Bishops From Hell mot Roman Empire

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Vidhåller fortfarande att detta krig hade varit avslutat för länge sedan om inte K99 kom med sina krav som jag är helt säker på merparten i R.E inte hade en aning om..Kraven alltså.
 
Reaktionspoäng
0
Vidhåller fortfarande att detta krig hade varit avslutat för länge sedan om inte K99 kom med sina krav som jag är helt säker på merparten i R.E inte hade en aning om..Kraven alltså.

Jag vidhåller att detta krig aldrig skulle startat om majoriteten i BFH inte skulle röstat för att starta ett krig mot sina fd allierade ;)

Klart K99 ska ställa lite krav på ett fredsförslag med tanke på att BFH startade kriget annars kan ju BFH starta krig igen när de känner sig redo eftersom de vet att de kommer billigt undan om de vill ha fred...

Tror säkert att Lufsen skulle ställt lite krav om en stam anföll BFH och sen ville ha fred...
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
det finns en skillnad på lite krav och orimliga krav..


Skillnaden var att det var helt omöjligt för oss att acceptera som till direkt följd gjorde att kriget nu fortfarande håller på.

Dessa krav K99 stånkade fram var orimliga och skrattretande och inte heller meningen att vi skulle godta. då K99 ville kriga vidare.

Nån i R.E som sett kraven?
 

DeletedUser

Guest
Skillnaden var att det var helt omöjligt för oss att acceptera som till direkt följd gjorde att kriget nu fortfarande håller på.

Dessa krav K99 stånkade fram var orimliga och skrattretande och inte heller meningen att vi skulle godta. då K99 ville kriga vidare.

Nån i R.E som sett kraven?

Posta dom på allmänna, tror alla vill se dom!
 

DeletedUser

Guest
Skillnaden var att det var helt omöjligt för oss att acceptera som till direkt följd gjorde att kriget nu fortfarande håller på.

Dessa krav K99 stånkade fram var orimliga och skrattretande och inte heller meningen att vi skulle godta. då K99 ville kriga vidare.

Nån i R.E som sett kraven?

Vi krävde att de flesta milkaspelarna skulle försvinna från BFH eftersom ni tog in dom när vi fortfarande var i krig med dom lite smått, även andra spelare som vi ansåg som krigshetsare. Det var lite orimliga krav ja, men eftersom båda parter lät förhandlingarna dö ut så blev det inget mer med det och sen dess har ingen riktigt tagit sig an något förutom när vi för några veckor sedan kom med nya förslag om förhandlingar men det kom ingenstans, nu får vi helt enkelt se hur nästa steg blir =)

Namn Rank Poäng Byar
Scrupi 1 2.296.450 194
Sandsackson 3 1.659.209 161
Mad Scientist 4 1.546.871 147
MentalMidget 5 1.462.118 146
MrSinatra 6 1.457.977 143
Arhtas 7 1.417.594 121
XamoS 9 1.237.857 127
Rommel 13 1.144.667 111
Nausak 14 1.045.160 113
EL DITTO 17 772.678 76
Twilight 18 745.155 78
STRX2 20 662.061 77
Niap! 22 644.789 73
ahlin 28 479.507 57
Rutkowski 31 419.713 44

Dessa var spelarna vi ville få bort från bfh från start, det förhandlades ner till ett par st mindre och hade säkert kunnat lösas på ett eller annat sätt. Samt som babbeanton sa, BFH startade kriget och om det skulle bli fred så är det oftast de som startat kriget som går lite smått förlorande ut på ett fredsavtal.

Men självklart var det tunga krav, men diskussionen blev för hetsig och diskussionen försvann.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Kollade hur det gått för dom vi krävde skulle försvinna ur BFH under kriget rankingmässigt och upptänkte en kul sak. Alla utom en har sjunkit i ranking, två av dem är bortadlade ,två har halkat ner från topp 100 och två stycken har så lite poäng att dom inte kan räknas längre.
Det verkar som om de flesta av dessa spelare hadde tjänat på att förhandlingarna drevs vidare på något sätt.
Rank i början av kriget Nuvarande Ranking
Scrupi 1 5
Sandsackson 3 33
Mad Scientist 4 Fins inte kvar
MentalMidget 5 8
MrSinatra 6 15
Arhtas 7 6 (enda som ökat!)
XamoS 9 66
Rommel 13 25
Nausak 14 39
EL DITTO 17 Fins inte kvar
Twilight 18 34
STRX2 20 4983
Niap! 22 179
ahlin 28 1358
Rutkowski 31 109
 

DeletedUser

Guest
:D Vi säger så

Då har ni själva "strandat" era tafatta försök till fred ännu en gång :)
 

DeletedUser

Guest
Jag ville bara påvisa hur tråkigt det är att se hur så duktiga spelare halkar så snabbt på rankingen ;)
 

DeletedUser

Guest
hehe, inte för att ta nåns parti. Men jag satt och kollade lite och att dom "halkade" i rank pga dom gick i krig mot R.E är nog lite sådär, eftersom dom flesta har ökat mycket i poäng sedan den där listan gjordes. Men några har ju försvunnit från listan samt droppat i poäng som säkert är R.Es förtjänst det tvivlar jag inte på.
Men då finns det nog spelare som droppat i poäng samt rank i R.E också eftersom det inte är bara en stam som har krigat mot den andre.
Däremot tror jag att populationen av spelare har ökat drastiskt sen dom hade den poängen och flera spelare har sprungit upp i poäng och vill slå sig in på top listorna det är vad jag tror är anledning då det är spelare från 6 stammar som slåss om platser på top 40. Det e ju vad jag tror, kan mycket väl vara helt galet, men det går ju alltid att spekulera:D
 

DeletedUser

Guest
Som risling säger, kriget har gjort att bra spelare står still istället för att bli större. Båda stammar gäller det.
 

DeletedUser

Guest
är nausak och twilight bra spelare? dom gasar inte på som många andra spelare:)

menar det att en bra spelare kan stå stilla om man krigar ett meningslöst krig i 6 månader.

Twilight har tagit 48 byar från R.E under kriget, inte inräknat de han tagit från Wrath efter han lämnade/blev avlägsnad från R.E

I övrigt har du väl en poäng, kriget ses väl mest som långsiktigt smärtsam för förlorarna, då detta inte tar slut imorgon.
 

DeletedUser

Guest
Twilight har tagit 48 byar från R.E under kriget, inte inräknat de han tagit från Wrath efter han lämnade/blev avlägsnad från R.E

I övrigt har du väl en poäng, kriget ses väl mest som långsiktigt smärtsam för förlorarna, då detta inte tar slut imorgon.

Du kanske får äta upp dina ord:p (interngrej som du kanske förstår snart).

Ingen i BFH/R.E kriget har vunnit på kriget, eller det finns några få som gjort men i snitt så har det gått i uppförsbacke för alla.
 

DeletedUser

Guest
jag skulle vilja passa på att påpeka att jag gav bort mina byar till andra spelare i BFH och det var för att jag helt enkelt tröttnade på spelet i sig.. (kanske inte så konstigt efter cirka 2år?)

nja jajjamen vi har väl båda vunnit på OB?? :rolleyes:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp