Angående religonen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Jag sökte på sökfunktionen och skrev religon, men jag hittade inget.

Är det bra att ha en religon eller ska man ha flera religoner? Efter som det står "Religoner: 1" på översikten över byn.

Om jag nu ändå har varit tillräckligt klantig att inte hitta en tråd om det så kan ni skriva länken och sen låsa/stänga denna tråden
 

DeletedUser

Guest
jag ser det som två olika alternativ..
antingen så funkar det som så att 1= aktiv , 0= inaktiv.

eller så är det hur många kyrkor som täcker din by med sin radie, vilket är ungefär samma sak. 0= icke aktiv religion, vilket gör att du har trupper som strider på 50%. 1< du har en eller flera kyrkor som gör att du har 100%'iga trupper . :)

rätta mig om jag har fel, V7 är inte min starkaste sida.
 

DeletedUser

Guest
testa sök igen med rätt stavning: Religion

Det borde ge dig fler träffar. :)
 

DeletedUser

Guest
Jag har inte spelat v7 ännu, men min "karaktär" skulle se det som en förolämpning att kyrkor men inte moskéer finns och krävs.
;)
 

DeletedUser

Guest
jag funderade på detta med . varför bara kyrkor egentligen ?
iofs, det smidigaste är ju att ha en sorts byggnad, och då kristendomen med kyrkor är vanligast i världen så kanske det är smidigast .
 

DeletedUser

Guest
ohh budha tempel!! japan,kina,tailand,kambodja,malaysia och resten av den delen?!?
 

DeletedUser

Guest
ja vill byta ut min kyrka mot en pubb går det?

Nä hörni killar verkar väll dumt att argumentera om vilken typ av helgedom det är, kalla den vad ni vill vet ja :)
 

DeletedUser

Guest
jag ser det som två olika alternativ..
antingen så funkar det som så att 1= aktiv , 0= inaktiv.

eller så är det hur många kyrkor som täcker din by med sin radie, vilket är ungefär samma sak. 0= icke aktiv religion, vilket gör att du har trupper som strider på 50%. 1< du har en eller flera kyrkor som gör att du har 100%'iga trupper . :)

rätta mig om jag har fel, V7 är inte min starkaste sida.

siffrorna står för hur många kyrkor inom rangen så kan vara 0,1,2,3,4 osv.

men enbart 0 som man behöver vara uppmärksam på igentligen.
 

DeletedUser

Guest
Länder/städer i Europa med medeltida moskéer.
Spanien
Istanbul
Tirana
Sarajevo

Landsdelar med moskéer
Skandinavien - Lämningarna av moskén på denna plats har daterats till år 1072.

Under den islamiska expansionen byggdes eller planerades moskéer endast på de ställen, där ingen befintlig byggnad var stor nog att övertas och användas.
De tidigaste moskéerna saknade till och med tak.

Så hade vi gått igenom lite kort arkitektur och byggnadshistoria från medeltida Europa och hur byggnader användes, oavsett vad de haft för funktion tidigare.

Citerar mig själv från en annan tråd ang religiösa byggnader och dess funktioner då folk verkar ha glömt bort denna del av Europas historia men ändock tar upp det i denna tråd.
 

DeletedUser

Guest
ok.. men då måste paladin bytas ut å, för den typen hör till kyrkan :)
 

DeletedUser

Guest
Paladiner är heliga riddare, enligt legenden de tolv riddarna vid Karl den stores sida.
Karl den store var tidig medeltid
Riddare = beriden soldat

Även karolinerna vid Karl XII:s hov kallades paladiner.

Islam har även dom heliga krigare som är beridna så paladin är en korrekt benämning på dessa soldater.

Japan såg hela sitt land som heligt och deras främsta krigare var samurajerna.
 

DeletedUser

Guest
Men noodle inte kan du väll påstå att medeltida moskeer är vanligare i europa än medeltida kyrkor?
Tycker att det där var irellevant information för tråden(kommer ihåg när du tog upp det tidigare).
 

DeletedUser

Guest
Paladiner är heliga riddare, enligt legenden de tolv riddarna vid Karl den stores sida.
Karl den store var tidig medeltid
Riddare = beriden soldat

Även karolinerna vid Karl XII:s hov kallades paladiner.

Islam har även dom heliga krigare som är beridna så paladin är en korrekt benämning på dessa soldater.

Japan såg hela sitt land som heligt och deras främsta krigare var samurajerna.

tvivlar på att man inom islam på medeltiden kallade sina heliga krigare för paladin, även om du tycker det skulle kunna passa.

Det där låter ju som att säga att vi i Sverige har svenskar som är tänkande människor. I japan har man också människor som tänker, alltså är svenskar en korrekt benämning på dessa människor (Japanerna).

:D
 

DeletedUser

Guest
tvivlar på att man inom islam på medeltiden kallade sina heliga krigare för paladin, även om du tycker det skulle kunna passa.

Det där låter ju som att säga att vi i Sverige har svenskar som är tänkande människor. I japan har man också människor som tänker, alltså är svenskar en korrekt benämning på dessa människor (Japanerna).

:D

Då paladinen inom Tribalwars är att anse som en legendarisk beriden krigare enligt legenden kan man med enkelhet föra över detta till andra religoner.

Jag kan med stor säkerhet påstå att inom islam kallades inte heliga krigare för paladiner under medeltiden.

De källor som finns angående paladiner i medeltida Europa är enligt en legend dvs det finns inte historiska belägg för att de verkligen har funnits skulle samma benämning kunna användas i dag på Triblwars till heliga beridna krigare inom islam och även på en sorts framstående samuraj.

Paladin som de flesta tänker det tillhör fantasy och inte medeltid, så relatera gärna till historiska fakta istället då detta spel är ett medeltidsinspirerat spel och inte ett fantasyspel.

Jag har inget emot att diskutera Europeisk medeltid och religiösa byggnader men det är dock inte vad tråden egentligen handlar om, något som MrRisling tar upp.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
det läskiga om man hade tex. daimyo(samurajernas typ sergant) som paladin vore att om det var mindre en 100% på moral när han anföll och van skulle han sedan begå seppuku(köra upp sin wakizashi i magen på sig sjelv och senal låta inelvorna rinna ut.) efter som det stred mot samurajernas lagar att vara "oskyst" med tjuv trix och annat som att anfallla nån bakifrån.
 

DeletedUser

Guest
Muslimska heliga krigare heter ju förstås "Mujahedins".
*host host*
 

DeletedUser

Guest
daimyo = länsherre, är inte en militär grad

Mujahedin bekräftar den fakta jag lade fram ang muslimska heliga krigare
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp