Bästa offensiva/defensiva stam/spelare

SirBrobeck

Medlem
Reaktionspoäng
0
Så jeffla trött på detta döda forumet så nu kommer ett tappert försök till första hjälpen.

Hoppas ni inte e allt för trötta på dessa trådarna än. Dem ligger väl fortfarande strax efter grattis trådarna i irritations faktor.=)
Hur som helst. Jag e lite intresserad av att veta vilka spelare/stammar ni anser är bäst offensivt/defensivt. Det har blivit ett gäng krig nu sen v2 startade så lite koll bör vi ha på folket.

Jag tror att KOL är den bästa stammen offensivt (har inte fått känna på de än dock) och TCO bör vara den bästa defensiva stammen tack vare deras yber höga aktivitet och stratagiska expansion. Inte mycket fiender innanför gränserna.

Som spelare har jag mött på några DO spelare som hållt hög klass men ingen jätte jätte vass som är värd denna exklusiva plats(övertyga mig gärna)

Defensivt får ja nog vara lite tråkig o säga fd MR spelaren som numera blivit värvad av sina x fiender KOL. Snackar om smokin. Lite B att säga honom när jag inte mött honom själva men ja följde tw stats när han blev påbankad som bäst o de verkar onekligen som han skötte sig fint.

Av spelarna ja själv mött så skötte sig fyffe och Wildiz bäst.
 
Senast ändrad:

Danney

Active Member
Reaktionspoäng
0
Skulle nog säga gamla 20 som bästa Offensiva stam. Köttningen mot ST på var enorm.

Defensiv Stam måste jag tyvärr nominera oss själva, med SirBrobecks motivering.

Offensiva spelare, JockDeRock och Gamla Urris samt Beaver. Alla 3 är riktigt grymma köttare, har/hade de några fiender i siktet så fanns dem inte kvar länge.

Kommer dock inte på någon grym defflirare.
 

ic3princ3

Medlem
Reaktionspoäng
0
bästa offensiva stam, de måste nog vara K¤O¤L, när dom e i farten kan inget stoppa dom, har dom inget off hemma så skiter dom i vilket o skickar de dom har hemma..

bästa deffensiva stammen, så skulle jag säkert säga MR om dom nu fanns men med tanke på att de nu mergat med DO så säger jag DO, har som mest krigat med MR spelare under min tid i v2, och där har man knappt mött på nn off utan bara en massa deff, mött spelare som nästan hade 100% enbart deff.. (dom e numera nollade:D)

bästa offensiva spelare, skulle detta vara för några månader tbx, så skulle jag sagt att KB e den bästa offensiva spelaren, eller kanske inte bästa offensiva spelaren men enligt obranken så e/va han den som hade mest off (eller utnyttjade sitt off mest) annars vet jag inte vem, för jag har inte mött en enda spelare som kört en bra offensive mot mej..

bästa deffensiva spelare, oberg87 va den bästa deffliraren som jag mött i v2 iaf.. alla hans byar deff i princip, o de kostade off att adla honom.. de som jag blev förvånad över va att han deffade imot o fick sitt deff slaktat, jag skickade ju inga adlar bara massa rens mot alla hans byar, o han deffade ist för att ducka, på så sätt blev han senare ett lätt offer o kunde snabbt nollas..
 

DeletedUser

Guest
bästa offensiva stam, måste säga LaD precis efter mergen med 20 och deras slakt utav MR med jockderock i spetsen, även om MR redan var i krig var det bra jobbat.
K¤O¤L har inte bevisat att dem är bra offensivt på något sätt för min del..
Visst så har dem köttat oss i urban lite nere i deras område, men det var mer rensa sen adla, då dem flesta av oss inte fick ner någon deff.

bästa deffensiva stammen, ST gjorde ett ganska bra jobb, samma med MR men det är fortfarande inte många stammar som kunnat bevisa något på den fronten.

bästa offensiva spelare, -

bästa deffensiva spelare, Shqiponja från UNFA är den bästa deffaren jag mött, vart lite för mkt sen men hon höll ut länge.
 

DeletedUser

Guest
Som bästa offensiva stam så får man säga K¤O¤L. Dom plockar det dom vill. dock skulle jag säga 20 om det hade varit samma medlemmar / kontositters som innan, med Danneys motivering. Det pådraget dom gjorde mot ST var helt sjukt.

Som bästa deffensiva stam skulle jag säga gamla Yaks. Det räckte att prata med dom som var riktigt aktiva i det kriget från vår sida för att förstå att supporten satt i dom byar som blev anfallna, ALLTID. Kan ha att göra med aktiviteten.

Bästa offensiva spelaren får jag säga JockDeRock, adlingsrekord på .se, inte ett dåligt rekord heller.

Som bästa deffensiva spelare jag stött på får jag säga Gumsetramsan, att se hur hon höll byar åt småspelare som KÖ när dom blev anfallna under ST kriget, det var riktigt bra jobbat.
 

DeletedUser

Guest
bästa offensiva stammen - **??

bästa deffensiva stammen - Bring it

bästa offensiva spelaren - vet inte redigt, på speed har jag fått slåss mot Abel ett par gånger och han e sjukt vass. men de e ju speed de.

bästa deffensiva spelaren - EdubbleE
 

DeletedUser

Guest
Bästa offensiva stammen - K#O#L eller 20, är nog "hugget som stucket"

Bästa deffensiva stammen - Har inte mött något bra motstånd än...

Bästa offensiva spelaren - Dom enda hyffsat "vettiga" attacker jag haft på mig sedan starten i V2 va från KB, men det var under hans "glansdagar" och det va inte speciellt "vältajmat" - bara mycket...

Bästa deffensiva spelaren - Har inte mött något bra motstånd än...
 

DeletedUser

Guest
Bästa offensiva stammen - Vill inte på något sätt säga att vi är bäst, så vi säger 20, när de är på hugget med Jock oc Fradja i spetsen

Bästa deffensiva stammen - När vi startade mot MR, men det dog ut efter några dagar bara.

Bästa offensiva spelaren - Svårt har inte mött ngt rejält motstånd. Men Jock och hans adlingsrekord är priceless

Bästa deffensiva spelaren - Smokin var outstanding, men till slut så köttade vi sönder och samman han och hans deff tog slut.
 

DeletedUser

Guest
Bästa offensiva stammen - KoL, inte snyggt inte världens skickligaste, men jävlar vad mycket rå kraft, även de mindre duktiga lirare man först slaktade vägrade ge upp och gav tillbaka med allt de hade, en stam med sån moral att de rullar över vilket motstånd som helst, enda stammen utom MR jag riktigt gillat på v2 :p

Bästa deffensiva stammen - DöD var rätt hyffsade kommer jag ihåg, o då hade de inte erfarenheten de vann senare :)

Bästa offensiva spelaren - svårt svårt, KB var ruskigt offensiv när han var aktiv, synd att han försvann långt innan LaD kriget :( men annars är gamla 20 fina off lirare de flesta..de hundarna ;)

Bästa deffensiva spelaren - Smoookin! kan verkligen utnytja deff till sista droppen synd bara att k56 aldrig blev ett prioriterat område för MR, vi dog alla där efter hårda strider mot KoL :/
 

DeletedUser

Guest
Bästa offensiva stammen - KoL, inte snyggt inte världens skickligaste, men jävlar vad mycket rå kraft, även de mindre duktiga lirare man först slaktade vägrade ge upp och gav tillbaka med allt de hade, en stam med sån moral att de rullar över vilket motstånd som helst, enda stammen utom MR jag riktigt gillat på v2 :p

Bästa deffensiva stammen - DöD var rätt hyffsade kommer jag ihåg, o då hade de inte erfarenheten de vann senare :)

Bästa offensiva spelaren - svårt svårt, KB var ruskigt offensiv när han var aktiv, synd att han försvann långt innan LaD kriget :( men annars är gamla 20 fina off lirare de flesta..de hundarna ;)

Bästa deffensiva spelaren - Smoookin! kan verkligen utnytja deff till sista droppen synd bara att k56 aldrig blev ett prioriterat område för MR, vi dog alla där efter hårda strider mot KoL :/


K55**

Offensiv stam: 20/KoL

Defensiv stam: inte en blekaste.

Offensiv spelare: Jock

Defensiv spelare: Jag själv. Dock aldrig behövt försvara mig. Mitt super kluster verkar osårbart i bara sitt utseende.
 

DeletedUser

Guest
Bästa offensiva stammen - KoL, inte snyggt inte världens skickligaste, men jävlar vad mycket rå kraft.

ja? vad gör dem till bra offensivt då? :confused:
dem bygger trupper och skickar iväg det, kan inte någon förklara vad dem gör bra utom att bara kötta galet offensivt?
 

DeletedUser

Guest
ja? vad gör dem till bra offensivt då? :confused:
dem bygger trupper och skickar iväg det, kan inte någon förklara vad dem gör bra utom att bara kötta galet offensivt?

Att dom faktiskt skickar skiten också, de kör över allt och spelar ingen roll om man deffar upp då de bara trycker in mera off på de byarna.
 

DeletedUser

Guest
Bästa:

Offensiva stam: Vet ej, möjligtvis KOL men ingen kvarvarande stam har egentligen bevisat ngt

Defensiva stam: Ingen?
_

Offensiva spelare: Skulle väl vara Jock då för hans adlingsrekord, KB trycker på starkt bakifrån men eftersom han slutat får det bli jock

Defensiva spelare: Smokin
 

DeletedUser

Guest
Bästa:

Offensiva stam: 20 i finess. K¤O¤L i manpower

Defensiva stam: 20/K¤O¤L/Solace dessa deffar med fulla defbyar och inte med 100 spjut/svärd. Vet inte hur TCO deffar men de verkar bra.
_

Offensiva spelare: Anser ärligt att de individuellt skickligaste spelarna just nu befinner sig i 20. Dessa är de enda jag kan tala för och jag vet att nästan samtliga någon gång har visat att de kan anfalla helt fläckfritt. DÅ räknar jag självklart med gamla rävar som dante och soderb m.fl också.

Defensiva spelare: Här nominerar jag Odium88 och mig själv. Vi båda blev hårt ansatta tidigt i v2. Visst tog det till viss del ut sin rätt på mig med tanke på att jag sumpade mitt sista år på gymnasiet. Försvarade mig på TW gjorde jag iaf :p

Vill passa på att åter igen tacka för all hjälp jag fick under den tiden. De assistanser jag hade i mina byar redan då räknas fortfarande som stora.

PS. Jag anser att assistans är något man förtjänar. Varje gång jag ber om assistans framgår tydligt vad som tros anfalla mig och när anfall landar (åtminstone när assistansen senast måste landa). Ber man om assistans på detta vis ökar chanserna att man får hjälp dramatiskt. DS.
 

Hoaa

Member
Reaktionspoäng
0
bästa offensiva stammen - LaD (Krossen av en betydligt större MR+ST)

bästa deffensiva stammen - 20 (Trots ett hopplöst läge, tappar de aldrig byar)

bästa offensiva spelaren - Fullrulle orginal (Visade modellen för att bygga luftslott)

bästa deffensiva spelaren - Mergatroid (Retade gallfeber på hela KWN, samt att efter sett hans byar insett nivån av bedriften)
 

DeletedUser

Guest
Bra motiveringar Hoaa. Dock så var Fullrulle usel på att anfalla. Han anföll med byar som bara inehöll murbräckor till exempel :p
 

DeletedUser

Guest
Bästa:

Offensiva stam: KOl helt klart

Defensiva stam: MR
_

Offensiva spelare: Tar de som jag känner, Murg å Alfredz e ett bar riktiga grymma krigsgubbar

Defensiva spelare: KB å smokin efter vad jag har hört.
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp