Academy of BMF - lite inte på dessa pojkar/flickor

fagalot

Member
Reaktionspoäng
0
vill bara dela med mig om vad denna lilla stammen sysslar med, jag ansökte till stammen då min egen började bli väldigt inaktiv och för att den låg väldigt bra till för min del.

jag gick in på deras stamsida och kontaktad en av rekryterarna, då blev jag tillsagd att jag skulle införskaffa mig en viss poäng tills veckan där på och intresserad som jag var gjorde jag som de sa. men mot slutet av "deadlinen" fick jag en inkommande attack från en av stammens medlemmar, jag skickar ett meddelande till denne och förklarar hur det ligger till. då frågar han vem i stammen jag har talat med och sedan attackerade han inte igen. men efter ett tag dyker samma spelare upp och attackerar mig igen. sedan vid "deadline" så säger jag som det är, jag har två poäng mindre än jag skulle ha då han attackerade mig och tog de resurser jag hade sparat ihop till de sista poängen jag behövde. sedan går jag in på stammen och ser att de som stod som rekryterare inte står kvar och jag kontaktar deras vice ledare och berättar som det är var på han bjuder in mig jag är med i en timme eller två och sedan blir kickad. jag ifrågasätter varför jag blir det och han säger att det är på grund utav att jag är ett farm offer, farm offer? säger jag som blivit attackerad 3 gånger under min tid i värld 21. då säger han att han spelaren jag gjorde den här "dealen" med inte har kontaktat honom var på jag säger att jag kan vidarebefordra vårat samtal. då får jag svaret Gör du det, kommer dock inte ändra på mig eftersom medlemmar meddelar att du är illa ute. Då frågar jag varför jag skall behöva lida på grund utav dålig kommunikation inom stammen var på han håller med mig och säger att han tackar för sig. sedan ifråga sätter jag en gång till då han svarar att dom inte tar emot farmoffer.

så om man ansöker till en stam skall alltså stammen attackera dig för att sedan kalla dig ett farmoffer fast du uppfyllt de dom bett dig att göra för att få vara med.

nu är jag väl körd antar jag men kände andå att jag ville dela detta med övriga spelare.
blir väl att gå in och använda upp alla resurser hela tiden bara för att.

Fagalot over and out...
 

Näbb Ankka

Member
Reaktionspoäng
18
Kan säga allmänt att BMF har aldrig klarat sig i nån värld ;) De har sina några stora spelare som lever med att "internadla" sina stammisar utan att förvarna dem. Och det underligaste är att det finns ändå folk som söker in i stammen i varge värld :DD
 

fagalot

Member
Reaktionspoäng
0
detta är andra gången jag spelar så har inte så stor koll på de stammar som man kanske borde ha koll på, men den här dubbel moralen fick mig verkligen att tappa suget. Särskilt nu när jag måste börja om, om inte grabben i deras stam magiskt slutar att farma mig (som han nu har börjat göra).

blev väldigt irriterad när det finns folk som faktiskt kan göra så här och komma undan.
 

DeletedUser

Guest
Först o främst, Helt onödigt tråd!
För det andra, Så var det helt onödigt!
För det tredje, Du borde ha växt snabbare annars hade de inte haft detta beteendet mot dig ;)
För det Fjärde, Heeeelt onödigt topic!
 

fagalot

Member
Reaktionspoäng
0
första, andra, tredje och fjärde

Först o främst, Helt onödigt tråd!
För det andra, Så var det helt onödigt!
För det tredje, Du borde ha växt snabbare annars hade de inte haft detta beteendet mot dig ;)
För det Fjärde, Heeeelt onödigt topic!


först och främst, helt onödigt svar!
för det andra, så är detta för att visa övriga spelare vilket ful spel dom sysslar med!
för det tredje, så växte jag så snabbt som dom ville att jag skulle göra för att få gå med ;)
för det fjärde, ett webbaserat forum även kallat diskussionsforum är till för att diskutera och komma med åsikter.

tror fler folk gynnas utav mitt topic än vad folk gynnas utav din kommentar.

haters gonna hate...
 

TheCuteHero

Member
Reaktionspoäng
0
Först o främst, Helt onödigt tråd!
För det andra, Så var det helt onödigt!
För det tredje, Du borde ha växt snabbare annars hade de inte haft detta beteendet mot dig ;)
För det Fjärde, Heeeelt onödigt topic!

För det första han är relativt ny i spelet
För det andra vem är du? :eek:
För det tredje ett avtal är till för att hållas
För det fjärde tycker jag det är intressant läsning och man vet dessutom vilka man kommer vilja nolla sen om de klarar sig så länge ;)

fagalot även om du blir tvungen att starta om betyder det inte att du är helt körd, det finns goda chanser att komma tillbaka på ett annat ställa ute i rimmen om du är lite aktiv. Söka stam kan vara svårt men så ibland måste man ha lite tur jag tror de flesta nya stammar är ganska trevliga och vänliga av sig, så ge inte upp så lätt :)
 

fagalot

Member
Reaktionspoäng
0
För det första han är relativt ny i spelet
För det andra vem är du? :eek:
För det tredje ett avtal är till för att hållas
För det fjärde tycker jag det är intressant läsning och man vet dessutom vilka man kommer vilja nolla sen om de klarar sig så länge ;)

fagalot även om du blir tvungen att starta om betyder det inte att du är helt körd, det finns goda chanser att komma tillbaka på ett annat ställa ute i rimmen om du är lite aktiv. Söka stam kan vara svårt men så ibland måste man ha lite tur jag tror de flesta nya stammar är ganska trevliga och vänliga av sig, så ge inte upp så lätt :)

tack för ditt svar, för tillfället avvaktar jag med omstart men bra att veta för framtida planer :)
 

fagalot

Member
Reaktionspoäng
0
är en av dom som ligger på mig just nu och duckar så gått det går, är inte jätte mycket trupper han kommer med men mer än jag har.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Kollade på din karta lite. Det är bäst om du startar om, oavsett va du gör så kommer du bli ett byte till nån utav de större spelarna i området, vare sig du vill eller inte.

Vet du ens hur man farmar byar? Du måste göra det i större utsträckning, är du inte aktiv - Gå deffensivt. Men vid 1000 poäng bör du Minst ha 1000 deffensiva & mur 15. Pumpa resurs byggnader är inte så smart, pga poängen ökas - Men du får inget utav det vid inkommanden. Kör 10-15 barrack innan du börjar rusha & Tänk på att inte bara rusha byggnader, nån gång vill du ju skaffa adlar...
 

fagalot

Member
Reaktionspoäng
0
Kollade på din karta lite. Det är bäst om du startar om, oavsett va du gör så kommer du bli ett byte till nån utav de större spelarna i området, vare sig du vill eller inte.

Vet du ens hur man farmar byar? Du måste göra det i större utsträckning, är du inte aktiv - Gå deffensivt. Men vid 1000 poäng bör du Minst ha 1000 deffensiva & mur 15. Pumpa resurs byggnader är inte så smart, pga poängen ökas - Men du får inget utav det vid inkommanden. Kör 10-15 barrack innan du börjar rusha & Tänk på att inte bara rusha byggnader, nån gång vill du ju skaffa adlar...

det var så att jag hade ett krig mot en i närheten där jag förlorade det mesta av mina trupper innan vi slöt fred. sedan medans jag höll på att bygga upp min armé igen så ansökte jag till stammen och dom bad mig öka i poäng så det blev att jag lade min energi där för tillfället vilket var lägligt för deras del när dom attackerade.
 

Galeenpanda

Member
Reaktionspoäng
0
Oj. Behöver du hjälp med tips och lite annat så kan du prata med mig ingame :)
Annars tycker jag att du ska följa henriks råd då du är i en svår utsatt position.
 

DeletedUser

Guest
För det första han är relativt ny i spelet
För det andra vem är du? :eek:
För det tredje ett avtal är till för att hållas
För det fjärde tycker jag det är intressant läsning och man vet dessutom vilka man kommer vilja nolla sen om de klarar sig så länge ;)

fagalot även om du blir tvungen att starta om betyder det inte att du är helt körd, det finns goda chanser att komma tillbaka på ett annat ställa ute i rimmen om du är lite aktiv. Söka stam kan vara svårt men så ibland måste man ha lite tur jag tror de flesta nya stammar är ganska trevliga och vänliga av sig, så ge inte upp så lätt :)

Oj. Behöver du hjälp med tips och lite annat så kan du prata med mig ingame :)
Annars tycker jag att du ska följa henriks råd då du är i en svår utsatt position.

Faith in humanity restored!
Trodde det bara fanns personliga påhopp och kränkningar på tw.se :) Ni visade mig att jag hade fel.

Kul att folk hjälper en ny spelare, vilket gör att vi kanske kommer få fler duktiga lirare i framtiden.

OnT* Lyssna på Henrik är mitt råd med, rimmen är skitkul om man är lite aktiv. Endgame så kommer många av de största spelarna försvunnit eller slutat ändå och stammar kommer dyka upp under tiden.
Lycka till!
 

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Enligt mig har du en grym position, jag har märkt ut alla de stammar jag ser som hot eller liknande på kartan och närmsta jag ser för dig är LoL vilket är långt borta... Spelar du smart så har du massor med finfina saker du kan få gjort med din position. :)
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Alltså, ett område domineras alltid av någon. Är du inte den spelaren som dominerar, då blir du adlad för eller senare. Får du 'ditt' område, då kan du bygga något på sikt. Tror du jag låter folk växa runt mig & stjäla mina farms? Knappast, ja tar dem för eller senare. Sure, dom kan växa till 5 byar, men ja kommer för dem.

Du kan ju lyssna på nån som Vet hur de fungerar (Tro mig, ja har aldrig fel...) eller så kan du agera som dessa dryga newbs & köra på "Nope, ja ska bli utadlad - Ja startar int om" Vid den tidpunkten får du nog vänta på v22, för just nu ~ 2 veckor fram kan man starta v21 & fortfarande hinna ikapp. Är du super aktiv har du säkert 3-4 veckor till innan världen blir lite stängd för rimmspelare. Så, gör det nu - V22 kommer inte förnst ~mid jan/early feb.
 

DeletedUser

Guest
Byt topic till "positiva & snälla tråden" och ta bort alla bittra inlägg.

Fan vad kul vi kan ha!

OnT, tack för varningen!
 

fagalot

Member
Reaktionspoäng
0
Byt topic till "positiva & snälla tråden" och ta bort alla bittra inlägg.

Fan vad kul vi kan ha!

OnT, tack för varningen!

hade gärna gjort det, dock vill jag märka stammen och att folk ska få veta vad de har gjort :)

och förövrigt tror jag själv att det kan vara användbart att börja om. håller på att ducka samt bygga upp ett försvar för tillfället för att sedan skada den här personen som attackerar mig så mycket som möjligt :) (vet att det är noobigt men han förtjänar det). jag tar värld 21 som en övningsvärld så satsar inte stort denna runda utan mer för att lära mig basics och hur det fungerar.

tack alla för den positiva feedbacken, visar att alla inte är lika dryga/oförskämda och ful spelande som de spelare jag har hamnat i kontakt med :).
 
Senast ändrad:

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
tack alla för den positiva feedbacken, visar att alla inte är lika dryga/oförskämda och ful spelande som de spelare jag har hamnat i kontakt med :).

På externa forumet kanske, men om du inte har lärt dig det än så är det bara en tidsfråga tills du får lära dig hur alla tw-spelare fungerar, mark my words ;)
 

Nicovichen

Member
Reaktionspoäng
1
Tänkte jag kunde komma och hata lite. Har aldrig något att hata men då alla har den uppfattningen av mig kan jag lika gärna hata här också :)

hata hata hata.. grr jag hatar ..
 
Topp