaktionspoäng
0
Annars så är ett väldigt enkelt sätt att få mycket trupp när du är under farmning att du bygger upp trupper och skickar sedan iväg dom som attackassistans medans din motståndare attackerar dig.
 

DeletedUser

Guest
Annars så är ett väldigt enkelt sätt att få mycket trupp när du är under farmning att du bygger upp trupper och skickar sedan iväg dom som attackassistans medans din motståndare attackerar dig.

Skickar iväg dem som attackassistans vartdå? Jag har ju bara en by..
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp