Analys utav V12s utveckling

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Hejsan,

Då många utav er gav väldigt fin respons på mitt reportage i samband med starten utav världskriget här så tänkte jag följa upp den som jag lovade er och nu ska jag avslöja lite smaskiga saker som hänt i v12 sen mitt senaste reportage här, detta blir inte ett reportage denna gång utan en utomståendes tankegångar kring V12 och dess utveckling från dag 1 till dagens läge, många intressanta fakta bör tillkomma och jag jag hoppas det uppskattas. Samt att jag ska försöka analysera båda parter utifrån den information jag besitter gällande båda parter. Vad är då syftet med denna tråd? Syftet i sig är att inte kladda ner tråden om världskriget där det spammas och postas stats utan denna tråd är en analys jag gör på beställning utav ledare i såväl The Federation som i TYT då jag följt V12 sedan starten och numera kan skriva opartiskt då jag inte spelar på denna värld längre. Att kommentera och ge synpunkter är fullt tillåtet, spam kommer inte tillåtas och inga stats är tänkta att postas här i tråden utan här ska analyser utav kriget vara just för att inte kladda ner krigstråden ännu mer än den redan är.

Då kan vi börja med grunden till detta krig och hur det kommer sig att det startade i det skede som det gjorde och inte tidigare eller senare.
Grunden i sig var ju mergen mellan Träd och Yawn (dagens TYT) som skedde 2/10 klockan 20.00 för att på så sätt skapa sig ett maktblock och tvinga fram ett avgörande världskrig, där bara 1 stam står som segrare, och ja detta är ett drag som länge varit uppe på ritbordet hos såväl Yawn som Träd (jag satt med i planeringsgruppen så jag har koll) för att just tvinga fram ett avgörande, det kom i ett skede där både Träd och Yawn var less på det fjuttiga motstånd som de blev bjudna på och för att många utav dem planerat att droppa tw efter avgörandet kommit och ville göra det med stil - genom att just kriga sig till segern genom att med gemensamma krafter bryta ner det sista motståndet som finns på servern och tvinga stammarna runtom att attackera dem från alla håll.

Hur kommer det sig då att The Federation gjorde en krigsförklaring och ett motdrag i just det läge de gjorde?
Svaret är väldigt enkelt, de slog till när TYT var försvagade och fortfarande inne i reformationerna inom de egna leden och därför inte riktigt redo för krig så snart inpå mergen, ett riktigt genidrag att slå till när de gjorde var det och det gick väldigt bra till en början där TYT läckte byar som djur men har nu tagit kommandot över kriget och vänt sitt underläge till överläge sedan krigsstart. Starkt jobbat med tanke på att fronten är precis överallt och det gläder mig att se att båda sidor kämpar som de gör just nu, keep it up folks :)

Krigets utveckling, från start till nu.
Från början var detta ett krig som var till stor favör för Federationen och det gick som jag skrev ovan, väldigt bra. Tids nog så fick TYT ordning på både offensiven och defensiven och tog över kommandot rätt snabbt i kriget som sådant och nu leder med hela 156 tagna byar, spelare har flytt båda sidor och man kan ju fråga sig varför, de har ju större chanser att överleva i sina respektive stammar? Uppenbarligen håller inte alla dessa med mig då de trots allt flytt sin stam och därmed enligt min mening tappat sin heder. Det ska bli oerhört intressant att se vilka ess som infinnes i respektive sidas rockärmar inför framtiden, kommer League gå med eller hålla sig utanför t.ex? Kommer TYT få med sig några allierade? Har de ens några allierade? Många frågor och tankegångar kan man väcka kring fortsättningen utav detta krig och det ska bli väldigt spännande som utomstående att följa måste jag säga.

Tonen gentemot varandra i forumet.
Det märks klart och tydligt vilka spelare som har problem med humöret och med- respektive motgångar i kriget, många hårda ord har vädrats spelare emellan ur båda lägren och jag är inte rätt person att döma detta men tycker det är tråkigt att se den ton som hålls på forumet gentemot varandra och uppmanar till en bättring på denna front och hoppas verkligen samtliga ledare tar dessa ord med sig till sina medlemmar och att ledarna själva sköter PoP'andet ute i forumet, just för att det är de som representerar sina respektive stammar och ska sköta kontakten med omvärlden. Vill även önska Supernova lycka till med att hålla ordning och reda på dessa spelare, keep it up baby =)

Detta är den korta varianten och som jag skrev i mitt tidigare reportage så är det många händelser som härledde det krig vi idag fått bevittna med fina offensiva såväl som defensiva kvaliteter hos spelare inom båda led och det gör det hela så mycket mer intressant att följa. Kommer citera den delen nedan så ni är med på noterna kring vad jag menar och inte menar.

1. Kriget i K44, där DSA fick utstå psykisk terror och smutskastning utav sina fiender vilket var hela K44
2. Kriget i K54, där Träd stod emot samtliga K54 stammar praktiskt taget och krigade på rätt fint
3. Slaget om K45, där TFA krigade emot K45 och hoppade in för att stödja sina allierade i DSA borta i K44
4. Allians sluts mellan Träd och DSA, i syftet att vinna världen och jobba som ett västblock emot öst (Något som senare skulle spricka)
5. TTT startar krig emot R.R som de fick dela K55 med till en början och går som segrare ur denna batalj
6. Alliansen DSA/TFA mergar ihop till stammen YAWN (Yellow Antagonists Works Naked)
7. Krig utbryter mellan Cmon! och Yawn (Yawn krigade fortfarande emot MuM vid detta tillfälle och gick kraftigt back emot antagonisterna i syd men plus borta i väst)
8. MuM tog IAP med Yawn i samma veva som Träd hoppar in emot Cmon! för att som goda allierade stödja sina vapenbröder och systrar of course i Yawn
9. Cmon! besegras efter en väl planerad offensiv emot dess ledare, Danneboy, och utrensningen emot dess forna medlemmar startar samtidigt som Yawn åter förklarar krig emot MuM
10. AAK bildas som ett försök till att ena de som nu stod som fiender hos Yawn/Träd, utrensningen fortskrider även om all form av motstånd avtagit från AAK's sida
11. Yawn och Träd mergar ihop sig till vad som är dagens TYT och hamnar i krig med -s- som bestod av forna medlemmar i R.R (Ragnarök hette ni väll?)
12. Planering inleds av övriga stammar för att stå upp under enad flagg emot övermakten, resultatet blev The Federation som troligen får in flera stammar på sin sida inom sinom tid
13. Krigsförklaringen kommer från The Federation och kampen om slutsegern av V12 inleds

12. Planering inleds av övriga stammar för att stå upp under enad flagg emot övermakten, resultatet blev The Federation som troligen får in flera stammar på sin sida inom sinom tid

Ovanstående punkt har jag inte fått vidare information om, ni som har koll kan alltid PM'a mig om det så jag får fler fakta att ta med i nästa analys utav detta högst intressanta krig.

Jag önskar alla en fortsatt trevlig tid här i kriget och tackar för denna gång, kommer mer analyser i framtiden från min sida och jag hoppas Supernova inte ger mig varning för off topic :awsm:

Mvh
TheGodOfWar
F.d. Ledare/Diplomat, Träd och Yawn
 

DeletedUser

Guest
det kom i ett skede där både Träd och Yawn var less på det fjuttiga motstånd som de blev bjudna

Jag kan ju säga att dom har slaktat världen,
Men det är klart att det inte blir motstån när man i verje krig lirat 2/1,
Men säger inte att det är fell!!
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Så blir det när 50 Elitespelare spelar med varandra.

Skyll er själva för att ni inget motstånd fick. ^^

Ni i underläge? :p Ni har ju förfan lika mkt byar om inte fler än federationen och ni klagar över frontar överallt? Skrattade när ja läste det. Ni har ju drömläge...bara o slakta överallt.
 

DeletedUser

Guest
Så blir det när 50 Elitespelare spelar med varandra.

Skyll er själva för att ni inget motstånd fick. ^^

Ni i underläge? :p Ni har ju förfan lika mkt byar om inte fler än federationen och ni klagar över frontar överallt? Skrattade när ja läste det. Ni har ju drömläge...bara o slakta överallt.

Henrik338, LÄS igenom igen. :) Inte någon ur TYT som skrev det ovan, inte heller någon från Federationen. Utan det är Adam/TGOW som skrev det som han anser har hänt i hans ögon och vad han tycker stämmer överens med det han tror/känner/tycker.
 

DeletedUser

Guest
henrik måste chilla... it's just a game man take it easy
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Nämen Henrik, har du nu börjat att kalla mig för elitspelare, också?

Du är för gullig:)
 

DeletedUser

Guest
Håll er till trådens ämne, som är analysen av V12s utveckling, tack!
 

DeletedUser

Guest
jag borde nästan få en egen punkt för mitt hjältemod! haha

utveklingen är över TYT kommer antagligen vinna ;(
 

DeletedUser

Guest
jag borde nästan få en egen punkt för mitt hjältemod! haha

utveklingen är över TYT kommer antagligen vinna ;(

Du måste börja urskilja på hjältemod och idioti.

Härlig analys TGOW

Har varit lite omständigt att kriga konstant, men what the heck :)

9. Cmon! besegras efter en väl planerad offensiv emot dess ledare, Danneboy, och utrensningen emot dess forna medlemmar startar samtidigt som Yawn åter förklarar krig emot MuM

Den borde ju upplysas lite att Cmon! besegrades pga offensiven men också för att Danneboy vek ned sig o splittrade stammen..
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
9. Cmon! besegras efter en väl planerad offensiv emot dess ledare, Danneboy, och utrensningen emot dess forna medlemmar startar samtidigt som Yawn åter förklarar krig emot MuM

Den borde ju upplysas lite att Cmon! besegrades pga offensiven men också för att Danneboy vek ned sig o splittrade stammen..

Det stämmer bra det du säger och den biten missade jag, får ta och rätta till det lilla felet tills nästa lilla text från min sida.. Hoppas alla forna Cmon! spelare och övriga spelare också iofs inte tog illa vid sig för den där viktiga felaktigheten i min analys..
 
Senast ändrad:

mintcream

Member
Reaktionspoäng
2
Hela detta inlägget är inget annat än ytterliggare ett sätt för mergstammen att slå sig för bröstet. Att den kommer ifrån GodOfWar nu när han tagit sen an en mantel av delaktighet i innogames skötsel är bedrövligt. Han påstår sig vara neutral då han varit med från starten här gett sina byar till stammen då han slutat. Han är lika partisk som alla andra som splelar på denna världen.

och för er andra i TYT som använder statsen till att visa att ni visst kan kriga är väl lite av ett skämt.

DSA fick tidigt mycket spö i K44, de räddades av två faktorer, dels mergern med TFA samt att någon massinvitestam som jag glömt namnet på ingick IAP med den nya mergern vid namn yawn. I detta läget fanns fortfarande en chans för V12 men då TTT avvaktade lite för länge för att starta upp kampen mot YAWN så fanns inga alliierade kvar med trupper. Till denna punkten var det fortfaranade en match på V12.

när alla småstammar sedan var spittrade och borta så hade världen gärna sett en uppgörelse mellan de två i toppen träd och yawn. Jämna krig kräver ju dock tid och många topnamn hade redan lagt av och nya spelare tog över mogna konton. För att då undvika en oviss strid sinsemellan så valde yawn och träd att merga. Det är denna fakta som gör att andra spelare anser att ni mergat er till toppen och inte stridit er dit.

Jag håller delvis med, jag anser att ni stred för er position så länge det var yawn och träd, men att sista mergern var tråkigt. Jag antar att den är lika tråkig för er sjäva.

Några mindre vuxna spelare i TYT hänvisar nu til stats och menar att ni visst kan kriga, men det är ju en sanning med modifikation. Er nuvarande merg är ju enormt mycket större an de andra stammarna, och det är ju inget motstånd alls att prata om. Det är ju inga krig som pågår utan bara uppadlingar av mindre spelare. Det är inte prov på skicklighet, utan tecken på att värlen redan är över.

Det enda som skulle få V12 intressant igen vore en konflikt inom TYT, sker inte den så går den nog till hall of fame med det minnet att det inte var en enda "stor" batalj någonsin på världen..

--------------------------
Har sett många TYTare spridda i V13. Ska bli kul att se om ni kan merga er till en dominant ställning där med, eller om ni måste kriga er till en sådan där, men det är ju en helt annan historia.O_O
 

microblade

Member
Reaktionspoäng
0
när alla småstammar sedan var spittrade och borta så hade världen gärna sett en uppgörelse mellan de två i toppen träd och yawn. Jämna krig kräver ju dock tid och många topnamn hade redan lagt av och nya spelare tog över mogna konton. För att då undvika en oviss strid sinsemellan så valde yawn och träd att merga. Det är denna fakta som gör att andra spelare anser att ni mergat er till toppen och inte stridit er dit.

Träd och Yawn hade en ingående allians sedan några dagar in i världen. Redan andra veckan i världen bestämde vi oss för att vinna världen tillsammans och under inga omständigheter backstabba varandra. Denna uppgift gavs TGOW som kände båda stammarna innerligt.
Mergen var planerade en månad in i världen då vi inte ansåg det riktigt att kriga mot så goda vänner som vi redan då blivit.

Jag håller delvis med, jag anser att ni stred för er position så länge det var yawn och träd, men att sista mergern var tråkigt. Jag antar att den är lika tråkig för er sjäva.

Mergen var vad vi ansåg rätt, och fortfarande gör. Vi har jättetrevligt tillsammans i stammen och fick det krig som vi önskade när Federationen förklarade krig. Innan dess var det tråkiga adlingar men Federationen har överraskat och bjudit upp på dans under ½ månad.

Några mindre vuxna spelare i TYT hänvisar nu til stats och menar att ni visst kan kriga, men det är ju en sanning med modifikation. Er nuvarande merg är ju enormt mycket större an de andra stammarna, och det är ju inget motstånd alls att prata om. Det är ju inga krig som pågår utan bara uppadlingar av mindre spelare. Det är inte prov på skicklighet, utan tecken på att värlen redan är över.

Tror det bara är som payback för alla stats som slängdes upp för att underminera TYT i krigets tidiga skede då vi tappade ungefär 100-150 byar. Dock kan det inte förnekas att TYT faktiskt kan kriga iom att de sitter på första-andra-tredje platsen i oba om man räknar med de forna stammarna Yawn och Träd

Det enda som skulle få V12 intressant igen vore en konflikt inom TYT, sker inte den så går den nog till hall of fame med det minnet att det inte var en enda "stor" batalj någonsin på världen..

Ingen stor batalj alls? Men ge dig nu.. Här är de krig TYT, Träd och Yawn utkämpat, oavsett ensamma eller gemensamt med andra:
Träd vs ****
Träd vs -DV-
Träd vs Cmon!
Yawn vs hela k45
Yawn vs MuM
Yawn vs Cmon!
TYT vs hela världen
 

mintcream

Member
Reaktionspoäng
2
LOL.

Dina kommentarer visar i alla att vi alla ser händelserna på olika sätt. Mitt inlägg var på intet sätt inlagt för att dikreditera ledarstammen per sig utan det var en opartisk (enligt GodOfWar eftersom jag inte längre spelar) ANALYS av utvecklingen på V12. Ingenstans nämndes det att det var FEL att ni mergade, utan det var en analytisk kommentar att ni gjorde så och därigenom dödade 12 istället för att ha en jämnare kamp till slutet). På detta vis blir det naturligtvis en slutseger, men en ganska tillintetsägande sådan. Jämför med t.ex V11 där utgången är långtifrån oviss än idag.

Det sagt igen. Jag gjorde bara en analytisk kommentar, och att microblade kände sig tvungen att försvara sig trots att ingen attackerat honom eller hans stam, det får stå för honom.


I sluttext kan man säga att genom skicklig diplomati och stor kännedom av spelare (innan världen startade) kommer TYT att ha lyckats adla upp de små.
 

DeletedUser

Guest
I sluttext kan man säga att genom skicklig diplomati och stor kännedom av spelare (innan världen startade) kommer TYT att ha lyckats adla upp de små.


Förklarar allt på denna världen i kort och gott.



Vi hade en bra lineup med spelare, vi sköte våran diplomati rätt.
Och med en lite nypa tur, tog vi oss upp till toppen.


Alla får säga sin syn på hur utvecklingen gått, då vi har spelare som sett det från olika vinklar.


/D
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Ingen "bryr sig" om mergen mellan The BH och Yawn :crybaby:
Dock fick vi erbjudanden om att stödja TTT mot Yawn, för att tilläggas.

Förövrigt, vad spelar det för roll att TGoW sitter i tw-teamet, han är lika mycket medlem som du och jag är på de världar där han inte modderar.
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Att den kommer ifrån GodOfWar nu när han tagit sen an en mantel av delaktighet i innogames skötsel är bedrövligt. Han påstår sig vara neutral då han varit med från starten här gett sina byar till stammen då han slutat. Han är lika partisk som alla andra som splelar på denna världen.

Mintcream, om du tycker jag missköter mitt jobb som moderator genom att skriva ett inlägg av denna typ i en värld jag slutat spela på, på begäran av både TYT likväl som The Federations ledare samt spelare så är du varmt välkommen att skicka in ett mail till Gaffel angående det hela så får han ta mig i örat om han finner det nödvändigt.

För att gå lite mer on topic nu så förstår jag inte hur du får denna tråd till att vara vinklad till någon sidas fördel eller nackdel och du får gärna vidarutveckla vad du menar med den biten då jag blev väldigt nyfiken nu. Och ja, jag håller på min forna kamrater i TYT men inlägget är inte vinklat enbart för att jag tycker att mina forna stamkamrater ska vinna kriget.

För vidare funderingar eller kritik är du välkommen att skicka mig ett PM här i forumet så lovar jag att besvara dina frågor och bemöta dina påståenden.

Med vänliga hälsningar
TheGodOfWar
 
Topp