Bygga byn snabbt?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Tjena! Nån som är pro(eller har väldigt mycker poäng) in-game?
I sånna fall så kan du läsa och svara här!
Jag har ett problem(kan man säga)! Lirar v.13 under nicknamet "Coffe14" ! Har 193 p på v.13 men ettan har över 500(nystartad värld), Hur gör dom? Hur får dom så mycket poäng så snabbt? Vill gärna också ligga på tob 5 och ha en stor by! Så snälla nån som vet hjälp!! Snälla nämn inte Vodka Björn skrev för det funkar inte för mig! Snälla hjälp!:confused::confused::confused::confused:
 

farbror joakim

Active Member
Reaktionspoäng
0
Tjena! Nån som är pro(eller har väldigt mycker poäng) in-game?
I sånna fall så kan du läsa och svara här!
Jag har ett problem(kan man säga)! Lirar v.13 under nicknamet "Coffe14" ! Har 193 p på v.13 men ettan har över 500(nystartad värld), Hur gör dom? Hur får dom så mycket poäng så snabbt? Vill gärna också ligga på tob 5 och ha en stor by! Så snälla nån som vet hjälp!! Snälla nämn inte Vodka Björn skrev för det funkar inte för mig! Snälla hjälp!:confused::confused::confused::confused:

Farma -> bygg tills du har lk -> farma -> farma -> var överaktiv ^_^
 

farbror joakim

Active Member
Reaktionspoäng
0
I ditt fall skulle jag då bygga upp förrådet och gruvorna samt köra deffencivt då.

Förrådet för att kunna ha en del ress att ta av nästkommande dag och gruvorna för att snabbt få in en stadig inkomst, samt prem då för att kunna ha mer än 2 byggnationer i kön.
 

DeletedUser

Guest
Okej! nått annat? Överaktiv kan jag nte då jag är 10 bast och har en cp störd morsa som inte låter mig spela längre än en timma om dan(fast det blir två)

du kan aldrig få en by på 500poäng efter 1 vecka om du inte sitter MINST 16h/dag
 

DeletedUser

Guest
man satsar inte poäng i början av en värld, i första hand trupper alltid....dom med mycket poäng efter en kort tid är antagligen flera spelaren på ett konto som byts av från och till så kontot är aktivt större delen av dygnet
 

DeletedUser

Guest
man satsar inte poäng i början av en värld, i första hand trupper alltid....dom med mycket poäng efter en kort tid är antagligen flera spelaren på ett konto som byts av från och till så kontot är aktivt större delen av dygnet

Japp, fast i framtiden när alla börjar få mer trupper kommer inte det spela någon roll, då värld 13 har nattbonus.
 

DeletedUser

Guest
Japp, fast i framtiden när alla börjar få mer trupper kommer inte det spela någon roll, då värld 13 har nattbonus.

Trupper spelar alltid roll, utan trupper är du ingenting, ju mer du har desto bättre.
Du kan ändå attackera på dagen även om det finns nattbonus. :confused:
 

DeletedUser

Guest
Ne då :).

Speciellt de första dagarna, så tar ju dina spjut ofta runt 2-3h tur och retur så då kan du vara inaktiv den tiden å så vidare :p.

Ehh ge upp tw och satsa på skolan unge man, medans du har vettet i behåll! ;)

För att vara seriös i tråden så ska du bygga gömställe och förråd och hoppas att dina grannar låter dig vara i fred :)
 

DeletedUser

Guest
men vore de inte bättre för er som kan de här att förklara lite mer i deltalj hur han ska bygga? tex HQ 2 trä 1eller hur nu ni bygger. själv har jag bara vartit en som kommer in lite då och då uner dagarna och lirar för att jag inte har något bättre för mej
 

DeletedUser

Guest
Min guide är skriven främst för 1x1 inställningar. Jag hade inte startat så på v13.
 

DeletedUser

Guest
du kan aldrig få en by på 500poäng efter 1 vecka om du inte sitter MINST 16h/dag

Eller inte? O_O

Andalc prova starta på olika världar och skaffa dig erfarenhet, och kör på det som passar dig. Annars gäller det att vara online då du behöver, när farmen kommer hem t.ex. och skicka ut dem på nytt. Och Vodkas guide funkar bra, men inte optimal med truppspeed 0.6
 

DeletedUser

Guest
men vore de inte bättre för er som kan de här att förklara lite mer i deltalj hur han ska bygga? tex HQ 2 trä 1eller hur nu ni bygger. själv har jag bara vartit en som kommer in lite då och då uner dagarna och lirar för att jag inte har något bättre för mej

TACK! Äntligen nån som fattar!
 

DeletedUser

Guest
men vore de inte bättre för er som kan de här att förklara lite mer i deltalj hur han ska bygga? tex HQ 2 trä 1eller hur nu ni bygger. själv har jag bara vartit en som kommer in lite då och då uner dagarna och lirar för att jag inte har något bättre för mej

asså, det beror ju helt och hållet på vad det är för settings. nu är jag verkligen rätt person att tala om hur man ska starta med tanke på att jag nog är den sämsta startern genom tiderna men aja :p men jag tror att ett bra sätt att komma igång fort på v13 som har så pass låg truppspeed är skaffa sig en ordentlig inkomst genom att uppgradera gruvor+förråd. men glöm inte bort att skaffa soldater att farma med för att kunna få lite extra inkomst, det skadar aldrig. det är alltid ett stort balansspel i början och precis som jag sa så är inte starten min starkaste sida så lyssna inte allt för mycket på mig så länge inte de lite skickligare håller med :p
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp