Bort med möjligheten att byta stam.

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Inför fortsatta världar, om ni vill ha spelare kvar - ta bort möjligheten att byta stam helt, första 6-7 månaderna in i världen, eller hela världen. På så sätt förhindrar ni merger och andra faktorer som förstör spelet och drar ner .se till lägre spelarantal. Just för att det aldrig blir riktiga krig utan bara merger etc på nyare världar - slutar många utav de seriösa spelarna. Att lägga in mer premfunktioner etc, lär knappast rädda .se, däremot kan en sak som att förhindra möjligheter att byta stam och så vidare - göra en större skillnad än mer premfunktioner.
 

Flying Duck

Active Member
Reaktionspoäng
12
Detta kommer inte funka, kommer sluta med att alla slutar förutom 2-3 spelare i visa stammar och de kommer ju då vara fast där?

Alla nybörjare kommer ju inte komma in i någon av de mer erfarnare stammarna och kommer därför aldrig få lära sig spelet av någon som kan det utan måste lära sig själva, konkurransen blir mindre.
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Nej men då kan vi ju fortsätta gräva en grav för .se lika gärna. Sänk stamtaken till 5-10 medlemmar, och gör att det inte går byta före man varit med i en stam minst 180 dagar eller något sådant, samt ta bort funktionen att man kan bjuda in folk att starta nära varandra eller välja startposition.
 

DeletedUser

Guest
Skriv ihop ett förslag till inställningar, med ordentlig motivering och argument (jag vet att du kan vara minst sagt vältalig ;)) så lovar jag att jag kommer göra allt som står i min makt för att få till en så bra v28 som möjligt. Därmed ingen garanti för att det kommer att bli så, men det är betydligt lättare att lägga fram klara och tydliga önskemål om de är underbyggda med rutinerade spelares argument.
 

DeletedUser

Guest
Vi tar faktiskt alltid med önskemål från spelarna när det planeras en ny server. Men som i allt annat - väl underbyggda förslag får fler personer med sig på samma tåg. Och ju fler spelare vi har med på samma tåg, desto större chans att tåget faktiskt når sin station.

(Om det inte är Skånetrafiken som kör... ;))
 

DeletedUser

Guest
Sänk medlemsantalet till kanske 10-15, en lindrigare lösning på samma problem
 

DeletedUser

Guest
Sänk medlemsantalet till kanske 10-15, en lindrigare lösning på samma problem

Krasst sett ser jag inte egentligen medlemsantalet i stammarna som det största problemet. Det kvittar om vi har 30 eller 10 som medlemsantal. Sätter vi 30 så kanske stammen har 25 medlemmar i början, men när det gått ett tag blir det mergs av konton, man lägger ner ett det går dåligt för och hoppar in som coplayer på ett det går bra för. Så vips är det ändå nere i 10-12 konton, men det sitter 25 personer på dessa konton.

Sänker vi antalet till 10, kommer det inte bli 10 spelare. Istället kommer folk klumpa ihop sig på samma konto, och det sitter ändå 25 personer i varje stam.

Så sjunker antalet aktiva konton, och världarna blir mindre och krigen kortare. För det blir en skillnad om 30 aktiva spelare sitter med varsitt konton, eller om de här 30 väljer att samsas om 10 konton med 3 spelare på varje...
 

DeletedUser

Guest
Fast då hjälper det inte att hindra folk från att byta stam heller, som Adam föreslår.. Om ni inte tänker hindra co-spelande så kommer världarna att se ut som de gör
 

DeletedUser

Guest
Fast då hjälper det inte att hindra folk från att byta stam heller, som Adam föreslår.. Om ni inte tänker hindra co-spelande så kommer världarna att se ut som de gör

Sant, det kommer det sannolikt inte att göra. Så, frågan är ju då vad man gör? För det finns ju en i mina ögon väldigt enkel och förmodligen inte särskilt populär lösning. Att man spelar själv på sitt konto, så som man gjorde back in the days när merger var ovanligare, världarna var större, krigen blodigare, och antalet konton matchade antalet spelare O_O
 

Flying Duck

Active Member
Reaktionspoäng
12
Men det går väl inte att förhindra co spelande? man kan väl aldrig veta helt om det är 2 spelare eller bara 1 som sitter på kontot?
 

DeletedUser

Guest
Men det går väl inte att förhindra co spelande? man kan väl aldrig veta helt om det är 2 spelare eller bara 1 som sitter på kontot?

Allting går väl om man bara vill... Jag kan inte fixa det. Du kan inte fixa det. Men tillsammans kanske vi alla kan våga släppa garden, och faktiskt försöka ändra mentaliteten. Personligen anser jag inte att Tribal Wars är ett två eller tre spelar spel - det är ett stam spel med många spelare på lika många konton.

Att man ska behöva vara flera stycken på samma konto, ligger ju i att ingen numera vågar spela ensam. Det funkar ju inte att jag sitter ensam 24/7 med mitt konto och krigar mot ett annat konto där det sitter 3 personer.

Back in the days... ljuva minnen... ^_^

Ja, jag kan bara hålla med. Jag älskar det här spelet, det har jag gjort sedan jag började spela för så där hundra år sedan. Periodvis har det varit min livlina när IRL sumpat ihop sig, spelet och stammen har blivit ett ställe att andas ut, mitt "happy-place".

Vi klagar mycket på alla nya premiumfunktioner, och saker som "förstör" spelet. Jag kan nog tycka att vi spelare har förstört spelet rätt bra också, genom att backstabs har blivit vardagsmat, det mergas istället för krigas, och man tar till vilka medel som helst för att vinna. Eller i alla fall bli den veckans namn på rubrikerna. Tacka vet jag den gamla goda tiden när det var krigande som hyllades, inte alla andra konstigheter som pågår numera.
 

Utna

Member
Reaktionspoäng
0
Som en simpel demokrat så vill jag bara visa att jag lägger min röst på parti TGOW då han verkar mer än vettig. Fast om ni har tex 100 dagars limit på att man ska vara med innan man kan lämna så kan ju fortfarande stammar meargea efter 200dagar men ni är på rätt bana så överlåter tänkandet till rikets styre
 
Topp