Asynja VS LoR

Johndoe72

Member
Reaktionspoäng
0
Ja då var det vår tur i LoR att få Asynja över oss.

Patetiska argument att vi farmat deras byar och att vi gömmer flyktingar haha.
Vår stam på ca 3 mille mot deras gigantstam, inte vidare rakryggat.

Kan inte förstå att de andra stora stammarna bara kan sitta och titta på hur de äter upp alla småstammar, och att de nu gått upp i toppen i stamrankingen med detta beteende. Kom igen nu storstammar visa lite råg i ryggen.

Svårt att säga "segra eller dö" här haha, finns nog bara en väg att gå i detta krig.

Tack alla i V11
 

DeletedUser

Guest
kan inte mer än att hålla med.

Innan LoR så attackerade Asynja stammen NW poängen då var 2.000.000 emot Asynjas 16.000.000.

Anfall emot mindre stammar är lättare. Världen kommer lida mot antingen asynjas vinst eller en merge mellan asynja och eventuellt booyaa eller liknande för att världen ska ta slut. Det är uppenbart.

Varför attackera nått värdigt, när man kan fega och attackera enkla mål.
 

DeletedUser

Guest
Torka dina tårar lilla man. Detta är bara ett spel. Ge dig in i spelet och var beredd på det värsta.

Finns många stora stammar dom skulle kunna attackera. Men varför gå inåt i en värld när det oftast bara ger problem. Ni borde bli glada att dom fått upp ögonen för er :D
 

DeletedUser

Guest
Mja så kanske man kan se det Lenoz...

vi har nu 4 eller 5 härläger runt och ibland oss.. ska bli kul att se hur länge vi klarar att hålla emot.
 

DeletedUser

Guest
sluta whina, lägg upp deffen och visa dem att även 2 miljoner kan vara svårare än man tror att adla bort ;)
 

DeletedUser

Guest
Ska bli intressant och se hur er OBF kruva kommer stiga :awsm:
 

DeletedUser

Guest
Hur går det nu då? Kan man få ett uttalande från någon i LoR ?:D
 

korat99

Member
Reaktionspoäng
3
här har vi stats från att denna tråden kom upp

Side 1:
Tribes: Asynja
Side 2:
Tribes: LoR

Timeframe: 08/11/2010 00:00:00till12/11/2010 15:17:17

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 131
Sida 2: 13
Skillnad: 118

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 53
Sida 2: 0
Skillnad: 53

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 857,618
Sida 2: 40,802
Skillnad: 816,816

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 374,170
Sida 2: 0
Skillnad: 374,170

chart
 

Johndoe72

Member
Reaktionspoäng
0
Man kan ju trösta sig med att det ligger fler döda utanför muren än innanför.

Vi kämpar på, flyttar deff och parerar anfall.

Trevlig sak för stammen höjer moralen och folk får visa vad de går för. Bara att skicka Asynja våra bilor är vässade och väntar på er haha.
 

DeletedUser

Guest
Hey, jag e lite uttråkad så tänkte göra ett inlägg..
Detta är resultatet efter två veckors ''intensivt'' krig.
LoR's OB har stigit med 10-11 miljoner.
Asynja's OB har stigit med 9-10 miljoner. Har givetvis ingen aning om de krigar mot andra stammar än vår.

Side 1:
Tribes: Asynja
Side 2:
Tribes: LoR

Timeframe: Förra månaden

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 668
Sida 2: 157
Skillnad: 511

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 122
Sida 2: 4
Skillnad: 118

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 4,223,797
Sida 2: 464,598
Skillnad: 3,759,199

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 872,525
Sida 2: 28,022
Skillnad: 844,503

chart
 

Fymig

Member
Reaktionspoäng
0
jag är mycket besviken på asynja de borde ha klarat det vid det här laget

Jag tror inte Asynja är så mycket för att gå "fort" fram då de ist går framåt med säkerhet. Hade ju vart trevligare att se lite krig ifrån deras sida mot större stammar men att rensa sitt område på mindre stammar för at växa sig stora borde väl vara lika illa som at märga sig till en seger på en värld?

Själv kan jag tycka att det är ganska smart gjort utav Asynja att spela så...då de verkar ha full kontroll på vad de gör då alla andra bara låter de vara.

Kanske det kommer något stort senare?
 

-Vendetta-

Medlem
Reaktionspoäng
0
men att rensa sitt område på mindre stammar för at växa sig stora borde väl vara lika illa som at märga sig till en seger på en värld?

Öh nae. De kommer ju inte undan i all evighet med att plocka småstammar. Till slut tröttnar någon på dem och börjar kriga.
 

Fymig

Member
Reaktionspoäng
0
Öh nae. De kommer ju inte undan i all evighet med att plocka småstammar. Till slut tröttnar någon på dem och börjar kriga.

Jo, men det tar inte alls lika mycket energi och resurser så som trupper, planering osv.
De kan bygga upp sig precis som de vill samtidigt om de har bra med ork när det väl blir ett storkrig.
 

xonicen

Member
Reaktionspoäng
0
Jo, men det tar inte alls lika mycket energi och resurser så som trupper, planering osv.
De kan bygga upp sig precis som de vill samtidigt om de har bra med ork när det väl blir ett storkrig.

Jag tror att när det väl kommer ett så kallat stor krig till denna stam så kommer de antingen splittras åt flera håll och kanter.
men det är vad jag känner på mig just nu om ett större krig kommer till Asynja. Men jag kan ha helt fel också!

Kan ju överraska en som bara utav tusan också. :)
 

DeletedUser

Guest
Här är senaste statistiken =)
Asynja: 13 Miljoner OB de senaste tre veckorna
LoR: 12-16 miljoner OB de senaste tre veckorna ( Förstår inte riktigt vad statistiken säger, nån får gärna dubbelkolla )

Vetinte vad det är Asynja håller på att adla förutom LoR nu, barbarer?
Andra stammar i rimmen?
Internadling?
Ingen aning.

Side 1:
Tribes: Asynja
Side 2:
Tribes: LoR

Timeframe: 08/11/2010 00:00:00till28/11/2010 20:46:18

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 511
Sida 2: 33
Skillnad: 478

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 150
Sida 2: 3
Skillnad: 147

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 3,314,563
Sida 2: 82,663
Skillnad: 3,231,900

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 1,049,741
Sida 2: 19,653
Skillnad: 1,030,088

chart


Sen eftersom jag känner mig oerhört självmordsbenägen denna vackra söndagskväll så ska jag lämna mina personliga åsikter angående Asynja's krigföring ( Yey.. )
Nå, nu har jag deltagit i två krig mot Asynja.
Det ena på NW's sida ( We failed )
Och det andra på LoR's sida ( Inte lika stort fail, men förlust likväl )

Har ganska bra erfarenhet av fem Asynja spelares offensiva taktiker.

57 gula rapporter när jag räknade så där snabbt och 20-50 röda :confused:

Tror att jag har fått 2,5 miljoner av min OB mot Asynja spelare.

Vad kan man då säga om Asynjas taktik..
Skicka fejks? Tror inte att jag under krigen med Asynja att jag har mottagit mer än 100-200 fejks.. vilket har resulterat i ganska fin OB-F.
Vet ej vad det är för del i er taktik att endast skicka skarpa som det tar 8-12 timmar att landa för, men jag kan garantera att den inte fungerar.
För faktum är att jag efter en-två veckor i NW kriget ( Vet inte riktigt hur länge det varade.. ) och tre veckor i LoR kriget ( Ganska säker på tiden här) så är jag fortfarande kvar på kartan.
Trots att jag hela tiden legat vid Asynjas front.
Och de 5 spelare som jag har mött, har gott och väl haft 2,5 miljoner poäng tillsammans. Som störst har jag haft 190k.
Vet givetvis inte hur många av de spelare jag har mött som har sina byar i närheten av mig, men tippar på att jag kan hitta hundra eller tvåhundra stycken i närheten av mitt lilla kluster. Och sen ytterligare 200 andra Asynja byar vars spelare jag inte sett något av.
Och att anfalla med deff, är för det mesta ingen bra idé.
Även om ni bara tömmer byar på skräptrupper, men tack för gratis OB <3

Är inte imponerad av stammen Asynja's krigföring mot mig, förutom en spelare vars nattliga adelståg har varit ganska effektiva, och jag hade förväntat mig mer av en stam med så många byar. Så nu undrar jag varför statistiken ser ut som den gör?
Är ni upptagna på andra fronter? Andra världar? Ger ni er på min stam istället för mig? ( Är nu omringad av Asynja på fyra sidor, men inte så många adlade byar ändå..)

Är ni lata? Orkar ni inte bry er om en så liten stam som LoR och en liten skitspelare som jag?
I sådana fall varför kasta bort en massa off mot mina murar?

Sen måste jag även vara snäll och berätta att Asynja är väldigt trevliga att PMa med. <3

Men jag tror även och är beredd att satsa pengar på att Asynja kommer förlora ett krig mot en stam som kan mäta sig med dem i byantal, för mot mig så kör de med brutal styrka och slår sig fram genom att sätta in tre gånger så mycket trupper mot mig som det antal jag har tillgång till. ( Går det att förstå den meningen? <.< )

Har jag missat nåt? Har jag fel nånstans? Har jag tabbat mig så rejält att jag inte vågar visa mig på TW igen?
Nu får alla ni på forumet gärna såga mig, förolämpa mig och få mig att vilja hänga mig själv.
Jag älskar er ändå.

Och Asynja får gärna öka takten lite och adla bort mig från elvan, jag har tröttnat på att vänta på er.
Släng in 60 off byar nu och gör slut på det =)
 
Topp