AoM vs EDT

DeletedUser

Guest
Privata tillkännagivanden

Armies of Mercenaries



*
är speciellt värvad för att delta i väpnad konflikt

*
som deltar direkt i strid

*
som motiveras att delta i strid väsentligen för egen vinning

*
har blivit lovad betydligt högre ersättning än den som lovas eller betalas till krigsmän av motsvarande grad

*
inte är medborgare i någon av de stridande staterna eller bosatt i territorium kontrollerat av dessa




Härmed bryter AoM Iap med hela EDT alliansen. Vi har fått erbjudande som slår allt och ingenting EDT har och erbjuda oss i kriget mellan EDT alliansen och Sprit.

Så nu har vi besparat oss både trupper och en låg konjektur utav adling från AoM sida för att visa att även en stam som AoM kan göra nytta i ett stort krig.

AoM önskar hela EDT alliansen lycka till då AoM jämnar ut oddsen.


///Sundisen
 

DeletedUser

Guest
Frågan är hur mycket av EDT ni kan adla. Inte så mycket? :confused:
 

DeletedUser

Guest
Vad ska man säga, have go, try and fail, mer kommer det inte hända, synd att ni är så lättköpta kan man ju lugnt säga...
 

DeletedUser

Guest
Härmed bryter AoM Iap med hela EDT alliansen. Vi har fått erbjudande som slår allt och ingenting EDT har och erbjuda oss i kriget mellan EDT alliansen och Sprit.

Så nu har vi besparat oss både trupper och en låg konjektur utav adling från AoM sida för att visa att även en stam som AoM kan göra nytta i ett stort krig.

AoM önskar hela EDT alliansen lycka till då AoM jämnar ut oddsen.

Om jag har tolkat det rätt, ni tror att Sprit kommer vinna kriget, därför har de köpslagit sig med er om en "hållbar" allians/IAP med Sprit, så Sprit kan få sin hjälp i kriget mot oss, då de tydligen kan klara sig själva längre...

Då Sprit och EDT är i fullt krig som alla kanske vet, så får ni ett gyllene läge att gangbanga en kille i våran stam, vilket ger er ett tydligt övertag där. Fint lirat snubbar...

Ha det kul :)
 

DeletedUser

Guest
tror du verkligen jag bryr mig om hur det slutar mellan er och Sprit. Skärpning vi expanderar bara ;)
 

DeletedUser

Guest
tror du verkligen jag bryr mig om hur det slutar mellan er och Sprit. Skärpning vi expanderar bara ;)

Visst, ni är etiska egoister alltså? Det kunde jag nästan gissat... Men ni utnyttjar läget från att det är Krig mellan Sprit och EDT och väljer helt enkelt den enkla vägen ut, gå med på Sprits sida... För ni gynnas av att Sprit lyckas, för då lyckas ni, misslyckas Sprit kommer även ni misslyckas...

Läs faktan och inse fakta!
 

DeletedUser

Guest
Så du tycker en så liten stam som AoM skulle göra er nytta? I vår stam storlek så är det självfallet att vi tänker egoistiskt. Vi blev aldrig tagna seriöst innan, så nu kanske vi kan förändra den biten.
 

DeletedUser

Guest
Såg precis att EDT hade förlorat några byar.

Så ni som söker stam kan skicka ansökan till EDT & co så dom kan fylla ut det dom förlorade på dom byarna.

Krav för ansökning

* Ha över 100 poäng
* Kvittar vart du ligger
* ha några barbarian byar runt om sig som du kan ta lätt när du har skaffat akademi.
* att vara över 8 år
 

DeletedUser

Guest
Sammafattning av v9=Sprit vill vinna denna värld lätt, blir av med 4:20, WoS ersätter dom, krossar dåligt motstånd hela tiden och så fort en lite mindre organiserad "arme" sätts ihop så kommer ännu en stam fram för o slåss för sprit.

Är ingen sprit hatare, men Aom verkar inte ha någon bra hmm "krigshövdning"? (att tänka strategiskt i krig)
Visst ni överlever då edt finns, men som ledare skulle jag tänkt på vad händer efter?

Även om sprit så skulle sitt ord att inte adla upp er, stoppar det WoS att adla er?
Det är ju de man kan ha diplomatin till, ha en allierad, ge ord till en stam och sen utan att bryta löftet få sin allierade att adla upp er?

Iaf GL själv skulle det vara roligt om EDT vinner bara för att sprit ägt denna världen väldigt väldigt länge utan väldigt bra motstånd (tistel trodde man skulle vara bra, men vad hände?)
Fast efter det skulle v9 vara dött ändå?

Stormakterna är - Sprit WoS och EDT om EDT vinner finns det spelare nog med byar nog att kunna utmana den vinnande stammen om inte det finsn en del sprit/wos flyktingar?
 

DeletedUser

Guest
Nu får du tänka efter lite. AoM underskattas, det finns självfallet många tankar ang framtiden som kommer avgöras inom kort. Kanske är detta den avgörande biten för vår framtid?. Huvudsaken är för er att ni framställer oss som Noobs eller rent av är så pass trångsynta att ni inte förstår att vi inte kommer gå ut med våra funderingar eller planer inför framtiden. Ännu en gång, skärpning. Vi har vår framtid oavsätt vad du tror ;)
 

DeletedUser

Guest
Nu får du tänka efter lite. AoM underskattas, det finns självfallet många tankar ang framtiden som kommer avgöras inom kort. Kanske är detta den avgörande biten för vår framtid?. Huvudsaken är för er att ni framställer oss som Noobs eller rent av är så pass trångsynta att ni inte förstår att vi inte kommer gå ut med våra funderingar eller planer inför framtiden. Ännu en gång, skärpning. Vi har vår framtid oavsätt vad du tror ;)

Visste inte ens vem ni var förrens krigsförklarningen... så skulle ju inte kunnat tycka ni var noobs och även om ni är så kan ni ju inte vara i närheten av vad noobiga D E är :)
 

DeletedUser

Guest
Såg precis att EDT hade förlorat några byar.

Så ni som söker stam kan skicka ansökan till EDT & co så dom kan fylla ut det dom förlorade på dom byarna.

Krav för ansökning

* Ha över 100 poäng
* Kvittar vart du ligger
* ha några barbarian byar runt om sig som du kan ta lätt när du har skaffat akademi.
* att vara över 8 år


Varför hålla på att håna stammar/stammen? hmm
 

DeletedUser

Guest
Så idag blev jag kontaktad av ledningen från EDT.

Dom pikade mig ang att jag inte visste vad jag snackade om, vi hade tydligen aldrig Iap. HAHA konstigt att det tystnade då jag lade upp bevis på förhandlingarna HAHA "pinsamt" för EDT ;)
 

DeletedUser

Guest
Så idag blev jag kontaktad av ledningen från EDT.

Dom pikade mig ang att jag inte visste vad jag snackade om, vi hade tydligen aldrig Iap. HAHA konstigt att det tystnade då jag lade upp bevis på förhandlingarna HAHA "pinsamt" för EDT ;)

Hoppas du inte syftar på IAP:n med A-laget som ni hade, för då blir det ju pinsamt för er snarare... Men du får gärna skicka bevis för en IAP mellan EDT och AoM ingame till mig så jag får reda på om det var sant eller inte...
 

DeletedUser

Guest
kontakta mig om du är intresserad. Eftersom spelaren jag hade förhandlingen med lirar i EDT och gjorde även förr så säger det ganska mycket ;)
 

DeletedUser

Guest
Vi i EDT kommer inte å bry oss om det här så kallade kriget då det här är en samling barbaradlande nuubs
som kommer faila innom en vecka
 
Topp