Assistans-vilken enhet är bäst

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
När man assisterar en stam medlem som blir attackerad, vilken/vilka enheter är då bäst att använda, bortsett från tiden det tar att ta sig till byn?
 

DeletedUser

Guest
Tungt kav om det ska snabbt dit.

men om tiden inte spelar roll, och de flesta anfaller med flera yxor än lk och bb, så svärd/spjut.
 

DeletedUser

Guest
han sade bortsätt från tiden, så spjut/svärd-mix antar jag, med några bågar mitt i smeten. den kakan brukar vara populär.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Kanske..

6k spjut
10k svärd
4k bågskyttar

Vet inte.. lirrar inte med bågskyttar..

Annars så kör jag med

10 100 spjut
10 100 svärd
 

DeletedUser

Guest
nja, jag brukar inte heller använda de nya enheterna. jag kör ändå på v3, har bara inte fattat vad de ska va bra för! om nån tjomme anfaller med beridna och jag inte har några bågar, så åker de bara dit på spjuten tillsammans med LK.
 

DeletedUser

Guest
nja, jag brukar inte heller använda de nya enheterna. jag kör ändå på v3, har bara inte fattat vad de ska va bra för! om nån tjomme anfaller med beridna och jag inte har några bågar, så åker de bara dit på spjuten tillsammans med LK.

Spjut skyddar inte mot bb ;)

dom har du svärden till
 

DeletedUser

Guest
Bågar är som Spjut som även är lika bra som svärd mot Yxmän.

Fick in alla enheter i samma mening :p
 

DeletedUser

Guest
paladinen med en hel deffby funkar ju bra det med. lika risky om vederbörande inte har mur eller egen deff men då leker man pricka adeln leken istället.
 

sony?

New Member
Reaktionspoäng
0
nja, jag brukar inte heller använda de nya enheterna. jag kör ändå på v3, har bara inte fattat vad de ska va bra för! om nån tjomme anfaller med beridna och jag inte har några bågar, så åker de bara dit på spjuten tillsammans med LK.

Men om anfallaren inte attckerar med bb som du inte verkar göra'
och man har bågskytar så är dom ju välldigt efektiva.
 

DeletedUser

Guest
Bågar är som Spjut som även är lika bra som svärd mot Yxmän.

Fick in alla enheter i samma mening :p

nehe, inte svärd!

men för att svara på sony, om man attackerar med tillräkligt mycket yxor/lk, så kvittar det vad som står i vägen. speja först, töm 3 offbyar sen.
 

DeletedUser

Guest
Joho! :p
Bågar är som Spjut som även är lika bra som Svärd mot Yxmän.

Vad som är bäst beror på vad man anfaller med men Svärd/Bågar brukar jag köra på och dom slaktar iaf yxmän bra :)
 

DeletedUser

Guest
50/50 svärd och bågar är det bästa försvaret.
Med de nya enheterna är spjut värdelösa förutom till att plundra när man just börjat.
Bågar är dyrare och tar längre tid att bygga men när jag räknar på vad som är det bästa försvaret så tänker jag bara på hur mycket farmplatser trupperna tar.
Det bästa är att många underskattar BB och då slaktar bågar hänsynslöst ^^
 

DeletedUser

Guest
fick i natt lära mig hur starka BB kan vara... tack för den lektionen XXX i DöD.
 

DeletedUser

Guest
50/50 svärd och bågar är det bästa försvaret.
Med de nya enheterna är spjut värdelösa förutom till att plundra när man just börjat.
Bågar är dyrare och tar längre tid att bygga men när jag räknar på vad som är det bästa försvaret så tänker jag bara på hur mycket farmplatser trupperna tar.
Det bästa är att många underskattar BB och då slaktar bågar hänsynslöst ^^

Detta är jag nyfiken på. Har v2 som huvudvärld och är inte jätteinsatt i bågar och bb.

Har alltid hört att man ska ha svärd och bågar 50/50 men kör jag det i simulatorn så blir det mer förluster om jag bara kör svärd och bågar än om jag kör en lika mix med spjut/svärd/bågar.

Nästan 1000 gubbar extra överlever vid en nuke och muren höll en level extra.
Samma resultat om jag använder tk också.

Några tankar på detta?
 

DeletedUser

Guest
Men när man assisterar, då har man ingen mur saom skydd utan attackerar väl fienden direkt ute på fältet. Är det ingen skillnad då? Tycker det skulle va bäst med beriden bågskytt och även vanlig bågskytt eftersom dom kan döda på distans jämfört med svärd och yxmän som måste ha kontakt med fienden.
 

DeletedUser

Guest
Du supportar HOS den andre spelaren.

Tänk inte på vad de har för vapen i händerna - bb är inte mongoliska krigare som glatt rider runt fienden och skjuter ned dom.

bb är off-trupper men kan fungera i värsta fall som def, men det gör 75 k yxor också :D

Bästa deffen som jag kommit fram till är 1/1/1-ratio men tar tid att bygga och skicka.
Finns det paladin på spelvärlden är det pala-def på att förflytta men man har ju bara en paladin

Bästa supporten är den som redan står på plats innan fienden trycker OK :D
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Detta är jag nyfiken på. Har v2 som huvudvärld och är inte jätteinsatt i bågar och bb.

Har alltid hört att man ska ha svärd och bågar 50/50 men kör jag det i simulatorn så blir det mer förluster om jag bara kör svärd och bågar än om jag kör en lika mix med spjut/svärd/bågar.

Nästan 1000 gubbar extra överlever vid en nuke och muren höll en level extra.
Samma resultat om jag använder tk också.

Några tankar på detta?

Simulaton kan man inte lita på helt.
Jag grundar detta på att bågar är som spjut, fast bätte. De är starka mot LK och yxor. Och då är det ju endast BB som är bra mot dem.
Till skillnad från spjut som endast är bra mot LK, och slaktas av både BB och yxor.

Sen har jag läst den kända engelska guiden som bevisar att svärd/bågar är det bästa försvaret.


Men när man assisterar, då har man ingen mur saom skydd utan attackerar väl fienden direkt ute på fältet. Är det ingen skillnad då? Tycker det skulle va bäst med beriden bågskytt och även vanlig bågskytt eftersom dom kan döda på distans jämfört med svärd och yxmän som måste ha kontakt med fienden.

Assisterande trupper får skydd av muren i byn de assisterar.

Truppernas attack och försvar är bara siffror, som ökar procentmässigt av muren. I vilka förosättningar dina trupper krigar blir ingen skillnad hur bra de olika trupperna är, sålänge det inte handlar om attack eller försvar för de finns det ju självklart skillnad på trupperna.
 

DeletedUser

Guest
Den som har skrivit om guiden i stamforumet kopierade den och fick inte med namnet på den som skrev den. Men jag har sett den i tidigare stammar så jag har alltid trott den är känd i TW-världen. Man kan säkert hitta den i .net forumet.

Och han (kanske är hon eller flera personer ^^) bevisar att 50/50 svärd och bågar är det bästa försvaret. Inte det bästa att assistera med. TK fungerar väldigt bra som snabb deff men om man hinner skicka svärd och bågar så är de ju självklart bäst i assist.
 

DeletedUser

Guest
När jag drog det i simulatorn så använde jag 7000 yxor, 3000lc och 250 rams,
inga bb så det borde ju betyda att bågarna funkar ännu sämre om den som attackerar har bb med sig.
Ska fortsätta exprimentera lite med olika kombinationer.
I vilka lägen går inte simulator lita på förrästen. Den måste väl vara baserad på hur det funkar i verkliga attacker?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp