Angående mobbning/banning ingame.

DeletedUser

Guest
Om ingen bokstavlig mobbning förekommer ingame, så är det inget regelbrott och vi kan ingenting göra.

Alla spelare har rätt att attackera andra och det är inget regelbrott att någon som är större attackerar är mindre.

Om det finns händelser/uttalande utanför spelet som uppfattas som mobbning så finns det ingenting som vi i teamet kan göra åt det. Det är upp till inblandade att lösa problemet själva.

Att hänga ut någon i forumet med namn/nick är att ses som mobbning på forumet. Då personen kan vara falskt anklagad för mobbning och bli påhoppad av andra forumanvändare som inte vet all fakta.

Fler trådar om avstängningar/mobbning kommer att tas bort. Hänvisar eventuella ärenden av den naturen till supporten.
 

DeletedUser

Guest
så man får mobba andra hur mkt som helst på forum, men inte in game? har inte TW hand om både forumet och TW? eller har jag förstått allt fel?
 

Deathknight

Member
Reaktionspoäng
0
Men om man blir mobbad i verkligehten och sen går det ut över spelet? Det är bäl inte tillåtet?
 

master of you

Member
Reaktionspoäng
0
i grund nej men hur vet vi att han är mobad kanske vill du moba den så kallade "mobaren" de går ju ej att bevisa
 

DeletedUser

Guest
Vi kan omöjligt ta reda på vad som sker utanför forumet och spelet. Därför kan vi endast åtgärda sånt som händer i spelet. Om personen till exempel inte har skickat kränkande PM till de inblandade eller använt multikonton i attacker mot dem så finns det inte något regelbrott.

Sedan är det fel att kränka andra, men när man börjar spela tribalwars så får man räkna med att bli attackerad inom spelets ramar. Det är farmning, krig och expansion, även "äh va fan" - attacker från andra sidan världen kan förekomma också, allt godkänt enligt reglerna.
 

outlander

Active Member
Reaktionspoäng
1
jo men har dyslexi därav läs svårigheter och har svårt med en del skrivning med, vadårå? något annat du vill påpeka?

Påpekade ingeting, du kan lägga ner dina försök till att provocera.
Vill gratulera dig för din goda stavning trots dyslexi.

Svaret står tydligt i texten därav jag frågade.
 

DeletedUser

Guest
Påpekade ingeting, du kan lägga ner dina försök till att provocera.
Vill gratulera dig för din goda stavning trots dyslexi.

Svaret står tydligt i texten därav jag frågade.

kan förklara för dig att det finns olika sorters nivåer på dyslexi, vissa kan inte stava alls och visa kan stava någolunda bra, men har svårt med läsandet samt särskrivning, vissa ord vet jag hur det stavas men vissa inte, om jag ställer en fråga så behöver du inte spela kaxig, för frågan var inte ens till dig, så vad försöker du egentligen med? oh nej jag provocerar inte, bara funderade på hur du kunde bli så brun runt munnen
 

DeletedUser

Guest
Nu räcker det Outlander och nature. Vill inte se en fortsättning av er diskussion.
 
Topp