10000 Poäng?Adelsman attackerad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Tjena, jag har 2 frågor som jag gärna skulle vilja ha hjälp med.

1.Har sett att väldigt många spelare har runt 9000 och ända upp till 11000 poäng i sina byar. En del har dessa poängtal i alla sina byar vilket får mig att fundera. 9000 poäng i byn måste innebära att det knappt finns plats för trupp? Mina byar toppar ca 5000 poäng sen e de fullt i farmen pga antalet trupp.
Så frågan är finns det något sätt runt det här??
eller är det helt enkelt så att när jag hittar en spelare med byar på sisådär 9000 poäng så vet man att han inte kan ha speciellt mycket trupp eller??


2. Jag har skickat adelståg med 4 adelsmän inom sekunden
Den sista adelsmannen blir attackerad men inte de första 3.
Hur är detta möjligt? är det bara extremt oflyt att någon attackerar samma by i exakt samma tillfälle och jag hamnar som assistans eller kan det va något annat?



Tacksam för svar.
 

farbror joakim

Active Member
Reaktionspoäng
0
Tjena, jag har 2 frågor som jag gärna skulle vilja ha hjälp med.

1.Har sett att väldigt många spelare har runt 9000 och ända upp till 11000 poäng i sina byar. En del har dessa poängtal i alla sina byar vilket får mig att fundera. 9000 poäng i byn måste innebära att det knappt finns plats för trupp? Mina byar toppar ca 5000 poäng sen e de fullt i farmen pga antalet trupp.
Så frågan är finns det något sätt runt det här??
eller är det helt enkelt så att när jag hittar en spelare med byar på sisådär 9000 poäng så vet man att han inte kan ha speciellt mycket trupp eller??


2. Jag har skickat adelståg med 4 adelsmän inom sekunden
Den sista adelsmannen blir attackerad men inte de första 3.
Hur är detta möjligt? är det bara extremt oflyt att någon attackerar samma by i exakt samma tillfälle och jag hamnar som assistans eller kan det va något annat?



Tacksam för svar.

1: Jag har mina byar runt 10k/st och då får jag dom här sifrorna i farmen...

Maximal befolkning 24000
Aktuell befolkning
Byggnader (inkluderar byggnaderna i byggkön) 3341
Trupper 20659
Trupper i produktion 0
Alla 24000

2: Det måste vara så att du har extremt med oflyt tyvärr...
 

Danney

Active Member
Reaktionspoäng
0
2: Du möter antagligen en spelare som kan tajma in försvar mellan 3-4:e adeln ;). Testa att skicka 1 adel från 4 olika byar med full off eller låt den sista adeln ha mer trupper än de första 3.
 

DeletedUser

Guest
Tack Joakim, var ser jag dessa siffror?
Det är väl så att jag hade en %¤#%&¤ oflyt då kanske

Tack för svar till dig också Danney, men hur kan någon spelare tajma attackerna så tätt? alla mina adlar gick på samma sek, jaja. jag skall ta ditt råd och köra mer off i sista adeln, är nog inte så dumt.


Tack och bock så länge .
 

Danney

Active Member
Reaktionspoäng
0
Tack Joakim, var ser jag dessa siffror?
Det är väl så att jag hade en %¤#%&¤ oflyt då kanske

Tack för svar till dig också Danney, men hur kan någon spelare tajma attackerna så tätt? alla mina adlar gick på samma sek, jaja. jag skall ta ditt råd och köra mer off i sista adeln, är nog inte så dumt.


Tack och bock så länge .

Går om man har is i magen och snabba reflexer.


klicka på Farmen eller på gubben vid XXXXX/24000 så står det där.
 

DeletedUser

Guest
Tjena, jag har 2 frågor som jag gärna skulle vilja ha hjälp med.

1.Har sett att väldigt många spelare har runt 9000 och ända upp till 11000 poäng i sina byar. En del har dessa poängtal i alla sina byar vilket får mig att fundera. 9000 poäng i byn måste innebära att det knappt finns plats för trupp? Mina byar toppar ca 5000 poäng sen e de fullt i farmen pga antalet trupp.
Så frågan är finns det något sätt runt det här??
eller är det helt enkelt så att när jag hittar en spelare med byar på sisådär 9000 poäng så vet man att han inte kan ha speciellt mycket trupp eller??

vad menar du med det ? ju mindre poäng ju mer trupper för man har ju normalt sett farmen på fullt men sen bantar man andra byggnader för att få in mer trupper
 

Exoclyps

Member
Reaktionspoäng
0
Skillnaden på mängden trupper du får in i en 5k by och en 9k by är inte tillräkligt stor för att göra det värt att köra med så låga nivåer utav byggnader.

En 9k by producerar kanske mer resurser? (beror på hur du byggt din 5k by) Eller så byggs trupperna upp snabbare igen?

Så visst, du kanske kan anfalla med 1k man mer, men jag kan anfalla så mycket oftare med min 9k by.
 

DeletedUser

Guest
Skillnaden på mängden trupper du får in i en 5k by och en 9k by är inte tillräkligt stor för att göra det värt att köra med så låga nivåer utav byggnader.

En 9k by producerar kanske mer resurser? (beror på hur du byggt din 5k by) Eller så byggs trupperna upp snabbare igen?

Så visst, du kanske kan anfalla med 1k man mer, men jag kan anfalla så mycket oftare med min 9k by.

Precis. Spelar ingen roll vilken värld. Man vinner inga krig på gubbarna man har utan gubbarna man får pumpat ut
 

DeletedUser

Guest
Ok, tack för alla bra svar.

Det är ju sant att produktionen är av stor betydelse. Men en 5-6000 poängs by kan väl ha bra barrack och produktion också om man drar ner på annat.

Tar gärna ett exempel på en 9000 deff och en 9000 off om ni har lust.
 

Brightside

Member
Reaktionspoäng
0
Man kan ju ha byar helt utan resurstillflöde, utan marknad. Smedja och högkvarter på den nivå det krävs för de trupper man vill bygga. Sen pumpar man resurser från andra byar och har full kö i barack/stall/verkstad hela tiden. När du har byggt så att farmen är full demolerar du ner barack/stall/verkstad ett par nivåer och sen kör du ;)
 

Danney

Active Member
Reaktionspoäng
0
Man kan ju ha byar helt utan resurstillflöde, utan marknad. Smedja och högkvarter på den nivå det krävs för de trupper man vill bygga. Sen pumpar man resurser från andra byar och har full kö i barack/stall/verkstad hela tiden. När du har byggt så att farmen är full demolerar du ner barack/stall/verkstad ett par nivåer och sen kör du ;)

Sen dör trupperna och du står där å måste bygga upp Barrack/Stall/Verkstad igen..
 

DeletedUser

Guest
2. Jag har skickat adelståg med 4 adelsmän inom sekunden
Den sista adelsmannen blir attackerad men inte de första 3.
Hur är detta möjligt? är det bara extremt oflyt att någon attackerar samma by i exakt samma tillfälle och jag hamnar som assistans eller kan det va något annat?

förstår helt ärligt inte vad du menar :/ 4 adels inom samma sekund ja..
men vadå den sista blir attackerad? hänger inte med :confused:
 

DeletedUser

Guest
De första tre träffar byn medan den sista adelsmannen dör.

dvs att försvararen timar in sin deff där.
 

DeletedUser

Guest
Jo jag är säker på att jag inte tog den på 3 adlar,

Är det vanligt att man lyckas på 3 adlar?
Är det med hjälp av spiran då?Eller går det ändå?
 

farbror joakim

Active Member
Reaktionspoäng
0
Nej du kan inte ta byn med 3 adelsattacker om inte nån annan var där innan och sänkte lojaliteten på byn innan du skickade ditt tåg...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp