Andreapirlo, Diplomat över TKOTRT-stammarna

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Vår hjälte står öga mot öga med en väldigt vredgad och kraftigt berusad riddare från TKOTRT. Han känner en djup hopplöshetskänsla komma krypandes och tittar på riddaren som utmanat honom.
MrR har den senaste tiden blivit både förgiftad, sliten i stycken, dränkt och omkringslängd mellan världarna och nu känner han att det får räcka. Han ser riddaren stint in i ögonen, tar ett stadigt tag om bålskålen och slungar den rätt i ansiktet på den betydligt mer välbyggda riddaren. Hela festen stannar upp kring dem, riddaren ser kaninmästaren djupt in i ögonen drar bak sin stålbeklädda näve och slungar den med all sin kraft mot MrRs näsben. Journalisten står stadigt kvar och inväntar slaget som utan tvekan kommer fälla honom till märken, men näven slår i tomma luften.
Istället för att journalisten faller vräks Riddaren omkull på golvet och en man som är i MrRs storlek står över honnom och säger med iskall stämma: Du anfaller inte en allierad, ifall detta upprepas blir jag tvungen att frånta dig din riddar titel.
Den kraftiga riddaren reser sig från golvet och bugar sig respekt fult och säger: Jag ber om ursäkt herr Diplomat, det skall inte upprepas.


MrRisling ser överraskat på sin räddare, det är TKOTRTs diplomat, Andreapirlo.
Den ädle riddaren ler mot hans överraskade min och säger: Du är skyldig mig en tjänst min herre.
MrR skrattar till och säger: Jag vet exakt vad jag kan göra för att återgälda detta, jag skall föreviga dig i en intervju.
Andreapirlo nickar och säger: Det låter rimligt, börja du.
MrR sätter vant igång: Vad fick dig att börja spela TW?
Andreapirlo: Det var faktiskt så att jag spelade ******* och på det forumet fick jag höra talas om ett spel. Jag gick in för att prova spelet och jag tyckte det var mycket roligare, så här är jag nu.
MrR: Du gjorde ett klokt val som bytte spel, hur länge sedan började du spela?
Andreapirlo: Jag tror jag började spela i början av november 2007, det var iallafall där någonstans,
MrR: Nu är du diplomat i huvudstammen för en av de största masstammarna, om inte den största, på .se servern. Hur hamnade du där?
Andreapirlo: Jag gick ganska tidigt med i TKOTRT och min position på kartan ligger nära kungen som startade stammen. Vi snackade mycket och länge och efter en liten tid när vi började bli så stora så en man inte kunde sköta allt så fick jag den platsen.
MrR: TKOTRT är ju som sagt en gigantiskt stam med otroligt många medlemmar, sköter du all diplomati för alla systerstammar eller är varje stam självgående när det gäller diplomatin?
Andreapirlo: Alla nya allianser och IAP's som ska gälla alla stammar går genom mig, men varje "del" får också lov att starta egna nya allianser om man så skulle vilja, dock tror jag inte det är så mycket sådant som händer eller sker. Så, ja man skulle kunna säga att jag sköter all diplomati men jag har rådgivare jag frågar ibland om vad de tycker
MrR: Det måste vara otroligt mycket arbete, har du koll på vad som sker i alla syskonstammarna?
Andreapirlo: Jag har nog ganska mycket koll på vad som händer. Om det är någon stam som är missnöjd på någon av våra medlemmar så går det oftast genom mig eller mina små hjälpredor i de olika stammarna, det går också genom kungen och ledaren i stammen.
MrR: Hur många stammar har ni i nuläget?
Andreapirlo: Vi har 5 stycken TKOTRT stammar som jag nästan fullt ut sköter all diplomati på, innan hade vi 10 st. Men vi ändrade 5 av TKOTRT till Tempel stammarna som mer fungerar som en akademi till oss, där har de egen diplomati.
MrR: Detta jättearbete som diplomat för 10olika stammar måste ta fantastiskt mycket tid hur många timmar ägnar du åt TW en genomsnittsdag?
Andreapirlo: Jag vet faktiskt inte riktigt men jag skulle tippa 2 h en vardag och kanske 4 h en helgdag/lovdag. Just nu är det inte så mkt med diplomatin i och med att vi blivit ganska stora och då sköter det mesta sig av sig själv.
MrR: På tal om att ni blivit så stora, har du någon aning om hur många medlemmar ni är totalt? Med tempelstammarna inräknade?
Andreapirlo skrattar till: Jag har faktiskt inte den blekaste aning Skulle tippa att vi kanske är runt 65-70 medlemmar i varje stam så då blir 650-700 stycken, jag kom på nu att tempel inte har lika många medlemmar som TKOTRT stammarna, så kanske 550-600.
MrR: Oj, det måste vara ett fantastiskt arbete bakom att hålla koll på alla medlemmar så att de inte anfaller fel stam osv.
Hur gör ni?
Andreapirlo: Vi har gjort som så att varje stamdel har en egen hjälpreda till mig som jag skickar arbetet vidare till, om den hjälpredan inte klarar av det så får jag ta hand om saken. Sen har vi också en stamledare för varje stamdel som gör sin del av arbetet
Hjälpredan kallar vi diplomat av något logiskt skäl.
MrR skrattar till åt den avslutande ironin. Han frågar: Har du nått råd till andra stammar som funderat på att skaffa en systerstam?
Andreapirlo: Behandla de i huvudstammen (stora spelarna) likadant som du behandlar de i systerstammen eller dotterstammen (små spelarna). Alla gillar stammen mer då. Det är som att sköta en vanlig stam, bara med många fler medlemmar. Och skaffa en riktigt bra ledare med ett stort engagemang
MrR: Fins det nått fel du tror många andra stammar gör när dom skaffar systerstammar som man bör undvika?
Andreapirlo: Man skaffar medlemmar som är flyktingar, det är något som måste undvikas och som vi försöker undvika. Jag tror vi lyckas ganska bra faktiskt. Sen om man skaffar en medlem som inte gör sitt i stammen så låt inte den stanna kvar, även om spelaren har mycket poäng, då blir det mer en samlingsplats för ovälkomna spelare
MrR: Du ägnar uppenbarligen mycket tid åt stammen, hinner du med att spela själv också?
Andreapirlo: Bara ibland Jag gör ofta små "instick" eller vad man ska kalla det i skolan på lektionerna som jag ägnar tiden åt mig själv. Men jag tycker inte jag ägnar så jättemycket jobb åt stammen, eller jag kallar inte det jobb. Jag kallar det att ha kul.
MrR skrattar igenkännande och nickar: Ja självklart annars skulle man ju inte göra det, vad är det då egentligen som gör TW så roligt?
Andreapirlo: Alla glada människor och krigen så klart, att man kan ha kul med sina fiender och att träffa nya personer, det är helt enkelt många olika saker
MrR: Alla är vi duktiga på olika saker innom TW, vad är din speciallite?
Andreapirlo: Att prata med fienden, vänner, allierade och stammedlemmar, det är det som gjorde mig till diplomat.
Jag är nog inte mycket bättre än en medioker spelare på att köra en offensiv, defensiven är nog mer min speciallitet inom krig.
MrR: Vad är då viktigt att tänka på när man spelar TW tycker du?
Andreapirlo: Att inte vara kaxig, aggressiv i sitt skrivande och att inte vara för snabb att anfalla sin motståndare. Man måste vänta på rätt läge. Och självklart måste man ta emot tips.
MrRisling: Vilka andra spelare tycker du är speciellt skickliga?
Andreapirlo: Det är många, men jag måste så klart få fram spelare från min stam. Då är det spelare som Gumsetramsan som verkligen vet hur man deffar, när man ska göra det osv. Jimmi som ger allt för stammen och aldrig backar. En gemensam nämnare är att dom är spelare som spelar för stammen och inte för sig själv.
Det finns så klart spelare som ligger top20 som av naturliga skäl är jätteduktiga men jag valde att nämna spelare från min stam .
MrR: Det gjorde du rätt i tycker jag, varför kommer TKOTRT att bli den stamm som vinner i längden?
Andreapirlo: De flesta av oss spelar för varandra och vi har en grymt duktig diplomat.
MrR ler uppskattande åt det självsäkra svaret och säger: Bra svar , ska vi köra tio snabba?


fortsättning i nästa inlägg....
 

DeletedUser

Guest
Forts...


Andreapirlo: Ja det tycker jag.
MrR: Trupper eller poäng?
Andreapirlo: Som alla andra svarat, trupper.
MrR: Deff eller off?
Andreapirlo: Både och, helst off. Man vinner inte krig med bara deff eller bara off.
MrR: I en deffby, spjut+TK eller spjut+svärd+bågar?
Andreapirlo: Spjut+svärd+bågar.
MrR: HQ20 eller HQ30?
Andreapirlo: HQ20, men jag kör inte på det än.
MrR: Verkstad2 eller 15?
Andreapirlo: 15
MrR: Marknad10 eller 25?
Andreapirlo: 10
MrR: Farma eller adla?
Andreapirlo: Adla, mer byar! Jag farmar inte så värst mycket.
MrR: Diplomati eller kötta?
Andreapirlo: Jag skulle vilja säga diplomati iom att jag är diplomat, men det är roligare att kötta.
MrR: I början av en spelvärld, kortsiktigt adlande eller långsiktiga kontakter?
Andreapirlo: Kortsiktigt adlande, då får man byarna istället för att ens kontakter skulle haft dem men helst av allt, långsiktigt adlande.
MrR: Och till den viktigaste frågan, kanin eller hamster?
Andreapirlo: Kanin, min syster har haft två stycken kaniner.
Sen så skrattar han till och fortsätter: Och jag har hört att de krigar jättebra.
MrR stramar upp sig och skiner som en sol, sen säger han med salig röst: Det var ett mycket bra svar.
MrR: Är det något du skulle vilja framföra till mina läsare?
Andreapirlo: Jag vill ge dig ett citat från Per Berg. ”Det kvittar hur mycket poäng man har, det som spelar roll är att man slås med hjärtat, för sin stam och stam medlemar, utan bra stam medlemar hade inte TKOTRT varit där dom varit idag.”
MrRisling nickar uppskattande åt de visa orden: Det var visa ord jag hoppas mina läsare tar till sig det.
Andreapirlo: Jag kan inte mer än att hålla med.
MrR: Till sist vill jag fråga, om du fick välja en spelare att adla bort från .SE servern vem skulle det vara?
Andreapirlo funderar ett tag och svarar slutligen: Det skulle varit kul att adla bort sin mentor eller den som lärde mig mycket, så jag säger CaMaRo, mest för att visa att lärlingen har blivit bättre än mentorn
MrRisling skrattar till och säger: Det kallar jag tacksamhet, nu är intervjun slut vill du ge något snitsigt slutord?
Andreapirlo: Ha kul och ge alla byar till Camaro så jag har mer att ta
MrR: Då får jag tacka så mycket för din tid och jag önskar dig en fortsatt spännande och rolig spelupplevelse.
Andreapirlo: Tack, detsamma.


MrR tar tackar igen för räddningen och vänder sig om. Där står en bekant person som ler och ser förväntansfull ut, MrR suckar och säger: Okey en intervju till orkar jag med innan jag går och lägger mig.


Vem denna person är får ni läsa i nästa avsnitt som kommer inom kort.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp