7.1 Snart, skript kommer att sluta funka

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Hej,

Det är snart dags för en ny uppdatering och i och med detta kommer aterigen det omständliga problemet med att vissa skript kanske slutar funka och maste fa nagonting bytt här och där för att aterigen funka.

Därav ber jag alla skriptmakare fran .se att bege sig till http://beta.tribalwars.net för att testa och se vad som skall fixas för att skriptet skall funka igen för att kunna dela med dig av det pa .se. Om du behöver tillgang till ett större konto, kontaktar du enkelt Typhi, Community Manager för Beta och han kommer da att förse dig med ett litet större konto (pa sandladevärlden) för att kunna fixa med skript som behöver fler byar.


Vad sker senare i ar?
Senare i ar kommer InnoGames öppna dess egna skript-databas, där alla skript maste läggas in tillsammans med Tribal Wars API för att överhuvudtaget fa användas i spelet. Detta kommer göra det enklare för användare att direkt finna de skript de letar efter och förhoppningsvis bidra skriptare med en mailinglista var de i framtiden kommer kunna fa informationen fran ovan. APIn som maste byggas in i skripten kommer da senare även varna spelare för att de maste uppdatera skriptet och var de kan hitta denna uppdatering.

Du kan läsa mer om detta här: http://devblog.tribalwars.net/?p=152
 

DeletedUser

Guest
Kasst som vanligt, andra nyheten var dock kanon! Väldigt härlig nyhet :)!
 

DeletedUser

Guest
Andra nyheten sög tbfh. Aja, det är rätt väg för innogames att gå iaf.
 

DeletedUser

Guest
Så det är alltså slut med exklusiva script som bara ett fåtal har tillgång till? :crybaby:
 

DeletedUser

Guest
Så det är alltså slut med exklusiva script som bara ett fåtal har tillgång till? :crybaby:

Dvs ett lite mer jämnlikt spel, där även nybörjare och andra spelare som inte spelar eller känner grymma-scriptare inte behöver sitta och göra alla jobbiga saker manuelt.

Dock som jag förstår det på Nino så försvinner inte exklusiviteten eftersom scriptare bara behöver känna till vissa speciella koder.
 

DeletedUser

Guest
Ett par, något script finns det oerhört få som använder (går nog att räkna med ens 2 händer ;)) och vissa jag har är ganska så ovanliga, men ändå inte lika exklusiva.

:crybaby:
 

DeletedUser

Guest
Ok.. Dock klarar man sig med de script som redan finns ute officielt som mer eller mindre samtliga använder sig utav (massrek, barbarsök, attackid, inc scripten samt tagga utgående)
 

DeletedUser

Guest
Ok.. Dock klarar man sig med de script som redan finns ute officielt som mer eller mindre samtliga använder sig utav (massrek, barbarsök, attackid, inc scripten samt tagga utgående)

Jo, visst. Men alltid trevligt att ha en fördel, men snart tar väl det trevliga slut. :(
 

Fymig

Member
Reaktionspoäng
0
Då är det de som klarat av att spela bäst utan script nu då som kommer att glänsa...ett tag iaf ;)
 

DeletedUser

Guest
Dvs ett lite mer jämnlikt spel, där även nybörjare och andra spelare som inte spelar eller känner grymma-scriptare inte behöver sitta och göra alla jobbiga saker manuelt.

Om jag skrivet ett skript är det för att hjälpa mig själv och min stam inte att det ska ges av teamet till fienden.

Vad har man för skyldighet att hjälpa andra det är som att säga att om jag skriver en guide måste hela .se ha den?
 

Dr. Weezy

Member
Reaktionspoäng
0
Jag ställer mig skeptisk till denna skript-databas.

Utelämnar ni en massa bra och även mindre kända skript från denna databas så kommer ni tvinga folk att fuska.
Just a heads up.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
en väg mot att "små Tvinga" användare att använda "kontohanterare" som dem för ett tag sen introducerade?.

Betala KH och du får tillgång till scripten? eftersom InnoGames är dem enda som då styr scripten som är OK att använda?

bara en tanke som flög upp i mitt huvud.
 

MacBengt

Member
Reaktionspoäng
0
Kommer då innogames fixa dem klassiska scripten och ge ut till spelarna i ett typ "galleri". Eller blir det en omstart från noll med alla script och om man inte känner någon scriptare väl så kommer det dröja innan man får se skymten av ett script igen?
 

Vito Corleone

New Member
Reaktionspoäng
0
Scripten är enda anledningen till att jag är en betalande lirare.
Nu finns det äntligen en anledning att sluta spela TW och skaffa sig ett riktigt liv:)
 

DeletedUser

Guest
Det här är inte riktigt ett förslag fran Sverige eller nagot de här pa .se kan ändra. Detta är ett beslut taget av mig och min chef.

Hela ideen här är dels för att försvara oss själva fran farliga skript att användas allt för mycket och samtidigt försvara enskilda versioner fran de oönskade skript de inte vill ha. Det vill säga, olagliga skript, skall inte användas, och blir da lättare för oss att hitta da de inte är betäcknade med varan API eller godkända. Vi far ett lite mer "Fair-game" av det och vi kan tracka skripten, lägga ut varningar och annat via dessa skript. Samtidigt bidra användare med ett ställa att finna sin skript pa, istället för att behöva jaga dessa över massor av olika forum.

Skripten som godkäns här, är de skript som kommer användas masspublikt.

Det finns dock inget som säger att din stam inte kan använda egna skript som de ha tillverkat, men de kommer behöva visa det för nagon i teamet som blir ansvarig för just skript, ni kommer da fa en kod till varan API och kunna använda skriptet inom eran stam.

Detta har först och främst tagit fram pa grund av att sa pass mycket folk klagar pa att skript gar sönder vid varje ny uppdatering, detta är inget vi kan ändra, utan vi skapar en separat lösning, där vi förhoppningsvis skall kunna fa skriptarna att fixa till sina skript snabbare än vanligt, i och med att det även blir lite utav ett nytt varningssystem här som kommer papeka för den som skapat skriptet eller hallt det uppdaterat att det är dags igen. Dels sa far vi även en samlad plats för allt och alla användare far ta del av dessa skript och inte halka efter eller springa runt pa forumen och fraga varför detta skript inte funkar och vart han kan hitta ett nytt.

Hoppas det besvarar din "Fraga". =)

Efter att ha läst detta är jag numera positiv, dock finns det ju alltid "korrupta" admins som kanske sparar dessa skript till sin egen vinning... Vem vet?
 

Dr. Weezy

Member
Reaktionspoäng
0
Efter att ha läst detta är jag numera positiv, dock finns det ju alltid "korrupta" admins som kanske sparar dessa skript till sin egen vinning... Vem vet?

Vilka skript skulle det vara som "korrupta admins" använder själv för egen vinning?

Alla användbara skript finns redan tillgängliga på .net *facepalm*
 
Topp