Barbs?

ljudet

Member
Reaktionspoäng
0
Vart är alla barbarbyar? Sa inte Ni inte att världen skulle vara extra stor som på gamla goda tider?
 

xeM xeT

Member
Reaktionspoäng
0
De kommer när de kommer, varför sådan stress? Serverns bästa premade har inte ens hunnit starta än
 

DeletedUser

Guest
Startnoob? Barbs är alltid ett problem dom första timmarna.
 

DeletedUser

Guest
Som sagt var brukar det normalt ta ett tag innan kartan liksom sätter sig. Det är riktigt svårt att påverka kartan tack vare att alla byar sätts ut slumpmässigt och det gör det svårt att få till det som man själv vill. Servern är inställd på ett sätt som bör göra den större och lite mer luft mellan byarna, men systemets egna vilja råder inställningarna inte på riktigt när det sen slumpas. Jag har dessutom en misstanke om att alla de nya möjligheterna att bjuda in spelare nära sin egen by, och till förregistrerade stammar gör att slumpen får hicka och inte riktigt agerar som den gjort förr.
 

DeletedUser

Guest
Hur kommer det sig att vissa spelarägda byar hamnar såhär på kartan??

http://gyazo.com/1d647029b47f6e1e9e0e36982daabe09

Det här är nåt som envisas med att hända på nästan alla världar i starten, och egentligen vet jag inte varför. Men, med tanke på det jag vet om hur systemet funkar kan det finnas ett par olika faktorer som spelar in: För det första uppdateringsfrekvensen på servern, saker som händer simultant med att någon av uppdateringarna körs på någon av databaserna kan skapa "glapp" i olika situationer vare sig det är uppdatering av poäng eller nåt annat. Men man ska ha maximal otur för att det ska hända.

Skäl nummer två är att väldigt många samtidigt valt att börja i samma väderstreck. Det ska inte bli så här egentligen ens då, men där kommer slumpen in - den gör inte alltid det mest logiska. Nån gång kommer det helt enkelt bli ett knippe byar på samma ställe fast det normalt sprids ut.

En annan tanke är ju just att man bjuder in, den där "vita byn" kan ju orsaka detta. Normalt ska det dock rätta till sig efterhand som kartan växer.
 

DeletedUser

Guest
Snart försvinner barbsen igen då SpritTeknik börjat adla.
 
Topp