Övergivna Byar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
ja om det finns några resurser och dina gubbar inte blir dödade..
 

pont

Member
Reaktionspoäng
0
Dom kan visst bli dödade, den som hade byn förut kan ha haft trupper innan han övergav byn, den kan också ha en mur som kan döda nån enhet.

Dessutom kan spelare supporta abandoneds för att ingen annan ska ta den eller farma den.

Det är alltid 100% moral mot abandoneds och dom går att nobla/adla.
 

DeletedUser

Guest
Jag har inte alltid haft 100% mot övergivna byar... har haft så lågt som 35-40%...

Edit: Dessutom heter det erövra! :D
 

DeletedUser

Guest
jag "byggde" 4 gubbar och skickade iväg dom till 2 olika övergivna byar...

jag antar att buskar och träd åt upp dom, för dom dog... och om en by är övergiven så betyder det att den är tom, så kvar finns en lergrop, ett sågverk och en lömsk buske... brrrr... jag är nästan säker på att det var busken som åt dom... nästa gång skickar jag med en trädgårdsmästare istället för bågskyttar
 

DeletedUser

Guest
Eh, det är alltid 100% mot övergivna!


och nej, en övergiven by kan inte bygga nya gubbar man dom kan fortfarande finnas där sedan innan byn blev övergiven - eller så kan en annan by skicka support till den.

Och om du skickar 4 gubbar får du skylla dig själv. Dom dör oavsett om den är övergiven eller inte. Dom dör tack vara att det finns mur och beroende på lyckan. Ju mer gubbar du skickar med ju större chans är det att du inte förlorar något.
 

DeletedUser

Guest
Eh, det är alltid 100% mot övergivna!


och nej, en övergiven by kan inte bygga nya gubbar man dom kan fortfarande finnas där sedan innan byn blev övergiven - eller så kan en annan by skicka support till den.

Och om du skickar 4 gubbar får du skylla dig själv. Dom dör oavsett om den är övergiven eller inte. Dom dör tack vara att det finns mur och beroende på lyckan. Ju mer gubbar du skickar med ju större chans är det att du inte förlorar något.

haha, jag trodde alla skulle förstå ironin som flödade när jag sa att en buske ätit upp mina män... men det blev nästan roligare nu när du på fullt allvar säger "skyll digsjälv, muren åt dom" ^^
 

DeletedUser

Guest
Så klat fattade jag att du var ironisk med buskarna och det, men trodde inte du fatta att det var muren..
 

DeletedUser

Guest
så det var inte buskarna som åt dem:eek::confused: nu blev förvirrad:( snubblade dem på en sten då?;)
 

DeletedUser

Guest
Så klat fattade jag att du var ironisk med buskarna och det, men trodde inte du fatta att det var muren..

jo, jag bara busade lite :)
jag förstod att det var buskarna eller muren som gjorde det :)

fast.. en människoätande mur är inte enormt mycket mer troligt än människoätande buskar :D

nåja, tack för svaret :)
 

DeletedUser

Guest
Jag är mest rädd för de där stenarna:( vem vet... helt plötsligt kanske dem anfaller en och får en att snubbla?:confused: whaaaaa mamma:eek:
 

DeletedUser

Guest
eller så försöker de klättra över den men ramlar ner!:p fast de kanske också använder varrandras huvud som murbräckor och därför dör de.
 

DeletedUser

Guest
Hehe när du sa

vem har inte kännt den enorma lusten att springa in i en vägg och dö förrut?

kom jag att tänka på robert gusstavsons parodi på sketare, fast det var en ny extrem sport.. kom inte ihåg namnet men poängen var att springa in i en vägg med huvudet och försöka göra mönster av blodet från huvudet :D
 

DeletedUser

Guest
Jag tror iaf att de använde varandras huvuden som murbräcka eller dog när de försökte klättra över. eller så tappade de bort sin navigator och gick vilse i skogen på tillbaka vägen och dog pga svält:rolleyes:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp