Ang Banning

DeletedUser

Guest
Hej! :)

Tycker tw-teamet har failat en del på forums banning... "Kakor > Leta upp www.forum.tribalwars.se > Ta bort den > o wips så är du inne på forumet igen.. bara att logga in med ett annat konto.

Tycker ni borde fixa detta.

Mvh Zmeexi

Edit: flytta till förslag.. råka posta fel. .:)
 

DeletedUser

Guest
Amen för i hilveide, inte ska du ta bort alla bannades extra vägar?!?!?!?!!?!? :crybaby:O_O
 

DeletedUser

Guest
Tycker de bannade får läsa forumet, förstår mig inte på dig och DeadlyPoison med era konstiga förslag om att förstöra detta underbara spel.
 

DeletedUser

Guest
Tycker de bannade får läsa forumet, förstår mig inte på dig och DeadlyPoison med era konstiga förslag om att förstöra detta underbara spel.

Om det hade funnits en "like-button" som på fejjan så hade jag tryckt... och tryckt.... och tryckt igen! :D
 

DeletedUser

Guest
Men vadå förstöra detta spel!? läs vad jag skrev, jag säger till adminerna att det finns ett sätt o ta bort banningar. JAG vill ha bort det från forumet...? läs innan du postar.. NI fattar nog inte att det går att göra så?
 

DeletedUser

Guest
Men vadå förstöra detta spel!? läs vad jag skrev, jag säger till adminerna att det finns ett sätt o ta bort banningar. JAG vill ha bort det från forumet...? läs innan du postar.. NI fattar nog inte att det går att göra så?

Ja du förstör för folk att se forumet när dom är bannade, när det finns en liten genväg ?
 

DeletedUser

Guest
Är det bättre att ryktet sprids genom skype, msn osv... Som det nu har gjort innan jag postade detta? Det är väl bättre att adminerna får reda på det och tar bort det helt? Tror det blir fler som kommer in om man låter det vara.. eller?
 

DeletedUser

Guest
Är det bättre att ryktet sprids genom skype, msn osv... Som det nu har gjort innan jag postade detta? Det är väl bättre att adminerna får reda på det och tar bort det helt? Tror det blir fler som kommer in om man låter det vara.. eller?

Det är det som är bra, att genvägen inte ska tas bort?
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Det är väl självkart att man ska kunna läsa forumet iaf. Dock behöver man kanske inte kunna logga in.
 

DeletedUser

Guest
Det är väl självkart att man ska kunna läsa forumet iaf. Dock behöver man kanske inte kunna logga in.

Jo, de håller jag med om (att man ska kunna läsa) Men dock så kan du faktiskt logga in om du gör som jag skrev från början. Men inte med det kontot som är bannat utan ett annat. Men tycker detta borde fixas.
 

DeletedUser

Guest
Så du menar att dom typ skall IP banna dig om ditt forumskonto blivit bannat? Hur blir de då med skolor/allmänna platser (Bibliotek) där de är flera användare på samma ip skall inte dom komma åt forumet för att en spelare blivit bannad?

Tror nog att Admis redan vet om att de går att gå förbi deras banning här på forumet på de sättet du skrev i din första post. Men vad skall dom göra (för IP banning kommer inte att gå att genomföra av den anledningen att de finns dom som normalt bara spelar i skolan/på bibliotek)
 

DeletedUser

Guest
Så du menar att dom typ skall IP banna dig om ditt forumskonto blivit bannat? Hur blir de då med skolor/allmänna platser (Bibliotek) där de är flera användare på samma ip skall inte dom komma åt forumet för att en spelare blivit bannad?

Tror nog att Admis redan vet om att de går att gå förbi deras banning här på forumet på de sättet du skrev i din första post. Men vad skall dom göra (för IP banning kommer inte att gå att genomföra av den anledningen att de finns dom som normalt bara spelar i skolan/på bibliotek)

Tänkte på det med, är inte så erfaren inom detta men det måste väl finnas något annat sett att ta bort det på?
 

DeletedUser

Guest
Vad spelar de för roll om dom kommer åt forumet, en banning är ju inte att man inte får läsa, utan den är att man inte får skriva något nytt på de kontot. Många spelare ha flera konton, de är allmänt kännt, de brukar oxå admis förebygga genom att banna även dom kända "multi-kontona" som är kända om en spelare blivit bannad för något allvarligare än bara OT poäng lr något sådant, men även då finns de funktionen att man kan besöka forumet som en GÄST och en gäst går inte att banna från forumet.

Så vad är de du riktigt vill uppnå med detta?
 

DeletedUser

Guest
Så du menar att dom typ skall IP banna dig om ditt forumskonto blivit bannat? Hur blir de då med skolor/allmänna platser (Bibliotek) där de är flera användare på samma ip skall inte dom komma åt forumet för att en spelare blivit bannad?

Tror nog att Admis redan vet om att de går att gå förbi deras banning här på forumet på de sättet du skrev i din första post. Men vad skall dom göra (för IP banning kommer inte att gå att genomföra av den anledningen att de finns dom som normalt bara spelar i skolan/på bibliotek)

alla mina forumskonton blev bannade och även syrrans (hon spela 1vecka med mig på v13 och fick ha kontot)

tog alla på nätverket
 

DeletedUser

Guest
Nu är jag varken Gaffel, Community Assistent eller Mudnor (vår forumschef). Jag är bara en simpel moderator.

Men så här ser det ut i runda slängor. Vanligtvis är en avstängning temporär. Beroende på förseelse typer osv. Dock är det som så att om du försöker kringgå din tidsbestämda avstängning så blir alla dina alternativa konton generellt avstängda permanent.

Det tar lite extra arbete då vi gör det manuellt, men är bättre än att kanske stänga av en hel familj via IP ban bara för att Oskar (obs exempel!) hade tråkigt en kväll och postade olämpliga länkar över hela forumet. Bättre att enbart Oskar bestraffas i det läget.

Så för sin egen skull kanske det är bättre att bara läsa forumet som gäst de 2 veckor som man blivit avstängd.

Kom även ihåg att be sina stam vänner att posta åt en kan leda till att de också blir avstängda då det också klassas som att kringgå avstängning.
 

DeletedUser

Guest
Okej, men en fråga. Hur länge är det längsta man kan bli bannad? alltså tiden.
 
Topp