Övergivna byar?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

joeldaalv

New Member
Reaktionspoäng
0
Man kan anfalla övergivna byar, men finns det någon mening med det?

Dessutom, hur kommer det sig att det plötsligt dök upp en övergiven by nära mig, trots att det inte fanns en by där innan? ^^
 

DeletedUser

Guest
ja man kan anfalla dem

det finns mening antingen att farma (om man är i ett dåligt område) eller ibland ta över för att få strategiska utgångspunkter..
 

DeletedUser

Guest
Man kan anfalla övergivna byar, men finns det någon mening med det?

Dessutom, hur kommer det sig att det plötsligt dök upp en övergiven by nära mig, trots att det inte fanns en by där innan? ^^


Ahlin svarade på första frågan så jag svarar på andra.

Då du bor i utkanten av världen så kommer det in folk då och då, och vissa kanske tycker spelet är tråkigt så de slutar spela och då kan man avsluta en värld så ens by blir grå snabbare än bara genom att vara inaktiv.
 

DeletedUser

Guest
Jag försökte anfalla en övergiven by som har 2000 P, men då dog alla mina 90st lätt kavallari, varför? ... Jag scoutade byn sen, och där fanns inga trupper kvar. Har det varit någon precis efter mitt första anfall och dödat alla, eller vad? är det riskfritt att anfalla igen? Måste man anfalla med en viss mängd trupper ju större dom övergivna byarna blir?
 

DeletedUser

Guest
Jag försökte anfalla en övergiven by som har 2000 P, men då dog alla mina 90st lätt kavallari, varför? ... Jag scoutade byn sen, och där fanns inga trupper kvar. Har det varit någon precis efter mitt första anfall och dödat alla, eller vad? är det riskfritt att anfalla igen? Måste man anfalla med en viss mängd trupper ju större dom övergivna byarna blir?

Troligen har någon skickat dit sina EGNA trupper dit som skydd då någon vill adla byn.
 

DeletedUser

Guest
OKey! tack för det svaret, men då borde det vara riskfritt att anfalla igen nu, när det inte fanns några trupper där?? För förstärkningar syns väll också när man spejar?
 

DeletedUser

Guest
Glöm inte att en by med stor mur har ett försvar i sig självt
Det räcker för att döda av en hel del gubbar om man har otur.
Spejare är dock immuna så länge som det inte står spejare i byn.

En övergiven by kan också producera soldater, det har jag sett själv...
Man rensar den och hela tiden poppar det in små antal...
det behövs inte ens en barack eller annat för att det ska hända.
enligt folk här så är det en känd bugg att trupper som är i produktion fortsätter att produceras även fast förutsättningarna tas bort.
 

DeletedUser

Guest
En övergiven by kan också producera soldater, det har jag sett själv...
Man rensar den och hela tiden poppar det in små antal...
det behövs inte ens en barack eller annat för att det ska hända.
enligt folk här så är det en känd bugg att trupper som är i produktion fortsätter att produceras även fast förutsättningarna tas bort.

Skulle ju förståss kunna vara support... Har inte stött på problemet själv så vet inte så mkt om det.
 

DeletedUser

Guest
Barrack 1 är inte 100% av tiden.
Det är ett fel i serversettings från början, tror alla versioner har detta felet.

Byggandet av trupper bestäms och kollas om de har förutsättningarna när de läggs i kö.
 

DeletedUser

Guest
Barrack 1 är inte 100% av tiden.
Det är ett fel i serversettings från början, tror alla versioner har detta felet.

Byggandet av trupper bestäms och kollas om de har förutsättningarna när de läggs i kö.

precis... en seriös bugg i mina ögon, men inget dom verkar bry sig om...
 

DeletedUser

Guest
Okey. Jag ahr en fråga angånde det här. Gäller moral mot övergivna byar?
 

Alex

Active Member
Reaktionspoäng
1
Barrack 1 är inte 100% av tiden.
Det är ett fel i serversettings från början, tror alla versioner har detta felet.

Byggandet av trupper bestäms och kollas om de har förutsättningarna när de läggs i kö.

precis... en seriös bugg i mina ögon, men inget dom verkar bry sig om...

Ingen bugg utan byggtider räknas från nivå 0 coh du får bonus i byggtider redan från första nivån som du bygger av barrack/stall/verkstad.
 

DeletedUser

Guest
Ingen bugg utan byggtider räknas från nivå 0 coh du får bonus i byggtider redan från första nivån som du bygger av barrack/stall/verkstad.

det är inte det som är buggen
buggen är att trupper fortsätter att produceras fast barracken/stallet/verkstaden/smedjan är borta
 

DeletedUser

Guest
En fråga angående ämnet....
OM jag skickar en armé som assistans till en övergiven by, kan jag fortfarande farma den då eller kommer mina egna soldater attackera mig?
 

DeletedUser

Guest
En fråga angående ämnet....
OM jag skickar en armé som assistans till en övergiven by, kan jag fortfarande farma den då eller kommer mina egna soldater attackera mig?

Om du assisterar en övergiven eller en by som en spelare har (spelar ingen roll de där) och sen anfaller du Byn då kommer ju dina egna trupper att attackera dina trupper som försvarar den byn :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp