Bye bye OBF!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Hej hej, hallå server 11!

Jag kom hem ifrån min IRL semester, och upptäckte att min baby 1X2 vuxit upp och blivit tonårsrebell. Det var så pass åt skogen, att h*n bytt namn till OBA, helt otippat!

Som förälder är det tufft att se barnen bli stora, och skaffa egen vilja. Nu har jag försökt på alla sätt, indraget lördagsgodis och snus, utegångsförbud, och ingen mer veckopeng. Jag började använda smeknamnet OBF istället, som en liten pik, men inte ens det hade någon effekt.

Men grannarna klagar på att det partajas 24/7, och ligger ölburkar i porten. Hyresvärden har sagt upp kontraktet, och eftersom någon använt proppskåpet som toalett har vi inte längre någon el. Polisen har varit här och satt upp lappar där det står ”Varning! Sanitär olägenhet”, och Anticimex vägrar att ens sätta sin fot innanför tröskeln. Till och med hunden har flyttat hemifrån, efter att någon försökt använda honom som cykel.

Som ansvarstagande förälder, ser jag nu ingen annan råd än att kasta ut OBF hemifrån. Jag måste liksom sätta ner foten och ryta till för att få ett slut på det här beteendet. Nu får det vara nog med strulande, bli vuxen, klipp dig och skaffa ett jobb!

All hail Puppy, EAG, BooYaa och Asynja som försökt piska lite vett i ungen!

Bye bye, OBF, loved you longtime, men nu är mitt tålamod slut!
 

Tussen

Member
Reaktionspoäng
9
Vad hade du väntat dig Nova?

Det blir vad man gör det till. Eller som man också kan säga.. som man bäddar får man ligga.
 

DeletedUser

Guest
Hehe förstår dig nova, dem borde lära sig att uppskatta en fin mamma när dem får en.
 

DeletedUser

Guest
Ja det är inte svårt att förstå ditt beslut Nova. Vi vanliga knektar i stammen har blivit offer för ett rävspel som utspelats ovanför våra huvuden. Och med ett diplomatiskt fiasko som nog slår allt i TW-historien, tillsammans med en tidigare ledning som svek alla fanns där inte mycket att göra i slutändan. Helt klart har du gjort vad du kunnat.

Vill dock påpeka att enstaka rötägg inte bör föranleda att alla barnen i familjen dras över en kam. Vissa har t.o.m sökt jobb på anticimex. Men det har visat sig vara mycket tufft att få arbeta i skadedjursbranschen trots erbjudanden om gratisjobb.
 

DeletedUser

Guest
allihopa

Jag tror inte jag har upplevt en enda dags lugn och ro på v.11. Konstant i krig (även innan jag tog över ett TWRML konto)
Sånt är väldigt slitsamt, en bra dygnsrytm är en myt.
Innan ni/vi/jag kommer fram till att det var den eller dens fel så måste man förstå att som ledare har man drömmar,tankar,hopp och skill (får man hoppas). När sen allt falerar, misslyckad merge, misslyckad politik, folk som inte känner varandra, en stam som är utbredd värre än en renhjord ,samt inaktivitet

Det kan räcka för att man som ledare tappar sugen, samt att vi som spelare inte verkade uppskatta mergen (vi blev för stora för vårt bästa)

Jag som ligger/låg i södra delen av stammen,hade förmånen att ha aktiva spelare nära, så jag kände stöd genom deff hjälp.
Sen vet jag andra som upplevde tvärtom och slutade spela. vilket i sin tur ledde till att spelare A blev avskuren från spelare C av ett band av gråbyar,Som fienden snabbt tog. Spelare A kände snart oxå lust att sluta. så då hamnade spelare C i huvudfrontlinjen och han hade sitt deff på annan ort (för han trodde han var relativt säker) och så rullar det på :(

sen kommunikationen var kanske inte på topp. Om jag vill Nita någon inte slår jag ut med 5 spretande fingrar mot hans haka,utan jag knyter handen så det blir en rejäl stöt och att jag undviker att bryta mina egna fingrar. (ni förstår liknelsen)

All heder och ära till dom som gjorde bra saker för stammen. Nova/Kaos tummen upp:) Sen även övriga som gjorde ett hjälte jobb via uppdeffningar

Så kanske innan vi kastar sten på någon/några så tänk på alla aspekter.

Synd bara att det inte funka :(

Ha nu en trevlig helg och lycka till ni gamla OBA/OBF folk

MvH Tomas
 

DeletedUser

Guest
Jag tror inte jag har upplevt en enda dags lugn och ro på v.11. Konstant i krig (även innan jag tog över ett TWRML konto)
Sånt är väldigt slitsamt, en bra dygnsrytm är en myt.
Innan ni/vi/jag kommer fram till att det var den eller dens fel så måste man förstå att som ledare har man drömmar,tankar,hopp och skill (får man hoppas). När sen allt falerar, misslyckad merge, misslyckad politik, folk som inte känner varandra, en stam som är utbredd värre än en renhjord ,samt inaktivitet

Det kan räcka för att man som ledare tappar sugen, samt att vi som spelare inte verkade uppskatta mergen (vi blev för stora för vårt bästa)

Jag som ligger/låg i södra delen av stammen,hade förmånen att ha aktiva spelare nära, så jag kände stöd genom deff hjälp.
Sen vet jag andra som upplevde tvärtom och slutade spela. vilket i sin tur ledde till att spelare A blev avskuren från spelare C av ett band av gråbyar,Som fienden snabbt tog. Spelare A kände snart oxå lust att sluta. så då hamnade spelare C i huvudfrontlinjen och han hade sitt deff på annan ort (för han trodde han var relativt säker) och så rullar det på :(

sen kommunikationen var kanske inte på topp. Om jag vill Nita någon inte slår jag ut med 5 spretande fingrar mot hans haka,utan jag knyter handen så det blir en rejäl stöt och att jag undviker att bryta mina egna fingrar. (ni förstår liknelsen)

All heder och ära till dom som gjorde bra saker för stammen. Nova/Kaos tummen upp:) Sen även övriga som gjorde ett hjälte jobb via uppdeffningar

Så kanske innan vi kastar sten på någon/några så tänk på alla aspekter.

Synd bara att det inte funka :(

Ha nu en trevlig helg och lycka till ni gamla OBA/OBF folk

MvH Tomas


Word!!! Jag talar nu som ledare, inte för den stam som jag är ledare för.

Det är alltid ledarens ansvar att alltid upprätt hålla en sund o konkrek aktivitet i stammen, att aktivera en stam medlemmar är AoO. Som ledare är det alltid dennes/Deras roll att ha en plan och jobba efter denne till 100%. En stam är inte starkare än dess svagaste länk dvs spelarna själva.

En stark organisation är mycket viktigt o det är ledarnas ansvar att ha rätt folk på rätt plats.

Vissa är födda ledare o vissa är födda följare och ser man rent historiskt så är en merg av denna dimesion inte blivit så lyckosam.

Inaktivitet är stammens värsta fiende och det är ledarens ansvar ha ett mål för stammen och för stammens medlemmar. Det skall oxå vara roligt att vara med just i denna stammen och genom diverse aktivteter i stammens forum


sen kommunikationen var kanske inte på topp. Om jag vill Nita någon inte slår jag ut med 5 spretande fingrar mot hans haka,utan jag knyter handen så det blir en rejäl stöt och att jag undviker att bryta mina egna fingrar. (ni förstår liknelsen)

Ibland räcker det med en örfil för att vakna :)
 
Senast redigerad av en moderator:

Tussen

Member
Reaktionspoäng
9
ovevovve vad jag menar är att det började långt innan mergen. Vad som har hänt efter den har jag ingen egentlig uppfattning om.

Men att sätta andra stammar och egna intressen före den egna stammen gör man bara inte som ledare. Sen att det fanns karlar att förvrida huvudet på totalt gjorde inte saken bätte. Det fungerar inte i helhet att de står brevid och bockar med mössan i handen medans det viftas lite med lillfingret.
 

DeletedUser

Guest
ojdå

Tussen
Jag vet inte så mycket om vad som skedde innan vi gamla TWRML folk joinade, snackade lite sporadiskt med några i Björn bara.

och jag vill inte forska i det heller, för det angår bara ni som jobbade med den ledaren tycker jag (det gamla alltså)

Sen var mitt intryck bara att folk helt enkelt inte pallade med och slutade spela, vilket fick andra att bli ytterst utsatta och dom orkade inte heller med.

Castel
Om ledaren gör sitt jobb och jag som spelare ger 100% då har vi en god chans för effektivitet. Om ledaren gör sitt jobb och jag loggar inte ens in. Då har vi med stor chans en 100% ineffektivitet

Så det jag ville säga var att det blev för stort alltihop. Dom enskilda ledarna hade nog full koll i dom mindre stammarna men med mergen kom det för mycket saker på en gång. Där vi som enskilda spelare kanske inte backade upp övriga spelare.
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker heller egentligen inte om att älta varför saker inte fungerat som det skulle här på TW. Tycker att förklaringar till att stammar failar beskrivs bra ovan. Dessutom så kan det dyka upp viktigare saker IRL som gör att man egentligen inte har tid, lust eller ork bry sig om denna leken. Det jag menar med "en ledning som svek" ovan kan säkert bl.a förklaras av det sistnämnda och jag gillar verkligen dessa personer som försvann som ledare i samma veva som mergen gjordes ändå :). Sett till vad som hände i spelet så var det "ett svek" Det gick inte att styra båten utan aktiv ledning. Det märkte passagerarna på båten snabbt. Dock hyser jag största respekt för den tidigare ledningen som personer och gillade dom skarpt under den tid jag hade förmån att lira vid deras sida.
 

DeletedUser

Guest
Tycker att vi nu tagit ett långt och fint farväl av OBF och förslår att vi låser tråden så att vi alla får lättare att gå vidare
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp