Adling

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

mr. ownsalot

Member
Reaktionspoäng
0
Är ganska säker på att byggnaderna du angett där ger en by över 2k poäng och inte 1430p ;)

Annars skulle jag säga 2,5k-3.5k, minst nivå 25 farm och resurser byggs efter ditt geografiska läge, farmbyten och aktivitet.



noaaap för jag demolerade the shit (resurser) efetråt så: 1430p
 

DeletedUser

Guest
noaaap för jag demolerade the shit (resurser) efetråt så: 1430p

Men du skrev ju att du nådde fram till akademin vid 1430p inte att kom dit efter att ha demolerat en massa efteråt. Sen att demolera resursfälten känns ju verkligen som en logisk handling ur strategisk synpunkt :D

För att styra tillbaka det ontopic: Det ska finnas bra adelsmål också, ta inte bara en by för att du kan. Många har svårt att skilja på adelsmål och bra farmer.
 

DeletedUser

Guest
Men du skrev ju att du nådde fram till akademin vid 1430p inte att kom dit efter att ha demolerat en massa efteråt. Sen att demolera resursfälten känns ju verkligen som en logisk handling ur strategisk synpunkt :D

För att styra tillbaka det ontopic: Det ska finnas bra adelsmål också, ta inte bara en by för att du kan. Många har svårt att skilja på adelsmål och bra farmer.
Jag blukar farma 3-5 st byar runt mig tills jag har adel,adla den största och hitta en ny farm samt bygga trupper i den nya byn så kan jag helt plösligt farma yttligare 3-5 st byar osv så plösligt behöver du inte bry dig för då kommer du till punken där farma är tråkigt och adling är din huvedsyssla.
 

DeletedUser

Guest
Jag blukar farma 3-5 st byar runt mig tills jag har adel,adla den största och hitta en ny farm samt bygga trupper i den nya byn så kan jag helt plösligt farma yttligare 3-5 st byar osv så plösligt behöver du inte bry dig för då kommer du till punken där farma är tråkigt och adling är din huvedsyssla.

Om ni bara farmar 3-5byar vid tidpunkten då det är dags att adla så bör ni ha lagt en del vikt på resursfälten.
Efter att du har myntat/lagrat tillräckligt för att bygga 4 adelsmän, så ska din första erövring inte vara en by som ligger nära dig, utan den ska helst ligga runt 15 rutor bort. Syftet är att du ska kunna farma lika många byar från din nya by, som från din första. Farmning är även något man aldrig slutar med om man vill hålla sig i topprankningen, hur tråkigt det än är.
 

DeletedUser

Guest
Man farmar väl inte vid 1 mille :eek:

Varför tror du folk ofta hotar småspelare i sin profil, att de kommer att adla bort alla som tar övergivna byar i deras område? :)

Så länge man orkar och det finns byar att farma, så gör man det, fast det blir inte lika mycket av det i late game.
 

Basse

Member
Reaktionspoäng
0
jag har 700k, jag farmar aldrig. Ska jag retas med någon så adlar jag byn istället. Växer hellre i poäng än får extra resurser
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp